Kooi problemen alle merken... en oplossingen...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za jul 11, 2009 9:15 am

Uw mening graag.
Ferret Nation
Ik stel deze vraag daar er soms problemen zouden zijn i.v.m. het vast geraken van pootjes, tenen of nageltjes en dit op en aan de zij kanten van het kleine tussen verdiep?

Safety issues

of

opmerking ferret nation kooien en Prairiehonden

En wat was Uw oplossing of beveiliging om accidentjes te voor komen...

Andere merken / kooien?



[Gewijzigd door Raven op 2009-07-11 09:24:31]

Veerle
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 17, 2008 1:03 pm

Berichtdoor Veerle » za jul 11, 2009 9:40 am

ik heb de ferret nation nu bijna een half jaar, en ik heb er nog niks van gemerkt..
op het filmpje zie je zo 2 tralies aan de verdieping, maar volgens mij worden ze nu anders gemaakt want bij die van mij is alles goed bedekt door het plastic.
ik maak zelf hangmatjes, en ik maak dan ook zo'n 'hangmatje' dat ik over een verdieping kan spannen. nu: moest het zo zijn dat ze eronder willen geraken, dan kunnen ze dat wel. maar ik heb super brave fretjes, en ze blijven ervan af :)
Don't try this at home! stunts performed by: Ximi, Roxas, Nixon en Jazzy

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za jul 11, 2009 9:55 am

Yep Veerle, het filmpje is van 2007 dus zal ondertussen al wel verholpen zijn hoop ik en ik lees daar niets meer over op de www :)
Maar dat ander postje is van 2009 :? :?
Ik zal eens info nemen ;)

Thx.


[Gewijzigd door Raven op 2009-07-11 13:54:11]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za jul 11, 2009 8:26 pm

Raven,
om dezelfde reden ben ik ook wat bang voor deze kooi. Zijn die trapjes ook niet uit draad vervaardigd ?
Voor de rest ziet dergelijke kooi er reuze uit, die deuren om de kooi te kuisen zijn heel gemakkelijk.
Afbeelding

Gin
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 25, 2009 4:50 pm

Berichtdoor Gin » za jul 11, 2009 11:04 pm

Jaren de Nation hier al staan , nog nooit heb ik er problemen mee ondervonden voor men fretjes

En voor onszelf , makkelijk te openen en te reinigen etc

Voor ons kortom de ideale kooi !

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo jul 12, 2009 12:24 am

tzal zo wel met elk kot ziets zijn zeker... ge zou uw fretten al in een houten kistje moeten steken als hen niets mag overkomen, en dan heb je wel andere problemen...

ik heb sinds kort met de naaimachien leren werken en maak nu ook vertrekken voor de trappen en plateaus :P kvind het wel mooi staan

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jul 12, 2009 12:37 am

Wel, ik ben dolgelukkig sinds het hele kot vol Ferret Nations staat en de andere kooien uit gebruik zijn geraakt, maar ik heb het hier dus wel al een aantal keer aan de hand gehad, dat ze dus met hun teentjes achter zo 'n plateau'tje bleven steken en met de snoet naar beneden duikelden om vervolgens luidkeels van pijn te schreeuwen. :(

Toen het mij 2x was overkomen ben ik kleine fleece-dekentjes beginnen spannen over de plateau'tjes. Ik trek die dus tussen de leggers en de omlijsting van zo 'n plateau door en een stukje over het bovenste deel van het trapje en dan gebeurt er niets meer. Overlaatst fretten op logé, snel de kooi in orde gemaakt en klein dekentje vergeten en hup, er zat één kleiner fretje tussen en dat spookje had het zitten. Nadat het dekentje erover zat was het weer opgelost.

Je kan ook dat plateau'tje ertussen uithalen natuurlijk, dat moet ik hier met één groep uit pure noodzaak doen, anders draperen zij daarboven de boel met datgene wat ik liever in hun bak zie liggen :@ !! Viezerikken zijn dat als je niet oplet!! ;)

Maar idd, ik heb al besloten om zelf ook van die hoesjes te maken om over de plateaux te trekken en die met elastiek aan te spannen, dat is makkelijker dan dat gepruts dat ik nu telkens moet doen. Maar het zijn en blijven geweldige kooien, ik wil geen andere meer!
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 12, 2009 8:46 am

Ik heb nog momenteel z’n hoog gaas model 3 verdiepen als je de hang matjes erbij rekent ;) Nu ik heb daar 2 loopbruggen in en 2 kleine niveaus in kleinere gaas... hier heeft destijds Gizmo 2 teentjes uitgerukt :@ Ook heeft er al eens iemand met zijn mannelijk ding blijven hangen bij het in en uitstappen van de kooi :@
Beide problemen heb ik opgelost met lappen zeer sterke en kortharige tapis-plain tegen elkaar te kleven met kindervriendelijk lijm (zonder gassen)
dus een lap boven en dezelfde lap er onder en zo beide tegen elkaar gedrukt met wasspelden. :P
De loopbruggen en niveaus waren nu bekleed langst boven en onder :) Hetzelfde voor de in en uit... nu hangt daar momenteel Ducktape (Duct tape)
:)

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo jul 12, 2009 4:15 pm

zelf heb ik ook al enkele jaren de ferret nations en vind dit een super kooi
vandaag bij zoomart geweest en ik heb gezien dat ze van dit merk nu ook kattenkooien hebben
zo'n kooi zou ik nooit kopen maar in deze kooi was op één van de verdiepjes een kussentje bevestigd en op basis hiervan heb ik nu een idee hoe je matjes kan vastmaken op de verdiepjes
moeilijk uit te leggen maar het is met velcro
misschien allen naar zoomart om te gaan kijken :D
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo jul 12, 2009 5:22 pm

ik heb ook al jaren nations staan
zijn kei goed maar het enige nadeel is als ze is naast de bak gaan
dan ligt da allemaal op die tralies gedoe en da krijg je ni echt proper
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 12, 2009 7:17 pm

Origineel gepost door ufo

zelf heb ik ook al enkele jaren de ferret nations en vind dit een super kooi
vandaag bij zoomart geweest en ik heb gezien dat ze van dit merk nu ook kattenkooien hebben
zo'n kooi zou ik nooit kopen maar in deze kooi was op één van de verdiepjes een kussentje bevestigd en op basis hiervan heb ik nu een idee hoe je matjes kan vastmaken op de verdiepjes
moeilijk uit te leggen maar het is met velcro
misschien allen naar zoomart om te gaan kijken :D
Of uitleggen met foto enz...
:P :D

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 12, 2009 7:26 pm

Het type waar u over spreekt heb ik in huis met nog een extra verdieping. Of dit het nieuwste model is weet ik niet. Zo goed ben ik niet op de hoogte van de nieuwe kooien die op de markt komen.
in ieder geval heb ik de kooi veilig kunnen maken voor mijn pdtjes. Ik heb een klein plaatje onder de zwarte plaat van de tussenverdieping gestoken. Daardoor komt de zwarte plaat iets meer naar boven te zitten en heb je geen opening meer. Zo kunnen ze ook niet meer met hun pootjes blijven vast hangen.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di jul 21, 2009 9:53 am

Ok, ik heb nu een nieuwe FN 142 sinds zaterdag #) Stond een paar uur later ineen :D
Ineens getest, eerst hun speelgoed en doeken op alle verdiepingen gelegd (geur + vertrouwde dingen) en ze dan vrij laten verkennen... was direct beklonken. Ze hebben overal eens aan gehangen, gaan liggen, slapen, krabben en spelen enz..
Enige tijd later wou Pebbles (kleinste) naar beneden via de ladder, eenmaal op de ladder wou ze zich uit rekken en blokkeerde zo het achterpootje tussen de ladder en het verdiep :? eventjes een geknor wat snel overging naar het skweeken van ongenoegen... ~0
Voor ik kon helpen was ze al terug los... duurde misschien maar een paar seconden... was nog wat kwaad toen ik ze oppakte voor te checken of alles ok was en liet haar ongenoegen blijken door wat hardere nipjes aan m’n vingers die ik dankbaar aanvaarde.
Even later was ze alles al blijkbaar vergeten want toen ik ze neer zette spurtte ze de kamer rond en viel al haar speelgoed aan inclusief mij ;)
Dus even later had ik al matten op de verdiepen gelijmd (warme lijm)
Die matten blijken goed te helpen maar lijden zeer hard daar ze alle 3 ze gebruiken om te dabben, bijten en trekken zo de stukken los :@
Oplossing:
Dikke (12mm) harde rubberen transportband gewapend met canvas gelijk in een autoband en de rubber is ook harder en slijtvaster... dit ga ik vandaag proberen te plaatsen #)
Gedaan met dat afbraak gedoe hoop ik %)

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di jul 21, 2009 10:17 am

Origineel gepost door ufo

zelf heb ik ook al enkele jaren de ferret nations en vind dit een super kooi
vandaag bij zoomart geweest en ik heb gezien dat ze van dit merk nu ook kattenkooien hebben
zo'n kooi zou ik nooit kopen maar in deze kooi was op één van de verdiepjes een kussentje bevestigd en op basis hiervan heb ik nu een idee hoe je matjes kan vastmaken op de verdiepjes
moeilijk uit te leggen maar het is met velcro
misschien allen naar zoomart om te gaan kijken :D
Origineel gepost door Raven

Of uitleggen met foto enz...
:P :D
zal zien of het lukt om er een foto van te gaan nemen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Kooi problemen alle merken... en oplossingen...

Berichtdoor Raven » zo dec 05, 2010 2:05 pm

Dus mijn oplossing voor de tussen niveau’s een stuk rubberen transportband incl. canvas en onverwoestbaar voor fretten (geen krasje) dat qua oppervlak L x B groter is :D :D
Dus geen pootjes die ergens tussen kunnen komen of schuiven en zo geblokt kunnen worden met gevolgen... :shock:

Afbeelding
Shot at 2010-12-05


Afbeelding
Shot at 2010-12-05


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten