Naast het poepbakje gaan

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor Claudia » za mar 10, 2012 6:44 pm

Kan er mij iemand soms helpen. Ons ayanna is zindelijk en gaat mooi op haar poepbakje. Nu hebben we een nieuwe fret sinds 14dagen en de eerste week en half ging deze mooi op het poepbakje. Het poepbakje word elke dag uitgekuist en proper gemaakt. Sinds 2 à 3 dagen gaat ze naast haar bakje en doet ze het zo goed als overal in haar kotje wat niet echt leuk is natuurlijk want nu moet ik elke dag hun kotje volledig uitwassen. Nu is mijn vraag of er manier is om dit of te leren of met een product zodat ze op die plek niet meer gaan.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor jeanine » za mar 10, 2012 8:23 pm

Ik heb er hier ook zo eentje, onze Milo vertikt het meestal om op de bak te gaan. Gelukkig gebruikt hij niet de hele kooi maar wel een hoekje achter de bak. Hij schuift gewoon die bak uit de hoek weg. Ik leg daar krantenpapier waar hij netjes opgaat. Dat maakt verschil in het kuisen van de kooi. Krantje plooien en met de plantenspuit het hoekje weer netjes maken voor er nieuw papier in komt. Hier gebeurt het zelden eens en meestal bij ziekte dat er een ongelukje op de plateau's terecht komt.
Wat je kan proberen is voldoende doeken leggen die de hele bodem bedekken. Twee bakken als die er in kunnen. Soms helpt het om voeding op die plaatsen te leggen. De kooi zeker niet met bleekwater reinigen, sommige dieren vinden die geur zo irritant dat ze de geur weg willen en vervangen door urine geur. Als je voldoende tijd er aan kan besteden kan je ook proberen als je ziet dat er aandrang is om het fretje op de bak telkens te plaatsen.
Afbeelding

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor Claudia » za mar 10, 2012 8:46 pm

Als ik dat zie doe ik dat ze. Maar als ik gaan werken ben ofzo ga dan ni e :) maar het rare is dat dat ze dit nog maa 2 à 3 dagen doet ze is de eerste week echt mooi op haar bakje geweest ti's dat dat ik zo raar vind. Kan ies proberen met smorgens en savonds uit te kuisen want als er net nieuwe korrels inloggen gaat ze er wel op.

Sylvie84
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 23, 2011 2:03 pm

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor Sylvie84 » za mar 10, 2012 10:50 pm

Zou het kunnen dat het ligt aan de verandering van een nieuw fretje? Zazu gaat meestal ook mooi in het hoekje op de korrels (de korrels liggen hier los in de kooi, niet in een bakje, want dat wilt mejuffer niet), maar als ik enkele dagen weg moet voor het werk en mijn moeder doet de verzorging, gaat ze ook tot enkele dagen nadien overal in de kooi alles gaan droppen, behalve op de korrels. Verandering in haar patroon maakt haar dus onzindelijk.
Gaat het andere fretje ook in die poepbakken? Misschien kan het daar ook aan liggen?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor jeanine » zo mar 11, 2012 3:02 pm

Hier worden de bakken 2x daags gereinigd. Milo gebruikt de verse bak eenmalig en vanaf er ook maar 1 drolletje ligt is het prijs, ongeacht wie de eigenaar van het drolletje is.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor ufo » zo mar 11, 2012 5:41 pm

hoe groot is de toiletbak ?
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor Claudia » za mar 17, 2012 11:43 am

Redelijk groot hoor. Ma nu doe ik er smiddags de strOntjes uit en savonds nieuwe en nu is alles weer oké :) toch rare beestjes ze van tijd :p

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor ufo » za mar 17, 2012 5:28 pm

:domhoog: :domhoog: opgelost dus
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

PowerKe
Berichten: 26
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:22 am

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor PowerKe » za mar 17, 2012 6:07 pm

Zou het kunnen dat het ligt aan de verandering van een nieuw fretje? Zazu gaat meestal ook mooi in het hoekje op de korrels (de korrels liggen hier los in de kooi, niet in een bakje, want dat wilt mejuffer niet)
Misschien een te klein bakje?

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: Naast het poepbakje gaan

Berichtdoor Claudia » za mar 17, 2012 9:10 pm

Ti's echt een groot vierkant bakje hoor da ze hebben


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten