help! houdini plet zichzelf!

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Buda » wo mei 25, 2011 10:50 pm

houdini bruin en houdini wit :staar:
hebben een nieuw kot gekregen :) en blij dat ze daarmee zijn...
buda heeft het ontsnappen opgegeven nu hij niks meer kan open'trekken'

sayko is het ontsnappen begonnen door zich tussen de tralies te wringen..

nu ben'k bang dat hij vannacht vast gaat zitten, of dat hij ontsnapt en er in huis iets mee gebeurd, bvb op de frigo kruipen en eraf vallen of zoals derjuist op tafel klimmen en een bord naar beneden smijten.

ik weet niet waarom hij nu plots begint te ontsnappen (het kot staat er al bijna 3 weken dacht'k toch)
en sayko ontsnapte vroeger niet uit het andere, probeerde ook niet,
nu is buda gestopt en begint sayko, maar is een tikje moeilijker by sayko, aangezien hij overal tussen het kot past,
maar vrees dervoor dat hij plots vast gaat komen zitten by zn keel ofzo en stikt ofzo :s
morgen kan'k het beveiligen met kippengaas, maar tot dan, ist een probleem natuurlijk

ook trekt hij zodanig wild en bruut dak bang ben dat hij een tand uit zn snoet trekt ofzo :s


Help! :o
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor PowerKe » wo mei 25, 2011 11:56 pm

Vannacht in carrier steken?

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Buda » do mei 26, 2011 12:04 am

Daar zit hij nu in, wel zielig zo, gelukkig hebk niet zo'n mini carrier :/
Morgen vroeg sta'k wa vroeger op dat hij nog een uur kan lopen, morgenmiddag nog een half uur en 's avods beveilig ik het kot, iemand tips oer hoe ik het gaas best kan bevestigen?
En of het traliesgetrek daarmee ophoudt??
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Thrypa
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 26, 2010 12:33 pm

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Thrypa » do mei 26, 2011 10:09 am

Daar zit hij nu in, wel zielig zo, gelukkig hebk niet zo'n mini carrier :/
Morgen vroeg sta'k wa vroeger op dat hij nog een uur kan lopen, morgenmiddag nog een half uur en 's avods beveilig ik het kot, iemand tips oer hoe ik het gaas best kan bevestigen?
En of het traliesgetrek daarmee ophoudt??
Ik zou denken van die strips die je goed kan vast trekken? Elegant is dat niet, maar verder gaat mijn knutselkennis niet :P

Oh, en dat traliegetrek gaat daar niet mee ophouden volgens mij ^^ Maar mijn ervaring leert dat dat automatisch mindert mits negeren. Tux zit nu aan kot 3 (1ste verkocht, te groot dan buitenkot en nu reserve minder logge binnenkooi) en heeft bij alle 3 in het begin aan de tralies getrokken en vervolgens ook overal mee gestopt.

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor sah » vr mei 27, 2011 6:40 pm

Veel oudere fretten (+1 jaar eigenlijk) hebben een afgebroken tand, dat is inderdaad omdat ze met alles sleuren. Ivm je kooi, je kan misschien van die plastic-dingetjes gebruiken die Jeanine ook altijd aanraad, zo om vb een plantje aan een stok te binden, t zijn zo vn die plastic dinges die je kan aantrekken. Anders zou ik het vb met ijzerdraad vastbinden. Maar, kan jij de kooi genoeg afschermen en toch nog die makkelijk te openen en te kuisen houden enzo? Dat lijkt me erg moeilijk! (ik heb gelukkig geen Hoedini's :) )
Alvast veel succes!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Margiet » za mei 28, 2011 12:05 am

"Colson-bandjes" of hoe heten die "plastieken stripkes die je aan kan trekken"?? :rol:

Nee, mooi is het niet nee, maar de overschot afknippen doet al veel aan "het zicht" ... ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Buda » za mei 28, 2011 12:17 am

Veel oudere fretten (+1 jaar eigenlijk) hebben een afgebroken tand, dat is inderdaad omdat ze met alles sleuren. Ivm je kooi, je kan misschien van die plastic-dingetjes gebruiken die Jeanine ook altijd aanraad, zo om vb een plantje aan een stok te binden, t zijn zo vn die plastic dinges die je kan aantrekken. Anders zou ik het vb met ijzerdraad vastbinden. Maar, kan jij de kooi genoeg afschermen en toch nog die makkelijk te openen en te kuisen houden enzo? Dat lijkt me erg moeilijk! (ik heb gelukkig geen Hoedini's :) )
Alvast veel succes!


ja, maar das zo zielig, dat belemmerd hun eten toch?
zen al zo moeilijke eters, zou niet willen dak iets nieuws moet zoeken :s
kocht hen het beste voer, en dan werd sayko ziek en kon budahet niet meer eten omdat sayko er niet wou afblijven,
nu hebben ze elk hun eigen potje en als ze aan de verkeerde pot staan stampen ze hem om, want ze willen enkel hun eigen eten :p moeilijke dinges :p
kzou het proberen met ringetjes, weetwel, waarmee je juwelen maakt? die kan je rond het draadje en de tralies vast knijpen.
lijkt me veilig.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor jeanine » zo mei 29, 2011 6:24 pm

Is de beveiliging gelukt?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: help! houdini plet zichzelf!

Berichtdoor Buda » zo mei 29, 2011 8:23 pm

hangt nog niks op.
hij blijft zitten, sinds het strafsysteem :D
is ook minder zielig, als hij aan zn kooi begint te snokken en trekken steken we hem in de carrier, op straf soortvan.
dan is het weer gedaan voor een hele dag :p of 2 dagen, hij probeert er in elk geval niet meer door te kruipen, juist nog snokken af en toe.
hij koelt wel af momenteel.
doet het absoluut veel minder vaak.
vandaag 1x, buiten begin van de week 10 keer tot 20 keer :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten