fretje gevonden in Antwerpen omgeving brederodestraat

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
siggy
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 11, 2007 7:04 pm

Berichtdoor siggy » za aug 11, 2007 7:45 pm

Afgelopen woensdagavond heb ik een fretje gevonden in mijn huis. Ik had wat laten vallen achter de kachel en hoorde opeens een flink gekrabbel uit de schouw komen...ik dacht aan een vogeltje of een duif maar nadat we de schouw hebben opengebroken kwam er een berg roet en een fretje tevoorschijn :? Ik heb haar gevangen in ons 'kattenkenneltje' .
Het was niet helemaal een verassing 2 maanden geleden beweerde onze benedenbuurman zeer verbaasd dat er een 'wezel' aan zijn deur stond....we hebben nog flink naar de 'wezel' gezocht maar hem toen nergens kunnen vinden. (in ons huis zijn nogal wat kieren en gaten en mogelijkheden om naar buiten te kunnen, en een reuze kelder waar zij zich waarschijnlijk verstopt had).
Ze is erg mager en had ongelovelijk veel dorst en honger, maar maakt het naar omstandigheden goed. Gisteravond heeft een vriendin die dierenarts is haar goed onderzocht, we hebben geen idee hoelang ze in de schoorsteen heeft gezeten, gelukkig is ze al flink aan het aansterken :)
Oja wij wonen in antwerpen in de buurt tussen de Brederodestraat en de Jan van Rijswijklaan in.

Ik plaats dit berichtje omdat ik het fretje de kans wil geven haar baasje weer te vinden.
Ze is zandkleurig met donkerbruinige pootjes een wit befje en roodachtige oogjes. Het is een vrouwtje dus.
Op het moment is ze heel erg mager en haar vacht is erg dun dus ze zal er wel anders uitzien dan normaal.
Ze is zeker gewend aan mensen en heel nieuwsgierig, ondanks dat ze nog zwak is rent ze als we haar er een uurtje uitlaten vrolijk rond en klimt overal op in en onder dus we denken dat ze wel op gaat knappen.
Ze moet al meer dan twee maanden vermist zijn dus omdat mijn benendenbuur haar dus al eens gezien had!! Het is sterke dus, geen idee wat ze heeft gegeten in die tijd.

Ons plan is haar flink te laten aansterken, briefjes in de buurt in de bussen te gooien of niemand haar mist, haar terug te bezorgen aan haar baasje, andere opvang/een lief nieuw baasje voor haar te vinden of haar misschien zelf te houden (het is wel een schatje hoor!!)

Wat de verzorging betreft hebben we al advies gekregen van onze dierenarts vriendin en het internet is ook ideaal, maar ik en mijn man zijn nieuw met fretjes dus alle tips en advies zijn welkom!

Ik had nog wat vraagjes:
- is er in antwerpen een frettenopvang in geval van nood?
-Mochten we haar baasje niet vinden en niet zelf voor haar kunnen blijven zorgen wat raden jullie ons aan, wat is de beste manier een nieuw baasje te vinden?
- Kunnen fretjes samen met katten ( wij hebben een jong poesje van nu twee maanden oud dat we ook pas een week hebben nu...)

ALVAST BEDANKT

SIGGY

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » za aug 11, 2007 8:31 pm

Hey kiekeboe siggy . dat is me het verhaal wel :s .

zal al is antwoorden op je vragen : - opvang antwerpen : de antwerpse opvang zit in hoogstraten en dat zijn knorry en bull .
- beste manier : oftewel hoor je hier of ze bij de opvang bijkan bij iemand oftewel hoor je hier rond of er iemand geintresseerd is en dan het beste afspreken met die mensen zodat je zelf kan zien wat voor mensen het zijn en of ze er wel iets van kennen .
- Fretten / Katten : Ja en Nee :) . Heb er zelf geen ervaring met maar dat zal ten eerste al sterk afhangen van beide karakters . Maar ik vermoed dat als je het voorzichtig aanpakt ze wel wennen aan elkaar , hoe jonger ze beide zijn hoe beter dus .

En voor de rest ja , ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor dit fretje , eventueel als er iets is of zo wij zijn ook van antwerpen = van de kant belgielei / lange leemstraat . En nee dat fretje is niet van ons hoor :) we hadden er 6 en hebben die nog steeds :) .
De Bende ! ! !

siggy
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 11, 2007 7:04 pm

Berichtdoor siggy » za aug 11, 2007 10:04 pm

Bedankt alvast voor de snelle reactie!! Voorlopig kunnen we zeker wel een tijdje zelf voor haar zorgen, mijn man werkt vanuit huis en die kan haar dus goed in de gaten houden.
Schrok wel een beetje van al de foto's van de fretjes hier op het forum, ons vondelingetje is namelijk de helft tot een derde van omvang kwa dikte na haar schoorsteen avontuur. Gelukkig eet en drinkt ze goed.
En onze vriendin die dierenarts is denkt dat ze wel op gaat knappen.
We gaan haar inierdergeval even flink verwennen met wat liefde en aandacht.
Mochten we haar baasje vinden dat zou fantastisch zijn, zo niet wordt het of bij ons of bij een ander baasje/opvang dus. We zullen ons best doen...
Verder fijn om te weten dat er iemand in de buurt woont die alles van fretjes weet...mocht er iets zijn.

Ze ligt nu weer lekker te slapen, wel wat suffig vandaag, ze zat onder de vlooitjes en hebben haar op aanraden van de dierenarts hier toch voorzichtig een behandelingetje voor gegeven. hopelijk is ze hier sterk genoeg voor maar ze zat van top tot teen onder en krabt/bijt haar hele huid dat al weinig haar heeft anders open...
Voorlopig heet ze snufke...dit omdat als ze gulzig water drinkt ze het soms in haar neus krijgt en dan moet niezen :P

Groetjes van Siggy

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » za aug 11, 2007 10:55 pm

Sterk verhaal ;
T'is nochtans nog geen Sinterklaas !
Verbazend hoe Snufke dat overleeft heeft (@)
Gellukig dat julie zo goed voor haar zorgen ,
dat heeft ze wel verdient na dit avontuur :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo aug 12, 2007 11:30 am

Origineel gepost door ikke

- opvang antwerpen : de antwerpse opvang zit in hoogstraten en dat zijn knorry en bull .
Voor de opvang contact opnemen met opvangverantwoordelijke via mail
opvang@defrettenark.be of via telnr 0494 37 34 92

@ikke in antwerpen zijn Twee opvangplaatsen Hoogstraten en Reet
maar alle aanvragen gaan via de opvangverantwoordelijke Ann Bergé ( alias Ufo )
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

siggy
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 11, 2007 7:04 pm

Berichtdoor siggy » zo aug 12, 2007 5:23 pm

Bedankt ! Mocht het nodig zijn neem ik zeker contact op! :) Gelukkig gaat het steeds beter met haar nu. Ze slaapt wel superveel maar dat schijnt normaal te zijn voor fretjes... als we haar er een uurtje uitlaten is ze volop leven en nieuwsgierigheid (moet haar wel goed in de gaten houden want ons huisje is nog niet helemaal fretveilig merk ik, dus daar zijn we hard mee aan het werk. Moet ook weer een klein beetje haar vertrouwen terugwinnen want de vlooienbehandeling vond ze helemaal niet leuk ;) , maar haar nieuwsgierigheid overwint alles blijkt wel :D
Dus wennen aan elkaar ( we zijn allebei nog een beetje bang van elkaar) maar dat komt wel goed.
Dit forum is iniedergeval een grote hulp, goede informatie en fijn dat er wat mensen reageren!

Cheerio

Siggy

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » zo aug 12, 2007 8:34 pm

Goed om te horen dat het beterd siggy :)
De Bende ! ! !

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do aug 16, 2007 3:31 pm

Jee, wat een leuk verhaal! Ik ben blij te horen dat er toch nog mensen zijn met een hart voor dieren!:) amai dat fretje moet wel veel geluk gehad hebben. Als het al een maand of 2 vermist werd en nu vanauit je schoonsteen kwam:)... ik zou zeggen dat dat wel een sterk fretje moet zijn!

Ik hoop dat ze haar baasjes snel terug vinden en indien niet, dat ze een goede thuis kan vinden (bij jullie?:) ) of bij een nieuw baasje.

Ik vind het wel chapeau van jullie dat jullie er zo veel moeite insteken! Hoedje af!:)
-xxx-


[Gewijzigd door karendeclercq2001 op 2007-08-16 15:31:21]

siggy
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 11, 2007 7:04 pm

Berichtdoor siggy » vr aug 17, 2007 8:02 pm

Hallo allemaal, ik dacht ik geef jullie even een laatste update. Het gaat erg goed met Snufke, ze is wat dikker aan het worden en is dus lekker aan het opknappen. Haar dunne vachtje is langzaam wat aan het aangroeien en al met al ziet er dus al een stuk gezonder uit. Geen spoor van haar vorige baasje tot nu toe maar wij hebben besloten dat ze bij ons kan blijven als wij hem/haar niet vinden. Mijn man is enthousiast begonnen met het bouwen van een heuze 'frettenvilla, ja ja Snufje mag haarzelf dit weekend gelukkig prijzen met een frettenhuis van wel 2 meter hoog, 1.5 meter breed en redelijk diep, verschillende verdiepingen worden hierin gebouwd en ze gaat ook zo'n fantastich hangmatje krijgen waar ze lekker in kan dutten (ga ik proberen in elkaar te brouwen ;)
Ik moet er verschikkelijk om lachen daar phillip mijn man tegen mij zei, pas op dat je niet aan haar gehecht gaat raken....

Ons poesje phluffke en snufke hebben al wat aan elkaar kunnen snuffelen en raken zo wat aan elkaar gewend.
Snufke is redelijk tam en bijt af en toe wel speels of als ze een beetje bang is maar we raken allemaal wel aan elkaar gewend. :P

We laten haar iedere dag zo minstens een uur uit haar kooitje en dan kan ze lekker rondrennen en nieuwsgierig ons huis verkennen, we kunnen haar nu al goed oppakken, iets wat een week geleden nog niet goed lukte, ze is dus al goed aan ons aan het wennen.

Bedankt voor alle reacties op dit forum vooral ook van Snufke, ik zal wat foto's van haar en haar nieuwe huis plaatsen zodra het af is .... hopelijk snel dus

Veel frette en vriendelijke groeten van Siggy, snufke phluffke en phillip

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr aug 17, 2007 8:14 pm

Weer een fret met de poep in de boter gevallen :D
Afbeelding

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » za aug 18, 2007 5:56 pm

Aaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwww.... Kijk, dat vind ik nu zo mooi hé :D

En als Snufke een vriend/vriendinnetje nodig heeft, je weet waar je kan aankloppen hé.

*onschuldige grijns*

G,

S.


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten