Kooitrekken

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Sylvie84
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 2:03 pm

Kooitrekken

Berichtdoor Sylvie84 » vr nov 01, 2013 1:03 pm

Hoi allen,

Zopas heb ik even het forum doorzocht, maar ik kan niet meteen een oplossing vinden voor Jody haar gedrag. Jody is een fretje dat begin dit jaar als opvangertje is binnen gekomen bij mij en zelf beslist heeft om ook hier te blijven wonen. Gaandeweg is bij mij het vermoeden gegroeid dat Jody in beperkte mate een frunsje zou kunnen zijn, wat haar éénkennigheid naar vreemden toe verklaart.
Na veel gelezen te hebben over frunzen, ben ik ook te weten gekomen dat ze niet graag opgesloten zitten, dus probeer ik er zoveel mogelijk rekening mee te houden dat ze zo vaak als mogelijk uit haar kooitje kan. Ik heb echter ook nog mijn andere prutsemie, Zazutje, en zij heeft natuurlijk ook haar loslooptijd nodig. Daar zit nu net het probleem dat wanneer Zazu los loopt, Jody constant aan haar kooi zit te trekken, of ze nu juist 4 uren uit haar kooi geweest is of niet, maakt niet uit.
De enige 'oplossing' die ik nu heb, is haar telkens in een carrier steken als ze weer zo begint, maar dan breekt ze gewoon die carrier af. Meestal zet ik haar dan in de badkamer, Zazu komt daar niet, dus kan ze niet nog bozer worden en hoor ik haar kabaal minder.
Ik heb al geprobeerd om het te negeren, in de hoop dat ze door heeft dat het geen nut heeft om lawaai te maken en om aandacht te vragen, maar Jody is nogal volhardend en kan makkelijk een uur doorgaan :hammer:
Heeft het iets met Zazu te maken? Niet echt vermoed ik, want ze doet het ook als ze apart zit in de badkamer...
*zucht* heeft iemand een oplossing...?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kooitrekken

Berichtdoor jeanine » vr nov 01, 2013 3:57 pm

Een deken over de kooi leggen zo dat ze Zazu niet kan zien ?
Kunnen ze niet samen spelen ? Misschien wil ze dat wel duidelijk maken. :s
Afbeelding

Sylvie84
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 2:03 pm

Re: Kooitrekken

Berichtdoor Sylvie84 » vr nov 01, 2013 6:55 pm

Nee, het zijn beiden fretjes die duidelijk laten merken dat ze geen contact met andere dieren nodig hebben... Misschien is Jody gewoon boos op Zazu of jaloers of... Pfff... Maar goed, het is vooral het lawaai dat ze maakt dat mij zo stoort :(

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Kooitrekken

Berichtdoor jeanine » vr nov 01, 2013 8:42 pm

In een nieuwe kooi of op vakantie doen de mijne dat hier ook. Meestal na negeren stoppen ze. Helpt het niet, vreemde omgeving, leg ik er een deken over. Na enkele minuten stopt het dan wel. Hier zijn ze gewoon dat er op de kooi een deken ligt. Dat geeft hen het gevoel van een veilig hol te hebben ervaar ik. Het is wel zo dat enkel het dak en het hoogste verdiep achteraan gedoken zijn. Ze krijgen voldoende licht aan de voor en zijkant nog.
Ik denk dat ze contact wil maken met Zazu, mogelijks wel of niet om te spelen. Daar je er van uitgaat dat ze dit niet echt zoeken om samen te spelen, kan het ook nog zijn omdat Jody Zazu wil bijbrengen dat het haar huisje is. Jody krijgt dan ook veel loslooptijd, wat op zich haar deugd doet. De carrier ervaart ze misschien als een soort straf :idea:
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten