Caramel ziekjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » za jun 05, 2010 6:46 pm

Hallo,

Ik heb net gemerkt dat Caramel aan het overgeven is en ook haar stoelgang is lopend. Vanmorgen was ze ook nog aan het spelen maar misschien wel minder lang dan anders, maar met nog altijd veel enthousiasme. Dus ik dacht dat het van de warmte was. Maar nu hangt ze daar maar te liggen. Ik zal haar maar goed in het oog houden. Heeft er iemand anders eventueel tips om het haar wat aangenamer te maken?

Groetjes

Ann

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor nielsvl » za jun 05, 2010 6:51 pm

Hoe warm is het waar ze zit? Hier staat de airco nu toch al een paar dagen op...

Als je merkt dat ze minder speelt enzo ga je best eens langs de dierenarts...

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » za jun 05, 2010 7:03 pm

Ik dacht nu ook niet zo warm ongeveer 24 ° , meestal houden we de zon buiten, maar nu heb ik de ramen al open gezet zo dat de frisse lucht kan binnen komen. Ik ben wel ongerust. Anders moet ik morgen maar de airco opzetten.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Angelke » za jun 05, 2010 7:18 pm

24 graden is echter al te warm hoor... zorg vooral dat ze voldoende drinkt.... overgeven+ diarhee is zowieso geen goed teken en zorgt voor uitdroging met deze temperaturen is er zowieso nog meer risico. Er is momenteel wel (buik)griep in het land en ook fretjes kunnen dat krijgen. Dus ik zou persoonlijk niet te lang wachten om naar de dierenarts te gaan
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor jeanine » za jun 05, 2010 7:32 pm

24° zal niet de oorzaak zijn denk ik. Let op voor tocht, zeker als ze reeds ziek is. Daar ze overgeeft is ze behoorlijk ziek en moet je alle mogelijke hulp bieden om niet uit te drogen. Het best is de da raadplegen. Geef haar voorlopig voldoende water, liefst met een lepeltje of voorzichtig met een spuitje. Er zijn bij de apotheek middeltjes te koop tegen uitdroging bij baby's; deze kan je ook inschakelen op maat van de fret tot je naar de da kunt gaan. Week ook enkele brokjes tot een heel vloeibaar papje en probeer het te geven. Om de 2u toch drinken proberen geven dit tot het beter gaat en ze zelfstandig voldoende drinkt. Voelt de fret koud of warm aan en bibbert het?
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor nielsvl » za jun 05, 2010 7:41 pm

Op 24 graden moet je je daarover nog geen zorgen maken, ze kunnen zeker nog een paar graden meer aan... Als de temperatuur boven de 29-30 graden uitkomt moet je wel actie ondernemen.

Dit hangt ook allemaal af van fret tot fret hoor, als je fret bvb dag en nacht in een ijskoude kelder zit, gaat die al een stuk moeilijker tegen de warmte kunnen dan wanneer hij constant in een 21 graden zit...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 7:50 pm

Normaal zou 24° geen probleem mogen zijn!? Maar wat frisser mag ook met een windje of tochtje zolang ze er niet direct instaan :domhoog:
Zorg voor genoeg drinken (niet ijskast gekoeld) :domhoog:
Als ze een warmte aanval krijgen beginnen ze te hijgen... net zoals vele andere dieren maar dan spreken we al van temp. boven de 30° en van fret tot fret!
Voor al wat je wil doen om een warmte shock af te weren gebruik nooit gekoeld water
:roll:

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » za jun 05, 2010 8:11 pm

Ik kan altijd morgen de airco wat aanzetten, maar ze lijkt nu rustig te slapen, wat toch rond deze tijd voor haar heel ongewoon is normaal blijft ze nog op tot 10 u, dus teken dat ze haar niet zo goed voelt. Ze bibbert niet, misschien een beetje warm, ma men handen zijn ook warm, dus ben niet echt objectief. Ik heb haar daarnet een paar druppeltjes water gegeven. Ik zal maandagmorgen wel gaan na de DA als het niet beter is, op zondag zit er bijna geen vrees ik.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 8:12 pm

moet je alle mogelijke hulp bieden om niet uit te drogen. Het best is de da raadplegen. Geef haar voorlopig voldoende water, liefst met een lepeltje of voorzichtig met een spuitje. Er zijn bij de apotheek middeltjes te koop tegen uitdroging bij baby's
Dit vind je ook in de energie sportdrinks van de betere kwaliteit! Het gaat over “Dioralyte“ deze bestaan uit elektrolyten en glucose in bepaalde concentraties!

Of zie hier voor een diarree beschrijving en wat te doen.
diarree en sportdrinks

Ik weet dit daar mijn beste vriend Spike dit ooit heeft gehad en verzot was op appelsien sportdrinks en dit regelmatig kreeg ter voorkoming....

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » za jun 05, 2010 8:20 pm

is aquarius ook goe?
wat dat is het enige dat we in huis hebben.
Bedankt voor al jullie hulp, ze drinkt ook niet zo veel dus ik heb een paar drubbeltjes water op mijn vingers gedaan en dit nam ze aan.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 8:29 pm

Wij gebruikten
ENDORUSH orange.

Dus ik weet niet of dit in aquarius zit... :staar: Maar Spike was ook verlekkerd op Aquarius en kreeg dit minimaal ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor nielsvl » za jun 05, 2010 8:35 pm

Let daar wel mee op aub, als je er de diarree nog erger mee maakt sta je nog veel verder van huis!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 8:41 pm

Let daar wel mee op aub, als je er de diarree nog erger mee maakt sta je nog veel verder van huis!
Geen diarree... de tip komt trouwens van een DA :domhoog:

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor nielsvl » za jun 05, 2010 8:42 pm

Ja raven, maar de ene energydrink is de andere niet...

Hier gebruik ik effydral tabletten om in het water te doen...

Laat ons ook niet te hard van stapel lopen, van een dagje wat lopende stoelgang gaat een fret nog niet zo uitgedroogd zijn... Hou het voorlopig wat in de gaten en als het erger wordt gewoon naar de dierenarts gaan ;)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 8:46 pm

Id dat niet eerder een diarree stopper? Dan een vocht reguleerde drank?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor nielsvl » za jun 05, 2010 8:50 pm

Op zich geen geneesmiddel, is ook met elektrolyten enzo, lost volledig op en daar drinken ze nog eens graag van ook :)

Gebruik dat ook begot niet veel hoor, 't is maar als iedereen hier eens diarree krijgt dat ze dat krijgen...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » za jun 05, 2010 8:56 pm


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor jeanine » za jun 05, 2010 10:08 pm

Ken nog iemand die sportdrankjes inschakelt in noodgeval ;) Hou haar heel goed in het oog, tot maandag is een hele poos te overbruggen om naar de da te gaan. Met de enkele druppeltjes die van je vingers komen heeft ze waarschijnlijk nog niet genoeg. Weeg haar eens zodat je kan vaststellen of ze vermagert is, bij uitdroging is dat een groot verschil en gaat het niet over enkele grammetjes.
Afbeelding

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » zo jun 06, 2010 8:08 am

Wel vandaag loopt ze al wat rond en speelt al wat en ze krabt alweer aan de deur. Dus het gaat al wat beter maar er zat nog altijd wat spaagsel in h

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » zo jun 06, 2010 8:10 am

vervolg van vorige bericht, er zit nog altijd wat spaagsel in de kattenbak. Dus hopelijk is ze vlug weer de oude. Ze is niet vermagerd, maar het is nog maar een dag.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor jeanine » zo jun 06, 2010 8:29 am

Ze is niet vermagerd, maar het is nog maar een dag.
Dat is toch al goed, zelfs op 1 dag moet je er rekening met houden. Tootsie is op 1 nacht eens heel erg veel gewicht kwijt geraakt toen hij hier net aankwam. Compleet uitgedroogd en 3 dagen naar de da gemoeten om extra vocht onderhuids toe te dienen.
Hou haar verder in het oog of ook de eetlust toe neemt.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Raven » zo jun 06, 2010 9:01 am

Dat is altijd het moeilijke aan dieren en niet alleen aan een fret... je weet nooit wat ze mankeren! Ieder dier reageert altijd wat anders... of de symptomen liggen soms ver uit een maar toch blijkt het over dezelfde griep of geval te gaan!
Soms zijn het de combinaties van voorvallen die ons er attent op maken...
De enige die uitkomst bied is het baasje zelf ;) Die kent zijn dier en ziet het beste hoe het dier zich gedraagt of reageert.
Even aan de diarree, spuwen, hoestje is niet altijd direct om bij je DA te gaan maar eerder iets voor zeer goed op te volgen weliswaar op korte termijn maar doenbaar. (mijn mening)
Al goed dat Caramel zich al wat beter toont :domhoog: :domhoog:
:D

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » zo jun 06, 2010 9:05 am

wel ze is even de kast aan het inspecteren en heeft toch al drie brokjes op gegeten, het is niet veel maar een begin. Eerste werk morgen is na de DA.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor jeanine » ma jun 07, 2010 5:43 pm

Hoe gaat het daar nu??
Afbeelding

Anneke81
Berichten: 0
Lid geworden op: do apr 22, 2010 7:49 pm

Re: Caramel ziekjes

Berichtdoor Anneke81 » di jun 08, 2010 8:44 am

ah sorry, was een beetje druk. Neen Caramel maakt het al terug weer prima van zondagavond was ze al terug goed aan het eten. En maandag was ze weer even actief als anders, dus waarschijnlijk heb ik haar misschien te veel koekjes gegeven, dus ik probeer een beetje op hun voeding te letten.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten