Vraagje : Terugbijten als straf : aanrader of onverantwoord?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr mar 06, 2009 5:41 pm

VOOR ALLES WILLEN WE DUIDELIJK ZEGGEN DAT TERUGBIJTEN GEVAARLIJK KAN ZIJN!!! LEES HET VOLLEDIGE TOPIC AUB!!! (bijgeplaatst door moderator)

Hier is het in elk geval de beste methode gebleken om Oby en Fé braaf te krijgen.
Als iemand te hard bijt, neem ik ze bij hun nekvel in mijn mond. Als ze niet kalmeren, schud ik er
lichtjes mee. Tot dusver heeft het elke keer prima gewerkt. Als ik ze in het begin gewoon bij hun nekvel
nam, werden ze vaak gewoon nog bozer. Maar met het bijten is dat probleem van de baan.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » vr mar 06, 2009 7:45 pm

Voila, das frettentaal gebruiken :D

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za mar 07, 2009 8:08 am

hihi
dan kom ik jou onze 2 moeren is geven
dan denk ik dat heel je gezicht open gebeten is. ~0 :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » za mar 07, 2009 10:55 am

Als je ze stevig tussen je tanden houdt, kunnen ze niet aan je gezicht. De manier waarop je ze naar je tanden brengt is natuurlijk wel van belang. Als je ze niet goed beet hebt, dan kan het inderdaad zijn dat de fret een lekker hapje gezicht te eten krijgt ;) Het positieve aan deze methode is dat ze het veel minder erg lijken te vinden, maar toch gehoorzamen nadien.

[Gewijzigd door Hamlet op 2009-03-07 10:57:07]
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » do jun 25, 2009 1:51 pm

Hamlet , sorry voor het late antwoord ( ik ben gene rappe ) .
Ik heb die " behandeling " voor het eerst ongeveer 10 maanden geleden gebruikt op Goliath .
Het is op zijn minst een riskante bedoening waarmee onder andere Chucky zich niet kan verzoenen . Ik moet eigenlijk toegeven dat toen ik die " raad " gaf geen rekning heb gehouden met de mogelijke gevolgen .
Ik denk soms méér als een fret dan een mens . Zo dacht ik toen ik Goliath terugbeet . Ik heb GELUK gehad dat mijn flodderfretje NIET terugbeet hé . Ik had gemakkelijk een oog kwijt geweest !!!
De frettenark staat niet achter onze aanpak en eigenlijk zweet ik nu bij de gedachte dat ik een oog zou kwijtgeraakt zou kunnen zijn !!!
Doe uzelf én DFA een plezier en vertel dit nooit aan mensen die juist een fretje aanschaffen ! Als er mensen zijn die een oog verliezen omdat ze onze RISKANTE behandeling overnamen dan heeft DFA ook ineens een slechte naam en als ik eerlijk mag zijn : ik zag op tijd in dat dàt niet is wat wij willen hé .

PS Ik zeg dit niet om Hans te paaien hoor , ik zeg dit omdat achteraf gezien deze behandeling niet dé behandeling is als je je gezicht nog enkele jaartjes ongeschonden wil houden .
Alhoewel ik en de meeste mensen 2 ogen hebben : met 2 ogen kan je gemakkelijker de meisjes in ' t oog houden dan met mààr 1 oog hé .


[Gewijzigd door asocialleke op 2009-06-25 13:55:09]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za jun 27, 2009 10:30 am

Origineel gepost door Hamlet

Hier is het in elk geval de beste methode gebleken om Oby en Fé braaf te krijgen.
Als iemand te hard bijt, neem ik ze bij hun nekvel in mijn mond. Als ze niet kalmeren, schud ik er
lichtjes mee. Tot dusver heeft het elke keer prima gewerkt. Als ik ze in het begin gewoon bij hun nekvel
nam, werden ze vaak gewoon nog bozer. Maar met het bijten is dat probleem van de baan.
Ik respecteer de mening van Hamlet, ieder zijn ding!
Maar ik denk gewoon dat de schudding het deed.
:D

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » za jun 27, 2009 12:44 pm

Stel je voor dat je deze goed bedoelde raad geeft aan een gezin met een zoon of dochter van 14 jaar of jonger !!!

Een straf moet niet enkel doeltreffend zijn, maar ook veilig voor diegene die de straf uitvoert. Voer tot nadenken ...

Een litteken in het gezicht is voor het leven.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za jun 27, 2009 12:59 pm

Jah de mijne bijt altijd terug als hij gestraft wordt, ik durf hem zelfs niet meer vastnemen om naar de carrier te doen of hij heeft me vast.
en als ik nekvel vastneem en schud dan draait en keert hij tot hij me vast neemt. en t ergste is, me lieve brave fret heeft het gedrag overgenomen en bijt nu ook tijdens het spelen.
zal eens bij hem terugbijten, het zou moeten lukken, mits veel haar in de mond :P
doorbijten of gewoon zachtjes? ben bang dat hij dat als spelen zal aanzien

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za jun 27, 2009 1:28 pm

Lang leve de dominante fret :P

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za jun 27, 2009 7:29 pm

'k kan het niet aanraden.... om dezelfde reden als chuckie aanhaalde, tmoet maar 1 keer fout gaan...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jun 27, 2009 8:49 pm

K8 je fret blijven opvoeden, ook die lieve zal je moeten aanpakken.
Ik ben geen held met bijtfretten maar toen Freebee hier zo moelijk deed ben ik haar blijven straffen als ze het te bont maakte. Freebe was net een slang die ik vast had, ze wrong zich in alle bochten om aan de greep te ontsnappen. Ik heb liever geen levenslange bijtfret in huis waar je bang moet voor zijn ;) Dat is voor niemand in het gezin prettig , ook voor de fret niet als je die daardoor gaat negeren.
Elke fret reageert anders, je moet enkel de juiste methode voor die fret vinden.
Probeer de plantenspuit eens uit ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » za jun 27, 2009 9:45 pm

Super!
Mijn braaf fretje beet me weeral tijdens het spelen. Heb terug gebeten en een beetje mee geschud.
Hij keek heel raar naar mij en begon verder te dansen en telkens hij naar mij kwam om te bijten deed hij alleen zijn mond open en liep weer achteruit. Hij snapt het direct als ik het niet leuk vind maar dat ander eentje :s vertrouw hem echt niet, hij ziet er zo lief uit en is braaf tot dat hij een vingertopje ziet. of soms kruipt hij in je broek of je pull en begint te scharten en bijten. en als ik hem wil straffen is hij echt niet vast te pakken.
Heeft het zin om hem 2 minuten na dat hij gebeten heeft nog te straffen of zal hij het niet meer snappen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jun 27, 2009 10:37 pm

Slecht gedrag straf je onmiddellijk, de fret snapt het niet als je het later nog doet. Zo maak je hem alleen maar bang van je omdat hij dan niet weet waarom.
Je fret wardanst, dit is je uitdagen tot meespelen. Tootsie deed dit als eerste fret bij mij en toen dacht ik dat hij mij wou aanvallen :D Ik hield er telkens een blauwe plek aan over. Het was moeilijk om hem duidelijk te maken dat het niet het uitdagen op zich was maar het bijten dat niet mocht. Door heel luid te roepen als hij beet is het hem duidelijk geworden. Het is heerlijk om met een fret te mogen mee spelen als je ziet hoeveel plezier ze dan hebben.
Ik laat mijn fretten zelfs de liefste niet toe om in mijn kleding te kruipen. Het is al wel genoeg dat ze voor de rest veel mogen, ik ben voor de zachte aanpak als het kan. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 27, 2009 10:47 pm

Nee, dat heeft geen zin meer, dan is hij allang met wat anders bezig! :P

Wat dat straffen betreft, het is de aanhouder die wint, hoor, altijd. En het hangt van jou af of jij dat wordt of je fret. Als het fretlief wordt is dat heel erg, ook voor de fret, want dan kan hij meestal even later een nieuwe thuis gaan zoeken, mét bijtgedrag als bagage. :(

Of terugbijten helpt, laat ik in 't midden, maar ik vind het zelf alles behalve een ideale manier van straffen. Je hebt het gevaar dat erin schuilt, een hap in je gezicht is zéér snel uitgedeeld en als je het zelf beslist te doen en zelf ook gebeten wordt, is het nog het minst erg. Doet een/je kind dat na, dan vergeef je het jezelf nooit als je tenminste niet de fret de fout gaat geven, ook weer met alle gevolgen voor de fret vandien.

Als Hamlet of Marc of weet ik veel wie besluit zijn/haar fret zo op te voeden mag dat van mij, hoor, maar ik heb toch liever dat jullie het niet als algemeen "beste" straf promoten. Marc heeft dat zelf al ingezien, wat hij verder thuis doet, maakt dan ook niet uit. Hij weet alleszins dat hij het niet moet voordoen met kinderen of mensen die geen fretten gewend zijn, in de buurt, dat is het belangrijkste.

De tijd en de vele fretten die ik ondertussen "heropgevoed" heb hebben me geleerd dat er praktisch evenveel straffen bestaan als fretten! :) Sommige bijtertjes reageren op het nekvel, anderen worden daar woedend door, een derde trekt er zich niks van aan, een vierde vindt het lollig en begint te mokken, je hebt er ook die zich dadelijk "overgeven", gaan hangen als een patattenzakje en 2 minuten later eens zo hard bijten enz.... Ook blazen op hun snoet kan dezelfde reacties uitlokken, tik op de billen kan al dan niet helpen, plantenspuit kan hulp bieden of als heerlijk speelgoed ontdekt worden, terug de kooi invliegen kan soms wonderen verrichten, anderen gaan dan gewoon lekker slapen, hen negeren is soms een oplossing, maar vaak doen ze net hetzelfde met jou, enz .... Het is gewoon uitproberen wat jouw fret als helemaal NIET leuk ervaart en waar hij zo van onder de indruk is dat het hem overtuigt datgene niet meer te doen wat hiertoe leidde.

Hoe beter je je fret leert kennen, hoe meer je ziet wat hij echt niet leuk vindt. Mickey hier vindt niks niet leuk, vindt alles even plezant, nekvel, blazen, plantenspuit, bed in, ... maar negeren of je toon verheffen, dat vindt hij dus vréselijk! Eerst probeerde ik de traditionele straffen, behalve dat nekvel want het ventje woog als pup van 8 maanden bijna 2kg, dat kon ik hem echt niet aandoen, dat hele gewicht aan dat nekvel, zoiets doet mama-fret trouwens ook niet meer. Tot ik er op een dag méér dan genoeg van had, al beet hij ook alleen spelend, maar het was wel telkens tot bloedens toe of een hele blauwe plek! Ik riep dus keihard dat hij nu eens heel goed naar me moest luisteren, dat ik het beu was en het absoluut niet meer wou en dat ik hem op Kapaza zou zetten als het nu niet stopte!! :P :P Hij begreep natuurlijk geen jota van hetgeen ik zei, ik had evengoed de beursberichten kunnen schreeuwen, mijn toon vond hij echter vreselijk. Hij stopte meteen, ging aan mijn voeten liggen als een geslagen/verslagen pupje, kopje op mijn tenen en heel droef kijkend van "please baasje, zal het nooit meer doen"!!!

Af en toe heb ik dat nog wel moeten herhalen hoor, zeker een jonge fret vergeet in zijn enthousiasme nogal eens dat iets niet mag (welk jong "iemand" niet?? ;) ), maar ook nu nog, als hij met iets bezig is wat ik niet graag heb, roep ik van verre zo 'n beetje harder zijn naam en "niet doen, hé!" en dan kijkt hij me al aan met zo 'n zucht in zijn blik, zich afvragend hoe ik toch weer weet dat hij de schuldige is!! :D

En hem negeren, dat doe ik zelfs niet eens met opzet, maar soms zijn ze hier dan aan 't spelen en ben ik aan 't afwassen ofzo, zodat ik hun eerst onder mekaar bezig laat voor ik hen allemaal uitgebreid ga knuffelen. Maar dan kan dat ventje toch ongelukkig zijn, niet te doen!! Dan staat hij naast mijn been, als het hem lukt alweer dat kopje op mijn schoen of voet en met 2 in- en intrieste oogjes omhoogkijkend, zich afvragend waarom ik hem niet "bekijk"!!! Dan moet ik de afwas of hetgeen ik bezig ben laten voor wat het is, want dan moet hij dus gepakt, hé, anders druipt hij als een verslagen hondje naar één of ander slaapplaats en zie je hem gewoon niet terug die avond. Zielig hoor, en dan ben ik dus gewoon bezig met iets en dus helemaal niet kwaad op hem ofzo!! Ach, 't is gewoon een dikke, lieve schattige frettenbeer, die Mickey Mouse van mij!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo jun 28, 2009 12:18 am

Ik steek mijn Tchoco direct in de carrier ( de kooi vindt hij niet erg en gaat toch direct gaan slapen) en dan speel ik vlak voor zijn neus met mijn ander fretje.
Heeft veel geholpen, hij bijt niet meer door en niet zo hard maar ik vrees dat ik het nooit volledig zal kunnen afleren..
Op mijn stem reageren ze niet al te veel, ze kijken naar mij en doen gewoon verder. Zal het proberen met een planten sproeier, klinkt leuk :)
en dat terugbijten werkt alleen bij de fretjes die niet al te hard durven bijten, maar je moet je fret eerst vertrouwen voor je zoiets doet.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jun 28, 2009 9:28 am

Negeren? Wow, we gaan er komen! :P :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo jun 28, 2009 9:10 pm

Een bijtfret is niet te vertrouwen en moet met de nodige voorzichtigheid aangepakt worden. Pas na een goede opvoeding kan je zeggen hij is bijna "bijtvrij" en dan nog moet je voorzichtig blijven.
Als ze niet op je stem reageren toch even nagaan of ze niet doof zijn, komt nog voor.
Als negeren in de carrier al helpt zou ik op deze manier verder proberen, het kan de juiste zijn voor die fret.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jun 28, 2009 9:53 pm

Iedereen kan niet de juiste intonatie in zijn stem hebben, verheffen of gebruiken enz... Daarom gaat het soms al meestal mis.
Intonatie + kunnen straffen en iedereen is niet weggelegd om te hunnen straffen dus hier gaat het weeral mis.
En soms kan de straf zo extreem of ongelooflijk zijn maar toch helpen.
Je stem, lichaamstaal, uiting enz. hiervoor kan men lessen voor volgen, zeg maar voor school, leidinggevend of kader personeel enz...
Sommige gebruiken alleen al hun ogen spel!
Maar het zou al ver gaan om deze lessen te gaan volgen om je fret(ten) in het gareel te houden (maar ik verschiet van niets meer)
En natuurlijk negeren... blijkbaar werkt dit alleen nu en vroeger niet LoL... een paar jaar geleden was men een soort heks als men zoiets aanhaalde en ik ben al blij dat sommige hun mening durven herzien. :P
Doofheid komt merendeels voor bij panda’s... wat niet wil zeggen dat andere... :D

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » zo jun 28, 2009 10:17 pm

Die doofheid komt ook voor bij blaze's. Maar als ik met mijn gezicht nog maar een afkeurende blik geef of de
vinger, weet ie toch ook dat ie moet stoppen. Maar natuurlijk bijt hij niet, is vooral als hij weer een ravage
van jewelste aan't organiseren is. %)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » ma jun 29, 2009 10:04 am

Een door ons bestempelde dove fret hoeft niet perse doof te zijn... De fret gebruikt in de eerste plaats zijn reuk vermogen en in de 2de plaats zijn oren en ogen. Denk eraan dit beestje is door ons gekweekt om te doden of vast te bijten in donkere tunnels en holen. :D
De fret ziet alleen iets dichtbij... en het gehoor is blijkbaar ook niet al te best... beide gebreken zijn niet te vergelijken met hun broeders en neven in het wild.
En wat de meeste mensen vergeten is......... de fret is gevoelig voor trillingen in de eerste plaats via de grond maar ook via de lucht!!!!!!
Daar komt nog ook bij dat ze vlug afgeleid zijn en soms lijkt het dat je bij wijze een shot naast hun kunt afvuren en de andere keer zetten ze het op een spurtje van schrik omdat ze iets gehoord hebben... of denken dat ze iets gehoord te hebben.
Dus testen op doofheid is moeilijk maar het gaat en dit alleen over een langere test periode :D %) Er bestaan verschillende tests. ~0
Maar doof of niet doof of hardhorig ;) het verschil is soms moeilijk of nooit te zien... :P

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma jun 29, 2009 6:58 pm

Raven, trillingen zoals een mol die waarneemt???
Selectieve doofheid zou bij mensen ook voorkomen, volgens mijn man ben ik daar een voorbeeld van. Toch een fret geweest in mijn vorig leven? :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di jun 30, 2009 12:29 am

neen, doof zijn ze zeker niet van ik :) heb gelezen dat ze alleen hoge geluiden kunnen horen en als ik met de hondenspeeltje piep dan staan ze er direct, handig als ik ze niet vind :D
en trillingen horen ze idd ook heel goed, als ik met mijn vingers op de grond tik stoppen ze meestal met wat ze aan het doen zijn en komen naar ik

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di jun 30, 2009 8:19 am

Origineel gepost door jeanine

Raven, trillingen zoals een mol die waarneemt???
Selectieve doofheid zou bij mensen ook voorkomen, volgens mijn man ben ik daar een voorbeeld van. Toch een fret geweest in mijn vorig leven? :D
Jeanine,

Neen niet zoals een mol maar meer als een kat bijna en ik zeg bijna he! ;)
Slectief, hmmmm... toch alle vrouwen? :P :D
Ik zou bijna durven zeggen:
De meeste fretten zijn selectief doof door hun speels gedrag en hun oneindige interesse in alles en nog wat.
Origineel gepost door _K8_

neen, doof zijn ze zeker niet van ik :) heb gelezen dat ze alleen hoge geluiden kunnen horen en als ik met de hondenspeeltje piep dan staan ze er direct, handig als ik ze niet vind :D
en trillingen horen ze idd ook heel goed, als ik met mijn vingers op de grond tik stoppen ze meestal met wat ze aan het doen zijn en komen naar ik
Ik zou niet durven zeggen alleen hoge tonen wat er zijn fretten die (testen) alleen reageren op lage tonen!?
:)

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » di jun 30, 2009 9:57 am

Beste vrienden en vriendinnen , het was niet echt mijn bedoeling me nog veel te laten lezen op ' t forum mààr hier moet ik toch even kwijt dat sommigen VERKEERD bezig zijn !!!
In een ( vriendelijke ) PM naar Kate heb ik haar erop gewezen dat ze verkeerd was het haar
en dat terugbijten werkt alleen bij de fretjes die niet al te hard durven bijten
!
Kijk , ik heb Goliath ongeveer 10 maanden geleden als verjaardagscadeau gekregen .
In de opvang vertelde Corie me dat Goliath wel een bijt-fret was en zijn levensverhaal dat als volgt gaat :
Goliath heeft 2.5 jaar gediend als " kweekfret " die dus alleen diende om voor het nageslacht te zorgen !
Mijn 99.9 % bijtvrije fret heeft dus NOOIT sociale vaardigheden geleerd bij fret noch mens !!! Men nam hem met een zware handschoen uit zijn kooi , als zijn " job " gedaan was nam men hem wéér met die handschoen uit de kooi en zette men hem in zijn eigen kooi !!! Leer dan maar eens sociale vaardigheden !!!
Voor Goliath bij ons kwam wonen is hij nog 5 keer geadopteerd geworden mààr men bracht hem door dat bijten altijd terug !
Corie vertelde me dat als ik hem binnen de week terugbracht ik mijn geld weer kreeg ! Ik heb met haar gelachen en geantwoord dat die kerel bij mij nooit meer zou weggaan ! Nu , ongeveer 10 maanden later ga ik haar bezoeken mét Goliath erbij . Ik ben niet echt iemand die graag stoeft mààr wat Goliath nu is dat MOET ik haar tonen !
LET WEL : Goliath is nog niet echt bijt-vrij en ik denk dat ik hem nooit helemaal " goed " zal krijgen !!! Soms valt zijn eurootje dat hij eigenlijk een bijt-fret is en dan kan hij redelijk hard uit de hoek komen !!! Dat kan Dorinda getuigen !!!
Mààr ik krijg dikwijls likjes op de lippen en neus van hem ! Ook komt hij dikwijls met zijn hoofdje tegen mijn schouder en kaak wrijven !!! Mààr als ik te luid snurk ( denk ik toch dat het daardoor komt ) maakt hij me wakker door in mijn arm te komen bijten .
Daarom dat ik jullie wil vragen : bezint eer ge begint !
Zoals Hans al zegde is een litteken in het gezicht daar voor de rest van je leven !!! Wat denk je ervan als je bijter je terug bijt en je geraakt daarbij een oog kwijt ?!
Jaja , aan de andere kant van je gezicht zit nog een oog , mààr : JE HEBT ER 2 NODIG !!!
Lang leve de " edit " !!!
Ik was vergeten vertellen dat ik Goliath terug beet en beide ogen nog steeds heb ! Ook heb ik geen enkel litteken in het gezicht !!!
MAAR terugbijten als straf zou ik nu niet meer voorstellen !!! Ik heb het ooit gedaan : in de periode dat ik gevaarlijk weinig dacht aan de gevolgen !!!
Oké , Goliath heeft ondervonden dat bijten niet echt lollig was omdat hij toen 3 tot 5 minuutjes tussen MIJN tanden mocht komen hangen . Na 2 weken beet hij niet meer zo hard meer , ergo : ik heb geluk gehad !!!

[Gewijzigd door asocialleke op 2009-06-30 10:11:15]
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di jun 30, 2009 11:05 am

Beste vrienden en vriendinnen , het was niet echt mijn bedoeling me nog veel te laten lezen op ' t forum
~_~


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 20 gasten