hekjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

hekjes

Berichtdoor sah » zo jun 24, 2012 4:33 pm

Heeft iemand ervaring met die hekjes van midwest van op fretten.nl?
Ik zoek namelijk iets om ervoor te zorgen dat de fretjes de trap niet op kunnen. Ik had een houten poortje en dat was voldoende tot Nymeria en Zomer in huis kwamen. Nymeria klimt er langs de scharnieren over. (en ze is al eens van de trap gevallen met een bloedneus en paniek voor mij als gevolg) Toen heb ik het poortje verhoogd met karton, maar dat was niet genoeg en nu hangt er een 2de stuk karton aan, dat helpt, maar volgens mij is dit ook enkel voorlopig, ze heeft het nog niet opgegeven :-)
Ik wou het wel eens met dat hekje proberen, maar dat is wel duur.
Iemand een ideetje?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: hekjes

Berichtdoor jeanine » zo jun 24, 2012 5:03 pm

Sah, het poortje waarover je spreekt is dat een kinderbeveiliging voor aan een trap?
http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/10226517/ Ik gebruik dat voorzien van een dun houten plaatje achter de spijlen aan de achterdeur. Tot op heden nog geen fret er door gekomen zo. Wil je het wat mooier kan je proberen om er plexiglas of zo iets er aan te bevestigen.
Ik denk dat je deze bedoelt?
http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... cts_id=274
Persoonlijk zou ik met een klimmuis in huis deze niet vertrouwen. ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: hekjes

Berichtdoor sah » zo jun 24, 2012 8:03 pm

Hoi,
bij dat ikea-ding had ik op de spijlen wat bevesigd, mr ze kon in het draai-ding er al door (dat was de eerste poging van zo veel)
Tis dat ik dat hekje ook niet helemaal vertrouw, dus daarom vraag ik jullie reactie vooraleer te kopen,
Dus: 1 Jeanine, jij twijfelt ook zeer.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: hekjes

Berichtdoor ufo » zo jun 24, 2012 9:14 pm

Ik heb het rekje dat je bedoeld ooit 2 de hands kunnen kopen , ik ben toen met seppe naar de verkoper gegaan
Omdatik het vermoeden had dat het niet veilig was
En gelukkig heb ik het eerst getest voor ik het kocht , seppe was er binnen de minuut over
Hij sprong en zette zijn pootjes op de dwarstralies en trok zich zo omhoog
Seppe was op jonge leeftijd wel een krak in het springen en zich optrekken , ik heb nooit een andere fret gehad dit kon
Ik heb hier kinderpoortjes zoals van Ikea met daar een dun plaatje tegen , daar is nooit iemand over geraakt , je moet wel zien dat het plaatje volledig afsluit , ook aan het scharnierpunt
De plaat zo vast maken dat het niet mogelijk is om er tussen te geraken is mogelijk , ik gebruik ze nog steeds zo :p
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: hekjes

Berichtdoor sah » ma jun 25, 2012 9:31 am

Ik heb dus ook zo'n klimmer :D
We gaan het dan nog eens met het IKEA-hekje proberen :D
Ik heb iets soortgelijks, maar toen lukte het niet

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: hekjes

Berichtdoor jeanine » ma jun 25, 2012 9:37 am

Sah je mag altijd hier eens komen kijken of het je wat lijkt zoals wij het gedaan hebben. ;)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: hekjes

Berichtdoor sah » ma jun 25, 2012 2:51 pm

Bedankt!
Momenteel ben ik eerst de muur terug aan het herstellen waar het poortje stond, dus een eerste poging zal pas voor morgen zijn.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: hekjes

Berichtdoor sah » do jun 28, 2012 8:26 pm

Het lukt nog steeds niet :( Ze blijven er langs kunnen daar waar het hekje draait en ik krijg ook de houten plaat niet goed aan het hekje bevestigd, hoe doe je dat? Of is het ikea-hekje soms niet in plastic?
Mijn kinderhekje is misschien wat anders dan die van ikea, ik ga er zaterdag eens naar kijken.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: hekjes

Berichtdoor jeanine » do jun 28, 2012 8:32 pm

Sah, hier een metalen hekje.Spant tussen de deurstijl met een uitdraaibare boulon. Dunne houten plaatjes aan de kant waar de deur naar open draait. Fijne gaatjes boren en met colsonbandjes stevig vasthechten.
Kom gerust maar eens af ;) Misschien op de zolder nog enkele plaatjes over, maar daar moet ik wel nog eens naar kijken.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: hekjes

Berichtdoor ufo » do jun 28, 2012 8:42 pm

Sah, hier een metalen hekje.Spant tussen de deurstijl met een uitdraaibare boulon. Dunne houten plaatjes aan de kant waar de deur naar open draait. Fijne gaatjes boren en met colsonbandjes stevig vasthechten.
Kom gerust maar eens af ;) Misschien op de zolder nog enkele plaatjes over, maar daar moet ik wel nog eens naar kijken.
Mijn poortjes zijn op dezelfde manier met dunne plaatjes en werkt perfect
Als je bij Janinne gaat kijken zal je het wel zien
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 32 gasten