Bakvulling

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Bakvulling

Berichtdoor Lynxje » do aug 04, 2011 4:37 pm

Ik kan hetgeen hier boven gezegd is alleen maar steunen. Je fretje zal het eten wel heel erg graag lusten, maar daarom is het nog niet goed voor hem/haar. Wij eten ook al eens graag frietjes, maar als we het dagelijks eten is het ook heel ongezond he ... Hier krijgen mijn dutskes Totally Ferret baby en 3x in de week rauw vlees (kip, konijn, lams, orgaanvlees, rund en GEEN varken). Als snackje krijgen ze Ferret Bits (kleine brokjes van gedroogd vleesje).

Ik moet eerlijk zijn, als ik las dat je je fretje bij ****** Express hebt gekocht stond mn hart even stil. Ze staan hier op het forum en ver daarbuiten bekend als een grote degoutante oplichterij!! Ze buiten de fretjes echt uit, ze hebben totaal geen verstand van hoe een fret of enig ander dier moet verzorgd worden, 99% van de mensen die ik ken die hun dier bij ****** express hebben gekocht, hebben na een verloop van tijd afscheid moeten nemen van hun dier aan een of andere ziekte. Wat ze zeggen over de kooibedekking is ook dikke vette bullshit (sorry voor het taalgebruik), een fret heeft enkel een paar oude doeken, dekens, kleding of lakentjes nodig om op te slapen, enkel in de kattenbak doe je enkel niet klonterende vulling die ook stofvrij is. Een fret is van nature vrij zindelijk, een paar dagen intensieve training door ze elke keer als ze wakker worden op de bak te zetten en als ze spelen om de 15 min op de bak zetten, gaat echt zijn vruchten afwerpen. Onthou wel dat een ongelukje altijd kan gebeuren he ...

Hebben ze de correcte inentingen al gekregen? Normaal krijgen ze die op 8/9 weken de eerste en de booster een maand later. Als het een moertje is en je wil er niet mee kweken zeker op tijd laten CASTREREN! Bij een mannetje ook zeker op tijd de castratie laten uitvoeren.

Ik zou je echt aanraden om te investeren in goede degelijke voeding. Via zooplus.nl kan je enorm veel frettenspullen kopen, waaronder ook goede voeding. Een zak Totally Ferret van 1,75 kg kost me 20,95 euro. Het is niet goedkoop, maar als je een huisdier neemt moet je er ook je verantwoordelijkheid voor nemen en het dier voorzien van de best mogelijke voeding.

Heb je nog vragen, stel ze gerust :-)


Groetjes

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor kysimoza » vr aug 05, 2011 6:51 pm

niels heeft zijn fret niet meer
heeft die weggedaan omdat die niet met zijn hond overweg kwam,stonk en teveel lawaai maakte
zou bij een collega zitten van zijn vader nu

Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Bakvulling

Berichtdoor Lynxje » vr aug 05, 2011 8:30 pm

niels heeft zijn fret niet meer
heeft die weggedaan omdat die niet met zijn hond overweg kwam,stonk en teveel lawaai maakte
zou bij een collega zitten van zijn vader nu

Mm ok dan, hopelijk is het dutske goed terechtgekomen :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » za aug 06, 2011 7:52 pm

Ik hoop ook dat het goed terecht komt. :bow:
Spijtig voor de fretjes dat het veel te dikwijls zo moet lopen. Een baasje die er echt te weinig over weet en daarna het niet kan houden. :(
Daarom zijn de opvangfretjes toch een eerste en betere keuze als beginneling, als het echt niet lukt kunnen ze nog terug naar de opvang. Niet onvoldoende voorbereid aan een avontuur beginnen zoals met de verkoop in winkels te vaak gebeurt.
Afbeelding

Lynxje
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 01, 2011 12:59 pm
Locatie: Lier

Re: Bakvulling

Berichtdoor Lynxje » za aug 06, 2011 8:06 pm

Ik hoop ook dat het goed terecht komt. :bow:
Spijtig voor de fretjes dat het veel te dikwijls zo moet lopen. Een baasje die er echt te weinig over weet en daarna het niet kan houden. :(
Daarom zijn de opvangfretjes toch een eerste en betere keuze als beginneling, als het echt niet lukt kunnen ze nog terug naar de opvang. Niet onvoldoende voorbereid aan een avontuur beginnen zoals met de verkoop in winkels te vaak gebeurt.
Helemaal mee akkoord Jeanine!

Ps. Mijn fretsels hebben de trap naar boven ontdekt, een ramp :p

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » za aug 06, 2011 9:17 pm

Ik hoop ook dat het goed terecht komt. :bow:
Spijtig voor de fretjes dat het veel te dikwijls zo moet lopen. Een baasje die er echt te weinig over weet en daarna het niet kan houden. :(
Daarom zijn de opvangfretjes toch een eerste en betere keuze als beginneling, als het echt niet lukt kunnen ze nog terug naar de opvang. Niet onvoldoende voorbereid aan een avontuur beginnen zoals met de verkoop in winkels te vaak gebeurt.
Nog beter zou zijn dat men eerst hier op het forum voldoende informatie zou vragen & opzoeken en eventueel een kennismaking zou doen...
Dit geeft een betere relatie tussen fret en baasje & gemak en ongemak :ninja:

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor frettigefreddy » za aug 06, 2011 11:01 pm

tja, ik kan het begrijpen als de mensen soms niet meer durven... :roll: :roll: :roll:
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Bakvulling

Berichtdoor Margiet » za aug 06, 2011 11:02 pm

Ik hoop ook dat het goed terecht komt. :bow:
Spijtig voor de fretjes dat het veel te dikwijls zo moet lopen. Een baasje die er echt te weinig over weet en daarna het niet kan houden. :(
Daarom zijn de opvangfretjes toch een eerste en betere keuze als beginneling, als het echt niet lukt kunnen ze nog terug naar de opvang. Niet onvoldoende voorbereid aan een avontuur beginnen zoals met de verkoop in winkels te vaak gebeurt.
Nog beter zou zijn dat men eerst hier op het forum voldoende informatie zou vragen & opzoeken en eventueel een kennismaking zou doen...
Dit geeft een betere relatie tussen fret en baasje & gemak en ongemak :ninja:
Dat de mensen zich best inlezen, ok, maar het is geen noodzaak als je bereid bent nog alles te leren en goede raad te aanvaarden, ik denk dat ik daar het levend voorbeeld van ben! ;)

Opvangertjes als eerste fretjes, ja, idd, het is aan te raden, maar met hen beginnen met het gedacht "als het fout loopt, kunnen ze terug", vind ik ook echt niet kunnen. Door de jaren heen heb ik fretten ellendig zien binnen komen, geadopteerd zien worden in gelukkige en gezonde toestand en zien terugkomen, vaak nog veel ellendiger dan na die eerste afstand. Ik heb er 2 gehad die zo gelukkig terecht leken te komen, 6 maanden later terug op de stoep stonden wegens "het lukt niet" en nooit meer geworden zijn wie ze waren. Nog geen jaar later waren we hen kwijt, ze hebben die "adoptie" niet verteerd gekregen, ondanks alle goede zorgen achteraf.

Je moet toch steeds in je achterhoofd houden dat een adoptiefret een fret is die al eens "afgedankt" is geworden, de stress en alles van verhuizen al heeft meegemaakt, hem als "proefkonijn" meegeven is ook absoluut niet ideaal. Ik denk dat ik zelfs mijn criteria om "ja" te zeggen bij adoptiefretten hoger leggen dan bij mensen die om een pup vragen hier ...

En wat dat vragen op het forum betreft, het is tegenwoordig geen sinecure om hier met een "vraag" of "probleem" af te komen, hé!! Als je niet oppast wordt je neus afgebeten, krijg je een lading schuldgevoelens over je heen gestort om u tegen te zeggen en als je dan durft een vraag te stellen die al 5000 keer gevraagd is, krijg je als "raad" : zoek het op!! :bow: Ook ik antwoord niet altijd even graag voor die 5001ste keer, maar als ik geen tijd, zin of interesse heb op dat moment om iemand de liefde van en voor onze fretten over te brengen, klik ik op "terug" en antwoord ik gewoon even niet!!! :oops: Tenslotte, die fretten waar die problemen rond ontstaan, kunnen er toch niks aan doen dat baaslief zich (nog) niet (volledig) geïnformeerd heeft of gewoon de ervaring van de jarenlange praktijk met fretten nog niet onder de knie heeft??

Nee, reclame noem ik het niet bepaald, hoor!! :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor frettigefreddy » za aug 06, 2011 11:17 pm

Degelijk, reclame is het niet, nee :oops:
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Bakvulling

Berichtdoor nielsvl » za aug 06, 2011 11:58 pm

Van het afsnauwen ben ik uiteraard geen voorstander, maar alles 5000 keer herhalen maakt het eigenlijk ietsje erger. Elke versie zal wel ietsje verschillen, en als je hier dan moet gaan zoeken lees je immens veel rommel...

Het is altijd beter dat iets op een duidelijke manier op 1 plaats uitgelegd staat, dan dat het op 5000 plaatsen telkens ietsje anders staat...

Wie weet komt daar binnenkort wel wat verandering in, maar daar zal ik nu nog niet over uitwijden...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Bakvulling

Berichtdoor Margiet » zo aug 07, 2011 12:47 am

We vragen al jaren om ergens zo 'n "FAQ"-stukje op het forum, zodat de nieuwelingen de "basiskennis" eens zouden kunnen doornemen ...

Maar toch, al lees je al die dingen 100 keer, blijkt de realiteit van het samenleven met fretten ons voor verrassingen te zetten en hebben we allemaal met dezelfde vragen gezeten en praten we elke speelnamiddag over hetzelfde .... Logisch dat nieuwe baasjes dan andere baasjes om raad vragen, waarom zijn we hier anders??? :shock:
Van het afsnauwen ben ik uiteraard geen voorstander, maar alles 5000 keer herhalen maakt het eigenlijk ietsje erger. Elke versie zal wel ietsje verschillen, en als je hier dan moet gaan zoeken lees je immens veel rommel...

Het is altijd beter dat iets op een duidelijke manier op 1 plaats uitgelegd staat, dan dat het op 5000 plaatsen telkens ietsje anders staat...
Tja, als het er al 5000 keer anders staat, moet je wel komen vragen wàt je nu in hemelsnaam doen moet, niet???? :p :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Bakvulling

Berichtdoor nielsvl » zo aug 07, 2011 12:58 am

Je bedoelt http://www.defrettenark.be/forum/viewforum.php?f=20 ? :)

Ik heb het niet over de speciallekes, maar de "welke bakvulling, welke voeding, o jee mijn fret bijt, ..." zijn terugkerende vragen die niet zo vaak veranderen van "oplossing". Ik ben absoluut voorstander van een gezonde dialoog op het forum ivm sommige zaken, maar bepaalde dingen mogen wat mij betreft door ons nog eens duidelijk neergeschreven worden, zonder de "uitschieters" van sommigen...

Nu, ook dit is iets waar we het hier niet moeten over hebben, we hebben het daar in iets meer besloten kring wel eens over ;) Het is blijkbaar hoog tijd...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor a3ke » zo aug 07, 2011 10:04 am

dat der eerst is iets aan al die andere problemen gedaan worden en als eerst voor het forum dan de spambots en consoorten oplossen

en wanneer men geen raad wil opvolgen is het verloren moeite hoor , dit gebeurd niet alleen hier op het forum maar ook op andere manieren heb ik al horen zeggen
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo aug 07, 2011 11:39 am

Je moet toch steeds in je achterhoofd houden dat een adoptiefret een fret is die al eens "afgedankt" is geworden, de stress en alles van verhuizen al heeft meegemaakt, hem als "proefkonijn" meegeven is ook absoluut niet ideaal. Ik denk dat ik zelfs mijn criteria om "ja" te zeggen bij adoptiefretten hoger leggen dan bij mensen die om een pup vragen hier ...
Margiet, ik ben het wel voor een groot deel met je eens. Wat ik hier bedoel is dat als het fout loopt je in de winkel meestal niet moet komen aandraven met je mis keuze. In de opvang weet je gewoon als het echt niet wil lukken dat het diertje terug kan en ook goed opgevangen zal worden. Ik zie dit ook niet als "de" oplossing maar toch een betere keuze om de fretjes niet op straat terecht te laten komen als men geen uitweg ziet. ;) Beter is natuurlijk dat het opvangfretje goed terecht kan komen en geen proefkonijntje dient te worden.
Het is altijd beter dat iets op een duidelijke manier op 1 plaats uitgelegd staat, dan dat het op 5000 plaatsen telkens ietsje anders staat...
:domhoog:
Ik denk op een paar kleine wijzigingen in de loop der jaren dat hier toch wel goede info staat door iedereen te raadplegen.
Het is wel even zoeken om het terug te vinden en kan misschien iets meer gelinkt worden als men weinig tijd heeft om te reageren of als basis antwoord.? Men kan dan alsnog vragen bij stellen en antwoord krijgen. ;)
http://doks2.khk.be/eindwerk/do/files/F ... 738dee07bd
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Bakvulling

Berichtdoor Raven » zo aug 07, 2011 12:01 pm

Ik hoop ook dat het goed terecht komt. :bow:
Spijtig voor de fretjes dat het veel te dikwijls zo moet lopen. Een baasje die er echt te weinig over weet en daarna het niet kan houden. :(
Daarom zijn de opvangfretjes toch een eerste en betere keuze als beginneling, als het echt niet lukt kunnen ze nog terug naar de opvang. Niet onvoldoende voorbereid aan een avontuur beginnen zoals met de verkoop in winkels te vaak gebeurt.
Nog beter zou zijn dat men eerst hier op het forum voldoende informatie zou vragen & opzoeken en eventueel een kennismaking zou doen...
Dit geeft een betere relatie tussen fret en baasje & gemak en ongemak :ninja:
Dat de mensen zich best inlezen, ok, maar het is geen noodzaak als je bereid bent nog alles te leren en goede raad te aanvaarden, ik denk dat ik daar het levend voorbeeld van ben! ;)

Opvangertjes als eerste fretjes, ja, idd, het is aan te raden, maar met hen beginnen met het gedacht "als het fout loopt, kunnen ze terug", vind ik ook echt niet kunnen. Door de jaren heen heb ik fretten ellendig zien binnen komen, geadopteerd zien worden in gelukkige en gezonde toestand en zien terugkomen, vaak nog veel ellendiger dan na die eerste afstand. Ik heb er 2 gehad die zo gelukkig terecht leken te komen, 6 maanden later terug op de stoep stonden wegens "het lukt niet" en nooit meer geworden zijn wie ze waren. Nog geen jaar later waren we hen kwijt, ze hebben die "adoptie" niet verteerd gekregen, ondanks alle goede zorgen achteraf.

Je moet toch steeds in je achterhoofd houden dat een adoptiefret een fret is die al eens "afgedankt" is geworden, de stress en alles van verhuizen al heeft meegemaakt, hem als "proefkonijn" meegeven is ook absoluut niet ideaal. Ik denk dat ik zelfs mijn criteria om "ja" te zeggen bij adoptiefretten hoger leggen dan bij mensen die om een pup vragen hier ...

En wat dat vragen op het forum betreft, het is tegenwoordig geen sinecure om hier met een "vraag" of "probleem" af te komen, hé!! Als je niet oppast wordt je neus afgebeten, krijg je een lading schuldgevoelens over je heen gestort om u tegen te zeggen en als je dan durft een vraag te stellen die al 5000 keer gevraagd is, krijg je als "raad" : zoek het op!! :bow: Ook ik antwoord niet altijd even graag voor die 5001ste keer, maar als ik geen tijd, zin of interesse heb op dat moment om iemand de liefde van en voor onze fretten over te brengen, klik ik op "terug" en antwoord ik gewoon even niet!!! :oops: Tenslotte, die fretten waar die problemen rond ontstaan, kunnen er toch niks aan doen dat baaslief zich (nog) niet (volledig) geïnformeerd heeft of gewoon de ervaring van de jarenlange praktijk met fretten nog niet onder de knie heeft??

Nee, reclame noem ik het niet bepaald, hoor!! :cry:
Zeg ik dan iets anders? :p ;)
maar het is geen noodzaak als je bereid bent nog alles te leren en goede raad te aanvaarden, ik denk dat ik daar het levend voorbeeld van ben! ;)
Dat bewijs komt af en toe naar voor Margit ;) :p

Dat FAQ vraagstuk… als men als URL http://www.defrettenark.be/forum/ gebruikt ziet men nergens de zogenaamde FAQ! Alleen komt men er zo via website en dan via “De Fret” erop terecht.
Misschien is dit voor nieuwelingen moeilijker te vinden dan voor de insiders?
Zelfs in de “Medelingen van de vereniging” staat geen verwijzing in een vast of hot topic… :roll:

Goede informatie kan altijd aangevuld worden in een vast topic per hoofding :domhoog:

In 2009 is hier al eens een vraag over gesteld:

http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... pic#p69761

Toen was er al … :oops:

Spijtig! :staar:


Ik denk op een paar kleine wijzigingen in de loop der jaren dat hier toch wel goede info staat door iedereen te raadplegen.
Het is wel even zoeken om het terug te vinden en kan misschien iets meer gelinkt worden als men weinig tijd heeft om te reageren of als basis antwoord.? Men kan dan alsnog vragen bij stellen en antwoord krijgen. ;)
http://doks2.khk.be/eindwerk/do/files/F ... 738dee07bd
Klopt Jeanine :domhoog: :D
Maar het samen brengen en het vastzetten in een topic sticky per hoofding of onderwerp en het aan vullen ervan & up to date houden en het gemakkelijk laten weer te vinden ( voor leken en nieuwelingen) zou veel beter zijn ;) 8-)
Zulke vaste sticky’s vind men veel op ander fora’s vraag en aanbod word dan gemakkelijker! :domhoog:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Bakvulling

Berichtdoor Margiet » zo aug 07, 2011 4:21 pm

dat der eerst is iets aan al die andere problemen gedaan worden en als eerst voor het forum dan de spambots en consoorten oplossen

en wanneer men geen raad wil opvolgen is het verloren moeite hoor , dit gebeurd niet alleen hier op het forum maar ook op andere manieren heb ik al horen zeggen
Die spambots en comsoorten zijn vervelend, gans akkoord, maar dat stoort compleet niet aan de uitleg die er gegeven moet worden door ons en in de eerste plaats staan wij hier om de mensen te helpen met hun frettenproblemen. Die spambots zijn onze problemen ... Dus nee, eerst de "klanten" en de "klantvriendelijkheid", om het zo maar eens uit te drukken. Ik wil in een winkel ook niet onvriendelijk beantwoord worden omdat daar de verlichting of weet ik veel wat kapot is, daar heb ik geen uitstaans mee ...

Soms is het moeilijk raad op te volgen als ge 10 verschillende, na mekaar opgenoemde adviezen krijgt en tussen het bos de bomen niet meer ziet. We moeten een algemene richtlijn doorgeven, nadat dat gelezen is kunnen er doelgerichtere vragen gesteld worden door de mensen, maar je mag ervan overtuigd zijn dat we dan ook 100x dezelfde dingen gaan horen of lezen. Iedereen krijgt hetzelfde voor, als je dan alleen maar moet gaan zoeken naar een (eventuele) oplossing, waarvoor is dit forum dan nog nodig?? Om te bespreken waar en wanneer we samenkomen alleen dan??

En ja, goede raad wordt niet altijd opgevolgd, dat ondervinden we in alles, niet alleen bij frettenproblemen. Maar al help je maar 1 iemand, dan heb je al veel bereikt en we hebben er echt al wel meer dan eentje geholpen ...

Feit blijft, als je de frettenkennis bij de mensen wil brengen en de vereniging wil zien groeien, je de mensen moet blijven helpen, opnieuw en opnieuw en opnieuw ....
Ik denk op een paar kleine wijzigingen in de loop der jaren dat hier toch wel goede info staat door iedereen te raadplegen.
Het is wel even zoeken om het terug te vinden ...
Het probleem voor/van de meeste mensen! Ofwel geen tijd als een probleem zich acuut voordoet, ofwel gewoon geen zin, komt ook voor of ja, ze vinden het gewoon niet ... (en daar kan ik mij totaal in vinden!!! :s )
Nu, ook dit is iets waar we het hier niet moeten over hebben, we hebben het daar in iets meer besloten kring wel eens over ;) Het is blijkbaar hoog tijd
Ach Niels, dat is al zo vaak gezegd en gedaan ... Ik kan er echt geen smileys achter blijven plakken hé, achter al mijn woorden ... :roll:
Zeg ik dan iets anders? :p ;)


Nee Raven :) , I know, maar blijkbaar moet ook dit met hand en tand uitgelegd, al vrees ik dat het toch ook weer verloren moeite is, hoor ... :(
Toen was er al … :oops:

Spijtig! :staar:
Inderdaad ...

En eerlijk gezegd, het kost mij ook uren en uren tijd om achteraf "woorden" te verzachten die hier gezegd zijn, om dan toch maar vriendelijk en geduldig alles voor de zoveelste keer opnieuw uit te leggen en voor te doen, zowel aan de telefoon of op het forum als vaak bij de (nieuwe) mensen thuis. Ik zou het al bij al ook fijner vinden als ik die uren aan wat anders kon spenderen. Met die bende hier, is het zonder forum- en andere perikelen al druk genoeg bij ons!! ;) (Ja, ook op dit moment!! :p )
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo aug 07, 2011 5:17 pm

Ofwel geen tijd als een probleem zich acuut voordoet
Volgens mij kan dat enkel gelden voor een medisch probleem, dan kan men enkel een noodoplossing aanbieden en naar de da doorverwijzen.
Voor alle andere zaken zou men wat tijd moeten maken voor men naar de winkel holt om daar een schatje op te halen. Met een opvangfretje krijg je al heel veel info en bijstand mee nog voor je in de problemen komt. Je kan je ook ter plaatse van de geurtjes vergewissen en hoe een fret in de kooi gehouden moet worden. Die frettenbabbel is toch niet voor niks gegeven dan mag ik hopen. Ook is er vaak een bedenktijd voor de kandidaten alvorens met het diertje naar huis te gaan. Dat er ondanks al deze voorzorgen het toch nog eens mis kan lopen zal ik niet ontkennen. Maar volgens mij komen er minder opvangertjes slecht terecht dan van een aanschaf in de winkel. Ik denk dat hier nog maar eens aanduidt waar het in de eerste plaats weer misgelopen is. :(
Hij komt uit ****** , da's een winkel waar ze ALLE soorten dieren verkopen. Ik heb hem daar gekocht omdat er geen officiele frettenfokkers zijn in de buurt. Ze hebben mij ook zoiets gelapt met de voeding. Ik had keuze tussen zak A : van een merk, 25 euro. en zak B : een goedkoper product van 7 euro.
In de winkel zeiden ze dat ik PERSE de zak van het merk A moest kopen, omdat ze die ook in de winkel kregen (waar ik STERK aan twijfel) en dat verandering van korrels de fret ongezond zou maken en tot dood kon laten gaan. Ik heb dus van alletwee een zak gekocht en gemengd om te testen wat hij zou doen. Alle korreltjes waren flink op. Nadien heb ik alleen zak B gegeven en hij at ze even snel en met evenveel plezier op.
Zo een sticky dat bovenaan elke blz. terug komt per onderdeel zou ik wel zien zitten. Daar kan men ook interessante links in verwerken zonder alles te moeten herschrijven. Dat is dan voor iedereen gemakkelijk te raadplegen in eerste instantie, ook voor de mensen met drempelvrees. Dat bijkomende uitleg soms nodig zal zijn is zeker. Maar iedereen zou er beter van worden op die manier denk ik.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Bakvulling

Berichtdoor Margiet » zo aug 07, 2011 5:33 pm

Ach ja, Jeanine, "acuut probleem" is idd relatief, zelfs bij een medisch probleem moet je dan naar de Da bellen of gaan, dat is een feit, maar hoeveel mensen maken er nu nog tijd vrij om uitgebreid te liggen zoeken?? je kan hen echt op 1 hand tellen, hoe jammer ook!

Onze Frettenbabbel is zeker niet voor niets, maar als ze hier terechtkomen, dolenthousiast over de pas impulsief aangekochte fret, hebben ze niets aan de uitleg over de Babbel, hé, je kan hen hoogstens aanraden om zo snel mogelijk eentje te komen volgen ... En dan maak je soms wat mee, hoor! Na 9 jaar fretten hoorde ik het deze week in Keulen donderen bij de vragen die ik kreeg!!! xp Het gebrek aan kennis is vaak hééééél groot!! :do:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bakvulling

Berichtdoor jeanine » zo aug 07, 2011 6:56 pm

Het gebrek aan kennis is vaak hééééél groot!!
Een waarheid als een koe, ik had me ingelezen een frettenbabbel gevolgd en dan nog stond ik met de handen in het haar toen de opvangertjes hier aangekomen zijn. Ik was blij op de opvang beroep te kunnen doen evenals hier op het forum mijn licht op te kunnen steken. Ik kreeg antwoord op mijn vragen op een vriendelijke manier. Dat probeer ik dan ook in mijn antwoorden naar anderen toe te behouden. Het ontmoedigd wel als je leest dat de gegeven raad niet ter harte genomen word. Je mag kritisch zijn en het elders nalezen of vragen, ook blijft het altijd de TS zijn/haar verantwoordelijkheid om het dier naar best vermogen te verzorgen. Zelfs een betere thuis te zoeken als men aan zijn verplichtingen niet kan of wil voldoen. Niet iedereen heeft voldoende geduld om dat telkens opnieuw weer uit te leggen zonder een ondertoon van ergernis te laten blijken. Het is spijtig dat zovelen hier wel om raad komen vragen maar er zelf de brui aan geven om anderen verder te proberen helpen met wat ze wel al opgestoken hebben aan ervaring. Het zijn uitzonderingen die blijven posten door de jaren heen. Er zal wel een reden zijn waarom ze weg blijven, ook de meer ervarenen blijven weg. Ligt het aan de enkelen die hier wel nog proberen om een antwoord te geven??? Dat is een vraag die ik mij nu weer stel. :(
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten