Mijn nieuw fretje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
insensatez
Berichten: 0
Lid geworden op: wo okt 02, 2013 7:03 pm

Mijn nieuw fretje

Berichtdoor insensatez » wo okt 02, 2013 11:35 pm

Sinds vandaag heb ik een fret gekocht, niet onbekend voor mij want als ik een puber was had ik er ook een.

Ik weet dat fretjes bijten, mijn fretje, een wijfje, doet dit ook (zelfs tot ze zich had vastgebeten in mijn bovenarm, en ik haar 1.5 meter boven de grond aan mijn arm meesleurde).
Ik heb haar een zachte tik gegeven en toen belande ze zacht op mijn zetel van mijn salon.

Toen ik naar een film aan het kijken was, is ze op mijn bed gekropen en is daar onder het donsdeken in slaap gevallen.
Ik wou haar de situatie duidelijk maken dat mijn bed mijn terein is en niet enkel dat van haar.

Ik heb mijn best gedaan om de situatie na te bootsen door een extra deken dat ik had en een paar kussen op de grond te leggen.
Dit werktte echter niet. Ze bleef wakker en wou niet gaan slapen in het nest dat ik voor haar had gemaakt.

Mijn vraag is : slaapt ze liever in mijn bed om mijn lijfgeur gewoon aan haar te maken? Is het iets territoriaals? Is het omdat ik haar net gekocht heb dat ze de nieuwe omgeving niet gewoon is?

Ik merk ook dat haar haren rechtop staan als ik in haar buurt ben. Ben ik intimiderend?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Mijn nieuw fretje

Berichtdoor jeanine » do okt 03, 2013 7:38 pm

Ik merk ook dat haar haren rechtop staan als ik in haar buurt ben. Ben ik intimiderend?
Je fretje is gewoon doodsbang. Steek haar in de kooi en geef haar de nodige verzorging. Je kan zien binnen een dag of 2 als ze haar kooi kent om ze los te laten lopen.Een te vaak gemaakte fout is om de fret in de nieuwe omgeving direct los te laten zonder dat het een eigen en veilig plaatsje al kent. Een fret vraagt geduld van het baasje en niet overhaast te werk gaan.
Mocht je mij opheffen boven op een appartement van 8 verdiepingen zou ik je ook niet loslaten. Een fret die zich vastbijt kan je beter ondersteunen, anders heeft het alle redenen om zich met de tandjes vast te houden. Ook al is dat je hand of arm. ;)
In bed
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... 10&t=10764
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten