foute toiletkeuze

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
bifike
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 08, 2013 6:10 pm

foute toiletkeuze

Berichtdoor bifike » za jun 08, 2013 8:09 pm

onzen bifi denkt nog altijd da hem in den hoek naast zen kakbakske moet gaan, tegenwoordig nog erger dan in het begin eigelijk. Tot gistere had hem een klein driehoekig bakje, maar omda ik eerst dacht da da gewoon te klein is heeft hem nu nen bak me de oppervlakte van nen kattenbak. ik dacht, kot me dettol gekuist+ grote bak= probleem opgelost.
bifi's gedachtegang: "ik schuif den bak tot int midde van het kot en dan kan ik rustig terug in het hoekje gaan".
gevolg ik steek nog elken dag een frettekooi in bad

weet iemand van jullie mss hoe we dees kunne voorkome/aflere? kan toch moeilijk constant naast zen kooi gaan zitte om te zien da hem IN zen bakske ga :s

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor Bientje » za jun 08, 2013 8:35 pm

Gaatjes in de wc boren en vastmaken aan de kooi zodat hij ze niet meer kan verschuiven...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor jeanine » za jun 08, 2013 10:56 pm

Kooi netjes kuisen maar de drolletjes in de bak leggen. Niet te veel met Dettol werken, gewoon met een sopje wassen en goed spoelen zo vaak als mogelijk. Krantenpapier daar leggen maakt het kuisen eenvoudiger. Andere bakvulling proberen, hier de yesterday's news als beste ervaren. Het te kleine bakje heeft hem/haar al slechte gewoontes bijgebracht en het vraagt tijd om dit om te draaien.
Hier durven ze ook wel eens naast de bakken gaan. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor Margiet » zo jun 09, 2013 8:44 am

Als het ff kan ook dezelfde bak aanschaffen die hij hier gewoon was, die hoge bakken zijn bij rammen meestal toch nodig uiteindelijk en dan idd gaatjes boren in de bak desnoods en vastzetten! :rol:

Een 2de, zelfde bak in die ene die vaststaat zetten is makkelijk om schoon te maken, anders moet je altijd je hele schroefwerk los gaan zitten maken ...

De gewone kattenbakken kan je houden voor buiten de kooi, al vind ik die bij rammen vaak echt niet praktisch. Driehoekige wc-tjes raad ik altijd af, dat heb ik volgens mij ook gezegd toen jullie die eerste keer kwamen maar ja, er werd toen zoveel gezegd, hé! ;-)

Succes!
Afbeelding

bifike
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 08, 2013 6:10 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor bifike » zo jun 09, 2013 10:26 am

goei nieuws mense: bifi heeft vannacht zen wc late staan en er ook nog gebruik van gemaakt! Hier is iemand HEEL trots op haar spook :D :wub:

normaal is de korrel geen probleem meer, want hij gaat er ook gewoon in. ben aant zien hoe ik hem het best kan vastzette, want tis gvd toch echt ne slimme alst op verbouwe aankomt :o

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor snoesje53 » ma jun 10, 2013 7:09 pm

ik weet nu niet welke bak je juist hebt ,maar ik heb in mijn bakken aan de lange kant 2x 2 gaten gemaakt en aan de korte kant 1x2 gaten
(hangt er van af hoe je de bak zet in welke kooi he) en dan trek ik per 2 gaten een veter (ene gat erin ander eruit)
die kan ik mooi knopen aan het traliewerk van de kooi.
ik had toen wel de pech,eenmaal ik ze had vastgezet,en dat ze er niet meer mee konden verhuizen,dat loekie zijn bak dan maar leegkrabte :twisted:
ik heb nu bakken gezocht die door het deurtje pasten en een 10 cm hoog zijn,een deksel met een gat erin ,erop geplaatst voor enkele dagen.
daarna heb ik het denksel ernaast gezet (niet weggenomen) .... ondertussen heeft loekie het krabben opgegeven :lol: maar ik blijf wel die bakken gebruiken
soms is het wat inproviseren met fretten he ..... maar de volhouder wint altijd lol

bifike
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 08, 2013 6:10 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor bifike » di jun 11, 2013 9:34 pm

ik weet nu niet welke bak je juist hebt ,maar ik heb in mijn bakken aan de lange kant 2x 2 gaten gemaakt en aan de korte kant 1x2 gaten
(hangt er van af hoe je de bak zet in welke kooi he) en dan trek ik per 2 gaten een veter (ene gat erin ander eruit)
die kan ik mooi knopen aan het traliewerk van de kooi.
ik had toen wel de pech,eenmaal ik ze had vastgezet,en dat ze er niet meer mee konden verhuizen,dat loekie zijn bak dan maar leegkrabte :twisted:
ik heb nu bakken gezocht die door het deurtje pasten en een 10 cm hoog zijn,een deksel met een gat erin ,erop geplaatst voor enkele dagen.
daarna heb ik het denksel ernaast gezet (niet weggenomen) .... ondertussen heeft loekie het krabben opgegeven :lol: maar ik blijf wel die bakken gebruiken
soms is het wat inproviseren met fretten he ..... maar de volhouder wint altijd lol
hmmm, die veters zijn ne super tip :D
hij heeft ondertusse zennen bak late staan, ma ja me meneer bifi weet ge maar nooit...
zo was hem bv gestopt me heel de living in te wijde.
zette we het salontafeltje terug op zen plek (hij had de grond onder de tafel gebombardeerd tot wc, dus tafel verhuisde en bak in de plek), ging hem ineens terug in het rond kaka doen en plasse :( . en hij weet heel goe waar de 3 plasstops zijn in de living.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor jeanine » wo jun 12, 2013 9:49 am

Bifike, hier 2 bakken in gebruik als ze loslopen.Vanaf mijn eerste fretjes kozen ze een hoekje uit aan de deur naar de gang.Daar een bakje zetten was geen oplossing. Tot op heden staat er daar een plantenspuit met water en een rol keukenpapier klaar. Zo kuist alles vlot op. Het heeft ook zijn voordeel in een groep. Als ik staaltjes nodig heb voor onderzoek bij de da weet ik perfect van wie het is. Gewoon in het oog houden en het staaltje heel gemakkelijk te nemen zo.
Erger dan dit kan het niet worden :mrgreen:
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... 11&t=10608
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor Margiet » wo jun 12, 2013 11:32 am

Super was dat, Jeanine!! :domhoog:

Stéphanie, fretten kennende gaat ge uw salontafeltje mogen verplaatsen!! :rol:
Afbeelding

bifike
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 08, 2013 6:10 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor bifike » do jun 13, 2013 6:23 pm

ne een kleine renovatie in bifi's kot, heeft hij het vandaag al proper gehoude!!! bak teruggezet op de door hem gekoze plek en in het favoriete hoekje een dekentje gelegd. tot hiertoe blijft den bak staan en geen kakjes meer in het hoekje, woehoe!!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: foute toiletkeuze

Berichtdoor jeanine » do jun 13, 2013 6:31 pm

Dat komt wel goed met tijd :domhoog:
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten