Fretje gevonden (mannetje) in Brecht

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Fretje gevonden (mannetje) in Brecht

Berichtdoor daikiri » ma sep 05, 2011 8:43 pm

politie en asiel in de buurt verwittigen...
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fretje gevonden (mannetje) in Brecht

Berichtdoor Margiet » di sep 06, 2011 12:08 am

Als je even de plaatselijke politie verwittigd en het dichtsbijzijnde asiel, heb je volgens mij je plicht gedaan, Evelien. Dat had je idd moeten verteld worden op het moment dat jij hier postte dat je een fretje gevonden had.

In ieder geval heb je het op 29.08.2011 gemeld bij DFAvzw, vanaf toen werd hij dus officieel gemeld als vondeling.

Het feit dat hij al graatmager was, onder de teken en de vlooien zat, wijst er wel op dat hij al langer "verloren" was. De plaatselijke Da (die waar je geweest bent) is op de hoogte van het vinden van het fretje sinds 28.08.2011 en de erbarmelijke lichamelijke toestand van het ventje. Dat gebeurt echt niet op 1 dag allemaal!

Normaal gezien wordt er bij katten bv een termijn van 15 dagen gerekend waarbij de kat in het asiel verblijft (in dit geval is dat niet gebeurd dus) en als er dan geen eigenaar opgedoken is (die we wel hadden doorverwezen als we een vraag gekregen hadden ivm een verloren fret) mag het beestje geadopteerd door iemand anders. wel moet diegene die in dit geval een kat adopteert er wel nog 45 dagen rekening mee houden dat de eigenaar, mits voldoende bewijzen dat het echt zijn kat is, het recht heeft zijn dier terug mee te nemen. Als je, nogmaals : bij een kat dus, niets hoort binnen de 60 dagen, is de kat van de nieuwe eigenaar.

Nu moet ik er eerlijk bij zeggen dat we deze regeling zelf nog nooit gebruikt hebben, wij houden het gewoonlijk op 1 maand nadat de fret gevonden is. Ik denk dat jou hierin dus ook niets verweten kan worden, als de politie al verwittigd was geworden hadden die ook naar ons gebeld, evenals het plaatselijk asiel want die hebben geen kooien of zelfs opleiding om met fretten om te gaan. We zijn het inmiddels gewend dat zij ons ook bellen om hulp. Alles opgeteld komt het er dus echt wel op neer dat iemand die een fret kwijt is en dat wil laten weten, ook op internet kijkt en dan als eerste site ons tegen komt. Waar het dus idd genoteerd staat ... :domhoog:

Evelien en Shana, ik heb het hier om alle verdere ellende (discussie achteraf) uit de weg te gaan, allemaal even "strikt" gezegd, maar moest (ik geloof er weinig van) er nog iemand opduiken mét voldoende bewijzen en een goed excuus waarom die nu pas zijn fretje aan 't zoeken is, tja, dan zal dat kereltje naar "huis" moeten. Maar kom, de toestand waarin je het fretje vond Evelien, laat me vermoeden dat ie echt niet gezocht wordt ... ;)
Afbeelding

Myristica
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 10:17 pm

Re: Fretje gevonden (mannetje) in Brecht

Berichtdoor Myristica » di sep 06, 2011 12:34 pm

Ik zal nog even de politie en het asiel verwittigen dan. Dankjewel :)


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten