Gevonden te Overijse

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma dec 07, 2009 10:11 pm

Origineel gepost door Veronique

Ik denk het niet!
:? :? :?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di dec 08, 2009 3:01 am

Waarom is er met die scan gewacht tot nu toe? Moesten er eerst zwellingen wegtrekken enzo, mss? En ik veronderstel dat er dan nu nog even gewacht wordt om te zien of er een Baasje opduikt? Voor het beestje zelf zal het idd best zijn als die scan zo snel mogelijk gebeuren kan, kwestie dat iedereen dan weet waar het beestje aan toe is, hé?

Het feit dat het ventje zijn achterpootjes nog kan bewegen, zou toch een goed teken kunnen zijn, al vrees ik anderzijds dat er nog praktisch geen Da's rondlopen die zo 'n gevaarlijke ingrepen als rugoperaties bij fretjes riskeren. Op dat gebied staan ze echt nog niet zover als bij kat of hond. Blijkbaar zit er dan toch iets fout in het stuk rug tussen voor- en achterpoten, met wat geluk kunnen ze het hem in de toekomst dan toch makkelijker maken door één of andere behandeling.

Moest dat niet het geval zijn echter, moest hij moeten verder leven zoals nu, betwijfel ik of je dan als mens nog veel aan de fret zelf denkt. Hij kan natuurlijk met een "rolstoeltje" verder, hij kan mss traag en met veel moeite zelf op de bak gaan enz, maar dat is niet het leven dat een fret in mijn ogen verdient of zelf wenst. Een fret die je zichzelf laat zijn, is vrij, ongebonden, huppelt, spookt vanalles uit, kruipt overal op, onder, in en over en mokt de pannen van het dak, dat mag je hem niet helemaal ontzeggen. Kleine beperkingen, tot daar aan toe, je kan zijn leven op een andere manier vullen zodat elke dag toch iets of wat een uitdaging inhoudt, maar een fret die zelf niet onder de voeten uitkan, die dag en nacht afhankelijk is van de goodwill van zijn baasjes, dat is echt een gekooid dier dan, geen vrijgevochten deugniet meer. Een fret (en met hem zoveel andere levende wezens natuurlijk) moet léven, in de ware zin van het woord, niet enkel overleven.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat het ventje terug beter wordt, als hij het zo dapper volgehouden heeft tot hier toe, verdient hij dat zeker. Maar ik hoop ook voor hem dat er een verstandige lijn kan getrokken worden indien hij niet langer "fret" kan zijn ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma dec 14, 2009 1:10 pm

Is er nog nieuws over het fretje??
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten