fretje gevonden

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
linda_ke
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jun 27, 2010 2:55 pm

fretje gevonden

Berichtdoor linda_ke » za jul 03, 2010 8:01 pm

Heb een sandy moertje gevonden aan de groene zone(bosuil) te Deurne,durft te bijten maar niet agressief,is een zeer klein fretje,denk dat ze nog niet lang verloren is vermits ze er nog goed uitziet.voor verdere info,tel:0495.57.52.16.
verblijft momenteel in wommelgem.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fretje gevonden

Berichtdoor Margiet » zo jul 04, 2010 12:58 am

Ach jongens toch, een pupje van dit jaar waarschijnlijk. Zal dan ook eerder bijten van de honger en het nog niet opgevoed zijn ...

Kan je het zelf huisvesten, wil je het eventueel zelf houden moesten er geen baasjes opduiken of heb je liever dat het alvast opgehaald wordt en bij iemand van ons komt te zitten voorlopig? Als het baasje zich niet meldt binnen een bepaalde termijn, zoeken wij er dan een nieuwe thuis voor, of ja, blijft het wel bij iemand van ons "plakken"!! ;)

Moest je graag hebben dat we het fretje ophalen, laat je me dan iets weten? Vanaf 10u30 kan je me morgen altijd bereiken - 0486/612.608
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fretje gevonden

Berichtdoor Margiet » zo jul 04, 2010 1:02 am

Nu weet ik niet of je fretjes gewend bent, maar zorg er in elk geval voor dat ze genoeg drinkt bij dit warme weer en geef haar desnoods enkele kattenkorrels of gewoon rauw vlees (géén varkensvlees!!), totdat je hier meer kan komen zeggen of vragen.

En let er aub op dat ze niet lopen kan gaan, dat kleintje heeft echt geen kans op overleven buiten, zet haar ergens waar ze zich niet zelf klem kan zetten en toch ook niet weg kan. Ze zijn zo verdomd snel en steken zoveel ondeugende maar vaak gevaarlijke dingen uit, je kan geen ogen genoeg hebben als het idd nog een pupje zou zijn. Moest je info willen of met een probleem zitten, je kan me 's nachts ook bellen, kan alleen zijn dat ik te laat aan de gsm ben, maar bel dan gewoon even terug, oké?
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: fretje gevonden

Berichtdoor ufo » zo jul 04, 2010 9:58 am

margit , linda heeft al jaren fretten ,
ze mag voorlopig daar blijven , ik heb met haar contact gehad en gezegd dat ze het op het forum mag plaatsen
trouwens het is mede dankzij haar dat beren zijn baasje terug gevonden heeft :domhoog: ( zij was de tussen persoon van de vinders die mij belde :p )
ik vermoed wel dat als de eigenaar niet komt opdagen ze er een nieuwe thuis voor zoekt
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: fretje gevonden

Berichtdoor Margiet » zo jul 04, 2010 9:54 pm

Vermoedde het al, Ann, de termen "moer" en "sandy" zijn anders zelden gekend :p , maar dat is moeilijk zeker te weten als iemand hier zijn eerste postje zet en er verder niks over zegt, hé? ;)

Maar prima in ieder geval, moeten we ons al geen zorgen maken om dat kleine ding en een nieuwe thuis zal wel snel gevonden zijn, denk ik!! :domhoog:

Btw Linda, na al die jaren : een warm welkom vanwege andere frettengekken!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Re: fretje gevonden

Berichtdoor tessyke » di jul 13, 2010 1:05 pm

vreemd, ik ben vandaag ook aan den bosuil een fretje gaan ophalen.

een hele jonge ram, ook sandy.

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Re: fretje gevonden

Berichtdoor ufo » di jul 13, 2010 2:42 pm

ik heb het fretje gisteren gezien , het is amper 13 of 14 weken oud
een heel lief snuiteke , wie zet dat nu op straat

vermoedelijk ergens een nestje gedumpt , op 1 week tijd 2 pups zelfde kleur en leeftijd is wel heel toevallig
hopelijk zitten er niet nog :cry:
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
tessyke
Berichten: 9
Lid geworden op: di dec 29, 2009 10:58 pm

Re: fretje gevonden

Berichtdoor tessyke » di jul 13, 2010 4:31 pm

het is idd een beetje afwachten nu of er nog meldingen binnenkomen of dat dit de enige 2 zijn.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fretje gevonden

Berichtdoor jeanine » di jul 13, 2010 8:57 pm

Ik hoop dat het niet waar is, een nestje in een bos achterlaten :evil: Ik ben daar soms zo boos om. Fretjes zo maar onderling laten dekken en dan de pups er uit zetten :(
Tessyke en Linda, al goed dat jullie er al gevonden hebben :domhoog:
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten