binnenhok afwerken met siliconen?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » vr nov 04, 2005 9:18 am

Hoi,
Wij zijn van een oude kast een binnenhok aant maken voor fretjes maar we zaten ff met een vraagje.. De platen in die kasten die als tussenleggers dienen zijn van waterdichte meubelplaat gemaakt (weet daar de juiste naam ni van, tis zo van da wit plaat van bijna 2cm dik) maar de achterkant en zijkanten (die dus eigelijk ni zichtbaar zijn) is gezaagd en daar zie je dan het gewoon hout. Nu was onze vraag of we die kleine spleetjes mochten dicht spuiten met siliconen zodat bij het uitwassen van de kooi er geen water kan achterin lopen. Heeft er hier iemand ervaring mee?

En dan nog iets waar we niet volledig uitgeraken.. iemand een idee hoe we daar trapjes in kunnen bevestigen zodat ze van het 1 verdiep naar het andere kunnen?

Alvast bedankt

groetjes Tine

Joyce_K
Berichten: 8
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 2:16 pm

Berichtdoor Joyce_K » di nov 08, 2005 4:33 pm

Hey Tine,

Zelf heb ik er geen ervaring mee voor in het hok maar Donny heeft weleens alle kit op de badkamer er uitgetrokken (dus dat is wat minder) konden we de badkamer opnieuw afkitten.... Nu hij weet hoe het moet wil hij het steeds weer proberen (maar we hebben hem in de gaten haha)

Als je het echt wil gebruiken zou ik silliconen kit gebruiken die je ook voor aquariums kunt gebruiken (krijg je bij de dierenspeciaalzaak) deze is niet giftig anders zouden de vissen er niet mee kunnen leven... Maar ik denk zelf niet dat het lang houdt (ze peuteren het er toch wel uit!)

Groetjes Joyce

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » di nov 08, 2005 4:45 pm

kit kan geen kwaad. probeer de naad zo smal mogelijk te houden en het teveel gelijk wegvegen. Die meubelplaten zwellen bij het minstegeringste water al op :@
de trapjes kun je bv vastmaken met uitneembare scharnieren aan de top vd trap (plank met ribbels, gaas,...) Maak het ze niet te gemakkelijk

Quokka
Berichten: 13
Lid geworden op: do sep 29, 2005 1:07 pm

Berichtdoor Quokka » do nov 10, 2005 2:07 pm

Ik heb heel de kooi vernist met parketvernis, zodat ze tegen een beetje water bestand is.
Ondertussen heb ik wel gemerkt dat er redelijk wat spleten zijn waar allerlei "vuiligheid" kan tussen geraken (ik was nogal gehaast en de afwerking trekt dus op niet veel).
Dus ik ga dit weekend ook maar eens aan de slag met kit, lijkt me net iets hygienischer :)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten