Gevonden in Mollem

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Geert
Berichten: 0
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 9:38 am

Gevonden in Mollem

Berichtdoor Geert » vr apr 08, 2011 9:47 am

Hallo,

Deze nacht gewekt door de honden door een aanwezige tamme fret in de tuin.
Na contact met de buren blijkt dit duiveltje al een drie tal weken de eieren te stelen van hun kippen. (zou ik ook doen moest ik honger hebben :) )
Navraag bij de lokale politie leverde geen resultaten op.

Deze bolleboos zit vandaag even in een kooitje bij ons op het werk bij de brandweer daar ik de combinatie hond/fret in deze situatie niet zo'n goed idee vond.

Mist iemand dit diertje of kan ik er ergens mee terecht of kan iemand deze komen halen want ik of mijn collega's hebben spijtig genoeg geen tijd om dit diertje op te vangen.

Groeten

Geert

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Arisa » vr apr 08, 2011 9:55 am

Je kan ermee naar een dierenarts of asiel, dan kunnen zij kijken of hij gechipt is om zo een mogelijke eigenaar achterhalen.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 11:00 am

Hallo Geert, ik ben Margiet, de Opvangverantwoordelijke van De Fretten-Ark vzw. Bedankt voor je berichtje.

Onze Opvang is momenteel wel overvol, maar een geval van overmacht zoals dit, ja, daar moeten we een oplossing voor zien te zoeken natuurlijk. Ik zag dat Mollem nu niet zo heel ver van Rotselaar ligt maar zit met het probleem dat ik momenteel moeilijk weg geraak hier, er staan een aantal moertjes op bevallen en dan blijf ik voor de zekerheid liever in hun buurt. Zie jij enige mogelijkheid om dat fretje tot bij ons te brengen mss, dan kan ik van hieruit verder kijken of ik hem of haar in één van onze opvangplaatsen bij kan plaatsen. Of het fretje een chip heeft kunnen we dan ook laten nakijken, indien ja, wordt er door ons natuurlijk zo snel mogelijk contact opgenomen met de eigenaar(s).

Je mag me altijd telefonisch contacteren ook om af te spreken hoe we jullie en het fretje kunnen verder helpen, mijn nummer is 0486/61.26.08.

Tot gauw waarschijnlijk,

Margiet
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor skiwi » vr apr 08, 2011 12:38 pm

wat een mooie service :domhoog: :domhoog:
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Arisa » vr apr 08, 2011 1:31 pm

wat een mooie service ;-)
idd

Gebruikersavatar
Furby&Barry
Berichten: 0
Lid geworden op: zo jul 18, 2010 8:37 pm

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Furby&Barry » vr apr 08, 2011 2:08 pm

Wel supertof dat Geert de inspanning wil leveren voor de "Bolleboos"
en niet zomaar het fretje achterlaat.

:domhoog:
Groetjes
Tom, Karen, Barry, Luna, Herbie, Bubu & windekindjes Miguel & Bruja!
♥Caramel & Furby♥

Geert
Berichten: 0
Lid geworden op: vr apr 08, 2011 9:38 am

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Geert » vr apr 08, 2011 3:22 pm

Hallo Geert, ik ben Margiet, de Opvangverantwoordelijke van De Fretten-Ark vzw. Bedankt voor je berichtje.

Onze Opvang is momenteel wel overvol, maar een geval van overmacht zoals dit, ja, daar moeten we een oplossing voor zien te zoeken natuurlijk. Ik zag dat Mollem nu niet zo heel ver van Rotselaar ligt maar zit met het probleem dat ik momenteel moeilijk weg geraak hier, er staan een aantal moertjes op bevallen en dan blijf ik voor de zekerheid liever in hun buurt. Zie jij enige mogelijkheid om dat fretje tot bij ons te brengen mss, dan kan ik van hieruit verder kijken of ik hem of haar in één van onze opvangplaatsen bij kan plaatsen. Of het fretje een chip heeft kunnen we dan ook laten nakijken, indien ja, wordt er door ons natuurlijk zo snel mogelijk contact opgenomen met de eigenaar(s).

Je mag me altijd telefonisch contacteren ook om af te spreken hoe we jullie en het fretje kunnen verder helpen, mijn nummer is 0486/61.26.08.

Tot gauw waarschijnlijk,

Margiet
Hallo Margiet,

Bedankt voor je snelle antwoord (en die van je collega's hier op het forum)

Ik heb denk ik ondertussen contact gehad met één van je collega's of je echtgenoot van de VZW? (0495 28 63 .. )
Hij ging trachten contact op te nemen met één van de vrijwilligers in de buurt om hem op te halen.
Ik werk vandaag tot 19h maar heb nadien nog een volleyballmatch om 21h dus moest ik hem komen brengen kan het al aardig laat geworden zijn. (rond middernacht) Misschien dat dit voor jou geen probleem is, al hoop ik dat ze van bij jullie snel een andere oplossing gevonden hebben want ik denk dat onze (nieuwe brandweermascotte :D ) een beetje triest zit in zijn hokje of misschien gewoon vermoeid van drie weken rond te trekken in de buurt.

Alleszins, als (letterlijk) grote dierenvriend stond ik vroeger een beetje sceptisch tegenover al dat Frettengedoe maar ik moet mijn mening drastisch wijzigen. Wat ik ondertussen vandaag al gelezen heb vergroot alleen mijn respect voor jullie hulp en liefde aan deze kleine wollige schepsels. En dat is een zeer gemeende opmerking. Of zoals ze hier wel eens zeggen "Chapeau".. ;)

Groeten

Geert

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor skiwi » vr apr 08, 2011 3:45 pm

die nummer, dat is die van onze voorzitter ;-)
niet echt 'echtgenoot van onze opvangverantwoordelijke' :p (jij kent ze natuurlijk niet irl, maar wij wel en stellen ons daar dan ineens weer een beeld van voor :mrgreen: :mrgreen: )

tof dat je je mening hebt herzien, zo'n lieve beestjes, daar kan je toch niet sceptisch tegenoverstaan, daar smelt je gewoon voor ... (wij alvast toch) :-)

hopelijk wordt er snel iemand gevonden
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor skiwi » vr apr 08, 2011 3:58 pm

Ik werk vandaag tot 19h maar heb nadien nog een volleyballmatch om 21h dus moest ik hem komen brengen kan het al aardig laat geworden zijn. (rond middernacht) Misschien dat dit voor jou geen probleem is
,Groeten

Geert, middernacht bij Margiet is zoals 18u bij de meesten vanons .... :rol:
het zou eerder een probleem zijn als je in de voormiddag zou langskomen denk ik ... :mrgreen:
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Margiet » vr apr 08, 2011 7:09 pm

Mieke, slecht karakter!! :p

Ondertussen heeft Geert net gebeld, fretlief komt vannacht!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Margiet » ma apr 11, 2011 1:00 am

Het verdere verloop staat in "Fretjes in de Opvang" ...

Geert, nog een dikke merci namens ons allemaal en ik denk wel speciaal namens dat klein spookje, ze heeft haar leventje aan jouw groot dierenhart te danken!! :domhoog:

Bedankt ook voor de pluim die je op onze hoed stak. :D
We doen het allemaal even graag, maar dan nog eens iets van bewonderende verwondering horen, geeft ons weer een extra boost!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arisa
Berichten: 0
Lid geworden op: di nov 16, 2010 12:11 pm

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Arisa » ma apr 11, 2011 9:32 am

Aangezien ik bij het ander topic niet kan antwoorden, doe ik dat hier maar even;

wat een mooi verhaal, proficiat allemaal! :domhoog:

Gebruikersavatar
Carolinexx
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr sep 10, 2010 6:18 pm

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Carolinexx » ma apr 11, 2011 10:54 am

Dat Pralientje ziet er echt uit als zo'n ondeugend schatje. :wub: Leuk dat ze zo snel goed terecht zal komen! :D (En die laatste foto met Nala is zooooo lief!)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Gevonden in Mollem

Berichtdoor Margiet » ma apr 11, 2011 11:49 am

Aangezien ik bij het ander topic niet kan antwoorden, doe ik dat hier maar even;

wat een mooi verhaal, proficiat allemaal! :domhoog:
Sorry, sorry, nachtelijk foutje!! Zal "The Love-story" ff verplaatsen!! :p (is gebeurd!)
Afbeelding


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten