problemen met nieuwe aanwinst

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Fretlife
Berichten: 0
Lid geworden op: vr nov 30, 2012 6:00 pm
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor Fretlife » di apr 02, 2013 5:42 pm

we willen foto's zien:) :) :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor Margiet » di apr 02, 2013 6:05 pm

Hallokes, ja, mijn naam is fout geschreven ;) , die 2de "r" is teveel 't Is dus Margiet ... :p

Voor de rest ben ik vandaag, de dag van "uitrusten" na de beurs, idd allesbehalve uitgerust. 's Nachts binnenkomen en je fret zo ellendig treffen om hem vervolgens na grondig onderzoek te moeten laten gaan ... aangenaam is anders, maar kom ... Zoals ik hier al zei : met hier te zitten wenen help ik niemand, ook mezelf niet ...

Heeft de kleine pruts bij thuiskomst lekker gegeten of was Ferre opgeknabbeld onderweg? :rol: En al een lekker warm vestje gehaald om haar in te "wiegen"? Ze genoot wel, hé, Azura'tje, ze zijn zo geweldig op die leeftijd, hé!!

Weet je, jullie zijn op de goede weg, ze ziet er goed uit, jullie hebben een prima Da (wel geen internet-afspraken maken als het dringend is, bellen gaat véél sneller of anders mij laten bellen!) en er is geen enkele reden om nu bang te zijn dat Azura'tje het niet overleven gaat. Ze is prima voor haar leeftijd, al is de 270gr wel een gewicht dat ik absoluut niet acceptabel vind om pups te laten verhuizen (wat hier ook echt niet gebeurt op 6 weken) maar daar zal wel heel snel verandering in komen! ;)

Nu, dat wassen : een fret wassen neemt zijn/haar "beschermingslaag" weg dus dat raden wij zoveel mogelijk af. je moet me echter niet vertellen hoe zo 'n prutsepruts "plakken" kan, pap van boven tot onder is evengoed als sterke behangerslijm! Neem de kleine meid gewoon mee naar de keuken die ze ondertussen waarschijnlijk al wel kent, maak het water (lopend uit de kraan) goed lauw/warm (fretten houden van warmte) en begin met haar staart en daarna voetjes onder de kraan te houden. Als ze te wild spartelt (bang) stel je haar met je stem gerust, hou je gezicht kort tegen haar lijfje en praat heel zachtjes en geruststellend tegen haar. Zo kan je stilaan het water over haar hele kleverige lijfje laten lopen, eens wrijven en dan klaar. Als het water op een goede temperatuur is en je hebt de handdoek om haar droog te wrijven dadelijk bij de hand, kan dat helemaal geen kwaad. Draai haar daarna in een droge handdoek en hou haar kort tegen je aan zodat ze zo snel mogelijk weer helemaal kan opwarmen.

Ik moet morgennamiddag opnieuw in Hasselt zijn, als je wilt kom ik het even voordoen al kan je daar weinig of niks fout mee doen. Laat haar alleen niet vallen natuurlijk, die kleine woelwatertjes zijn zéér snel met zich los te wringen of weg te glijden!

Succes met de "ontplakking" en hou ons op de hoogte, hé?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor snoesje53 » di apr 02, 2013 8:27 pm

ik ben blij dat ze nu op de goede weg is
ze is idd klein he,maar als het volgens margiet goed komt.... moet je niet twijfelen :)
ik hou mijn hart al vast voor binnen enkele weken :s dan is her hier ook weer zo'n plakboeltje

Stéphanie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 7:58 pm

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor Stéphanie » wo apr 03, 2013 6:14 pm

Allen

Het gaat beter en beter met ons Azura. Speelt heel graag met onze Ferre en laat zien dat hij niet de baas is over haar :D . Ze begint al goed te klimmen (op de zetel en op ons). Heb een dik golfje nog hangen hier om haar te wiegen :rol:, dus dat komt ook al in orde. De wasbeurt, daar gaan we ons vanavond aan wagen :D

De papjes zijn natuurlijk fantastisch, maar nu hebben we juist gezien, aangezien ze bij ferre in de kooi zit, eet ze mee uit de kom brokjes van Ferre. Haar kommetje met baby brokjes eet ze niet zo graag.

nu was de vraag of ik de selective brokken van ferre mag mixen met de baby brokjes? Aangezien dat ferre 1 jaar is en ook van dezelfde kom gaat eten.

oh ja en ook nog even de vraag hoe dat ik er fotootjes kan opzetten?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor jeanine » wo apr 03, 2013 8:09 pm

zie de link voor foto en video
http://www.defrettenark.be/forum/viewforum.php?f=29
Je Azura doet het heel goed dus. :domhoog: :domhoog:
Ik zou er geen punt van maken welke brokjes ze nu wil eten, het is al veel waard dat ze er neemt en eet. ;) Zolang je ze maar een goede brok geeft. Dat telt voor elk fretje trouwens.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: problemen met nieuwe aanwinst

Berichtdoor Jamjam » do apr 04, 2013 9:23 pm

Leuk om te lezen dat het beter en beter gaat! :)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 22 gasten