Fret verloren gelopen te Lede

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Izabel
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 4:16 pm

Berichtdoor Izabel » ma sep 22, 2008 4:45 pm

In de nacht van zaterdag op zondag (20 - 21 september) is onze lieve fret Marquez buitengegelipt. Normaal reageert hij op zijn piepend speeltje, maar nu niet. Marquez is een gecastreerd mannetje van een jaar oud. Hij heeft een wildkleur (beige/bruin lijfje, donkere pootjes, wit kopjemet bruin snoetje). Hij is heel lief en bijt niet. Hij liep verloren in Lede (Oost Vlaanderen). Heeft iemand hem gevonden, laat het ons dan weten want we missen hem enorm.
Alvast bedankt.

0485/957809
0495/909088

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma sep 22, 2008 8:12 pm

Succes met de zoektocht, geef niet te vlug op en plaats overal een opsporingbericht met foto. Neem ook contact met de politie en dieren opvangcentrum in de buurt. Misschien weten die al iets, in Gent is er zo een fretje teruggevonden. De politie had het naar een asiel gebracht. Zet ook wat eigen spulletjes en eten buiten om hem te lokken mocht hij toch nog in de buurt zijn.
Afbeelding

Izabel
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 4:16 pm

Berichtdoor Izabel » ma sep 22, 2008 8:25 pm

Bedankt voor de tips. We zijn net in de buurt flyers gaan ronddragen. Op hoop van zegen...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma sep 22, 2008 9:49 pm

Ach, wat ellendig!! Ik hoop echt dat je ventje de weg terug vindt of thuisgebracht wordt door iemand die doorheeft dat dat geen beestje is dat "natuurlijk" buiten hoort te leven!

Hebben jullie een tuin of een terras? Zet eens een mandje buiten met zijn dekentjes in (zet desnoods zijn eigen kooi buiten) en zoals Jeanine zei wat eten erbij, als hij de weg terug vindt zal hij zich daar wel te slapen leggen, moe van het avontuur van de laatste dagen. Ga ook eens bij de buren informeren, vooral diegene die een garage of een tuinhuisje hebben, daar zal hij zich 's nachts waarschijnlijk wel schuilhouden, het is koud voor dat kereltje als hij het gewend is altijd binnen te zitten.

Ik zou toch met dat speeltje van hem in de tuinen van de buren gaan "piepen", je weet nooit hoe kort hij nog bij huis kan zijn. Heel veel succes in ieder geval, hou ons op de hoogte, hé!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » di sep 23, 2008 1:25 pm

Lede is nogal "op den buiten" veel velden en zo dus :s
alleszinds als er fretjes bij het locale asiel in aalst binne komen krijg ik meestal wel een belletje
politie verwittigen is ook een goed idee

en mocht hij tot in de sinte apoloniastraat lopen laat ik het ook zeker weten ;)

groeten
Hostekes
houd z'n ogen open

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di sep 23, 2008 11:12 pm

Nog steeds geen nieuws?? :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo sep 24, 2008 1:50 pm

In de buurt van de Bosstraat in Lede kijkt men tijdens de hondenwandeling ook uit naar je fretje. Mocht men het zien belt mijn dochter je op.
Afbeelding

Izabel
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 4:16 pm

Berichtdoor Izabel » wo sep 24, 2008 6:55 pm

We hebben zonet een telefoontje gekregen dat onze fret gisterenavond rond 22 u werd gesignaleerd in Hofstade bij Aalst. Spijtig genoeg werd dit nu pas gemeld, zodat hij ondertussen waarschijnlijk al zijn reis heeft verdergezet.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo sep 24, 2008 8:39 pm

Die is al een eindje gaan lopen, verder zoeken. Dus hij leeft en heeft kans gevonden te worden.De flyers in de bussen worden gelezen, één opmerking daarover gekregen de straat waar het verdween ontbreekt.
Dit zou de onmiddellijke omgeving nog allerter kunnen maken ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr sep 26, 2008 8:29 pm

Izabel nog niets????? :(
Afbeelding

Izabel
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 4:16 pm

Berichtdoor Izabel » za sep 27, 2008 8:12 am

Nog geen nieuws :( . Ik zet mijn hoop op vandaag en morgen (weekend). Dan zijn veel mensen thuis en misschien wordt hij dan vlugger opgemerkt. Ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het,...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za sep 27, 2008 10:59 am

Ach dorie toch, nog niks gehoord?? :(

Heb je er al eens aan gedacht enkele lokale radio's te vragen om het om te roepen? Dat helpt regelmatig voor weggelopen hondjes en katjes, wie weet letten er toch meer mensen op als ze weten dat ze een fretje in hun omgeving kunnen verwachten. Vaak hebben de mensen niet door dat het om een huisdiertje gaat als ze zo 'n "nerts- of wezelachtig" ding zien wegkruipen ergens. Als ze verwittigd zijn gaan ze echter vlugger de link leggen, hé?

't Is maar een ideetje, hé, je weet nooit ....
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di sep 30, 2008 9:52 pm

Izabel, men blijft uitkijken naar je fretje. Vandaag nog tel. gehad om te vragen of het al gevonden is. :(
Afbeelding

Izabel
Berichten: 0
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 4:16 pm

Berichtdoor Izabel » di sep 30, 2008 10:15 pm

Bedankt. We zijn vandaag nog affiches gaan hangen en morgen verschijnt er een zoekertje in een regionaal dagblad. Hij is vrijdagavond nog gezien in een weide bij Aalst. Hij blijft ronddwalen in de streek tussen Lede - Hofstade - Aalst, in een natuurgebied.

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » wo okt 01, 2008 7:41 pm

ik post dit even op gazet ajoin,
zal wel een hoop commentaar krijgen daar,
maar als moderator zijnde kan men me daar toch niets maken...

edit:
staat er op:
http://www.gazetajoin.be/viewtopic.php?p=23066#23066

verder nog een bedenking, lede-hofstade-aalst is dus het onegem gebied, dat is echt uitgestrekt en loopt tot aan m'n deur, ik zal de wandelaars erover aanspreken

heb je soms een foto?

groeten
Hostekes




[Gewijzigd door Hoste op 2008-10-01 19:48:22]


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten