Lopen aan de leiband aanleren

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Sabina Mo
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:26 am

Lopen aan de leiband aanleren

Berichtdoor Sabina Mo » ma sep 24, 2012 11:45 am

Mijn fretje wurmt zich steeds uit het gareeltje/de bandjes rondom zijn lijfje. Net als een aal. Hoe moet ik het juist aandoen, hoe strak moet het zitten, ...? Kan iemand mij een aantal tips geven aub? Alvast enorm bedankt.

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lopen aan de leiband aanleren

Berichtdoor nielsvl » ma sep 24, 2012 1:59 pm

Afbeelding

Zo dus...

Het mag niet klemmen, en ze mogen er uiteraard ook niet kunnen uit wandelen.

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: Lopen aan de leiband aanleren

Berichtdoor sd reptiles » ma sep 24, 2012 2:50 pm

Koop een 8 vorm tuigje bij frettentuigjes.nl
Heb er ook een paar bij besteld en ik vind ze ideaal ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lopen aan de leiband aanleren

Berichtdoor jeanine » ma sep 24, 2012 7:34 pm

Als je geen dikke vingers hebt sluit je het tuigje zo dat ongeveer de dikte van je pink als speling hebt rond de buik. Het kopje moet er net door kunnen als het gesloten omgedaan wordt voor het halsbandje.
De meeste problemen doen zich hier voor met moertjes onder 500gr. Ik heb meerdere tuigjes die ik kan gebruiken. Helaas met elk tuigje al problemen gehad. Die van Karlie heb ik met naald en draad aangepast aan een klein moertje. Voor ons Thirza heb ik ééntje kunnen vinden met een pinnetje als sluiting die je kan steken waar nodig in het lint van het tuigje.Zoals deze sluiting dus http://www.hondenoutlet.nl/product/koli ... van-chroom De 8 tuigjes voldeden ook al niet bij mijn eerste moertjes, ze waren zo los bij hen. Ze hadden vlug door dat met de rug ergens tegen aanschuren, waar het slotje is, het tuigje losser kon maken.
Oefenen met het tuigje in huis is aan te raden om het te testen op veilig zijn.
Extra info
http://www.mustela.nl/met-de-fret-naar- ... et-fretten
Afbeelding

Sabina Mo
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 11:26 am

Re: Lopen aan de leiband aanleren

Berichtdoor Sabina Mo » di sep 25, 2012 10:28 am

Hartelijk bedankt voor jullie reacties en info. Ik geef het niet op. Ik ga, zoals jullie advies, eerst thuis oefenen zodat ze went en daarna in onze tuin. Ik ga ook eens bekijken of ik zelf het tuigje kan aanpassen of zelf maken. Groetjes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten