ijs in waterfles

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo dec 31, 2008 10:02 am

ze zitten in een kot gemaakt van bakstenen op een verhoog zodat ze geen contact hebben met de grond (veel beter voor koude en vocht zo) met daarin appart nog een een slaaphok in het hout met al hun dekens erin :)
tegen hun hok is een groot terras (overdekt voor de winter) voor hun gemaakt met een stuk boomstam erin om van het eene platform naar het ander te klimmen.
Daar komt van de zomer een luxe zwembad bij met bar voor als ze vrienden uitnodigen :P

Ben momenteel ook nog bezig met de aanliggende stal in orde aant zetten (lees fretveilig) zodat ze van in hun hok in de stal binnen kunnen.
maar was veel meer werk aan dan gedacht en met de feestdagen en met men werk heb ik niet echt zoveel tijd gehad om er aan te werken ~_~

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr jan 02, 2009 2:29 pm

Mama heeft er iets op gevonden ! Er gewoon een dik omhulsel van doeken ronddoen!
Bij ons was het in dit geval een champagne fles - hoes. Niets bevroren van het water! :)

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » vr jan 02, 2009 2:53 pm

Tot vorig jaar zaten ze hier bij mij ook nog buiten maar ben super gelukkig dat ze nu binnen zitten (en ik niet alleen denk ik) .

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo jan 07, 2009 7:08 pm

Nu het nog kouder wordt voor de buitenfretten met waterproblemen. Als je niet tijdig wat vers water kan brengen kan je ze ook nog met een brokjespap aan meer vocht helpen tot je vers water kan geven. Het drinktuitje kan ook bevriezen indien de isolatie onvoldoende is.


[Gewijzigd door jeanine op 2009-01-07 19:09:10]
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » wo jan 07, 2009 9:24 pm

de mijne zitten na de situatie met freddy al een hele week los binnen
ze hebben nochtans alles wat ze kunen willen buiten ook,
maar ze mogen eens profiteren van 't slechte weer buiten
en van bazeke zijn klein hartje ver de moment

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo jan 07, 2009 9:39 pm

Hoste past op voor uw dak hé :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jan 08, 2009 4:08 am

Zitten die stakkers ocharm nog buiten?? Ze zijn toch toegemetst met dekentjes tot aan hun plafond, mag ik hopen??? :P

Ons Plumeauke zit hier noodgedwongen in de gang, ik had geen plaats meer in de living om nog een kooi te zetten. Maar morgen wordt het hier grote verhuis, de (voorlopig) laatste Nation is binnengekomen, dus gaat de laatste van mijn XL-kooien de living uit. Het is de kooi van onze Mike nog, die heb ik het langst laten staan, ik heb er bijna 3 jaar na zijn dood nog steeds moeite mee om ze te gaan vervangen. Bedoeling is echter dat Domino en Iago dan één verdiep van de Nation krijgen en dan kan Plumeauke ook de living in, is het gedaan met dat kou lijden in de gang. Het vriest daar dan wel niet en de juf heeft 5 fleece-dekentjes, een dikke fleece-hangmat en een gezellig mandje mét lekker warm kussentje in, maar ze blijft dus bibberen. Nu had ik over de bodem van de kooi (ze zit nochtans een meter van de grond, ook op een 2de verdiep) zo 'n speciale "mat" gelegd, wat ze ook aan honden geven, maar ze blijft kou hebben, wakker zijnde en slapend. Het is echt niet het gewone rillen na een dutje, 't is echt bibberen en ze voelt ook koud aan, ondanks haar berenpelsje. Zo snel mogelijk de knoop doorhakken dus en dat sukkeltje tussen ons inzetten morgen!! :)

Michael, geniet maar mee van je kleine hartje, nog zo fijn die deugnieten binnen!! :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 08, 2009 8:52 am

Dan heb ik hier wel ijsberen zitten als ik al de rest zo lees :P :P

Gisteren in - 14 gaan wandelen %) (@) :D . En ze kregen er maar niet genoeg van.
Ik beschik dus echt over een sneeuwruimer -> ik zet hem in de sneeuw, en hupla, hij crosst erdoor met zijn kopje onder de sneeuw bedolven :P

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do jan 08, 2009 9:39 am

Kzou da ook es moeten doen met mijn ventjes hier. Wandelriempje aan en de sneeuw in, eens zien wat hun reactie is.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » do jan 08, 2009 9:53 am

wil dat ook eens doen maar tegen dat ik thuis ben, is het ver donker altijd :(

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do jan 08, 2009 10:11 am

Origineel gepost door stevenn

wil dat ook eens doen maar tegen dat ik thuis ben, is het ver donker altijd :(
Jama jama, in den donker gaat ook e! Hoe denkt ge da ik da doe :P
Maar ik heb wel een groot tuinlicht, dat heel de tuin verlicht.

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » vr jan 09, 2009 11:42 am

heb een zaklamp die halft werkt :P

zal voor mogen zijn de wandeling :)

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » vr jan 09, 2009 1:29 pm

Origineel gepost door stevenn

heb een zaklamp die halft werkt :P
Moet ge mijn infrastructuur is wete: ik zit bijna dagelijks in een tuinhuis ZONDER licht. Dus enkel met mijn pillamp kan ik de dingen doen ik die moet doen. %)
Niet zo handig dus , maarja, na meer dan een jaar er in en er uit te gaan zijn we dat helemaal gewoon :D


[Gewijzigd door Ollike op 2009-01-09 13:30:25]

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr jan 09, 2009 1:48 pm

Haha ja Ollike kzie mij ook nog bezig met die pillamp naar het tuinhuis gaan. Toen ik nog thuis woonde was onze Snuffel ook in het tuinhuis gedomicilieerd :D en ja der was daar ook geen licht.


[Gewijzigd door Maranweke op 2009-01-09 13:49:04]
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr jan 09, 2009 4:56 pm

blijf het zeggen hoor, vandaag de dag mogelijkheden genoeg om da tuinhuis makkelijk en niet te duur te verlichten!!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jan 09, 2009 7:32 pm

Bij sneeuwwandelen liefst niet daar waar stooizout ligt ;) Een tuin is ideaal daarvoor met of zonder zaklamp. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » za jan 10, 2009 2:07 am

Origineel gepost door bull

blijf het zeggen hoor, vandaag de dag mogelijkheden genoeg om da tuinhuis makkelijk en niet te duur te verlichten!!
Geef me dan maar wat ideekes want ol is hopeloos als het op handig zijn aankomt %) :P

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo jan 11, 2009 8:05 pm

je kan in een autowinkel zo een looplicht kopen (die ze normaal gebruiken voor onder de auto) en je hebt die tegenwoordig ook op batterijen en met led's in.

men broer heeft onlangs zo een gekocht en geeft veel licht.

of je kan gewoon een stroom naar het tuinhuis trekken en een lamp installeren natuurlijk ;)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo jan 11, 2009 9:05 pm

die van ons hebben ook in het begin dat wij samen waren ook in het tuinhuis gezeten
amai wat voelde ik mij rot dat die daar moesten blijven nu zitten ze lekker warm binnen
dicht bij ons. zo kunnen we ze goed in het oog houden moest er iets verkeert gaan.

ik vind het ook zielig maar als je die pelsjes ziet hoe mooi donzig ~0
onze chicco komt ook van buiten diene denkt da het zomer is terwijl e andere
2 onder het deken liggen ligt meneer met zijn poten omhoog warm te lijden :P :D
och ja hij went er wel aan.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo jan 11, 2009 10:03 pm

mijn gasten zitten binnen, enkel zo kan je ze goed in de gaten houden...
staat een vuurtje die verwarmt tot 2
3 graden
echt vriezen doe ik ze niet aan, daar zijn ze me te dierbaar voor.
ook het feit dat oudere fretten een lichtere vacht kriijgen en dus vlugger koud hebben, is genoeg om daar rekening met te houden.
ze lijken op ijsberen maar ze zijn het nog niet.
buiten zitten is gezond maar -14 is echt een beetje te veel van't goede naar mijn mening...
als de drinkfles bevriest kunnen ze hun tong ook pijn doen...is ook niet goed voor darmen en maag van de beestjes
ijslijke groeten dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » zo jan 11, 2009 11:55 pm

Origineel gepost door daikiri

echt vriezen doe ik ze niet aan, daar zijn ze me te dierbaar voor.
ook het feit dat oudere fretten een lichtere vacht kriijgen en dus vlugger koud hebben, is genoeg om daar rekening met te houden.
ze lijken op ijsberen maar ze zijn het nog niet.
buiten zitten is gezond maar -14 is echt een beetje te veel van't goede naar mijn mening...
als de drinkfles bevriest kunnen ze hun tong ook pijn doen...is ook niet goed voor darmen en maag van de beestjes
ijslijke groeten dai
Das ieder zijn mening he vanessa. Ik zie mijn beestjes ook doodgraag, en geloof me, als ik er geen vertrouwen in had zaten ze al lang binnen. Ze maken het prima. Yoshi steekt bij het wandelen zijn kopje in de sneeuw, dus ik denk niet dat hij er last van heeft. Trennemuis die zit liever onder haar warme deken, maar zal ook niet aarzelen om even buiten te komen. anyway, de ijskoude nachten lopen op hun einde, das al goed nieuws op zich!



[Gewijzigd door Ollike op 2009-01-11 23:58:34]

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jan 12, 2009 9:48 am

moet zeggen dat ze er toch ook neit veel last van hadden, ze waren lekker nieuwschierig naar al dat wit in de tuin :)
was wel grappig om die kopjes op en neer zien te gaan.

:D

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » zo jan 18, 2009 12:19 am

tsss iemand heeft er lange tenen?
Dat hoeft niet hoor! ik ken u situatie...
Ik val niemand aan en als ik het doe heb ik gegronde reden...
voor mijn part stooft ieder zijn beestje op met een ajuintje...zolang de mijne maar ok zijn.
(niet zo cru bedoeld hoor)
tis gewoon dat ik het niet snap...
waarom fretten als ze dan toch buiten moeten zitten?
wat heb je er dan nog aan???
idd mijn mening, wat de rest doet moeten ze maar weten
goede raad geven hier, gaat meestal samen met eigenwijsheid en bitsig gedoe spijtig
groetsels dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » zo jan 18, 2009 2:05 am

Dai heeft weer eens gelijk en durft er ook voor uit te komen.
Ik neem aan dat zij die het "buitenzitten" verdedigen dat doen uit noodzaak en dat het geen regel
mag worden.
Het is al erg genoeg dat fretjes binnen in een kooi gehuisvest zijn , wat ik volkomen begrijp bij de
meeste mensen.
Je weet echter niet wat je mist als je ze iedere dag maar korte tijd ziet.
Hier lopen ze vrij rond , net zoals de poes.
Vandaag wurmde Sissi zich langs mijn benen omhoog onder de pc en kwam nonchalant een snoepje
pikken uit de doos , waarna ze ging staan wachten tot ik haar terug op de grond zette.
Picko legt dan weer 4 x daags zijn hoopje naast de bak en aangezien ik hem al 3 jaar heb maakt een
klein rekensommetje uit dat ik in al die tijd al 4380 keer zijn kakske heb opgekuist.

En je ziet ook dadelijk als er wat mis is met je fretten als je ze regelmatig ziet voorbijhobbelen :D


[Gewijzigd door weazel op 2009-01-18 12:22:13]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » zo jan 18, 2009 6:13 am

ik meen nochtans te herinneren,
vanop een symposium,
dat ook daar het buiten houden van fretten aangeraden werd...
meegaan met de seizoenen,
geen kunstlicht, opbouwen van weerstand e.d.

alle,
dacht ik toch he...

maar zoals eerder vermeld door diverse andere leden:
elk zijn situaties en zoalng 't goed gaat met de beestjes...

groeten
Hostekes
nu naar bed zodat ik straks naar de speelnamiddag kan komen


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten