vraagje over fretjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma aug 04, 2008 9:32 am

Hallo,

Ik ben van plan om 2 fretjes aan te schaffen (na heeeel lang over na te denken :) )

Heb wel nog een klein vraagje: Kan het kwaad als de fretjes eens een dagje niet buiten hun "woning" kunnen komen?

Ze krijgen wel een redelijk groot verblijf.
Ben momenteel bezig met oude kotjes aan het vernieuwen + miniterras aant voorzien voor de beestjes (in totaal 5m30 x1m x1m ongeveer)
en dit zal nog verdubbeld worden en tegen de winter is het de bedoeling dat ze nog in de stal een redelijk grote plaats krijgen ook.
En dit allemaal in verbinding gebracht met buizen ;)

bedankt voor te antwoorden al

Groeten,

Steven

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma aug 04, 2008 10:35 am

eerst en vooral welkom op het frettigste forum van het land.
allee dan gaan er binnen kort misschien weer 2 opvangertjes een nieuwe
thuis krijgen. moest je vragen hebben stel ze maar gerust wij zijn een frettige zotte bende
da graag lacht maar ook even serieus kunnen zijn met verdriet en pijn.

nu jou vraag:
normaal gezien kan het geen kwaad.
maar ik zou het toch heel beperkt houden
want ze hebben wel hun loop en speelruimte nodig en de aandacht van
hun baasje.
want anders ga je ze agressief maken als ze dag in dag uit in hun hok moeten zitten.
zo gaat ook hun gezondheid achteruit en da is natuurlijk iets da we kunnen
missen.
vel succes met je zoek tocht. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma aug 04, 2008 10:44 am

danku danku

Het is niet de bedoeling dat ze dagen aan een stuk binnen moeten blijven zitten.
gewoon soms een dagje als we weg moeten gaan, laat werken ofzo its :)

owja heb nog een vraagje:
Ik zou enkel 2 moertjes nemen omdat ik niet van plan ben om te kweken en deze minder ruiken (klopt dit?)
moeten deze ook gestilliseerd worden?

[Gewijzigd door stevenn op 2008-08-04 11:25:30]

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma aug 04, 2008 12:43 pm

hey Stevenn,
zeker als ze z'on groot verblijf hebben is dat geen enkel probleem ..

je kan ze dat best van jongs af aan aanleren ... onze fretten komen ook niet elke dag uit hun kot hoor ...soms wel, maar soms ook niet .. af en toe eens rust kan ook goed doen :-)
en als we een weekend wegzijn, dan blijven ze ook alleen thuis in hun kot.

van jongs af aan hebben we dit zo gedaan, en ze vragen ook zelf niet om elke dag uit hun kot te mogen ...
ze hebben ook geen vaste uren om eruit te komen (dit hangt af van wanneer wij tijd/goesting hebben :P )

en ik vind dat ideaal, want anders zijn zo zo gefixeerd om dat uur en als ge dan eens geen tijd hebt, tsja .; dan staan ze daar zo hevig aan dat kot natuurlijk ....

dus en general: geen probleem als dat kot groot genoeg is en best geen vaste uren voor spelen ehbben :-)

wat betreft je vraag voor 2 moertjes:
qua 'stank' is er geen verschil hoor ... sowieso meoten ze allemaal GECASTREERD worden (dus echt eileiders weg halen en laten afbinden (steriliseren)).
een moertje is meestal wel iets heviger, omdat deze fijner zijn en dus minder gewicht hebben mee te sleuren.

een rammetje daarentegen .. daar heb je wat meer 'pak' aan ;:-))) ik vind dit leuker :-)

[Gewijzigd door skiwi op 2008-08-04 12:45:04]
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » ma aug 04, 2008 12:45 pm

Moest je van plan zijn opvangertjes te nemen zijn deze allen gecastreerd reeds , zowel rammetjes als moertjes EN volledig met boekjes en inentingen in orde
En inderdaad dan ruiken ze wat minder maar zoals bij honden en katten , elk beestje heeft nu eenmaal een geurtje eh

Ik kan je ook enkel maar verwelkomen en Knorry sterken in haar vluchtig voorstel naar opvangfretjes toe , deze sukkeltjes wachten ongeduldig op een nieuw baasje en eens ze wegzijn komen er spijtiggenoeg weer snel andere in de plaats

Mijn motie word persoonlijk versterkt mits de meeste wel opgevoed zijn reeds , beginnen met fretten en dan met pup's is voor velen teveel om correct aan te kunnen zonder enige praktische voorervaring

De verplichte frettenbabbel moet je echt aanzien als een leuke maar oh zo goede uitleg over (je) fretten en vind ik onmisbaar , zelfs met mijn theoretische voorkennis voor ik fretten in huis heb genomen ben ik zeer veel nog tewetengekomen

Allé , nogmaals welkom en misschien tot binnenkort ;) (ja heb hier ook 2 doodbrave rakkers rondcrossen nu die in opvang zitten)

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma aug 04, 2008 1:01 pm

hey,
mijn fretten zitten buiten en hebben ook een groot kot, maar ik haal ze er wel elke dag uit. Als het goed weer is dan durven ze wel meerdere keren per dag aan mij te komen vragen om een spelletje te spelen. Ik leg dan een nieuw speeltje in hun kot en ik verstop wat eten.
Zo hebben ze toch iets te doen, maar ik hoef hen geen aandacht te geven. Misschien kan jij dit ook doen als je een dagje weg bent. Als ze met twee zijn, hebben ze toch nog steeds elkaar!!

groetjes
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma aug 04, 2008 2:15 pm

Hallo,
Ik heb begin mei twee super moertjes geadopteerd uit de opvang. Ik had daarvoor nog nooit fretjes gehad, en ik vond het enerzijds een leuk idee om die diertjes een tweede kans te geven, en anderzijds had ik ook echt wel vertrouwen in de mening vande mensen die hier de opvang doen. Ik bedoel, er zijn ook fretjes waarvan ze hier zeggen dat je er als beginnend baasje niet aan moet beginnen omdat ze wel eens te lastig durven zijn. Het is goed dat ze dat zeggen, dat is eerlijk, zo weet je dat ze ook eerlijk zijn over de fretjes die ze wel aanraden. En mijn twee dames zijn schatjes. het heeft wel een of twee maanden geduurd vooraleer we helemaal aan elkaar gewend waren, maar elke dag ging het ietsjes beter. Nu heb ik sinds een weekje er een mannetje bij, die is ook een schat, maar hij kent me nog niet goed, hij komt nog niet veel knuffelen.
Ook vind ik het fijn dat je hier met al je vragen terechtkan en meestal erg snel een antwoord krijgt.
Het zijn echt toffe diertjes hoor!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » ma aug 04, 2008 4:23 pm

Welkom Stevenn,

De leefruimte van fretjes is net zo belangrijk als het menselijk kontakt.
Hoewel fretjes het grootste gedeelte van de dag slapen hebben ze een
soort zesde zintuig dat hun verteld wanneer baasje thuiskomt en het tijd
is om te spelen en de pootjes te strekken.
Fretjes die weinig mensen zien worden schuw en gaan soms bijten.
Omgekeerd , mensen die hun fretjes weinig zien ontdekken soms te laat
dat het fretje ziek is of zich gekwetst heeft.

Zoals jij het voorstelt lijken mij de afmetingen voldoende ;
let wel op dat hun terras niet te warm word.
Fretjes onderbrengen in donkere ruimtes is nadelig ; ze gaan voortdurend slapen
en zoals Knorry zegt ,soms ziek of agresief worden (hoe zou je zelf zijn)
Kijk wel uit dat alles fretveilig is ; waar een fretje zijn hoofd doorkrijgt komt de rest
soms niet vanzelf, met soms tragische afloop als je er niet op tijd bijbent.

Bij mij lopen mijn 5 fretsels vrij rond in huis op het gelijkvloers ,
ze gaan slapen waar en wanneer ze willen en komen spelen als het hun uitkomt.
Als ik er een keertje een paar uur niet ben gaan ze gewoon slapen.
Wat betekent dat ze uitermate tam zijn.
En ja hoor, het zijn allemaal adoptiefretjes met hun foutjes en hun verschillende
karaktertrekjes .
Maar eens je hun vertrouwen hebt gewonnen en ze je beschouwen als één
van hun kan de liefde niet meer stuk#)

Wens je nog veel geduld en frettenlol :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma aug 04, 2008 8:12 pm

Dag Steven, welkom op het forum. Veel is er reeds gezegd, ik heb hier momenteel 4 fretjes op zolder wonen. Het zijn stuk voor stuk fretjes die in een tweede of zelfs derde t'huis gekomen zijn. Onlangs heb ik ze voor de eerste keer en niet zonder schuldgevoel een nachtje alleen gelaten zonder erg welliswaar ;) Normaal komen de fretjes enkele uren per dag in de living om te spelen. Het dagelijkse contact lijkt voor mij toch noodzakelijk op enkele uitzonderingen na. Ik mis ze even erg als omgekeerd ik denk dat zij ons ook missen. Telkens als ik boven kom staan ze aan de tralies te wachten om buiten te mogen.
Ik heb hier zowel moertjes als rammetjes en qua geur maakt dit geen verschil uit. Bedenk wel dat een moertje echt wel castratie nodig heeft om te overleven wat voor een ram niet nodig is. De kosten om een moertje te laten castreren liggen merkbaar hoger dan voor een rammetje. Ook zijn rammetjes een stuk groter dan de meeste moertjes, tandjes hebben ze allemaal :D Zorg voor een fretveilige omgeving en een goed tochtvrij droog nachtkot met goede isolatie zowel warmte als vrieskou kunnen nefast zijn. Fretjes kunnen warmte tot 28° en kou boven -5° aan, hoger of lager is al moeilijker te verteren. Zij moeten steeds over water en voeding kunnen beschikken, als het vriest moet er een oplossing voor het water gezocht worden bij buitenfretjes. Bedenk ook dat je best over een binnenverblijf kan beschikken om in medisch noodgeval of strenge vorst je diertjes binnen te nemen.
Ik zou je ook de raad willen geven om voor opvangertjes te gaan, reeds opgevoed en medisch in orde gebracht wat wel goedkoper uitkomt dan een puppy aankopen en in orde brengen bij de da. Volg in elk geval een frettenbabbel dat is de moeite waard en kost €5 dacht ik. Succes ermee ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 10:18 am

zou graag pup fretjes kopen zodat ik ze zelf kan opleiden maar aan de ander zijde is een adoptie fretje al opgeleid (voor moest me dit niet lukken %) )
heb wel reeds al ervaring met trainen van honden mja daar is een fretje niet het zelfde (@)

ben dus aan het overleggen met men vriendin om een adoptie fretten te nemen :)

het kotje staat het meeste van de dag in de schaduw, juist 's avonds dan komt de zon er op te schijnen maar binnen in het buitenhok is niet zo warm. en savonds ben ik dan ook thuis en dan mogen ze uit hun kot :)
hun binnenkot is wel idd naar de donkere kant maar ze gaan wel beschermd zitten tegen de vrieskou daar

en heb nog een klein vraagje:
Als het goed weer is leven we meer in de tuin dan binnen
duussssss: laten jullie de fretjes gewoon los in de tuin of moeten ze een band aandoen? (hebben ook nog konijntjes enzo zitten en wil ze niet gaan zoeken bij de buren lol :P )
men vriendin studeerd dierenzorg dus beestenboel bij ons :D

[Gewijzigd door stevenn op 2008-08-05 10:24:14]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 05, 2008 10:54 am

als je wat handig bent kan je een omheinig maken met platen en zet die op een stenen
grond zo kan jij rustig genieten van het goede weer en kan je fretjes ook genieten van de goede buiten lucht zie
altijd da ze ni in de platte zon staan want een fretje kan beter tegen de kou dan tegen hoge temperaturen
je kan ze afkoelen met water zet er een zwembakje in da ze zich kunnen verkoelen.

maar als je bij ons een fretje adopteert krijg die uitleg nog wel allemaal want als ik zo voort doe gaat diene frettebabbel
voor jou maar saai zijn.

nu over pups da mag je aan iedereen vragen het is een hele klus en het is zeker niet als ne hond opleren.
fretjes zijn roofdieren en kunnen veneinig bijten.
ik zeg ni da volwassen fretten da ook ni meer doen maar die hebben dit normaal gezien allemaal afgeleert.
ik heb heel mijn leven pups gehad maar het is ni simpel om die kuren uit hun lijf te krijgen en ook dan moet je bij wijze van spreken 24/24
mee bezig zijn.
ik raad je aan zeker voor je eerste koppel fretten neem wa oudere fretjes en doe daar ervaring mee op en dan misschien binnen een paar jaar kan je al is na denken over pups.
maar voor je eerste fretjes zou ik is kijken in de opvang.
veel succes met je zoektocht.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 11:54 am

ik geraak stillaan overtuigd om adoptie te doen :)

ik zie dat a3ke 2 heeft :)

iemand foto toevalli?g :-)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di aug 05, 2008 11:59 am

het beste is da je is contact op neemt met oze opvang verantwoordelijke
ann berge (ufo) genoemt hier op het forum
haar nr 0494/37.34.92
ze werkt wel in ploegen dus het kan zijn da ze ni direct antwoordt
maar spreelk maar iets in op haar antwoord aparraat dan zal ze wel terug contact opnemen.
van waar ben je?
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 12:49 pm

ben van zottegem (20min van gent)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di aug 05, 2008 1:13 pm

Ik kan hier enkel aan toe voegen dat een fret iets heel anders is dan hond, kat of enig ander huisdier. Ik ben begonnen met twee oude dames van 6 jaar die als lieve fretten in de opvang gekend waren. Deze fretjes zijn 2 jaar en drie maanden bij mij gebleven en de eerste 14 dagen dacht ik een miskoop gedaan te hebben. Anais beet en kwam terug na straf om nog harder te bijten, Chanel was nogal op zichzelf en deed weinig aanstalten om kennis te maken. Met veel vallen en opstaan hebben we elkaar leren kennen en stilaan is er liefde van gekomen. Ondanks mijn ervaringen met meerdere andere huisdieren heb ik heel vaak beroep op de opvangverantwoordelijken gedaan om ze te leren verstaan. Nooit was een antwoord te veel gevraagd en altijd stonden ze voor me klaar. Nadat ik ze had laten inslapen besefte ik pas hoeveel ik van die kleintjes gaan houden was op die 2 jaar. Een fret is bijzonder in alles ;) Ga met een gerust hart voor de opvangfretten, je komt niet bedrogen uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di aug 05, 2008 1:34 pm

Oh tof om horen dat ge van Zottegem zijt :)
Ik ben ook van daar! Wordt het dan binnenkort Zottegem frettenstad :D
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 1:52 pm

Origineel gepost door Maranweke

Oh tof om horen dat ge van Zottegem zijt :)
Ik ben ook van daar! Wordt het dan binnenkort Zottegem frettenstad :D
:D :D
als ik iemand met een fret zie wandelle, zal ik eens roepe :)

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » di aug 05, 2008 1:58 pm

sgoed :)
Tzijn wel 2 fretten sinds 2 weekjes ;) Maar de pup kan nog niet mee gaan wandelen want meneer is nog te klein en te fijn voor een riempje aan te doen. Maar die kan dan mee in zijn buiktasje
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di aug 05, 2008 3:01 pm

hoi daar
dan kom je normaal gezien bij mij op frettenbabbel....
ik ben van Evergem...
als je een afspraak wilt (deze week ben ik op verlof dus ik heb tijd zat)
0477/95.19.72 bel me!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 3:05 pm

hai :-)

moet de ganse week werken, behalve vrijdag maar dan is het trouwfeest van men broer
Zal dan beetje later moeten zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » di aug 05, 2008 5:35 pm

Origineel gepost door stevenn

ben van zottegem (20min van gent)
aaaaah , Sottos %) #) :~ :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 05, 2008 6:31 pm

Hallo Steven, van harte welgekomen in de zotte frettenbende hier, zoals iedereen al zei, we zijn een leuke groep vrienden die ondertussen al heel wat met mekaar beleefd hebben en altijd blij zijn als we andere frettenentjousiastelingen zien aankomen. We willen je dan ook allemaal graag met raad en daad bijstaan, maar dat heb je al wel gemerkt, denk ik!! :P

Bij A3ke zitten idd 2 schatten van fretten, wel een rammetje en een moertje, maar die geur maakt echt niet uit, hoor, ze zijn beiden gecastreerd. Volgens Davy (A3ke) durft het moertje al eens venijniger zijn dan het rammetje, maar over 't algemeen zijn ze dus zo mak als een lammetje en allebei bloedmooi!! Deze fretten werden binnenshuis gehouden en zijn afgestaan omwille van financiële redenen. De baasjes hadden er ook 2 pupjes bijgekocht, dat klikte niet met de eerste 2 dus kwamen er onverwachte extra kosten bij (aparte kooien enzo) én ze zagen de castraties ook nog aankomen en hebben dan besloten de 4 fretjes gelijk weg te doen, ook al omdat ze toch kleiner gingen wonen binnenkort en ze dan niet zoveel plaats meer hadden.

Hier, in Hasselt, zitten ook 2 schatten, ook een rammetje en een moertje, beiden 2 jaar, gecastreerd en gevaccineerd, enig nadeel is dat het nogal ver van bij jullie is, hé? Het rammetje hier is een donkere wildkleur en het moertje is bijna zwart te noemen met een wit toetje. Ze zijn afgestaan door mensen die er echt wel heel erg goed voor zorgden, maar door praktische problemen geen andere keuze hadden. Je ziet ook aan die fretten dat ze goed opgevoed zijn, dat er tijd in gestoken is, er zijn er ook al 2 van die groep geadopteerd en die waren al net zo lief. Groot voordeel dan aan deze 2 schatten is dat ze 2 jaar buiten geleefd hebben, dus zij zijn gewend aan de koudere temperaturen. Ik heb hen dan ook hier op de alllerkoelste plaats van het huis gezet, in onze gang, want die kunnen dus niet tegen extreme warmte, dan liggen ze plat te zuchten en hebben ze weinig of geen energie om de boel ondersteboven te spelen. Nu zijn ze dat dus wel bezig :D , 't is wat frisser in de living nu, waar ze aan 't rondcrossen zijn.

Waarschijnlijk zitten er ergens anders nog beginnersfretjes, dwz brave, wel opgevoede fretjes dus ;) , maar daar kan ik geen uitleg over geven, die ken ik zelf niet. Moest je geïnteresseerd zijn, doe dan even wat Knorry zei en bel Ann, onze Opvangverantwoordelijke, die geeft je alle verdere inlichtingen door dan. Veel succes met je zoektocht en hopelijk tot op één van onze speelnamiddagen!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » di aug 05, 2008 8:03 pm

bedankt al iedereen (ook voor de foto's) :)

waren direct verliefd op de fretjes :)

we gaan zeker 2 adopteren van de frettenark :)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo aug 06, 2008 9:06 am

ach nu kan ik geen keuze maken tussen de fretten van a3ke en die van margit :s

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » wo aug 06, 2008 9:28 am

Heb je die fretjes al gezien?
Ik vind dat ook het moeilijkst, dat ze allemaal schatjes zijn en je ze niet allemaal kan adopteren.
;)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten