Albinofretje kwijt

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
sasch
Berichten: 0
Lid geworden op: vr okt 27, 2006 1:06 pm

Berichtdoor sasch » vr okt 27, 2006 1:26 pm

Langs deze weg probeer ik mensen attent te maken op het verlies van onze kleine hartedief “Niki”



Niki is een klein vrouwtje van ongeveer 4 jaar oud en een albino,ik heb er spijtig genoeg momenteel geen foto van,misschien kunnen jullie er een foto van een andere kleine albino bijvoegen?



We zijn ze kwijt geraakt woensdagavond 25/10,ze was plotseling thuis nergens meer te bespeuren,bij de geburen geweest op de hoogte brengen dat het een heel lieve is en ons op de hoogte te brengen indien iemand haar zou zien.

Het is nu 2 dagen later,we hopen wel nog,maar word het niet alsmaar moeilijker?

Het adres bij ons thuis waar we ze kwijt geraakt zijn:


.Driesstraat 63
Te Idegem/Geraardsbergen

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 27, 2006 2:22 pm

Hallo Sasch,

Ach, dat vind ik echt erg voor jullie. Heb je soms enig idee waar en wanneer je haar voor het laatst gezien hebt in huis? En ben je zeker dat ze het huis verlaten heeft, of kan ze ook ergens in troubles geraakt zijn binnenshuis?? Je zegt al dat het een klein fretje is, dan kan ze ook best wel ergens tussengesukkeld zijn waar ze niet meer weggeraakt. Ik zou toch in ieder geval alle kleine, warme hoekjes van het huis doorzoeken en alles eens opheffen waar ze zou ingekropen kunnen zijn. Een fretje is inventief, en brengt zichzelf van tijd in de zwaarste nesten door zijn nieuwsgierigheid.

Moest je zeker zijn dat ze buiten geraakt is, kijk dan goed onder alles in je tuin, onder eventueel hout dat er al ligt voor de winter, in en onder het tuinhuisje, ergens in de omgeving van plastic of papier dat buiten staat, je kan het zo gek niet bedenken of de fret ziet er wel een slaapplaats in. Roepen helpt mss niet omdat ze haar naam waarschijnlijk niet kent, maar als ze buiten is én wakker op een moment dat jij roept, kan ze uit nieuwsgierigheid wel eens komen kijken wat jij daar komt doen.

De enige goede raad die ik je nog kan geven is om contact op te nemen met Els, de verantwoordelijke van onze opvangdienst. Els kan je zeggen op welke manieren wij (De Frettenark dus) jullie kunnen helpen ivm het maken van affiches e.d. Het enige wat jij moet doen is al jouw gegevens doorgeven aan Els en eventueel een fotootje, maar Els zal ongetwijfeld wel een foto hebben van een albino-fretje, mensen die het beestje niet kennen zien toch geen verschil in de jouwe of die van iemand anders. Kijk eens op onze Homepage bij "De Club" en vervolgens het onderdeel diensten. Daar staat bij op welke hulp je van ons kan en mag rekenen. Als ik verder nog iets voor je kan doen laat je het maar weten, mijn gegevens staan onder Mijn Profiel, je kan altijd een persoonlijk berichtje sturen. Wanhoop niet te vlug en blijf haar vooral lang zoeken, het zou het eerste fretje niet zijn dat 2 weken op stap gegaan is. Licht ook maar zoveel mogelijk mensen in, in je buurt, want ook voor jouw prutske wordt het snel winter nu. Veel geluk en hou ons op de hoogte!!
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » vr okt 27, 2006 8:26 pm

Ik zou ook heel zeker eten neerzetten buiten. Ook een mandje of een carrier
met haar eigen vertrouwde ( niet gewassen ) dekentje erin , kan soms helpen.
Het zou wel eens kunnen zijn dat ze op de haar vertrouwde geur afkomt.

Succes met de zoektocht en we duimen met jullie mee !!

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » vr okt 27, 2006 9:23 pm

Hey Sasch,

Voor het geval ze nog binnen zou zitten, kan zo'n speelgoedje met een pieperke in mss helpen. Effe opletten als je nog andere fretjes hebt, want die kunnen behoorlijk lastig worden van dat geluid. Maar ik heb het altijd binnen handbereik staan, en heb er al geregeld eentje mee teruggevonden die zich iets te goed had verstopt.
Ik hoop echt dat je ze heel snel weer terughebt.
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

falken11
Berichten: 13
Lid geworden op: zo okt 29, 2006 6:30 pm

Berichtdoor falken11 » za okt 28, 2006 7:08 pm

he vraag het aan daikiri men vader zijn papa heeft daikiri haar fret gevonden met een valletje een valstrik maar weet niet welke


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten