Drinken aan flesje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Drinken aan flesje

Berichtdoor TessaCornelis » zo jul 28, 2013 8:08 pm

Nu met dat warme weer valt het mij nog harder op, maar Pixel lijkt nooit te drinken aan z'n flesje. Als ik wat op mijn vinger doe begint hij te likken maar zelf gaat hij er (precies) niet aan. Maar ook als ik een schaal met water zet wanneer hij buiten de kooi speelt, likt hij er hoogstens eens aan en gebruikt het verder als zwembadje. (Wat wel zeer schattig is :wub: )
Nu vraag ik me wel af of dit normaal is, hij eet nog wel een waltham-royalcannin-vleespapje, is het misschien omdat daar voldoende vocht in zit?
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Drinken aan flesje

Berichtdoor jeanine » zo jul 28, 2013 10:42 pm

Als je fretje voldoende vocht naar binnen krijgt zal het minder drinken. Een fret op brok drinkt ook meer dan een fret op prooi of vlees.
Wijsheid die ik van een da meekreeg toen ik vond dat mijn vleesetende poes te weinig dronk. ;) Wel kijken of je fretje goed blijft spelen.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten