Fretje hebben???

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
celine
Berichten: 0
Lid geworden op: do nov 16, 2006 9:48 pm

Berichtdoor celine » do nov 16, 2006 10:09 pm

Ik heb sinds kort, voor mijn verjaardag, een fretje gekregen. Ze is nu 6 maand oud. Ik zie ze doodgraag, MAAR 1 groot vreselijk probleem!! Mijn moeder wist niet dat ze daar allergisch aan was, ze heeft HééééL veel last van haar astma, zodanig dat ze naar dokters moet lopen. Ze heeft zich al laten testen waaraan ze precies allergisch is om mij te helpen (het was tenslotte haar cadeau) maar ik vind dat ze dat allemaal niet hoeft te doen voor mij. Ik zie mijn beestje graag, maar ze zou wel weg moeten. Dus voor de mensen die hun fretje kwijt zijn.... Mss kan ik helpen.. Ze zou vrij dringend wegmoeten, want ze heeft nog niets van inentingen gehad, ze zeiden dat ik daar nog eventjes moest mee wachten, maar nu wordt het wel eens tijd.
Ik wil ze niet zomaar aan een vriendin geven ofzo, ik wil weten dat ze SUPER goed terecht komt bij mensen.
Haar leibandje enzo, kunnen jullie ook krijgen (de kooi hebben we zelf ook gekregen, dus die zit er niet bij).

Wie ze graag zou willen, laat iets weten aub. Ik wil dat ze goed terecht komt. celineblauwers@hotmail.com

En voor de mensen die nog steeds op zoek zijn naar hun fret: SUCCES!!!!! Het zijn schatten van dieren!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr nov 17, 2006 2:24 am

Hallo Céline, jammer dat je op zo'n manier kennis moet komen maken op ons forum, maar als er echt niets anders opzit dan dat je fretje verhuizen moet, zou ik voorstellen dat je haar/hem eventueel tot bij mij brengt of dat ik haar/hem eventueel kom ophalen als je echt de mogelijkheid niet ziet om tot hier te geraken. Ik verzorg een deeltje van de Opvang van DFA, ik heb hier dus opvangertjes zitten die eerst en vooral al hun entingen krijgen, die gecastreerd worden en tip top verzorgd om dan, hopelijk snel natuurlijk, naar een nieuw baasje te mogen gaan. Zelf hebben we hier 7 fretten, allemaal even grote schatten, dus je moet niet bang zijn dat jouw fretje hier niet prima terecht zal komen. Ik kan je niet beloven dat ik haar of hem zelf hou, ik heb mijn handjes vol aan 7 deugnieten, maar wel dat er een hele goede thuis voor je diertje gezocht wordt. Als je me eventueel wil contacteren kan je dat op de huistelefoon of gsm, ik zal je mijn nummer per Persoonlijk berichtje doorsturen. Ik ben de rest van de week bereikbaar als je zou willen, dus bel gerust. Groetjes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » vr nov 17, 2006 10:32 am

Hai Celine,

Wat een spijtig verhaal. Maar gezondheid is belangrijk hé.
Mag ik toch nog één ding vragen Celine? Ik heb zelf ook astma en heb 5 frettebollen in huis, en heb van hen geen last. Wel heb ik vroeger éééénorm allergisch gereageerd op een cavia (toen ik nog thuis woonde) die als bodembedekking houtkrullen had . Bleek dat ik vooral allergisch was aan die houtkrullen.
Welke kattenbak/kooivulling heb je voor je fretje? Als het iets is dat stoffig is, denk ik dat je kan proberen met een ander produkt zoals Yesterday's News of maïskorrels.
Ik probeer maar een tip te geven, want als je mama allergisch is aan 't fretje zelf, zit er idd niks anders op dan een goede thuis voor hen te zoeken.

veel groetjes.
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr nov 17, 2006 10:45 am

ik vind het zo erg voor je maar ja gezondheid gaat voor ik heb vroeger ook een poes moeten wegdoen vanwege mijn allergie en nu ineens na een paar jaar verder te zijn ben ik er vanaf.alleen in de zomer heb ik het wel moeilijk maar ja...

Vanwaar ben je juist? want we hebben opvangen zitten in elke provincie.
wij doen ook opvang en wij zijn van de kanten van antwerpen.
dan kan je zo afspreken met wie het dichts bij jou in de buurt woont.
of anders moet je met de opvangverantwoordelijke is bellen en daar inlichtingen aan vragen.
dat is els de greef.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Whispering flower

Berichtdoor Whispering flower » za nov 18, 2006 1:35 am

Hey Celine,

Het is inderdaad wel spijtig dat je je fretje moet wegdoen omwille van een allergie van je mama, maar kan hier echt niets aan gedaan worden? Misschien ligt het inderdaad niet eens aan het fretje zelf, zoals Nancy al zei, en moest dat wel zo zijn, is daar geen soort van medicatie voor ofzo? Want het zijn écht wel superbeestjes, hoor! :)
Als het dan toch echt onoverkomelijk is breng je hem/haar best naar een opvang, ja, de opvang hier thuis is dezelfde als die van Margit ;) en daar wordt zorgvuldig een nieuw en geschikt baasje uitgezocht voor jouw kleine koter..

Groetjes x

Wenneke13
Berichten: 3
Lid geworden op: za nov 18, 2006 6:32 pm

Berichtdoor Wenneke13 » za nov 18, 2006 6:48 pm

Ik heb je een berichtje gestuurd Celine :)

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » ma nov 20, 2006 3:49 am

Dit fretje is weg dames en heren dus mag een slotje op ( of hoe zeggen ze dat hier ? ? ? )
De Bende ! ! !

maxi

Berichtdoor maxi » ma nov 20, 2006 7:30 am

Is bij deze gebeurd ;)

Nogmaals veel succes met de nieuwe aanwinst !


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten