Speeltijd = elkaar aanvallen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor Jamjam » ma aug 27, 2012 6:52 pm

Hier ben ik weer. Mijn 2 'murmels' doen weer es 'ambetant' :p

Flobbe en Zarco zitten van sinds maart (ongeveer) samen en dat heeft altijd goed geklikt tussen die 2 (Wel niet zo goed tussen Zarco en Angel), af en toe was er in het begin wel eens een woordewisseling (vooral in hun kooi), maar dat is gestopt. Ze hebben dan een hele tijd mooi samen in hun kot geleefd en ook daarbuiten samen gespeeld of allebei alleen... naargelang hun zin, maar nu de laatste tijd als ik ze laat spelen beginnen ze elkaar te bijten in hun nekvel en dan rond hun as draaien. Flobbe mokt daarbij veel. Hun staarten staan wel niet dik enzo en ik vraag me nu af of dit om te spelen is of dat het menens is... in hun kooi zijn ze rustig en slapen ze zelfs samen...
Of zou Zarco ziek zijn? En dat ze hem daardoor aanvalt (want ik vermoed dat zij er telkens mee begint). Zarco is de laatste tijd nogal futloos soms (maar ik dacht dat dat met het warmere weer was), maar zijn haar blinkt ook niet meer mooi en koekt een beetje samen (alea niet zo van die klonten haar he, maar het ligt gegroepeerd precies...weet niet hoe ik het moet zeggen :p) en het puntje van zijn staart is kaal...
Als hij niet verbeterd ga ik zowiezo wel bij de Da langs...maar maak me beetje zorgen in dat vechten... tot nu toe nog geen wonden, maar liever voorkomen dan genezen, dus iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor jeanine » ma aug 27, 2012 8:33 pm

Hier gebeurt dat ook, zowel met Freebee en Thirza of met en zonder Buster er bij.Dat was ook zo met onze Milo en Thirza. Zolang ze elkaar lossen, niet krijsen en er geen bijtwondjes zijn denk ik dat je het spelen kan noemen. Ons Thirza en Freebee mokken ook tijdens hun worstelpartij.Buster mokt zonder ophouden zelfs als er wat gepiept of geblazen wordt. Ons meisjes piepen wat af tegenwoordig, zelfs al doet Buster niets meer dan een duwtje geven. :roll:
Zou Zarco al niet wat aan het ruien zijn, eens borstelen? De dagen korten al en dat heeft zijn weerslag op de speeltijd. Mogelijks is hij iets zwakker en profiteert Flobbe daarvan.
Hoe is de eetlust nog? Zijn gewicht op peil? Wast hij zich ? Plasjes en poepjes in orde? Vlugger moe? Moeilijk wakker worden? Veel drinken? Springt en loopt hij nog goed? Zit er nog deugenieterij in Zarco? Vraagt hij meer aandacht en is hij aanhankelijker geworden?
Meestal als je denkt dat er iets niet in orde is kan je beter goed observeren om zoveel mogelijk info te verzamelen voor je naar de da gaat. Als baasje merk je het als eerste als er iets onder de leden zit. Een fret laat het amper merken dat hij ziek wordt, enkel een aandachtig baasje heeft het door ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor Jamjam » wo aug 29, 2012 12:05 pm

Er zit allesinds nog genoeg leven in hem, in zijn kooi is hij enorm lui (maar dat hefet hij altijd al gehad :p) maar eenmaal erbuiten springt en bokty hij. Zijn stoelgang is op en af, een dag diarree, dan weer oke, ...
Deze morgen gemerkt dat er uit een van zijn oogjes precies wat 'etter' kwam, maar tegen wanneer ik weer bovenkwam om het uit te kuisen, was het al weg, dus misschien was het omdat hij nog maar net wakker was.
Borstelen doe ik regelmatig, wat een gevecht! :p
Ik ga deze week nog eens bij de Da om over Papillon zijn situatie te spreken en ik denk dat ik hem toch maar eens ga meenemen voor alle zekerheid :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor jeanine » wo aug 29, 2012 7:51 pm

Zijn stoelgang is op en af, een dag diarree, dan weer oke, ...
Dus er is wel degelijk iets aan de hand, groot gelijk om hem mee te nemen naar de da. Ik zou zelfs een staaltje meenemen voor onderzoek. Zorg er wel voor dat het van Zarco zelf is ;) Ik hoop dat je Papillon het nog goed doet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor Jamjam » do aug 30, 2012 12:46 pm

Zijn stoelgang is op en af, een dag diarree, dan weer oke, ...
Dus er is wel degelijk iets aan de hand, groot gelijk om hem mee te nemen naar de da. Ik zou zelfs een staaltje meenemen voor onderzoek. Zorg er wel voor dat het van Zarco zelf is ;) Ik hoop dat je Papillon het nog goed doet.
Daar heb ik nog geluk in... die van Zarco zijn grote hopen in vergelijking met die van Flobbe :p

Met Papillon gaat het redelijk, de longontsteking is redelijk onder controle, hij kan weer beter adem halen en is dus ook stukken actiever! De kooi staat wel heel dicht bij men bed, zodat ik hem vlug uit zijn kooi kan nemen als hij weer zo een hoest-nies-paniek aanval krijgt, maar ik moet eerlijk zijn dat die ook weer wat verminderd zijn de laatste tijd. Dus het gaat beter met hem op vlak van longontsteking :) Alhoewel dat heel voorzichtig is gezegd, want het kan natuurlijk elk moment weer omslaan, maar nu genieten we beiden van elk goed moment dat hij heeft :)
Op wandelingen neem ik hem ook soms nog mee, maar enkel als het mooi weer is en er niet te veel wind zit... en hij loopt wel niet echt meer, maar zit in zijn zak en geniet zo van de wandeling :D (en ik geniet van hem ondertussen :p)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor jeanine » do aug 30, 2012 10:41 pm

Goed dat het weer beter gaat met Papillon. :domhoog: neem hem maar zo veel mogelijk mee en laat hem er op zijn manier er van genieten. Wat verse lucht zal hem zeker geen kwaad doen ;)
De kooi staat wel heel dicht bij men bed
Heb ik ook nog gedaan met te zieke fretjes.
En Zarco ook in orde?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor Jamjam » di sep 04, 2012 8:15 pm

Goed nieuws voor Papillon...hij is stabiel, er zit weer veel leven in en de kanker is de voorbije weken niet gegroeid, dus op zich redelijk goed nieuws.

Zarco is waarschijnlijk allergisch of verteerd zijn eten niet goed... bij zijn vorig onderzoek bleek dat hij bepaalde dingen niet goed verteerd, dus nu moet ik proberen met 'hypo-allergeen' eten... hopelijk raakt hij van zijn diarree af, wordt hij weer wat speelser en komt hij er gewoon weer bovenop.

Duimen maar!

Fretjes...der is er altijd wel eentje niet goed :p ofwel trek ik dat aan :p
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor jeanine » di sep 04, 2012 9:54 pm

Goed nieuws in gegeven omstandigheden voor je Papillon :domhoog:
Milo reageerde ook allergisch op brokken. Met de Orijen was die wel goed, geeft ook goed resultaat bij katten met allergie.
Mocht het niet lukken met de voeding van de veearts mag je altijd om een proefpakketje Orijen hier komen ;)
Met fretten is er inderdaad altijd wel iets. Je mag je al gelukkig prijzen als er eens een jaartje is dat de gewone enting en controle volstaat voor je bende.Het zijn dure diertjes in de gezondheidszorg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor Jamjam » wo sep 05, 2012 4:26 pm

Milo reageerde ook allergisch op brokken. Met de Orijen was die wel goed, geeft ook goed resultaat bij katten met allergie.
Mocht het niet lukken met de voeding van de veearts mag je altijd om een proefpakketje Orijen hier komen ;)
Merciekes alvast, zal het in mijn achterhoofd houden, eerst nu eens enkele weken die van de veearts proberen :) en zien hoe hij reageert.
Flobbe staat nu dus ook wel op 'speciale' voeding.
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Speeltijd = elkaar aanvallen

Berichtdoor jeanine » wo sep 05, 2012 8:15 pm

Hier kon het ook niet anders dan allemaal op Orijen zetten. Milo kon niets anders eten en de anderen moesten dus ook mee doen. Ik ben zowiezo tevreden van die brokken. :D
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten