alternatief voor poepbakje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

alternatief voor poepbakje

Berichtdoor snoesje53 » di mei 07, 2013 8:06 pm

is er iemand die een alternatief heeft voor een "kattebak"?
loekie graaft de laatste tijd keer op keer zijn bak leeg :twisted:
hij ligt te slapen,opend zijn oogjes en binnen de 30 sec is hij aan het graven
straf ik hem,door hem in een lege carieer te steken (naar de muur gericht) legt hij zich neer en slaapt ,het moment dat hij terug in zijn kooi zit herbegint hij. ik dacht aan een gesloten plastieken bak,met een gat in het deksel (zoals een graafbak)
probleem is dat hij door het deurtje van mijn kooi moet kunnen . en toch wat handig is om dagelijks uit te kuisen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: alternatief voor poepbakje

Berichtdoor jeanine » wo mei 08, 2013 5:21 pm

Snoesje, ik dacht in een vorige post gelezen te hebben dat je de bakjes ontsmette omdat er diarree was. Als ik te propere bakjes zet graven ze er ook in. Ik zet gewoon de bakjes in de week met water, borstelen en laten drogen. Kuis ik de bakjes met product of te proper graven ze hier ook. Als Loeki er dan pas mee begonnen is zou dat de reden wel eens kunnen zijn.
De kooien die wij gebruiken hebben geen al te ruime deurtjes om met elke bak er door te kunnen :(
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: alternatief voor poepbakje

Berichtdoor snoesje53 » wo mei 08, 2013 8:56 pm

nee hoor,loekie doet dit al langer,maar hij geniet er steeds meer van :hammer: :lol:
ik heb een bak ingezet met een deksel met een gat in bovenaan
hij was kwaad,en gefrustreerd tegelijkertijd lol en maar krabben,en maar graven..... en zijn kooi bleef maar proper :)
zucht......wat moet dat ventje nu beginnen???? :mrgreen:
ze hebben erin gegaan om hun behoefte te doen,ik hoop maar dat ze het blijven doen nu.....
enkele dagen afwachten hoe ze het doen he,de deurtjes zijn ook niet zo groot hoor,maar ik heb een bak gevonden die mits die een klein beetje schuin te houden ,erdoor kreeg
het is natuurlijk iet echt ideaal,want ze moeten een kopje een beetje intrekken als erin zitten.
nu,ja ,het is het proberen waard vind ik,lukt het niet dat probeer ik iets anders,maar 10 keer op een dag die kooi schoonmaken zie ik ook niet echt zitten.
nadat ik de bakken ontsmet heb spoel ik die wel heeeel goed na. en gebruik ook niet te veel.maar ja,met die diaree kon ik niet anders dan ontsmetten he. als alles achter de rug is zal ik het eens uittesten of het daardoor zou kunnen komen.
bedankt voor de tip jeannine :bow:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: alternatief voor poepbakje

Berichtdoor jeanine » do mei 09, 2013 5:08 pm

Hier hebben gisteren en vandaag Buster en Thirza hun graafwoede in de tuin botgevierd. Enkele wortels van bomen ondergraven, is toch beter dan in de kooi er een boeltje van maken. ;)
Is Loekie al bekomen van de teleurstelling?
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: alternatief voor poepbakje

Berichtdoor snoesje53 » do mei 09, 2013 5:59 pm

hij heeft het opgegeven blijkbaar
ik laat die bak nu nog ff staan en dan probeer ik die zonder deksel,om later terug de gewone bak te kunnen plaatsen
pfff wat een gedoe om een oepbakje zeg,maar ja .... liever zo proberen dan dagelijks 10 keer een kooi te kuisen he :)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten