Catrein !

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
maxi

Berichtdoor maxi » za mar 31, 2007 7:50 am

Na jaren Yesterday's news te hebben gebruikt, heb ik deze week de bakken eens gevuld
met Catrein. Groot was mijn verbazing toen ik merkte dat Max het wel heel smakelijk vond (@)
Dus ik , per direct , de bakken weer gevuld met Y.n.

Na wat opzoekwerk en rondvraag blijkt er bietenpulp in verwerkt en aangezien dat zoet van
smaak is.........
Zijn er nog mensen met soortgelijke ervaring ?

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za mar 31, 2007 8:29 am

wij hebben ook altijd catrein gebruikt, en geen enkel probleem mee gehad.
bull gebruikte dit al als mijn gasten bij hem aankwamen en ons nicka is normaal altijd ne moeilijke
geweest maar van diene moment zijn mijn gasten echt zindelijk geworden.

het is goedkoop en het brokkeld ni zoals Yn wij zijn er heel content van.
en onze gasten ook :) :) :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za mar 31, 2007 9:59 am

ik gebruik het beiden , maar voor de bakken die in de woonkamer staan daar moet ik zeker geen catrein in doen , want de hond lijkt het graag te lusten , dat fretten er van eten is iets dat ik nog nooit had gehoord
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
LcKe
Donateur
Donateur
Berichten: 275
Lid geworden op: za nov 26, 2005 6:35 pm

Berichtdoor LcKe » zo apr 01, 2007 1:43 am

ik gebruik het nu toch ook al een paar maanden en nog niet voorgehad dat ze ervan eten
kattenbakken uitgraven daarentegen is natuurlijk heel leuk, maar dat deden ze met yesterdays news dat ik daarvoor gebruikte ook al ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo apr 01, 2007 8:34 am

Echt eten ervan doen ze hier nu ook niet, maar net ons allermagerste en fragielste muisje had er in de week een klein brokje van binnen. Of ze het nu echt heeft willen eten betwijfel ik, want ze doet voor de rest toch geen poging tot smullen ervan, maar ze heeft het denk ik per ongeluk binnengekregen. Het is dat je de materie zo duidelijk herkent dat je weet wat het is als je het via heel erg braken terug ziet :( !! Ze heeft zich ocharm dubbel moeten plooien, ik denk dat het vast zat ik haar keeltje ofzo.

Zoet zou het volgens paardenkenners echter niet zijn, want zo had ik ook al geredeneerd. Bietenpulp zou totaal smakeloos zijn, maar vermits het toch iets heel natuurlijks is, wat Yesterdays news met die karton niet had, zouden dieren toch weten dat het "opeetbaar" is en zouden sommigen het toch binnenspelen. Het is eigenlijk voor de paarden een soortgelijk product als zemelen voor de mens. Het wordt beiden gebruikt als zuivere "maagvulling", zou dus niet zoet zijn en alleen dienen om de maag "op te vullen" als er bv niet genoeg vers voer te krijgen valt (bv bij paarden in de winter).

Ik heb hier besloten onze Lei-muis in 't vervolg te blijven voorzien van yesterdays news, ze is 7,5 jaar, graatmager alhoewel ze nog heel gezond zou zijn, maar ik wil echt niet het risico nemen dat ze door zoiets stoms iets aan de hand zou krijgen. Mijn 10 andere schepsels hebben volgens mij niet eens gemerkt dat er wat anders in hun bakken ligt, maar ja, die houden zich ook niet met die dingen bezig hé!! Hun etensbakje en de tussenin-snoepjes, dat is véél interessanter :D . Wat ik er eigenlijk best wel vervelend aan vind is dat het zo enorm uitzet (tot 10x zo dik, weer volgens die paardenkeners) en toch ook redelijk afbrokkelt. maar ja, dat is mijn probleem hé, niet dat van de fretsels!! :P :P De mindere kost is idd een voordeel, zeker als je veel van die terroristjes in huis hebt, maar voor mijn poppemieke wordt het dus terug Yesterdays news!!
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » zo apr 01, 2007 8:46 am

Origineel gepost door margit
Wat ik er eigenlijk best wel vervelend aan vind is dat het zo enorm uitzet ,tot 10x zo dik,
En nog gevaarlijk op de hoop toe. Stel je maar eens voor wat er gebeurt als ze dat( bewust of per
ongeluk) binnen krijgen. Een korreltje van 1 cm word dan al gauw een massa van zo'n 10 cm. Als dat
in hun maagje blijft vastzitten....................
Y.N. zwelt ook op, maar daar eten ze hier tenminste niet van ;)

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » zo apr 01, 2007 8:31 pm

Een korreltje van 1 cm word dan al gauw een massa van zo'n 10 cm.

zo erg zwelt het echt niet op, zunne. en dan valt het ook direct uiteen. het is zeer fijn gemalen en elk stukje als het zou opzwellen, is nog niet half zo groot als een gekookte rijstkorrel.
De gelijkaardige paardenbrokken, waarnaar Margit refereert, zijn idd dikker en groter. Of deze fijner gemalen zijn dan Catrein, weet ik (nog) niet, ik neem aan van niet, daar dit voor paarden/schapen niet noodzakelijk is.

Daarbij, YN bevat inkt, wat kan leiden tot een allergische reactie bij je fret. (niezen,...)

Momenteel gaat mijn voorkeur ook uit naar Catrein.

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do aug 02, 2007 1:01 pm

Die zakken catrein waar kun je die vinden ?
:?
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten