van twee naar één

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

van twee naar één

Berichtdoor TessaCornelis » di jan 07, 2014 9:39 pm

Nu we een nieuw pupje op komst hebben voor de groep volledig te maken, ( :wub: ) hebben we er al aan gedacht om Pixel en Vector al op voorhand in het onderste verdiep van onze nation te zetten, zodat ze niet het gevoel hebben dat ze gestraft worden wanneer Nibble het tweede verdiep krijgt.

Heeft dit nut? Of maakt het ze niet uit dat ze onderaan vliegen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: van twee naar één

Berichtdoor Margiet » wo jan 08, 2014 2:07 am

Normaal gezien gaan 2 "grote" fretten niet veel misdoen aan een pup, hoor Tessa. Ik zou er niet vanuit gaan dat die gescheiden moeten leven, hoogstens in het begin enkele daagjes tot Nibble wat gewend is aan de grootte van de nieuwe kooi (hier kent hij maar de helft, hé) maar dan zou ik hem de eerste dagen lekker knus, met veel dekentjes errond, in de carrier laten slapen en zeker de jongens hun kooi niet halveren.

Enfin, tenzij je een andere bedoeling ermee hebt natuurlijk maar ik ging er van uit dat ze, zo snel mogelijk, met z'n 3-tjes samen moeten leren leven, niet? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: van twee naar één

Berichtdoor Margiet » wo jan 08, 2014 2:15 am

By the way, let 's introduce the little one ...

The one and only ... Nibble ... :wub:

Afbeelding

Of te wel ... het gevolg van véél te lange (zachte) herfstperiodes !! :D

Afbeelding ... Met de "V" van Van Nuffel (zo heet Grote Baas) al op zijn neusje!! :p

Deze foto's werden in de haast gemaakt omdat Tessa toch echt wel ongeduldig werd. Nonkel Edwin komt echter snel voor het échte werk zodat de hele kroost zich binnenkort kan komen laten bewonderen!! :rol:
Afbeelding

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: van twee naar één

Berichtdoor jonalies » wo jan 08, 2014 6:25 am

Zijn ze toch mooi :wub:
Nog even wachten hé Tessa , dat word beloond door een prachtge pup mee naar huis te nemen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: van twee naar één

Berichtdoor jeanine » wo jan 08, 2014 7:48 am

Ohhh een klein hummeltje. :wub: Wat zijn die kleintjes toch schattig.
Tessa onze Buster was al de 4 maand voorbij en wat bronstig toen hij hier kwam. Het liep niet zo soepel als verwacht om hem te laten aanvaarden door de al oudere meisjes. Hij was iets te onstuimig voor ons al 5 jarig moertje. Uiteindelijk is het toch goed gekomen na zijn castratie om samen te leven. Ik denk met een jonger exemplaartje recht uit het nestje dat alles vlotter kan gaan. Misschien op voorhand al eens een dekentje in het nestje leggen dat je kan meenemen naar huis om hen de geur te leren kennen. Je bekijkt het best zelf hoe het daar loopt tijdens de kennismaking. Voor hetzelfde geld is er geen aanpassing nodig ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
TessaCornelis
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di mei 28, 2013 8:35 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: van twee naar één

Berichtdoor TessaCornelis » wo jan 08, 2014 8:05 am

Voorlopig zijn foto's het enige wat ik van het kleine ventje al gezien heb. Ik kan niet wachten om hem met pixel & vector te laten kennismaken! :-)
En ik had zo'n beetje schrik voor Pixel zijn enthousiasme, af en toe gaat hij nogal als een brut door de kooi :P maar als ze direct samen kunnen is er geen probleem! ^^
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: van twee naar één

Berichtdoor kysimoza » wo jan 08, 2014 3:24 pm

Wat een mooie :)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten