Mijn eerste frettenkooi

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
alvin
Berichten: 0
Lid geworden op: di apr 17, 2012 11:55 pm

Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor alvin » vr apr 27, 2012 9:11 pm

Hey,

Mijn eerste frettenkooi staat klaar om volgende week mijn fretje te ontvangen. :D Ik heb er voorlopig één hangmatje in gehangen en aan de achterzijde heb ik een slaapzak bevestigd. Ik heb ook nog een slaaphokje maar dit was ik er vergeten in te zetten en had het pas door na het nemen van de foto's :rol: Hieronder vind je dus een paar foto's en ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden. Uiteindelijk hebben jullie veel meer ervaring en kunnen jullie beter inschatten of mijn fretje dit leuk zal vinden. Ik heb nog een week tijd om eventueel wat aanpassingen te doen als jullie suggesties hebben.

Groetjes,
Alvin

Afbeelding

alvin
Berichten: 0
Lid geworden op: di apr 17, 2012 11:55 pm

Re: Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor alvin » vr apr 27, 2012 9:12 pm

Afbeelding

alvin
Berichten: 0
Lid geworden op: di apr 17, 2012 11:55 pm

Re: Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor alvin » vr apr 27, 2012 9:13 pm

Na lang sukkelen heb ik de foto's toch kunnen plaatsen. Ze zijn weliswaar niet in het formaat dat ik wou maar hopelijk zijn ze voor jullie toch duidelijk genoeg.

Groetjes,
Alvin

Moparsurfster
Berichten: 0
Lid geworden op: do jan 26, 2012 4:28 pm
Locatie: NL

Re: Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor Moparsurfster » vr apr 27, 2012 9:30 pm

Hey Alvin ik zou toch nog en fleece deken op de bodem leggen hoor.
Dit is niet alleen aangenamer voor de fret maar helpt ook om niet naast de poepbak te gaan.
Perrsoonlijk zou ik er nog wat extra hangmatjes in hangen.
Groetjes van Jenka, Jurrie, Daan, Taran, Kippetje, Bolle en Snatch

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor jeanine » vr apr 27, 2012 9:30 pm

:rol: Zo een proper en mooi kooitje zal het niet lang blijven. De dekentjes op de plateau's kan je beter proberen vast maken. Ik voorzie in de poepbak vlug een dekentje te belanden bij de eerste kennismaking zo. Je hebt nog een weekje de tijd om er linten aan te naaien om vast te leggen aan de tralies. Zo zal je sloeber het minder gemakkelijk krijgen om er een rotzooi van te maken. Het drinkflesje best al eens vullen op voorhand, vaak lekt het de eerste dagen en ligt de kooi nat. Eenmaal wat kalk in het tuitje is het probleem opgelost.
Het ziet er een heel handige kooi uit om uit te kuisen en je fret zal zich er een koning te rijk in voelen ;)
Afbeelding

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Mijn eerste frettenkooi

Berichtdoor JajaChu » za apr 28, 2012 9:45 pm

Hey Alvin

Dat ziet er leuk uit hoor!
Ik zou net als Jeanine zegt nog een aantal dingen vastmaken, het dekentje boven dat ligt binnen 2seconden in de poepbak zoals ze zegt maar ook de poepbak zelf zou ik vastmaken. Ik heb gemerkt dat dat helpt bij de zindelijkheid. Ze gaan namelijk al heel snel schuiven met die poepbak en dan vind je wel eens iets in de hoek waar de poepbak eigenlijk zou moeten staan.
Als de kooi in huis staat denk ik niet dat er meer behoefte is aan nog warmere fleece e.d. Ze kruipen wel graag ergens knus in weg maar je bodem hoeft niet helemaal bedekt te zijn. Bij ons is er op de onderste verdieping zelfs helemaal niets, buiten de poepbak. Dat is een kwestie van zindelijkheidstraining ;-)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten