nieuw fretje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor jeanine » do okt 03, 2013 7:29 pm

Margiet, bij dierengeluk hebben ze wel de nodige ervaring ook met bijtende frunzen ;) Dus daar hoef je geen zorgen over te hebben, dat komt wel in orde daar. Ik ben er in elk geval vrij gerust in dat het daar beter voor Snow zal zijn. Het zijn heel lieve mensen met een hart ook voor de moeilijker fretten.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » do okt 03, 2013 8:04 pm

Er zat daar inderdaad een fruns, ze hebben ook de nodige ervaring met bijtfretjes want daar zaten er toch een paar. We hebben die vrouw ook bezig gezien met Snow en ze was echt heel geduldig en lief met hem. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij daar beter zit dan bij ons en zij hem wel de nodie opvoeding kunnen geven. Er zaten daar een stuk of 10 fretjes misschien een beetje meer en die zijn echt wel goed verzorgd. Ze gingen vandaag ook proberen of het klikt tussen Snow en de andere fretjes.

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » za okt 05, 2013 3:05 pm

Ik heb vandaag vernomen dat Snow goed opschiet met de andere fretjes daar en zich ook al meer laat oppakken :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor jeanine » za okt 05, 2013 5:03 pm

Snow voelt waarschijnlijk aan dat ze daar geen schrik hebben. De manier van opnemen alleen al kan voor hem voldoende zijn om zich meer op zijn gemakje te voelen. Ik ben er zeker van dat Snow het goed zal doen mits de juiste aanpak van de mens.
Jullie zijn veel te hard van stapel gegaan met een fretje die huishoudelijke zaken nog niet eens kende. Je moet je dat een beetje voorstellen alsof je enkel in het bos zou geleefd hebben en plots midden in een drukke stad gedumpt zou worden. Ik denk dat je gillend zou weglopen, compleet in paniek en meer dan 1 ongeluk veroorzaken zo.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » za okt 05, 2013 5:31 pm

Snap ik, maar ik had er geen idee van dat hij nog nooit bij iemand in huis heeft gewoond. In ieder geval, ik hoop dat hij daar een beter eigenaar vind en als hij na 3 dagen al betert zou dat geen probleem moeten zijn.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuw fretje

Berichtdoor Margiet » ma okt 07, 2013 4:38 am

Ben blij te horen dat Snow het beter maakt.

Ja Jeanine, mercikes voor de geruststelling, Sabine zei al hetzelfde. Ik wist het niet, ben ook happy van te horen dat er nog plaatsen zijn die echt nog kansen geven aan probleem- en andere fretsels! ;)
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » za okt 12, 2013 7:59 pm

Laatste update: Snow bijt niet meer door, zit heel graah met andere fretjes en ze denken dat het goed gaat komen. Calilero en Diefje gaan terug naar de vorige eigenaar, omdat Fredje beter opschiet met honden dan met fretten en we willen niets forceren. Fredje ligt tegenwoordig in het mandje van onze chihuahua te slapen tussen zijn pootjes. Het klikt tussen die 2 en we gaan het daarbij houden. We willen Fredje niet forceren en met de hond speelt ze, is ze heel actief en bij andere fretjes loopt ze weg of heeft ze geen interesse als de andere fret komt. Misschien dat ze er wel mee samen zou kunnen leven, maar ze is gelukkig met de hond en we gaan ze gewoon met 2 laten.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor jeanine » zo okt 13, 2013 9:22 am

Goed idee om Fredje verder alleen te houden :domhoog: Als ze echt een hondenvriendje verkiest kan je beter niets forceren.
Snow doet het dus ook goed met de juiste aanpak, had ik wel gedacht.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » zo okt 13, 2013 9:31 am

Ik had een hele lieve foto dat Fredje lag te slapen bij de hond, maar ik krijg hem niet geupload. :do:

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor FredjeSnow » za nov 09, 2013 11:17 am

Snow werd donderdag geplaatst bij een franstalige oudere vrouw die al een ander fretje heeft dat vroeger veel beet. :) ik denk dat hij daar zijn huisje gevonden heeft

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuw fretje

Berichtdoor jeanine » za nov 09, 2013 5:23 pm

Ik hoop voor Snow dat het een gouden mandje is tot het einde van zijn dagen. :domhoog:
Als men al wat ervaring met bijten heeft maakt het verschil uit.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten