nieuwe fret introduceren

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Anneke81 » do apr 22, 2010 8:00 pm

Hallo,

Ik ben Ann en ik heb twee fretjes Eoweyn (bijna 3 jaar) en Caramel (1 jaar). Ik heb eigenlijk sinds kort Caramel (1 maand, allebei de fretten zijn geholpen) bij gehaald om Eoweyn een beetje gezelschap te houden als ik aan het werk ben. Nu voorlopig gaat het daar niet zo goed mee. Eoweyn en Caramel zitten voorlopig in elk een apart hok en kunnen elkaar zien en af en toe plaats ik ze ook in ieders kooien en af en toe laat ik ze snuffelen aan elkaar. Alleen vanaf het moment ik Caramel bij Eoweyn zet vliegt Caramel op haar (eoweyn is een heel fragiel fretje ze weegt maar 500 gr, caramel toch een kilo) en Eoweyn is dan soms zo bang dat ze ter plaatse haar toilet doen. Nu die ontmoetingen duren nooit niet lang want ik ben bang dat Caramel Eoweyn gaat pijn doen (want ze maakt ook dat geluid). Dus ik begin een beetje te vrezen dat ze gewoon niet voor elkaar gemaakt zijn. Men zegt wel om ze het te laten uitvechten, maar ik vind het al erg om de geluiden van Eoweyn te aanhoren na 20 seconden dus haal ik ze altijd heel rap uit elkaar. Heeft er iemand nog tips? Of best ze gewoon hun aparte speeltijd geven zoals dat nu gewoon het geval is?
Bedankt

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor skiwi » do apr 22, 2010 9:35 pm

hey Ann

het is niet altijd evident om 2 fretten samen te zetten, sommigen komen overeen zonder problemen, bij anderen duurt het iets langer.

Maar zoals je zelf al hebt aangegeven: ze moeten inderdaad de kans krijgen om het uit te vecthen en je moet ze dus niet onmiddellijk uiteen halen!!
(ze gaan mekaar zeker niet doodbijten hoor!! zolang er geen bloed aan te pas komt .....)

ze naast elkaar in een kot zetten is goed, geregeld de doeken/hangmatjes verwisselen en je kan ze misschien eens op neutraal terrein loslaten???
ik weet niet meer van buiten welke fret er al het langste zit, maar het huis is ondertussen zijn territorium natuurlijk .. en dat moet hij nog eens extra verdedigen.

Laat ze eens los op een plaats waar ze normaal nooit komen, zodat ze dit beiden nog moeten gaan verkennen, dan gaan ze al minder snel in mekaars nek vliegen normaal gezien.

Of kom er eens mee naar een speelnamiddag ... dat helpt soms ook om ze samen in een menigte te zetten zodat er nog anderen als afleiding zijn ...

Geduld is in ieder geval een mooie zaak bij fretten .. Hier heeft het ook 3 maanden geduurd vooraleer de 2 mannekes werden samengezet in één kot en dat heb ik gedaan dan na de beurs in Hasselt vorig jaar. dan waren ze zo bekaf na 3 beursdagen dat ik ze gewoon samen in de carrier heb gezet. Af en toe werd er wel eens gepiept maar sinds dan slapen ze ook samen in een kot en ze komen redelijk goed overeen ... (niet dat ze echt samen spelen, maar ze hebben mekaar aanvaard. hoewel er af en toe ook nog wel eens gepiept te horen wordt maar ja).

en dat ze dan alles laten lopen is normaal hoor ..... dat hoort erbij :-)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor jeanine » do apr 22, 2010 9:38 pm

Welkom Anneke.
Dit probleem is hier al dikwijls besproken, er zijn geen pasklare oplossingen. Sommige fretten vinden elkaar leuk en is er helemaal geen probleem. Soms moeten ze aan elkaar wennen voor ze het samen kunnen vinden. Zo zijn er ook die elkaar helemaal niet willen. Je Eoweyn lees ik zit al een hele poos alleen. Caramel is dus het nieuwke. Je oudere fret zal het territorium vast niet vlug willen prijsgeven. Je hoeft echter niet bang te zijn dat het moertje het moet afleggen tegen een ram die dubbel zo groot is. Moertjes zijn best in staat om het nodige weerwerk te bieden. Je moertje is echter geen andere fret gewoon en daar zit een groot probleem. Je bent al aardig op weg om ze te laten wennen aan elkaars geur. Bij een kennismaking vechten meerder fretten een robbertje uit, in het beste geval komen ze daarna overeen. Met een heel bang fretje moet je behoedzaam te werk gaan.
Laten uitvechten kan soms de oplossing zijn maar soms ook weer niet. Zolang er geen bloed aan te pas komt kan je het even aankijken. Let wel heel erg op alle symptomen van te veel stress, blijft de stoelgang normaal kan je het verder proberen. Zie je dat je moertje er langer dan een dag diarree aan overhoudt wees voorzichtig met verder proberen. Het zou niet het eerste fretje met maag problemen daardoor zijn. De tips die hier veel gegeven worden zijn: doeken ruilen, kooien naast elkaar zetten, beide fretten wassen, laten uitvechten, lekkers op elkaars buikje laten aflikken, ze op neutraal terrein zetten. Mij is al opgevallen dat fretten eerst aan elkaars kontje ruiken, als een soort van herkenning. Misschien beter zo dan ze neus aan neus te houden. Ik heb er hier eentje op logement dat telkens ze een andere fret zag begon te piepen, anaalklieren loste en haar behoeften liet lopen. Zo ook op een speelnamiddag, geen enkele fret mocht in haar buurt komen. Noodgedwongen heeft men geprobeerd om ze samen met een ander moertje in een kooi te houden. Beide fretten hadden last van stress en geen plezier aan elkaar. Het oudere moertje is zwaar ziek en valt gemakkelijk andere fretten aan. Dus samen blijven is geen optie, voor het ogenblik zitten ze beiden in een afzonderlijke kooi en dat zal waarschijnlijk zo moeten blijven. Na enkele dagen hier heb ik het niet zieke fretje aan mijn eigen fretten laten wennen. Ik heb ze regelmatig in bescherming genomen als het te gortig werd. Ik gaf haar telkens een massage op mijn arm tot ik haar voelde ontspannen. Na enkele dagen was dit geen noodzaak meer. Ze speelt nu dagelijks met mijn fretten en soms is er wel nog wat gekibbel in het huishouden. Zelden nog anaalklieren gelost en zeker geen behoeften meer laten lopen. Het fretje lijkt mij heel tevreden te zijn met haar nieuwe speelmakkertjes en heeft er geen stress meer van. Dwing je fretjes niet tot samenleven als het niet lukt ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Buddy » vr apr 23, 2010 8:53 am

Hey Anneke,

Je verhaal komt me zo bekent voor omdat ik momenteel een beetje in dezelfde situatie zit(zie mijn toppic "nieuwtje erbij" in algemeen).
Mijn fretje Muis is ook een heel klein fragiel ding dat bang is van Peanut, een opvangfretje dat ik er in januari bijnam. Met Puto, haar maatje sinds jaren, komt Muisje wel heel goed overeen, maar met Peanut is het nog niet in orde. Ze hingen in het begin ook geregeld in elkaar en Muisje piepte ook heel erg, ook anaalklieren en piesjes en kakjes ter plaatse. Ik heb ze nooit laten uitvechten, Muisje krijst uit schrik en ik kan dat niet toelaten. Ik heb ook de indruk dat het slechter is als ik niet tussen kom. Dan wordt ze er nog meer bang van. Nu probeer ik als ik het zie aankomen al te bemiddelen en er mijn neus tussen te steken, dan is Muisje niet zo bang als ze ziet dat ik er ook ben en bijt ze niet zo snel van zich af. Want het is een beetje een viscieuze circel. Muisje is bang van Peanut en bijt er naar en piept. Peanut is dan bang omdat muisje haar bijt dus Peanut blaast bij het minste naar Muisje, waardoor Muisje weer bang is van het blazen...Ik probeer dat dus een beetje te vermijden.

Het belangrijkste is inderdaad dat je erover waakt dat beide fretjes gezond blijven, zoals reeds gezegd, aanhoudende diarree of vogelzaadpoep is geen goed teken. Ik hou hier nu ook het gewicht van Muisje bij zoadat ze toch niet teveel afvalt. Ze kunnen samen loslopen hier met af en toe een schermutseling, maar ik blijf waakzaam. En slapen doen ze ook nog apart.
Misschien wil je ene fretje echt geen maatje en heeft hij nooit geleerd wat een andere fret is doordat hij altijd al alleen was?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor nielsvl » vr apr 23, 2010 9:34 am

We kunnen het hier blijven herhalen hoor...

Fretten gaan in groep altijd een rangorde opbouwen, bij introductie van een nieuwe fret op het terrein zal die altijd weer worden uitgevochten, leeftijd speelt daarin geen rol. De eerste introductie vind daarom best plaats op een neutrale plaats, dat territorium-gevoel is dan al minder en je fretten gaan even nieuwsgierig zijn naar de omgeving.

Nadat dat achter de rug is zal de nieuwe in het territorium van de andere fretjes komen. Je andere fret gaat dit van nature niet toelaten, en zal hem of haar laten zien wie de baas is ;) Dit zal gepaard gaan met blazen, bijten, piepen,... Dat hoort er nu eenmaal bij hoor, het is maar bij uitzonderingen dat fretten zomaar bij elkaar komen zonder ambras... Als je daar dus blijft tussenkomen zal dat nooit ophouden. Als het dan over stress gaat tjah, de vraag is dan wat het meest stress veroorzaakt; fretten die een paar weken de rangorde bepalen, of 2 fretten die constant in mekaars gebied zitten en de andere niet verdragen...

Fretten hebben ook een heel taai vel, als je ze bijvoorbeeld een spuitje zou moeten geven ga je merken dat je al hard op de naald moet duwen om daardoor te geraken. Hun nekjes kunnen dus echt wel tegen veel. Als je bijvoorbeeld zou zien hoe een dekking eraan toe gaat; het moertje wordt alle kanten meegesleurd en die nek heeft ook een heleboel wondjes achteraf hoor...

Als je natuurlijk toch bloed zou zien haal je ze uit elkaar, dan kan je al eens beginnen nadenken of het wel een goede match is, maar je fretje gaat er niet van sterven hoor ;)
in tegenstelling tot bij bvb hamsters, waar men wel vecht tot de dood als je ze samen zet...

De fret is een roofdier he, 't is geen goudvis ;)

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor _K8_ » vr apr 23, 2010 9:52 am

Bij mij werd er ook serieus gevochten, klieren gelost , over de grond gesleept , gepiept en gekrijst in't begin. Heb ze gewoon samen gestoken en als ze vechten.. negeren, dan gaat het sneller voorbij. Heb me ook moeten inhouden toen ik me schat hoorde krijsen.
Mijn Gipsy zijn nekje heeft ook gebloed , had een heel ende een dikke bloedkorst in zijn nekje maar als je hem probeert te "redden" dan maak je het alleen maar erger voor hem.
Ik had ook het gevoel dat het nooit goed ging komen maar komt zeker goed.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Margiet » vr apr 23, 2010 1:28 pm

... Heb ze gewoon samen gestoken en als ze vechten.. negeren, dan gaat het sneller voorbij. ...
Ik had ook het gevoel dat het nooit goed ging komen maar komt zeker goed.
Hoe graag ik ook akkoord zou gaan en hoezeer ik anderzijds wel blijf benadrukken dat geduld idd het enige is dat helpen gaat, ik kan toch niet bevestigen dat het ALTIJD goed komt, hoor. En negeren als ze vechten, ja, in die mate dan dat je zeker weet dat het ergens stoppen gaat voor er problemen van komen, want ik kan je verzekeren, het kan ook anders aflopen ...

Hallo Ann, welkom op ons forum, zoals je al las, zijn de meeste raadgevingen hier gelijklopend. Het is idd een kwestie van geduld, van langzaamaan opbouwen, de rangorde moet bepaald tussen beide fretten. Dat een rammetje dat niet zo graag dadelijk gaat afgeven, zeker niet aan de toch oh zo impulsieve leeftijd van nog maar 1 jaar, is normaal, maar ondertussen is bij ons allemaal al vaker gebleken dat de heren zich toch wel plooien hoor, een sloef worden, en onder de gehele schoenenkast van madam gaan liggen!! :p Moertjes zijn over 't algemeen veel koppiger (tiens, dat herken ik precies?? :rol:) en rammen bedaren met het ouder worden vaak meer en meer. Hoe actief ze ook nog kunnen zijn in hun spel, als ze "uitgekuurd" zijn, zijn ze vaak veel rustiger.

Maar wat dat geduld betreft, ik hou toch altijd enkele dingen goed in de gaten. Ze mogen "vechten" en ja, ik zei het gisteren nog, moertjes krijsen graag heel het land bij elkaar (ook herkenbaar!! :oops: ), het wil niet zeggen omdat ze vechten dat het kwaad kan. Het kan duidelijkheid brengen in de rangorde, maar in sommige gevallen is het toch beter te besluiten het "spel" stop te zetten. Je ziet dat wel, hoor, daarom dat ik ook zeg van ergens kort bij hen te blijven op die momenten, zodat je kan ingrijpen indien nodig. Als het gewoon trekken, sleuren, bijten, krijsen en rollebollen is, mogen ze nog zoveel lawaai maken als ze willen hier, dan blijf ik er tussenuit. Maar als de ene begint de schudden met de andere, diens hoofdje van rechts naar links op de grond klopt, bijt om te bijten zodat je echte letsels begint te zien, dan kom ik er dus tussen, hoor. 't Is niet een zaak van leven en dood misschien, maar je krijgt op die manier wel vaker een gestresseerde fret in huis, die zich mss wel ondergeschikt zal gaan gedragen in de kooi, maar gelijk ook continu met angst zit, wat dan onvermijdelijk eindigt op een fret met maagproblemen en dat is het laatste wat ik wil. Het is een ellende om te behandelen ook, je haalt vaak echt niet het gewilde resultaat en bovenal, voor de fret in kwestie is het echt geen leven.

Laat je hierdoor nu niet afschrikken, het is zoals Niels al zei, het zijn absoluut geen goudvissen, ze kunnen ook wel tegen wat, maar een fret is ook een kampioen in het verstoppen van symptomen, wees dus echt alert op bepaalde dingen, zodat je op tijd kan ingrijpen indien nodig.

Ondanks al mijn verwittigingen denk ik toch dat het hier waarschijnlijk ook een zaak is van "uittesten" en hen bezig laten, een fret die al 3 jaar "fret alleen" was, deelt nu eenmaal niet graag alles met zo 'n jong ding dat denkt dat het de wereld aankan en alles zomaar veroveren mag :p . Ze zal haar terrein wel verdedigen, daar mag je zeker van zijn en daar heeft ze gelijk in ook, maar gewoon, hou het wat in de gaten, hé! ;)

Veel geluk ermee en hou ons op de hoogte, oké?
Afbeelding

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Anneke81 » za apr 24, 2010 8:42 am

Bedankt voor al jullie reacties. Voorlopig doen ze het wel goed zonder elkaar. Ik ga nog een paar daagjes de kooien ook afwisselen en ze misschien in de tuin introduceren. Ze zijn al in veel kamers geweest alleen en dan is het ook een probleem om neutraal gebied te vinden.
Ik denk in ieder geval dat Eoweyn wat gestresseerd is, ze heeft gisteren bijna allemaal haar eten over gegeven, maar dit kan ook zijn omdat ik haar op nieuwe eten (nog maar een week, Carnibest heb geplaatst). Ik hou ze goed in het oog. Maar het lijkt over. Ik denk dat ik haar voorlopig op hun oude vertrouwde Totally Ferret plaats.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte, maar ga het wat langzamer aandoen, voor de gezondheid van mijn fretjes.
ps Caramel is ook een moertje. twee vrouwen bij elkaar, wel allebei even koppig.

Gebruikersavatar
Buddy
Berichten: 41
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 9:46 pm
Contacteer:

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Buddy » za apr 24, 2010 9:59 am

Hier ist ook tussen de twee vrouwen dat er problemen zijn...Vrouwen he :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Margiet » za apr 24, 2010 9:33 pm

Tja, allebei moertjes ... dat verklaart al héél veel!!! ;)

Als je wil overschakelen naar een andere voeding, doe je dat best ook rustig aan, eerst een beetje van het nieuwe, dan opbouwen en als ze er goed op zijn en het vlot eten, kan je volledig overschakelen. Hier krijgen ze ook regelmatig vlees bij (zelfs MUIS en RAT Jeanine, stel je voor!!! Zoortje van Theis heeft dat zó graag :oops:), maar als hoofdvoeding geven we nog steeds Totally Ferret/Ferret Complete/Zupreem.

Beter dat je kalm aan bereikt wat je wil, dan dat je met (over)haasten ongewilde wrevel veroorzaakt, hé?? :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor jeanine » za apr 24, 2010 9:39 pm

Wat mij hier ook al opgevallen is dat een nieuwe fret jaloersheid kan uitlokken bij de andere. Freebee is daar een goed voorbeeld van. Toen Thirza hier aankwam was ze wel nieuwsgierig naar dat kleine ding en het klikte ook wel meteen. Toen dat kleine ding wat te veel aandacht kreeg verstopte Free zich in de schuif om er pas uit te komen als Thirza moe was. Freebee had ook wat te dunne stoelgang gedurende enkele dagen, geen echte diarree. Toen Freeke terug wat meer aandacht kreeg dan Thirza leken alle problemen van de baan.
zelfs MUIS en RAT Jeanine, stel je voor!!!
Awel Margiet ge hebt al veel bijgeleerd :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Margiet » za apr 24, 2010 9:49 pm

Tja Jeanine, ik neem die rattenbeestjes wel nog met een pincetje vast, de muizen beginnen zo te lukken :p , maar jammer genoeg vind ik dus nergens "andere prooi" dan dat! :( Ik had laatst van Daniëla in Nederland een eendagskuiken meegekregen, ik gruwelde er wel van, maar bon, dat zal wel minderen zeker en al leek het erop dat niemand geïnteresseerd was, toch werd het kuikentje veilig weggestopt door onze Panda(een "opvangertje" dat zijnen domiciel ondertussen hier heeft gezet!!).

Ik had hier al gezegd dat beestje uit de kooi te halen voor het er weer zelf uitgewandeld kwam :euh: , maar tot onze grote verbazing was het kiekske 's anderendaags 's morgens verdwenen!! De "verwerkte" pluimpjes vonden we echter wel terug bij het schoonmaken van de bak, het zal hem dus wel gesmaakt hebben, vermoed ik!! :p

Pfff, wat de liefde voor die snotjes al vermag, hé?!!! :bow:

:p :p :p
Afbeelding

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Anneke81 » za mei 08, 2010 9:42 am

even een update. Wel de oude ons Eoweyn is niet echt jaloers alhoewel soms gaat ze liever naar Caramel haar kooi om daar te slapen en daar te eten. Ik heb ze nog eens proberen bij elkaar te zetten en ik heb op mijn tanden gebeten om er mij niet mee te moeien, maar het was echt erg (of voor mij toch om er naar te kijken). Veel poepjes en kakskes en de tanden (of de afdruk ervan) stonden bij Eoweyn in haar vachtje. Dus heb ik het terug uitgesteld. Ze slapen nu af en toe in elkaars kooi. Misschien moet ik nog wat meer geduld hebben, maar ik wil ook niet dat mijn fretjes te gestresseerd worden, omdat ik wil dat ze overeenkomen, misschien is Eoweyn nu eenmaal gelukkiger op haar ééntje (we geven haar wel genoeg aandacht). Misschien ga ik inderdaad met de fretjes eens komen naar zo'n speelnamiddag. Een bijkomend vraagje voor inentingen moet rabies ook? Bij Eoweyn is dat in orde maar bij Caramel niet.
Groetjes en al bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Splinter » za jul 10, 2010 11:46 am

hey,

je moet zeker geen schrik hebben om ze hun ding te laten doen, hoor. Ik had Splinter al 2 jaar, op zijn eentje van toen hij een pup was, toen ik Rocksy en Beebop in het asiel vond. Splinter is een stevige kerel en Rocks een klein fijn meisje (Beebop laat ik er even uit, die was ziek en is spijtig genoeg niet meer bij ons). Splinter was heeeeeeeeeeeeeelemaal niet content dat hij plaats moest afstaan en nog veel minder tevreden dat mijn aandacht nu verdeeld was. Ze hebben ook een maand of 3 in aparte kooien geslapen, maar ik heb ze samen altijd laten spelen, ale, beter gezegd vechten en idd, zoals hierboven staat, ze bijten mekaar heus niet dood. Af en toe eens dekens gewisseld en ik heb ook maar 1 bak met eten en 1 met drinken staan buiten de kooi, zo leerden ze te delen. En op een dag vond ik ze samen, gezellig aan 't dutten in de tunnel. Sindsdien zijn ze onafscheidelijk. 't Is maar om te zeggen dat er licht is aan het eind van de tunnel hoor.
Sinds kort hebben we Mitsy Muis bij Dai gaan halen, ze is superschattig en enorm speels. Ze begint wel eens naar de grotere te springen, die daar met dit warme weer niet altijd mee gediend zijn en ze sleuren haar dan wel eens bij haar nekvel door de kamer, wat ook met veel gepiep gepaard gaat, maar zo laten zij zien dat ze de baas zijn. Ze moet ook haar plekje nog verdienen in de hangmat, momenteel slapen Splinter en Rocks (vroeger vrijanden, nu ware liefde) in de hangmat en zij beneden, wat wel een beetje zielig is, maar ik ben zeker dat ik ze binnen enkele maanden ook wel ergens samen in een tunnel vind :p
Dus niet opgeven, fretten zijn soms gewoon heeeeeel erg koppig :)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Margiet » za jul 10, 2010 2:02 pm

Wel Jeanine, even teruglezend kom ik tot de conclusie toch ff iets te moeten melden : de pups eten (vreten) ondertussen ook kuikentjes (die ik gisteren nog niet wou vastnemen, maar ja, pincetjes zijn onhandig ;) ) en krijgen straks muis!! Heuse muis, zwarte muis, grote muis met huid en haar!! :roll:

Met dank aan Davy die de pupsiewupsies van heel wat feestmaaltijdjes heeft voorzien gisteren!!! :p

Davy, Ginneke nam het kuikentje dadelijk aan en net toen we dachten dat ze het zelf ging bestuderen, legde ze het mooi in het midden voor haar 4 kids!! Echt schattig, ze ligt goedkeurend toe te kijken nu :wub: !!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor jeanine » za jul 10, 2010 4:59 pm

Margiet alles went, ik heb nog muizen door een vleesmolen gehaald om Milo het te leren eten ;) :p
Splinter, proficiat met je Mitsy muis :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor Margiet » zo jul 11, 2010 4:02 pm

Splinter .... :ttiwwp:

Laten zien, die Mitsy-muis!!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor daikiri » zo aug 01, 2010 6:56 pm

heb vandaag onze Tequila weer in zijn groep gezet(papa van Mitzi muis)
al een tijdje zaten Indigo-Ace-Isaura en Shuriken samen
om geen 8 groepen meer te hebben moest Tequila daar bij...
nu, Tequila is meestal Dé leider van de groep, maar dit jaar zal Indigo de plak zwaaien...
indy liet hem alle hoeken van de kamer zien, en Tequila .... die piepte en kon deze keer niet op tegen razendr Indy???!!!
na 2 keer de strijd te onderbreken en van met tot fret te praten(leest Indy in de lucht aan het nekvel en Indy met de poten in de lucht op de drond aan nekvel)
was het ok .
alle maal de kooi in en alles was redelijk ok
nog wat damen lastig vallen(einde loopsheid) en dat wast
Ace viel in de smaak bij Tequila, hoe zou het anders kunnen... tis z'n zoon!
mare ben zeker dat mijn 2 rammen elkaars strot niet over bijten
dit was enkel vechten om de titel niet voor de dood...
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: nieuwe fret introduceren

Berichtdoor daikiri » do aug 05, 2010 6:26 pm

wel hoe gaat het nu met uw fretjes ???
lukt het al een beetje??
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 32 gasten