Wildkleur fret verloren in gent

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » vr aug 17, 2007 1:58 am

De deur stond open om te verluchten en het kot moet niet goed toegeweest zijn. Omgeving Overpoortstraat, het is een gecastreerd rammetje en rond z'n oogjes heeft hij precies een duikbrilmotief. Waar kan ik nog naartoe om hem te zoeken?

Met vriendelijke groet sam

0473609968 is m'n gsmnummer voor als jullie iets moesten horen/zien/vinden
Afbeelding

[Gewijzigd door sampie op 2007-08-17 14:28:55]

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr aug 17, 2007 3:29 am

Goh, dat is minder ocharm. Je kan eens bellen naar het politiebureau en zijn "signalement" doorgeven. Zeggen of hij ergens een speciaal kenmerkje heeft of een speciale vlek (bv dat duikbrilmotief), hoe hij reageert op sommige dingen en vooral erbij zeggen waar ze hem het beste mee lokken kunnen als ze hem ergens tegenkomen. Je fretje gaat hoogst waarschijnlijk bang zijn buiten en dus eerder vluchten dan naar vreemden toe te gaan, dus als ze iets weten waar hij nogal gek op is, een snoeppotje ofzo, zeg dat dan en vraag of ze je zo snel mogelijk bellen, zodat je eventueel terplaatse kan gaan om hem gerust te stellen als ze hem gevonden zouden hebben.

Idem voor het plaatselijke asiel en/of vogelopvangcentrum ofzo, al kan een fretje ook een hele afstand afleggen als hij eens op de dool is en zo nog redelijk ver van huis geraken. Verwittig gewoon zoveel mogelijk instellingen die verloren gelopen dieren opvangen, dan heb je het meeste kans om hem terug te vinden denk ik. Wij hebben hier toen onze kat verdwenen was met affiches gewerkt, een foto van haar op papier gezet en een 100-tal keer afgedrukt en op alle palen geplakt in de wijk. We hebben er op de bijna 4 weken dat ze weggeweest is veel reactie op gehad. Verkeerde ook wel, maar uiteindelijk is ze toch terug thuis geraakt doordat ik ben gaan zoeken op een plaats waarvan ze gezegd hadden haar gezien te hebben. Dus uiteindelijk was dat toch de oplossing gebleken.

En na wat ik al heb gehoord van waar mensen plots fretten vinden kunnen, loop eens binnen in winkels en/of een café als dat kort bij ligt, hij zou er per ongeluk kunnen binnenlopen op zoek naar eten ofzo. We hebben er echt eentje in de opvang zitten die dus het café is binnengestapt. Leuk verhaal natuurlijk, maar het moet die van jou maar zijn, dan heb je hem terug, hé!!

Voor de rest zou ik zeggen van in de nabije buurt te kijken in de struiken en in de onmiddellijke omgeving van tuinhuisjes en garages, dat schijnen hun favoriete plaatsjes te zijn om zich te verstoppen. Als je geen katten in de buurt hebt die komen eten kan je ook 's nachts een bakje met zijn brokjes buiten zetten en zeker een mandje met zijn dekentje. Als hij de weg naar huis zelf zou vinden, heb je heel veel kans dat hij er op een morgen zelf ingekropen is. Heel veel succes en hou ons op de hoogte, hé!!
Afbeelding

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » vr aug 17, 2007 9:42 am

hey,
Ik woon in Gent niet ver van de overpoortstraat. Ik neem de fiets en ga helpen zoeken.
Veel succes.
Grtz
Carine

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » vr aug 17, 2007 9:43 am

ps. Mijn GSM-nr. : 0485/31.77.26

Carine

sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » vr aug 17, 2007 12:57 pm

Zeer erg bedankt, maar ik ben gisteren al 3u gaan zoeken, heb maandag en dinsdag herexamen en indien deze niet lukken moet ik gaan werken. Dan is het ook gedaan met het goede leven voor m'n fretjes, die lopen hier normaal +-12u per dag los al een jaar lang, en nu heeft hij dus blijkbaar toch de weg naar buiten gevonden. Ik heb zijn signalement doorgegeven. Ik kan niets buitenzetten aangezien het dan echt op straat sta, m'n deur is in de burggravenlaan en die heb ik al volledig afgewandeld... Ik hoop nog steeds dat hij zit weggestopt in de dingen die hier op het koertje liggen. De deur zal de ganse dag openstaan in de hoop dat hij plotseling binnenwandeld. Ik hoop dat ik hem zo kan vinden, spijtig dat ik nu niet op zoektocht kan, maar denk toch dat dit zo goed als onbegonnen werk is. Ik had 2 fretten en freddy was duidelijk de ergste in snuffelen, die komt overal, volgens mij kan ik deze nu al niet meer terugvinden. Maar als je je oren en ogen openhoudt, ben ik al zeer blij carine!

Mvg Sam


[Gewijzigd door sampie op 2007-08-17 13:32:09]

sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » vr aug 17, 2007 1:31 pm

Net nog een klein uurtje gaan zoeken, kon het niet laten:$ Niets gevonden en nu begint het te regenen:( Als iemand hem ziet, hij is braaf, ook naar vreemde mensen toe, hier kwam dagelijks minimum 5 man over de vloer en iedereen kon ermee spelen. Hij heeft al +-5 maand niemand meer gebeten, dus was echt wel superbraaf.

Mvg Sam

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » za aug 18, 2007 10:37 pm

Hey Sam,

Zoals ik je aan de telefoon vertelde, ben ik samen met mijn fretje in jouw buurt gaan wandelen in de hoop jouw prutske tegen te komen. Helaas. Een dezer dagen ga ik zeker nog eens op stap daar.
Het hondenasiel (citadelpark) heeft een beschrijving van je lieveling en zal je bellen als ze een fretje binnenkrijgen dat aan die beschrijving voldoet.

Groetjes en geef niet op hé,
Carine

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za aug 18, 2007 11:37 pm

Dag Sam,
hopelijk komt je fretje nog boven water.
Zet wat eten buiten, misschien kan dit hem terug lokken als het honger krijgt.
Ik woon wel aan de andere kant van de stad, maar mocht ik toch per toeval iets horen laat ik je dat zeker weten.
Afbeelding

sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » za aug 18, 2007 11:47 pm

Ja Carine, nogmaals bedankt! Ikzelf heb ook al zoveel mogelijk instanties ingelicht. Al m'n vrienden in Gent gevraagd om door te vertellen aan hun vrienden,... We zien wel, morgen komt er in ieder geval een nieuwe fret voor m'n nu eenzame salto en komt hij bovenwater, dan heb ik er lekker 3 :P Ik kan geen eten buitenzetten, dan staat het op de koer en als hij daar zat was hij zeker terug al in z'n kooi gekropen. Als ik het echt op straat zet dan is het in de burggravenlaan en zal hem daarmee zeker niet helpen, dan komt hij in de buurt van al het drukke verkeer hier. Ik hoop echt dat ik hem terug vindt, maar ben er beetje bang voor, m'n salto zou ik meer goede moed hebben. Die is veel jonger en speelser, maar Freddy is bijna 4 jaar en al veel rustiger. Ik hoop op het beste, ben blij dat er alvast gezocht wordt naar mijn lievelingetje.

groeten Sam

sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » zo aug 19, 2007 6:08 pm

Freddy is waarschijnlijk terecht, ik ging om pitta en toen viel me in dat m'n fret graag pitta eet dus heb ik ernaar gevraagd. Inderdaad, hij was er binnengegaan, er was net een accident gebeurd en ze hebben hem megenomen en naar een asiel gebracht? Wie of wat moet ik nu contacteren? Morgen bellen m'n ouders in ieder geval naar de politie, maar hoe kan ik in contact graken met dat dierenasiel zodat ze m'n lieveling niet doorverkopen? Ik heb geen idee waar het is...

*Blijkbaar bestaat hier enkel die in het citadelpark, m'n vader gaat bellen aangezien het een 0900 nummer is. Ik hoop dat hij terecht is, nu heb ik er wel opeens 4.
Mvg Sam

[Gewijzigd door sampie op 2007-08-19 18:24:45]


[Gewijzigd door sampie op 2007-08-19 18:37:34]

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo aug 19, 2007 11:39 pm

Blij te vernemen dat je fretje in een asiel terechtgekomen is. Kon niet beter terecht komen.
De politie zal wel kunnen zeggen waarheen de fret gebracht is en gevonden dieren gaan niet onmiddellijk weg uit het asiel.
Dus dat ziet er prima uit nu.
Slaap maar gerust, en doe je examens goed.
Afbeelding

CarineColle
Berichten: 124
Lid geworden op: vr aug 10, 2007 8:34 pm

Berichtdoor CarineColle » ma aug 20, 2007 12:00 am

Van mij ook een dikke proficat met het terugvinden van je fretje. Ik ben heel b lij voor jouw.
Doe het morgen en dinsdag goed met je herexamens en ik hoop jij en je vriendjes tegen te komen in Gent op 23 september.
Groetjes
Carine :D

Angelique
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 16, 2007 10:49 pm

Berichtdoor Angelique » ma aug 20, 2007 10:43 am

Fijn dat je fretje terecht is... dat zal wel een geruststelling zijn hé!

Doe het goed op je examens

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di aug 21, 2007 12:13 am

En ... ging het om jouw Freddy?? Ben je in het asiel geweest?? En wat was dat dan van dat accident wat je zei?? Dat was toch niet met Freddy mag ik hopen? Laat ons wat horen over je Freddy hé, en hoe kom je nu al aan 4 fretten dan :P , gisteren zat je nog maar aan 3 met Freddy erbij als hij zou terugkeren, dat gaat ook snel bij jou!!! :D :D :D

In ieder geval wens ik je veel succes en plezier als je familietje terug compleet is!! ;)
Afbeelding

sampie
Berichten: 0
Lid geworden op: zo nov 26, 2006 12:11 am

Berichtdoor sampie » di aug 21, 2007 2:38 am

Nee, het accident was reeds gebeurd, m'n vriend stond toen in de pitta en hij had de deur opengezet om niet te moeten bellen, is maximum 5 minuten geweest, maar waarschijnlijk was Freddy dan reeds buiten aan het snuffelen. En toen eenmaal de buitendeur openging zag hij waarschijnlijk na een jaar eindelijk zijn kans om eens door die deur te gaan, ik ben ook heel even gaan kijken naar het accident en we hebben hem beide gemist... Raar maar waar, mijn oog is nochtans getraind op het zien van bewegingen laag bij de grond :P Hij zat in het VOC te merelbeke waar hij blijkbaar goed verzorgt was en waar hij nog eens met een hele hoop bezoekende kinderen heeft kunnen spelen, zonder te bijten, ik ben er trots op #) Ik had zo snel mogelijk voor een plaatsvervanger gekeken, een grijze angorafret en had ook gevraagd de albino mee te brengen, ik wilde eigenlijk al een 3de fretje bij. En toen ik ze samen losliet met Salto ging alles zo goed en waren ze zo grappig om met 3 rond te zien rondlopen, dus heb ik ze maar beide gekocht. Maar de eigenares (nathalie, komt naar frettespeeldagen) komt de albino Dixy terug ophalen. Ik ben kotstudent en 4 fretten is ECHT niet te doen, ik zit wel in een studio maar het is gewoon TE, hoewel de meeste van m'n vrienden het goed vonden hou ik het toch liever wat rustig. Nu ben ik zeker dat iedere fret de nodige aandacht zal krijgen, met 4 zou dit ook zeker lukken tijdens het jaar want dan is hier altijd volk waarmee ze kunnen spelen en bij wie ze op de schoot mogen slapen. Maar als ze meemoeten naar huis dan zou het niet meer lukken vrees ik. Het wordt nu ook al een stuk moeilijker om ze mee te nemen naar vb de blaarmeersen, ik heb maar een kleine carrier en met m'n "buidelzak" kon ik nog met de fiets terwijl ze alle2 met hun kopje uit de zak hingen in de wind naar daar, maar dit wordt met 3 onmogelijk vrees ik:(Maar ik heb nog een buidelzak bijgekocht, misschien doe ik er 2 boven elkaar, we zien wel. Ik zal waarschijnlijk niet binnen de kortste keren op een frettennamiddag zijn, m'n fretjes lopen hier superveel rond, ook in de tuin (als niemand de deur openlaat ;) ) en ze zijn redelijk agressief tegenover andere fretten, salto en freddy waren beide fretten die alleen zaten (freddy tot z'n 3.5jaar) en het was een hele klus om ze samen te krijgen. Vooral omdat Salto nog maar 1 jaar was en dus nog superspeels+hij is doof dus hoorde nooit als Freddy superhard aan het krijsen was en dan zag ik duidelijk dat Freddy ook extra doorbeet omdat hij niet had gelost :) Nuja, ik heb er momenteel 4 en die slapen echt 2 per 2, en als ze elkaar tegenkomen in de kamer of de kooi kan het er wel eens wild aan toegaan en das echt niet aan te raden als je in de examens zit en de kooi in je slaapkamer staat... ~_~ Het zal dus best zijn dat ze met 3 zijn. Ik ga nu verderstuderen want m'n eerste was door al het gedoe niet goed, dus nu moet ik er dubbel voor gaan. Hopelijk laten ze me nu slapen als ik 2u'tjes in m'n bed kruip en moet ik niet terug opstaan ervoor :P

In ieder geval bedankt aan iedereen die gezocht heeft, ik zal wel eens een foto'tje posten.

Groetjes Sam


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten