Help... ik heb een klein bijtertje..

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor a3ke » di jul 31, 2012 7:45 pm

Babbel zeker gaan doen ! Maar ontsmet jezelf dan goed voor en na de babbel

Om de eventuele complicaties voor jou problemenfretje en vice versa te beperken ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Jennifer
Berichten: 0
Lid geworden op: za jul 21, 2012 8:14 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor Jennifer » di jul 31, 2012 7:46 pm

ahja oke bedankt voor de tip :) zal ik zeker doen!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor a3ke » di jul 31, 2012 7:51 pm

Altijd doen , zelfs thuis

Fretjes zijn voor menig "mensenziektes" vatbaar (snotvalling is het mooiste voorbeeld)

Maar ook als je dan op andere plaatsen komt waar veel dieren of fretten zijn zeker en je hebt thuis iets gemerkt opletten

Zeker als ze nog niet volledig correct ingeeint zijn
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor jeanine » di jul 31, 2012 8:25 pm

En hij heeft niet met de microscoop gewerkt hoor..
Het eerste dat mijn da doet bij diarree is vragen om een staaltje mee te brengen. Een deeltje bekijkt men onder een microscoop om parasieten zoals coccidiose te detecteren. Een tweede deel vertrekt naar een labo voor verder onderzoek. Ons Freebee heeft een probleem maag en darmstelsel. Minstens om de 6 maanden gaat er een staal naar een labo, waaronder ook al 2x naar veeartsenijkunde Gent (Ugent Merelbeke) om de bacterie Helio bacter op te sporen.Dit is de enige plaats waar men de stoelgang op DNA van de bacterie kan onderzoeken.
Je da heeft gelijk als hij zegt dat je eerste zorg de diarree onder controle krijgen is. Een verzwakt fretje mag nog geen inenting krijgen. ;)
De vraag naar het oogje heeft te maken met de mogelijkheid dat er een besmetting kan plaatsgevonden hebben in de winkel. Da krijgen meer en meer honden over de vloer met de hondenziekte. Meestal door import uit het vroegere oostblok waar men niet nauw kijkt wat en hoe. Zelden zijn de inentingen van de pups correct gebeurd. Daar je fretje uit een winkel komt waar er ook nog andere dieren zitten lijkt mij dit een mogelijkheid voor Lolita haar probleem. Wij zijn geen da, maar proberen wat mee te denken. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor nielsvl » di jul 31, 2012 9:18 pm

Fretjes zijn voor menig "mensenziektes" vatbaar (snotvalling is het mooiste voorbeeld)
Het Rhinovirus is nu net een virus waar fretten niet vatbaar voor zijn...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor Margiet » di jul 31, 2012 10:11 pm

Inderdaad, dat nemen ze niet over, in tegenstelling tot bv griep ...

Een misvatting van véél mensen, hoor!! ;) Zelfs heel wat Da's weten het niet ... xp
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jennifer
Berichten: 0
Lid geworden op: za jul 21, 2012 8:14 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor Jennifer » do aug 02, 2012 10:07 pm

Ik ben gisteren bij Dr. B. Stegen geweest (heb ik gevonden via de site) en hij heeft idd een microscoop en alles gebruikt. Ze heeft veel andere medicatie gekregen en op die ondertussen 2 dagen zie je al een duidelijk verschil. Het komt allemaal nog goed :) ik ga bij hem blijven gaan hoor met mijn fretjes, hij heeft er echt verstand van! Ook voor hun castratie ga ik bij hem een afspraak maken. En hij heeft zoals jeanine mij ook al aanraadde, zo van die royal canin poeder meegegeven dat ik dan in water moet mengen en dat maakt zo een crème, meegegeven. Ik moet dan gewoon 2 druppeltjes van die antibiotica dat hij had voorgeschreven s morgens daarin doen in een koffielepeltje en dan s avond nog een keer. Met die oorzalf mocht ik stoppen want hij heeft zo een pipetje in haar nek gedaan tegen alle parasieten en daarvan moet ik de andere helft volgende maand zelf in haar nek doen. Hij heeft alles heel goed uitgelegd en getoond. Ben echt blij dat ik naar jullie geluisterd heb!! bedankt allemaal!! :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Help... ik heb een klein bijtertje..

Berichtdoor jeanine » do aug 02, 2012 10:32 pm

Fijn dat je een tweede opinie gevraagd hebt. :domhoog: Het is niet voor niets dat er hier steeds op gehamerd wordt om naar een da te gaan met ervaring. Ik heb eens enkele uren met een da zitten praten, die gaf heel eerlijk toe dat ze in hun opleiding amper iets over een fret geleerd hadden. Ik denk nu er meer en meer fretjes gehouden worden en op da bezoek komen er ook van die kant een andere kijk op fretten is gekomen. Ze worden meer als een echt huisdier beschouwd dat de juiste en andere zorgen nodig heeft. ;)
Als je zelf genoeg ervaring krijgt zie je soms beter wat er mis is dan een da die geen fretten gewoon is.
Dat je Lolita aan de beterhand nu is heeft met de juiste behandeling te maken. Laat maar weten hoe het verder gaat met haar.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten