pubergedrag ?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
RayBjorn
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jul 16, 2012 11:21 am
Locatie: Antwerpen ( centrum )

pubergedrag ?

Berichtdoor RayBjorn » vr aug 31, 2012 8:34 am

me 2 fretsels vertoonen de laatste tijd nogal "raar" gedrag dan ervoor.

1) voor een of andere reden vinden ze het nu nodig om eten ( lees grof gesneden stukken vlees Kip / haas ) uit hun bakje te nemen en in hun kakbakje te leggen zonder meer, word niet meer van gegeten gewoon "weggelegt". Ervoor hebben ze dit altijd opgegeten wat het ook was zolang maar rauw was ... ze eten nog wel van de brokken die ik altijd in kooi laat staan maar die ze ervoor "links lieten liggen"

2) tot voor enkele dagen waren men duiveltjes 100% zindelijk altijd mooi in hun bakje, nooit moeite moeten doen om het hun aan te leren ...
En nu besluiten ze om opeens om hun kakbakje als eten wegleg plaats te gebruiken en rustig "rond te kakken" in hun kooi ...

1 gedrag is soms toeval , 2 tesamen en rond zelfde tijdstip vertonen lijkt me verdacht ... of is het gewoon "puber" gedrag dat eruit moet ?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: pubergedrag ?

Berichtdoor jeanine » vr aug 31, 2012 11:56 am

Buster van 4 maanden heeft ook rare kuren en stript urinedruppeltjes. Poepjes steevast in de bak op 1 plaatsje. :domhoog: Stukje vlees beland in de bak. Buster slaapt soms naast zijn drolletjes en vlees in die bak. :do: Vlees, konijn, heb ik uit de poepbak genomen en ontdaan van vervuiling. Konijntje werd s'avonds opgegeten met veel smaak. Idem al met kip voor gehad. Hij kijkt er de hele dag niet naar om en eet het pas later op.
Mijn al iets oudere dames leggen steevast enkele brokjes vooraan in de poepbakjes. Soms zie ik ze het er later weer wegnemen.
Ik denk dat het een manier is om te zeggen dat het van hun is en een ander er zal moeten afblijven.
Ik maak me er in elk geval geen zorgen over. Veel doeken in de kooi leggen kan het wildpoepen wat intomen. Leg alvast een drolletje in de poepbak terug. ;)
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten