fretten bijten elkaar

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

fretten bijten elkaar

Berichtdoor FredjeSnow » za sep 14, 2013 5:47 pm

We hebben dus vandaag Snow gekregen, in het begin speelden ze met elkaar en na een halfuurtje spelen heeft Snow Fredje bij zijn nekvel gebeten en niet meer willen loslaten. Hij beet niet tot bloedens toe dus ik vermoed dat dit is voor de rangorde te bepalen? Moeten we ze laten doen of wanneer moeten we ertussen komen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretten bijten elkaar

Berichtdoor jeanine » za sep 14, 2013 7:58 pm

Moeilijk te beantwoorden. Is Snow een beetje bronstig, balletjes zijn dan goed zichtbaar? Freddie is loops dacht ik ? Zo het antwoord ja is op deze vragen uit elkaar houden tot beiden geholpen zijn en de hormoontjes rustig blijven. Na 2 tot 3 weken zou je dat al moeten merken. Het is nooit een goed idee om 2 fretten onder invloed van hun hormonen bij elkaar te zetten, komt zelden iets van dat deugd.
Een ram die niet meer lost kan de bedoeling hebben om met een moertje te paren, ze zijn niet echt zacht tijdens het liefdesspel. Op het eerste zicht ziet het er spelen uit, de ram zit achter het moertje aan en zij daagt hem uit als ze gewillig is. Tot de ram het moertje in het nekvel neemt en niet meer lost om de paring te voltrekken. Spelen kan ook gepaard gaan met bijten maar dan lossen ze elkaar meteen zonder een schrammetje op te lopen en dagen elkaar uit om verder te spelen. De rollen wisselen dan ook duidelijk van kamp. Ik weet hoe verleidelijk het is om een nieuw diertje meteen kennis te laten maken. Beter om ze eerst even te laten wennen aan het nieuwe voor ze samen te brengen. Dat ze elkaar daarna wat aftasten is heel normaal, net zo als ze baas zullen uitproberen. Dit moet echter niet te lang duren en al zeker niet met verwondingen gepaard gaan. Ik heb de gewoonte om ze in het begin maar heel kort bij elkaar te brengen en ze goed te observeren. Gaat het goed dan kan het al wat langer. Met ons Thirza had ik geen enkel probleem, die kleine paste zich heel snel aan en werd aanvaard. Buster als jonge ram gaf wel enkele problemen, was niet gecastreerd nog. Mijn dames waren er wat bang van omdat hij nogal hevig was. Er zat dan ook leeftijdsverschil van jaren tussen die. Regelmatig zag ik dat ze stoelgang maakten van schrik en de anaalklieren losten. Een onmiskenbaar geurtje van een bange fret. Hij kreeg even wat speeltijd met ze samen en daarna terug in de kooi tot de dames klaar waren met spelen. Het was te stresserend voor mijn al oudere Freebee en ons Thirza. Dan kwam hij aan zijn speeltijd toe. Eenmaal na de castratie verliep alles veel vlotter om ze te koppelen en in dezelfde kooi onder te brengen. Dit alles zonder ook maar één druppel bloed te zien. Als Buster nu nog wat te druk is ga ik eerst met hem op wandel of speel er zelf mee, zo dat er al een deeltje energie opgebruikt is.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fretten bijten elkaar

Berichtdoor FredjeSnow » za sep 14, 2013 8:02 pm

Snow is nog niet bronstig hij is nog maar 4 maand maar volgende wdek worden ze beide geholpen en dan terug i troduceren hopelijk met meer succes.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretten bijten elkaar

Berichtdoor jeanine » za sep 14, 2013 8:35 pm

Op 4 maand was mijn Buster al behoorlijk man ;) Wacht in elk geval na de castratie nog enkele weken voor je opnieuw probeert. Het is niet omdat ze vandaag geholpen zijn dat alle hormonen uit het lichaam zijn. Dat kan nog tot 3 maanden later merkbaar blijven. Het voordeel heb je dat de winter in aankomst is en de hormonenspiegel zo wie zo lager wordt nu.
De kans is groot als je het dan probeert dat er geen noemenswaardige problemen opduiken.
Afbeelding

FredjeSnow
Berichten: 0
Lid geworden op: di sep 10, 2013 8:11 pm

Re: fretten bijten elkaar

Berichtdoor FredjeSnow » za sep 14, 2013 11:00 pm

Op het 1ste zicht kwamen ze toch goed overeen geen agri gedrag fzo, en de katten mogen zelfs in Fredje haar kooi komen dus zo beshermend is ze ook weer niet :p het gaat wel lukken tussen die 2 als Snow zijn hormonen zijn uitgewerkt en hij hier wat langer is :) het ziet er toch goed uit voor de toekomst :)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten