opvang/ eigenaar gezocht voor gevonden fretje

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
racers_elite
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 01, 2008 8:55 pm

Berichtdoor racers_elite » zo jun 01, 2008 9:02 pm

hoi iedereen ,
wij zijn steve en tina
wij zijn van lebbeke bij dendermonde

we zijn gisteren naar het asiel geweest om te gaan kijken achter een kat
nadat we waren rond geweest ,waren we aan de praat geraakt met de eigennaars en de vrijwilligers
en kwam het toevallig uit dat ze een fretje hadden binnen gekregen
ik vroeg of ik het diertje eens mocht zien , om dat ik theoretisch wel wat weet van fretjes

het arme diertje had al minimum 2 weken buiten gezetten , het zat helemaal onder de teken (de dierenarts had 35 volgezogen teken van het diertje gehaald)
het was heel erg mager ,maar eet en drinkt , maar het diertje is heel erg verzwakt
nadat ik het diertje gezien had vroeg ik of ik jullie mocht contacteren voor een eventuele opvang die voor het diertje kan zorgen
waar ze helemaal geen problemen mee had ,omdat ze een beetje schrik had dat ze door haar onervaring het diertje slecht zo kunnen verzorgen
dus bij deze stel ik hier de vraag of iemand dit arme diertje in zijn/haar opvang wilt opnemen

het gaat om een ros diertje (argent noemt het kleur bij ratjes)
rode ogen
een ongecastreert mannetje
nogal mager
is wel handtam
eet en drinkt
heeft nogal wat wonden over zijn hele lijf van de teken
en zijn oorschelpen zijn nogal beschadigd

wie mij kan helpen mag altijd een email sturen
en wij willen met veel plezier het diertje naar de lokatie brengen (dan hebben wij onze plicht ook gedaan )

groetjes steve en tina

[Gewijzigd door racers_elite op 2008-06-01 21:26:15]

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo jun 01, 2008 9:07 pm

Wat is het verband met de titel?
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jun 01, 2008 9:27 pm

Het is idd niet dadelijk duidelijk met welk probleem jullie kampen, maar als jullie de Opvang van De Fretten-Ark zouden willen contacteren doen jullie dat best via onze Opvangverantwoordelijk Ann Bergé : 0494/37.34.92

Ann werkt wel in ploegen, dus als je haar niet dadelijk vastkrijgt, spreek dan even iets in op de voice mail, zij contacteert jullie zodra ze kan.

Als er wat anders aan de hand is, mogen jullie natuurlijk gerust verder vertellen, hé, het was maar om snel te reageren op hetgeen in jullie titel stond, dat ik gauw alle Opvanggegevens doorgaf!! :P Succes!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo jun 01, 2008 9:35 pm

:) :) Ondertussen is er een heel verhaal bijgekomen, ja, wij waren een beetje rappekes, geloof ik!! :P Maar fretjes in nood, daar kunnen we ook niet al te best tegen, hé, vandaar dat ik jullie dadelijk doorverwees.

Ik heb daarnet contact opgenomen met Ann, ze komt zo snel mogelijk even kijken op het forum wat er net aan de hand is en zal dan eventueel nog contact met jullie opnemen. Natuurlijk hopen we hier dat het allemaal snel in orde komt!! Hou ons op de hoogte!!
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo jun 01, 2008 10:30 pm

contact is gelegd en fretje word zo snel mogelijk verhuisd naar onze opvang
alvast bedankt steve en tina om voor het vervoer van het fretje te zorgen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

racers_elite
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 01, 2008 8:55 pm

Berichtdoor racers_elite » di jun 03, 2008 9:19 pm

vandaag hebben we het beestje naar evergem gebracht bij vanessa.
zij zal wel verdere informatie geven hoe het verder zal gaan met het beestje.
het is ondertussen gedoopt en heeft de naam lucky oscar gekregen.

groetjes tina en steve...

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » wo jun 04, 2008 9:54 pm

Hoi,
Ik ben over 2 weken een albino fretje verloren .2 dagen zoeken en navraag doen bij de geburen leverde niets op maar na wat ik hier lees van steve en tina begon ik sterke vemoedes te krijgen dat het hier over mijn fretje gaat .Na een beetje opzoekingswerk van de mensen van de fretten-ark ben ik teweten gekomen dat het fretje op dit ogenblik al in Gent zit bij een dieren arts ,voor verzorging.Morgen ga ik eens kijken of het inderdaad mijne Snowy is.
Mocht mij iemand kunnen zeggen waar ze hem hebben gevonden heb ik ook een beetje meer zekerheid.Ik ben van plan morgen eerst eens te bellen met het dieren asiel waar ze hem hebben binnengebracht .
frettige groetjes,
Ludwig

racers_elite
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 01, 2008 8:55 pm

Berichtdoor racers_elite » wo jun 04, 2008 10:27 pm

het fretje is binnen gekomen in het sint hubertus asiel in aalst

bel daar eens want de presiece vindplaats weet ik niet

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jun 04, 2008 11:56 pm

Wel Ludwig, ik help je hopen dat het Snowy is, dat zou nog eens goed nieuws zijn!! :) Succes!!
Afbeelding

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do jun 05, 2008 2:16 pm

Hoi,
Wel ik ben zopas terug van Gent ...en jahoor ,ik denk wel degelijk dat het om Snowy gaat.Ik heb thuis al een test gedaan met eten waar hij zo verlekkerd op was (rauw mager rundsvlees) . Hij vloog er op alsof zijn leven er van afhing .Ik had een kwartiertje daarvoor ook zijn bordje met korrels bij hem gezet maar daar nam hij maar een paar brokjes van en kroop terug in zijn nestje.
Met zijn drinken hetzelfde .Bij mij krijgen de fretjes drinken uit een potje dat 2 keer per dag ververst wordt.Wel,ik heb nog geen enkele fret bij mij zoveel weten drinken als hij.Bij de dierenarts kreeg hij het drinken uit zo'n drinkflesje en dat is hij bij mij niet gewoon .Nu ga ik hem eerst op krachten laten komen want hij is fel verzwakt .Morgen gaat hij naar de dierenarts voor een kontrole en binnen een paar dagen ga ik hem terug eventjes in contact laten komen met de andere 4 bengels.Ben benieuwd hoe die en ook hij zullen reageren.
Ik wil ook nog iedereen eens bedanken die zo begaan waren met dit voorval ,in het bijzonder Steve en Tina die zo attent waren om aan de frettenark te melden dat ze deze sukkelaar in het asiel gezien hadden.
mvg
Ludwig en de bengels Babsie;Kissy;Shieba;Bino en Snowy natuurlijk

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 05, 2008 5:09 pm

Wat moet jij blij zijn om je fretje terug gevonden te hebben. Eindelijk eens een fretje dat terug t'huis komt na een heel avontuur :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 5:34 pm

Wel Ludwig, als dat geen fantastisch nieuws is, zeg!! Laat het kereltje maar lekker weer aanpassen thuis, je moet toch rekenen dat hij heeft moeten "overleven" en iets of wat verwilderd kan zijn, dus dat ie weer even op zijn effen moet komen, hé? Ik zou toch ook nog even voorzichtig zijn als je hem weer bij de anderen laat, hij ruikt volledig anders en zal toch iets of wat schuwer zijn dan vroeger, ze zouden anders kunnen reageren dan wij mensen zouden kunnen denken. Zet hem mss ook niet dadelijk bij de hele groep, kijk eens eerst even hoe hij het doet bij het fretje waar hij volgens jou het beste contact mee had, of was dat eigenlijk met allemaal even goed? In ieder geval, hij zal weer moeten wennen aan het thuis zijn, het is een hele belevenis geweest voor het kereltje, hé!!

Steve en Tina, het is nu niet mijn fretje waar het om ging, maar ik moet zeggen dat het idd bewonderenswaardig is hoe jullie begaan zijn met de beestjes van anderen. Het feit dat je het dadelijk bij ons kwam zetten wil zeggen dat je het beestje sowieso al een goed leventje wou geven bij eventuele nieuwe baasjes en dat Ludwig hierdoor zijn fretseltje terug heeft is nog méér dan geweldig. Namens de hele Fretten-Ark een hele dikke merci, hé!!
Afbeelding

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do jun 05, 2008 5:50 pm

Hoi,
De zuster van Snowy heb ik ook en daar had hij natuurlijk en geweldig goede band mee alhoewel hij er de laatste maand niet teveel mee in contact mocht komen omdat die sinds 09-05 met een nest van 9 puppies zit (wel van een ander rammetje hoor).Ik hoop dat hij nu ook zijn lesje geleerd heeft (en ik ook)want vorig jaar heb ik ook al tegenslag genoeg gehad.Toen heb ik een nestje van 11 jongen moeten laten inslapen toen ze al 7 weken oud waren omdat ze een aangeboren ziekte hadden dat te wijten was aan inteelt.Ik had een kweekkoppeltje gekocht met de garantie dat ze geen zelfde bloedlijn hadden maar achteraf bleek dat ik goed bedrogen was .Maar bon ,het rammetje van toen heeft nu wel voor 9 schattige en (vooral belangrijk) gezonde puppies gezorgd met de zuster van Snowy.
Groetjes
Ludwig

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jun 05, 2008 8:10 pm

Ludwig ik herinner me dat nog van vorig jaar, je was toen ook op het forum om dit te melden. Het gaat dat ventje en zusjes nestje daar goed. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 9:24 pm

Oooooooooooooooooooooooh, pups!!!!! Welk kleurtjes?? Fotootjes??? :P :P :P
Afbeelding

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do jun 05, 2008 10:13 pm

Wel, ze zijn licht wildkleurig .Het zijn 6 rammetjes en 3 moertjes.En foto's ?Wel ik heb er al verschillende genomen maar ik zou niet weten hoe ik ze op de site moet zetten.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 10:17 pm

Als je ze in een mailtje kan versturen, zet ik ze er wel even op als je wil. Zijn ze al besproken allemaal??

Mijn adres : mikado.21@hotmail.com
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » do jun 05, 2008 10:31 pm

Margit ! :@ :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do jun 05, 2008 10:39 pm

oeioei is dat wel een goed idee om die foto's hier te plaatsen %) :? ~0 :~ :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 10:56 pm

Alléé nu, wie wil nu geen pupjes bewonderen???? ~0 ~0 ~0

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » do jun 05, 2008 11:24 pm

margit... jij wil een stap verder dan bewonderen :P jij zou niet rusten voor ze alle 9 in uwe living rondspurten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do jun 05, 2008 11:46 pm

Ben ik nu zo doorzichtig ???? :P :D :D :D

Nee, serieus, willen met alle plezier, maar kunnen, dat is wat anders! Ik heb er al 2 x 9 zitten in mijne living :D , 9 opvangertjes en 9 eigen snuitjes en als ik heel eerlijk moet zijn, momenteel zitten er 5 vaste opvangers (maar zolang ik hen "opvangertjes" blijf noemen verslijten ze me niet helemààl voor knettergek!! ;) ), 2 opvangertjes zijn schatten van fretten maar zijn na een adoptie echt ellendig teruggekomen, die moeten eerst een tijdje tot rust komen, één opvangertje zit chronisch aan de medicatie en hoest me elke nacht wakker, én mijn zoon heeft daar zo een beetje veel zijn oog laten opvallen :P en het laatste opvangertje kende onze Da al van bij haar vorige eigenaar, het beestje deed het daar heel goed hoor, maar volgens onze Da is ze nog nooit zo lief en aanhankelijk geweest als bij mij. Het "lollige" is wel dat ze op vreemden wél haar tandjes gebruikt!! Duzzz ... dat zijn er op dit moment 18 en de vakantiegangers komen eraan, dus het zit jammer genoeg (zo goed als) vol!! !@#$

Maar ... die kooi van Noetske is zo leeg, ik denk nog elke dag dat ik haar zie en hoor, het zou idd heel fijn zijn mocht er nu zo 'n klein ding bij kunnen komen. Maar toch, ik ga mijn "verstand" proberen te gebruiken, onze Diedle heeft als alles meezit en hij terug naar huis mag over enkele dagen, echt nog wel zijn speciale aandacht nodig. Het ventje is erg verzwakt, ik wil hem echt weer zo goed proberen te krijgen zodat er weer wat momenten gaan zijn waarin ik hem met liefde achter het behang ga plakken :D . Ze zijn zo onmetelijk lief allemaal, maar die 18 van hier gaan even voorgaan, hoe zeer het me ook spijt dat er dan dit jaar geen pupje bij gaat zijn.

Maar dat wil niet zeggen dat ik ze niet dolgraag tóch wil zien, die 9 snuiters van Ludwig. En wie weet, als ze nog niet allemaal een nieuwe thuis gevonden hebben, wordt er hier dan wel iemand verliefd op die patatjes en zien we ze over enkele weken in ... de speeltuin!! En dan, dan houdt niemand me nog tegen om pups te knuffelen!! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » vr jun 06, 2008 1:04 pm

Van mij mogen de fotootjes ook op het forum gesmeten worden hoor ! :D
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » vr jun 06, 2008 3:58 pm

hey,
Voor diegenen die bang zijn dat als ze de foto's zien aan de verleiding niet zullen kunnen weerstaan heb ik goed nieuws .Ze zijn sinds vanmorgen allemaal besproken .

Frettige groetjes
Ludwig

En oh ja ,De Snowy stelt het goed na zijn uitstapje van 14 dagen en zo te zien geniet hij van de extra zorgen en aandacht die hij krijgt.Maar geen paniek .Mijn andere schatjes krijgen ook nog aandacht genoeg.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma jun 09, 2008 10:32 pm

hoi
hoe is het nu met snowy zijn achter pootje??
idd hij is gek op vlees, toe hij bij mij kwam heb ik hem vlees gegeven en ja hoor het was vlug binnen!!
dai(Vanessa Evergem)
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten