leibandje lopen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma jul 13, 2009 2:44 pm

hey
ik weet niet of m'n post hier juist staat, maar je moet hem maar verplaatsen ofzo :P
kvond hem hier het best passen.

het gaat over die wandelingen en speelnamiddagen

mijn haarballetje weigert een riempje aan te houden :P
hy word zo lichtjes gek als hy eentje aanheeft.
hy begint in het rond te springen en achteruit te lopen op zijn buik.
het enige waar hy zich op concentreerd is dat riempje.
(ik heb een fret die zich kan concentreren op iets!) :P
eigenlijk kan ik hem nooit afleiden :P

kheb zo'n harnasje dak hem af en toe is aandoe, en als afleiding ga'k er dan mee int gras, of op de koer
of op m'n hand of kgeef hem snoepjes, maar het enige dat hy doet is zich eruit wurmen.

hy valt niet af te leiden.
en ik veronderstel dat als je naar zo'n speeldag gaat dat je best z'n bandje aanhoud, kwestie van ze uit elkaar te houden :P

zijn daar soms truukjes of tips voor?
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma jul 13, 2009 3:07 pm

de mijne moesten er ook niet van weten in't begin, maar vanaf ze doorhadden dat leiband aandoen betekent lekker buiten spelen keken ze er niet meer achter. dus na een paar keer zou het moeten lukken, hij moet het ook gewend geraken he.
ik ben het niet zeker maar is jouw schatje niet te jong om nu al mee naar buiten gepakt te worden?

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma jul 13, 2009 3:08 pm

zien dat het harnasje niet te los. een gewoon leibandje krijgen ze idd direkt uit ;)
het beste is om hem het harnasje 5min aan te doen, eventueel belonen en zo dagelijks hem op trainen.

maar volledig afleren om eruit tegeraken gaat nooit lukken denk ik :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma jul 13, 2009 3:09 pm

Hoe oud/jong is je haarballetje ?
Voor een pup kan je best een gareeltje dat eigenlijk een touwtje is gebruiken om te gaan wandelen .
Ik heb gezien dat het je bedoeling is om op speelnamiddagen komen . Dat zou kunnen in samenspraak met de verantwoordelijke aldaar een mouw aan gepast kunnen worden .
Maar ja , er is maar 1 per maand ( dacht ik ) . Als je dan een beetje geduld hebt dan kan je je fretje een verstelbaar gareeltje kopen .
Om te voorkomen dat je fretje zich daaruit wurmt kijk je eerst of het gareeltje goed stevig vast zit , daarna doe je het weer af ( oplettend dat het niet verschuift of je kan opnieuw beginnen ) en je naait het gareeltje vast zodat het niet meer kan vergroten . Als je het goed gedaan hebt dan zal je fretje het niet meer uit kunnen doen .
Je kan natuurlijk ook als ik het te moeilijk heb uitgelegd laten weten wanneer je in Gent moet zijn en dan kan ik het je zo laten zien .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jul 13, 2009 4:02 pm

ik heb ook zeker een maand gefoefeld met mijn gareeltje!

'k wist niet welk ik moest gebruiken en ik had er dus al gewone geprobeerd, enkel rond de nek. (wat me nu absoluut stom klinkt, maar ik wist niet beter!)

eens ik het goede had gevonden heb ik eerst wat in huis met hem rondgelopen om te zien dat hij er niet uit kon!
Ons mama heeft dat ook wat kleiner vastgenaaid, omdat'k nogal een klein fretje heb! en voor mijn keisha is dat ook kleiner gemaakt natuurlijk!

Voor het hem leuk te laten vinden gewoon belonen, zoals ze hier al zeiden, en met kleine beetjes!
Bij keisha heb ik ze nu al eens op het gras gezet, of gewoon aan gedaan en ze in de kamer laten rondhuppelen, of gaan wandelen terwijl je ze in u armen pakt!

succes ermee! :)

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma jul 13, 2009 4:17 pm

ik ga natuurlijk nog even wachten om ermee te wandelen, maar wou hem gewoon laten wennen
om hem op die manier mee te kunnen nemen naar de dierenarts enzo.
of om idd naar zo'n speeldag te komen. maar dat zal nog eventjes duren denk ik :P

belonen helpt niet echt, zodra het op is friemelt hij weer als een histerische :P
en dichtnaaien lijkt me niet zo'n goed idee, aangezien hy nog moet groeien , hy is maar 7a8 weken :)
maarja, zo nu en dan eens training he:P zal wel nekeer lukken zeker :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma jul 13, 2009 4:47 pm

Gewoon blijven proberen Buda, ik heb Diablo er aan laten wennen door het hem een aantal dagen na elkaar opnieuw aan te doen en dan kreeg hij een snoepje en speelde we samen. Na een tijd wist hij dat dat snoepje kwam en tijdens het spelen lette hij er niet meer op dat hij een harnasje aan had. Als je naar de speelnamiddag wilt komen moet je fretje zijn eerste vacinatie gehad hebben met nobivac dp en binnen de 4 weken zijn booster met opnieuw nobivac dp en je fretje moet 3 maanden oud zijn. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » ma jul 13, 2009 4:51 pm

@ dorinda: fretje moet 3maand zijn om in de frettenspeelnm te mogen spelen? dat wist ik niet!
'k had gevraagd wat ik moest doen voor ze binnen mochten en ze zeiden enkel de eerste vaccinatie!
ze hebben hier van vorige week hun 1ste vaccinatie, en ik wou volgende zondag komen met mijn 2 rakkertjes.
maar dat mag dan blijkbaar toch niet? ze zijn dan 11weken oud, dus net geen 3maand, en hebben dan hun booster nog niet gekregen.

het toenaaien heb ik op zo'n manier gedaan dat'k het wel nog groter kan maken hoor, want hier zijn het ook 2 pups van 10weken dus..


[Gewijzigd door Etheltryth op 2009-07-13 16:53:34]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma jul 13, 2009 5:13 pm

ahzo.
ik heb eig nogal een stevige riem.
met klikkertjes.
die je toeschuift op maat, ik heb nu het kleinst, maar tis te groot :P

kwist ook niet dat ze drie maand moesten zijn :o
stond dat ergens. nu ja, dan nog maar even wachten :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gin
Berichten: 8
Lid geworden op: za apr 25, 2009 4:50 pm

Berichtdoor Gin » ma jul 13, 2009 6:16 pm

wacht even tot hij beetje volwassener is

als puber heeft volgens mij iedereen problemen met alles :D

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » ma jul 13, 2009 6:56 pm

Deze namiddag heb ik Loki zijn fareeltje aangetrokken en zijn we naar Tom&co geweest om hem te wegen .
Na het wegen heb ik hem op de grond gezet waar hij eerst zijn kakske deed . Nadien is hij gewoon ( al waren het maar een paar ) meter gewandeld . Geen probleem met het bandje !!! De 10-jarige Loki heeft geen enkel probleem met het bandje dat hij voor de 2de keer aan had .
Het probleem is " de zelfzekerheid van het baasje/bazinnetje " , de manier waarop jij reageert/handelt is zéér belangrijk ! Positief denken/doen is van groot belang . Dus als je je fretje klaarmaakt om buiten te gaan dan moet je ook innerlijk kalm zijn én blijven .
Je zal zien dat het allemaal beter gaat .
Dorinda , vertel eens wat ik je geleerd heb .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma jul 13, 2009 7:01 pm

ik ben rustig hoor :P
ik ben de kalmte zelve, kpak hem in één hand en doe zijn riempje aan z'n hoofdje eerst vast en dan z'n buikje.
en dan krijgt hy 'n snoepje dan zet ik hem neer.
maar hy springt als 'n krankzinnig hobbelpaard om da weer uit te krijgen -_-
dusjah :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma jul 13, 2009 10:19 pm

Buda, niet lopen voor je kan gaan ;) Je pup moet nog vertrouwen in je krijgen, dus laat eerst dat goedkomen. Daarna ga je het gareeltje pas aanleren. Het is zoveel voor dat kleintje, moeke broertjes en zusjes weg. Een vreemde omgeving waarin zo veel te ontdekken valt. Een baas die je wil aanleren wat je wel en niet mag doen. Ik weet uit ervaring dat je zo vlug mogelijk van alles met hem wil gaan doen :D Heb geduld en alles komt goed ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma jul 13, 2009 10:34 pm

was het even vergeten, zal nog eens niwla quoten:
inenting minstens 14 dagen geleden, max 4-5 weken geleden indien eerste inenting (dus nog geen booster gehad); -> OK
wel booster gehad (dus langer dan 5 weken geleden, maar minder dan een jaar: no prob -> OK
op voorwaarde dat de juiste producten gebruikt zijn, stickertje geplakt door DA,...

euh pups in de speeltuin? das wel al een jaar geleden hé, dak die vraag kreeg. nu moet ik diep nadenken wat het ook al weer was. dacht vanaf 3 maanden oud dat ze toegelaten waren mits io met de inentingen. Weet dat voor pups zo'n speeltuin een groot risico kan zijn voor sommige pups (ziektes, trouma-ervaring,...) hierover beslis je in eerste instantie zelf, daarna volgt de beoordeling door de speeltuinopzichter(s)
in de eerste 6(?) weken na de geboorte, zijn ze beschermd, indien het moederdier correct ingeënt was. zie hiervoor het hoofdstuk inentingen op de site, maar ben nu te lui om het te gaan nalezen.

ongecastreerde en bronstige rammen, loopse moertjes, zichtbaar zieke fretten (en baasjes) niet toegelaten in en rond de speeltuin. ipv daarvan: kruip lekker in je bed en laat je verzorgen door je partner.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 14, 2009 12:15 am

Buda, allereerst welkom op het forum, je ziet, antwoord kan je snel krijgen, er loopt hier praktisch constant volk rond, hé!! :P

Voor de rest ga ik er hier toch eens een paar rond hun oren moeten draaien hoor!!! :@ Een pupje van 7 weken en praten van gareeltjes e.d om mee te wandelen?? Tuurlijk heeft dat kleine ding nog voor niks aandacht. Dat is waarschijnlijk net weg bij mama, broers en zussen zoals Jeanine zei, moet voor 't eerst alleen leven, ziet een hele woonkamer of wie weet wat nog allemaal in plaats van de beschutting van het nestje en dan wil je dat een riempje op maat gaat maken en ermee wandelen gaan? Tja, ik vind het niet zo 'n spetterend idee hoor!

Ten eerste moet dat kleintje idd vertrouwen krijgen in zijn nieuwe thuis, leren dat jij nu zijn "mama" bent en dat hij voor de rest alleen de wereld moet gaan ontdekken. Dat riempje stoort nu mateloos, zeker als het te groot is en boezemt angst in. Als het een grote stevige pup van een week of 10 is, die al een tijdje gewend geweest is "los" te lopen, kan je beginnen met dat ding eens aan te doen en dan pak je best een echt frettengareeltje, lady-maat, die kan je op z'n kleinst zetten. Is het tegen dan een fret van 800gr, passen heel mss de heren-riempjes al, maar ik betwijfel dat. In die eerste weken dat hij bij jou is kan je hem ook die snoepjes enzo aanleren, dan kan je hem daar dan ook mee belonen als hij flink heeft rondgewandeld (binnen!!!!) met dat ding. Ik zeg er duidelijk bij "binnen", want stel je voor dat hij zich snel losworstelt, dan heb je het zitten. Binnen kan je eerst eens aanzien of hij eruit wil en kan, dan ben je tenminste voorbereid.

Ook is het idd heel belangrijk dat het gareeltje goed sluit en vast zit, maar het op maat naaien raad ik toch niet aan voor hij volwassen is. Dan kan je bezig blijven, de eerste winter zijn ze op hun dikst, dat kan gerust een halve kilo verschil maken met het jaar erop als ze gecastreerd zijn enzo. Je gaat dan waarschijnlijk nog een zomer- en winterharnasje nodig hebben, want ook dat kan een heel aantal grammen schelen, daarom dat ik het hier gewoon per seizoen verschuif naarmate het bijkomen of afvallen van de fretjes. Eén exemplaartje is hier winter en zomer ongeveer hetzelfde en is dan nog extra klein en heel slank ook, en zelfs die haar gareeltje past zonder er naald en draad bijgehaald te hebben.

Wat die leeftijd van die pups in de speeltuin betreft, je kan ze er na hun eerste vaccinatie inzetten als ze stevig genoeg zijn én natuurlijk minstens 14 dagen ervoor hun inenting gehad hebben. Het risico dat ze idd niet happy gaan zijn tussen die grote, sterke bende is reeël, voor 't zelfde geld amuseren ze zich natuurlijk te pletter!! Wat je in 't oog moet houden is het gedrag van je pubertje bij je thuis : is hij heel onder zich uit, niks bang en zeer speels, dan kan je het proberen, maar blijf er in hemelsnaam bij staan zodat je kan ingrijpen zodra het nodig is. Het voornaamste is dat ze niet bang worden van andere fretten, dus wacht liever enkele weken langer dan dat je daarna met een angsthaasje in huis zit. Het risico op ziektes enzo is voor alle fretten hetzelfde, als er eentje verkouden is, kunnen die van ons het ook worden, maar zo 'n kleintje heeft nu eenmaal minder weerstand dan die grote sloebers. Die keuze en het risico neem je dus zelf (of niet ;) ).

P.S. Marc, Loki is al een heuse pup, hé, dan kan je het mss al aangedaan krijgen, maar een doorsnee "baby-fret" vindt er toch niet veel leuks aan, volgens mij!! :( (Wat woog hij eigenlijk?? ;) )

P.P.S : Loki's leeftijd gaat wel in sneltreinvaart vooruit, moet ik zeggen!!! ~0 ~0 :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di jul 14, 2009 1:28 am

kwou er eig nie meer wandelen, twas gewoon om hem zo naar e dierenarts mee te nemen of naar god weet waar, of om buiten te laten spelen tot als de koer fretproof is. :P
maar nu moet hy naar de dierenarts in een draagbakje.
:P
tjah, tis nu nie anders :D
kdacht ook da ze er heel vroeg moesten aan wennen omdat ze het dan later gewoon zouden zijn.
maar hy is er dus nog geen fan van :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Etheltryth
Berichten: 130
Lid geworden op: wo mar 25, 2009 9:41 pm

Berichtdoor Etheltryth » di jul 14, 2009 10:23 am

oh, mijn pup is ook nog maar 3maand en half, en de gareeltjes gaan hier aan gelijk als niets hoor!
Ze zitten geen 2sec. stil overdag maar dat laten ze goed doen! ze vinden buiten wandelen echt de max, en weten soms niet naar waar ze eerst moeten lopen! :)

denk ook niet dat er hier problemen gaan zijn voor in de speeltuin. het zijn echt franke duvels! Als ik binnenkom komen ze al springend naar mij, en dan springen ze met hun mondje open naar mijn benen!
Ze zitten hier ook met 3, en 'k denk dat er al meer dan 20mensen hun eens hebben gepakt, en steeds vonden ze dat zo te zien helemaal niet erg!

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di jul 14, 2009 1:15 pm

de mijne bijt mij zachtjes en m'n meetje heeeeeel hard :P
meetje heeft al drie keer gebloed en ik nog nie :P
dus vreemden bijt hy :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di jul 14, 2009 1:27 pm

hehe same here! me vriend bijt hij door en laat niet los en mij knabbelt hij alleen maar.
kan hem gebruiken als waak fret, nu nog een waak skunk en ik ben tevreden :D

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di jul 14, 2009 1:58 pm

wel wel ~0 skunk enzo..

ik kom al niet inbreken :~
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 14, 2009 3:03 pm

Audrey, 3maand en half zijn bij mij ook al 14 à 15 weken, hé, dan kunnen ze idd al gemakkelijk gewend geraakt zijn aan dat bandje :P !

En Buda, ik doelde niet op het feit dat jij wou gaan wandelen, maar wel op al die die je de raad gaven om het zus en zo te doen met puppy-lief. :D Je kan vroeg beginnen met dat gareeltje, daar is niets op tegen, tenzij je sloebertje echt bang lijkt te zijn van het ding. Laat hem eerst rustig wennen aan jou en aan beloningen, dan is het daarna eens zo makkelijk om hem dat harnasje te leren kennen.

Bijten, bijten, bijten, waarom kunnen mijn fretten/pups dat niet??? :? :D Nee, tutteren en in de lucht happen, daar zijn het meesters in, maar die tanden gebruiken ze alleen op brokjes en dan nog liefst van die hele grote brokjes of gestolen hondenknookjes!!!! :~
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di jul 14, 2009 3:04 pm

kwil anders m'n pupje wel is aan jou fret/pups leren hoe ze moeten bijten hoor :P
hij is heel ervaren :P :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di jul 14, 2009 3:34 pm

Tja, als je hier al wat langer mee leest en leeft zal je wel ontdekken dat meerdere mensen dat al geprobeerd hebben. Resultaat is dat de fretten die die van mij iets komen aanleren als "vodde-fret" naar huis gaan en zelf ook niet meer weten waarvoor hun tandjes dienen :~ :P !!

Heb ondertussen dan ook al een bijnaam gekregen, maar nee, dit jaar hou ik het zelf rustiger als het ff kan, ik "sluit" tijdelijk mijn "Hoe-leer-ik-het-bijten-af-school"!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » di jul 14, 2009 3:39 pm

ik kom toch overal te laat he :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di jul 14, 2009 3:48 pm

margit heeft meer dan 1 fret/pup hoor...

het aantal staat op 20 zeker nu? :P


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten