geen van men fretjes maar men poesje is weg

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » ma nov 20, 2006 8:16 pm

hallo
we zijn geen fretje kwijt.maar wel een van ons zwarte katjes
het is al weg sinds zaterdagmorgen.pfff... !@#$
heb al bladjes in de buurt in de bus gestoken.het zijn zon lieve.ja er loopt hier nog e zusje rond ook e zwartje en tis lijk heel anders dan anders.het mist zen zusje ook.ik vrees ervoor da we't zullen terug vinden.
het zijn zeer nieuwsgierige beestjes en zou kunnen dat ze ergens binnen is gegaan ongezien.ik hoop dak ze terug heb en liefst zo snel mogelijk want ik word zot.. !@#$ ~_~

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » di nov 21, 2006 12:44 am

heb je al eens geprobeerd bij een dierenasiel bij jou in de buurt te vragen of
ze daar misschien niet naartoe gebracht is?
je weet maar nooit he...
alvast heel veel succes nog met het zoeken en hopelijk komt ze weer terecht ~_~

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » di nov 21, 2006 10:52 am

ja we hebben da gedaan en ons adres en tel achtergelaten voor moesten ze haar vinden. maar ondertussen nog altijd geen nieuws

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di nov 21, 2006 11:26 am

was het al een oude kat???
ik wil je geen schrik aanjagen maar onze oudste kat is over een maand
geleden het huisverlaten om van ons heen te gaan.
e onze pruts die durft wel is een weekje van huis weg tegaan maar na een week komt hij terug naar huis en is er precies of er is niks gebeurt.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » di nov 21, 2006 12:14 pm

nee ons 2 zwartjes zijn alletwee bijna 6 maand(missty die nu weg is en zen zusje smockey.)
en tis nie omda we ze te vroeg buiten gelaten hebben ook nie want ze lopen nu toch wel al e paar maand buiten.we hebben dan nog e wit/getijgerd van iets ouder dan e jaar (cairo) is dus ons ventje hield pertanks ook nog altijd e oogje in't zeil.
ze hingen dikwijls met 3 op stap
en nu lopen ze lijk zo verloren.
hebben jullie nog ander raad hoe je e beestje terug vind?
!@#$ :( !@#$

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » di nov 21, 2006 1:00 pm

ik heb dan nog een vraagje.
stel da je beestje dood is..omvergereden of zo.
of bij andere mensen zit of zo...
maar ons missty draagde nog spijtig genoeg geen bandje.
kom je da dan toch te weten?
of ist vrij goed mogelijk dak nie te weten kom wat er me men beestje gebeurt?

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di nov 21, 2006 1:08 pm

ik zie doodgraag poezen zelf zou ik er geen ni meer moeten hebben
mijn katten zitten bij mijn moeder.
en kat is geen mensenbeest maar die zit meer op haar eigen.
ik zou toch even gaan rondhoren bij je buren bij wa mensen in de straat
of ze je kat ni gezien hebben.
misschien zit hij ergens opgesloten.
dit zijn allemaal dingen die ik ook heb meegemaakt.
en katers zijn meer jagers en en gaan graag is opstap.
rammel s avonds is met het eetbakje of iets anders wa hij kent.
ik hoop da ze vlug naar huis komt. ik zou de hoop nog niet opgeven.
katten vinden wel eten en drinken.
hou je ons op de hoogte?
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di nov 21, 2006 1:20 pm

Mijn katten leven niet zo op hun eigen hoor. Mijn poesjes zijn precies meer honds dan kats :D .

Seg tichke, heb je al eens op http://www.binnenbeest.be gekeken. Misschien heeft iemand daar ja katje gemeld. En je kan het er ook opzetten dat je kat vermist is.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » do nov 23, 2006 7:28 pm

nog altijd geen nieuws van men schatje :(

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do nov 23, 2006 8:37 pm

blijven hopen.
hier zijn de vingers en pootjes gekruist.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » vr nov 24, 2006 5:11 pm

merci ze hoop heb ik nog e beetje.maar vrees er toch meer voor.
volgens ons zijn er misschien mensen die hem meegenomen hebben.
de enigste hoop da we nu hebben is als het zo is ze hem nie te lang binnen houden dat hij zen thuisje bij ons nog weet zijn.als't zo nie is dan weet ik het ook nie meer wat er mee gebeurd is.

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr nov 24, 2006 6:00 pm

tichke

probeer eens een bericht op te hangen bij de bakker of de plaatselijke suppermarkt.
Als je buiten de bebouwde kom woont kan een katje wel enige dagen rondzwerven.
Blijf hopen zou ik zeggen %)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

maxi

Berichtdoor maxi » vr nov 24, 2006 6:05 pm

Dat is nog zo geen slecht idee.
Ze is misschien wel meegenomen door mensen , die dachten dat ze met een zwervertje
te doen hadden. Die kunnen dan ook niet weten dat jij naar haar op zoek bent he .

Succes en niet te snel wanhopen he ;)

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » vr nov 24, 2006 7:06 pm

ja heb ik al aan gedacht toen ik bladjes in de mensen hun bus stak heb ik ook bij de beenhouwer gepasseert enz..heb er ook al reactie op had maar me weinig resultaat spijtig genoeg.
wat ik nu wel nog zit te denken is onze wijk is e nieuwe wijk.daarmee wil ik zeggen dan er al veel huizen af zijn maar er zijn er ook nog volop in de bouw.
met gevolg dat er regelmatig camions staan, OPEN.
als die daar in mee is dan zal ik die nie meer zien vrees ik.
en ze zijn seriues nieuwsgierig dus het zou kunnen.
het kan dan misschien zijn da ze mee naar drongen zijn.
PFFFF...
En zeggen dan er zoveel mensen zijn die hun beestje kwijt willen.
ik niet en ben't kwijt misschien voorgoed :(
ja ben beetje down hoor sorry.
'k zie al men beestjes veel te graag men 6 fretjes als men katjes.
kan geen 1 ervan missen


[Gewijzigd door tichke op 2006-11-24 19:09:37]

Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » ma dec 11, 2006 12:58 pm

Heey, ik heb een blaadje in mijn bus gekregen hoor (ik woon in de Mikke en heb ook fretjes), maar ik kan je jammer genoeg niet helpen... ~_~ Ik vind het jammer voor jullie. Hebben jullie ze ondertussen al teruggevonden?? Als ik daar bij jullie passeer, dan zie ik altijd 1 van jullie zwarte katjes... Wij zijn hier bij ons ook al es katjes verloren... in totaal ben ik er al 3 kwijt, waarvan we 1 dood teruggevonden hebben !@#$ en tis nu ni om jullie bang te maken, maar de doodsoorzaak van onze Nowhe was dat ze doodgeslagen werd (met een bijl dan nog, want we hebben die erbij gevonden, ze had een kap in de nek !@#$ ). En we hebben ook al eens voorgehad dat onze siamees na een week vermist te zijn, vergiftigd, heel futloos thuiskwam... !@#$

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » ma dec 11, 2006 1:22 pm

tichke, nooit opgeven hoor ! Onze kater Mesti was ook opeens verdwenen. We zijn blijven zoeken en wij hadden hem ook op Binnenbeest gezet, maar niets van resultaat gaf het... Tot opeens onlangs Moesti gewoon terug binnenwandelt alsof hij nooit was weggeweest ! ~0 6 maanden later !!! Hij s waarschijnlijk binnengehouden door iemand, omdat hij nu trouwens ook veel dikker is geworden. Hij komt nu trouw elke avond en morgend terug naar huis om te eten. Wel schandalig van die mensen dat ze Moesti zomaar hebben gehouden, maar ik ben blij dat hij terug is. ;) Ik hoop voor jou dat het ook zo'n happy end wordt, maar ik wens je veel geluk. ~_~

grSaskia

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » ma dec 11, 2006 1:38 pm

Wel Stitch, wij hebben juist hetzelfde voor gehad, ook juist 6 maanden. Ons Pieterke, wij herkenden hem niet eens het was door onze hond Micky die zo raar deed, dat we dachten van tiens het is misschien Pieterke?
We hebben toen naar zijn tanden gekeken want hij mankeerde een hoektand, en ja het was echt wel ons Pieterke.

Daarom dus tichke, de moed erin houden en nog niet opgeven. Hopelijk komt je schattebout vlug terug
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di dec 12, 2006 8:03 am

Tja, katten géén mensendieren, ik weet het toch zo niet hoor. Ik mag, midden in de stad, in een zeer drukke straat, thuiskomen wanneer ik wil, maar als ik thuis kom met de auto en onze Sylvester, Bagheera of Gipsy zijn ondertussen langs te tuinen achter gaan wandelen, ze zullen alle 3 komen goeiedag zeggen, hoe gevaarlijk ook, in 't midden van de weg aan de voorkant van het huis, waar ik parkeren ga. Het is dan altijd kwestie van zo rap mogelijk op hun gemiauw te reageren en ze mee te lokken langs de voordeur, want de auto's rijden hier ondanks dat we in een "woonerf" wonen op hun gemak 60km/h van tijd. Hier lopen geen schoolgaande kinderen ( 1 lagere school en 2 middelbare scholen binnen een straal van 750m!!) hoor, of (oudere) mensen met hondjes en kinderwagens!!

Toen we hier 4,5 jaar geleden kwamen wonen was onze Bagheera een week of 6 later plots verdwenen. Ze gingen dus allemaal elke dag een tourtje doen en Bach kwam plots niet meer thuis. Het waren bloedhete dagen in augustus dat jaar, afgewisseld met 1 week van afschuwelijke regen en wind, en ons meisje zat daarbuiten ergens, zonder ons. Het was nu niet echt een mensenpoes, kwam wel eens knuffelen, maar dat was het dan ook. Op aanraden van Caroline zijn we toen "pamfletjes" beginnen maken met haar foto en een "Gezocht" onder. Haar beschreven en alles, gezegd op wat ze reageerde als iemand de kans zou krijgen om even op haar te roepen, enz..
Na dik 3 weken van droogte en achteraf guur weer, gaven we de moed stilaan op. Elke dag kregen we bijna een telefoontje, dan dacht die dat hij haar gezien had, dan een andere. Het enige wat we ondertussen wisten was dat er een zeer gelijkende kat 500m verder woonde, want iedereen dacht dat zij Bagheera was. Op een gegeven avond, Caroline was toen net geopereerd aan haar 2 voeten gelijk, draag ik haar naar de badkamer en vermits ik een hard gemiauw hoorde plantte ik Caro even op het stoeltje en ging, heel hard hopend dat het Baggy was, naar de deur. Ergens blijf je tegen beter weten in hopen, maar ik durfde Caro niks zeggen, uit schrik dat het Bach dus niet was. Ik kijken, en wie steekt er haar hoofdje net boven de rand van het raam in de deur?? Een keihard miauwende en zeer nerveuze Bagheera!! Ik roep naar Caroline dat ze thuis is, het kind kon op dat moment letterlijk geen voet verzetten met die 2 geopereerde dingen en laat ons Bagheraatje binnen - een gemiauw zoals ik nog nooit gehoord had, net of ze echt riep van "Baas ik heb je gevonden, ik ben thuihuihuis!!!! Caro zat ondertussen van blijdschap te huilen op de wc-bril (!!!) en Bach maar op en af en op en af en .... nooit is dat beestje zo happy geweest als die nacht. Ze heeft de ganse nacht met haar neus tegen mijn neus aan gelegen en gespind, geen oog geslapen heeft ze, zo moest ze bijknuffelen. Honger had ze ook, vreselijk zelfs, maar ik durfde haar niet te grote porties ineens geven, ze was ondertussen behoorlijk vermagerd. Op enkele uren tijd had ze wel enkele blikken Whiskas en Gourmet binnen hoor, ze had zich bijgegeten, maar sindsdien is het dus wél echt een mensenkat. Ze kan uren tegen je bezig zijn, miauwen tot je er letterlijk wild van wordt, maar ze gaat ook echt nooit meer langer van huis dan 20min. Ze betrouwt het na al die jaren precies nog altijd niet, wil altijd kort in onze buurt zijn en loopt nog liever 20x (echt hé!!) naar buiten om achter in de tuin terug te keren dan dat ze een half uur wandelen gaat.

Probeer eens met wat foto's langs de huizen te gaan waar ze zou kunnen binnen gegaan zijn, informeer eens bij die mensen met die vrachtwagens, ga gelijk wij deden eens roepen op straat, ... Ze zou met dit weer goed ergens kunnen zijn gaan schuilen (de datum van haar vertrek was zo te zien juist rond de tijd dat het echt herfst begon te worden), mss hebben mensen haar binnengehaald met het gedacht dat het een verloren katje was dat anders de winter buiten zou moeten doorbrengen. Wij zijn letterlijk overal gaan bellen toen en in alle straten gaan roepen op haar. Ik zeg niet dat het geholpen heeft hoor, maar feit blijft dat ze net thuisgekomen is op de avond van de dag dat we op een nieuwe plek in de wijk waren gaan roepen. Mensen hadden ons gebeld om te zeggen dat ze dachten haar gezien te hebben en ze kwam idd die dag 's avonds thuis. Heeft ze ons stem ergens herkend, heeft ze ons geroken, we weten het niet, maar zij is in ieder geval na bijna een maand zwerven gelukkig weer opgedoken. Veel geluk nog, ik hoop dat je haar nog terug krijgt. Katten beschikken over een geweldig geheugen, als ze de kans ziet terug te keren, zal ze dat waarschijnlijk dan ook doen. Succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » di dec 12, 2006 8:55 am

ik heb er kippenvel van gekregen ze margit, van uw verhaal. Caroline en jij zullen wel blij geweest zijn.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » di dec 12, 2006 7:06 pm

Ik heb hier ook men verhaal opgezet van onze katten die verdwenen zijn en nooit meer teruggekomen, omdat ik op 2 minuten wandelen van tichke woon... ik wil haar de hoop niet ontnemen maar je moet het gewoon onder ogen durven zien... bij de gracht ligt rattenvergif, wij hebben het ook al eens voorgehad dat een vreemde onze kat wou meenemen, dan die werken bij de huizen met die vrachtwagens, en als ik me niet vergis dan is hier in de buurt een duivenmelker...

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di dec 12, 2006 8:57 pm

Melissa : Ik vind het wraakroepend dat dit allemaal nog ongestraft kan gebeuren in de 21e eeuw en het zal voor jou wel een hele zware schok geweest zijn ! :(
Toch moet mij van het hart dat jouw berichtje nogal hard zal aankomen bij
Tichke en haar niet bepaald een "Hart onder de riem" zal steken .

Ik blijf Tichke hoop geven ; onze kater is onlangs teruggekomen met kale
plekken in zijn nek en kop , waarschijnlijk van vergif .
Maar niets is zo taai als een kat : blijven zoeken Tichke !
:)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » wo dec 13, 2006 6:36 pm

Ja ik weet het sorry dat ik zo reageer, dat het niet erg hoopvol is voor Tichke... maar tis gwn uit ervaring in deze wijk. Het is nog gebeurd... Maar ook ik blijf hopen voor Tichke... je weet maar nooit é...

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » za mar 24, 2007 7:38 pm

hallo nog bedankt voor al jullie berichtjes.heb e tijdje nie meer op de pc gezeten met dat hij niet goed ging.
ik denk en hoop dat hij daar nie aan de gracht ergens gelegen heeft.onze overburen waren en zijn ook verzot op onze poezen met dat zo'n lieve zijn.en hebben voor ons ook rondgekeken ook aan die gracht met da ze daar kunnen kijken he.ze is dus nog altijd niet weer en denk hierbij dan ook da we haar niet meer zullen zien is nu toch al verschillende maanden.al zou ik wel blij zijn moest het wel zo zijn.maar ze kende ons wel al maar was toch nog nie zo lang bij ons.nog e x bedankt voor jullie reactie tis toch leuk wetende dan er nog zoveel dierenliefhebbers zijn he ;)

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za mar 24, 2007 8:11 pm

als je wil binnen 7 weken zijn er 7 kittens beschikbaar. ze zijn deze week geboren en zijn echte mooie schattige kittens als er iemand zich geroepen voelt
laat mij maar iets weten
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo mar 25, 2007 1:14 am

Heb jij baby-poesjes zitten, Anneke?? Afbeelding

Zucht Afbeelding , heel erg zucht!!!
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten