Over de Gejo op het gouden kruispunt kan ik eigenlijk alleen maar slecht zeggen hoor.
Hoeveel dieren dat daar al niet gekocht zijn die achteraf dan dood gaan als je ze thuis hebt. En het ergste is dat ze dan meestal de ziektes ook mee naar huis brengen en al de andere dieren ook ziek maken
Zo had ik daar een dwergkonijntje gekocht toen ik jonger was en dat was gestorven en het had mijn eerste dwergkonijntje zo ziek gemaakt dat het het maar nauwelijks overleefd heeft.
Zelfde met mijn vissen. We hadden thuis echt prachtige guppy's. In allemaal mooie en speciale kleuren uit een dure viswinkel. Toen zagen we in de gejo vrouwtjes zitten in een bak en vermits de mooie kleuren mannetjes zijn en er nogal weinig vrouwtjes in de bak zaten hebben we er daar bij gekocht. Een week later was alles dood. Alles. De nieuwe, de oude, de jongskes, alles. Kwaad dat ik toen was seg.
Hetzelfde met de hondjes. Hoeveel verhalen heb ik al niet gehoord van familie of vrienden die ( wegens gebrek aan alternatieve winkel hier in de buurt ) daar dan toch een hondje gekocht hebben ( zou ik zelf nooit doen, want wij hebben onze border collie voor mijn ouders vorig jaar helemaan in meeuwen gruitrode bij een boer gaan halen) en dat dan na een weekje doodgaat aan de ziekte die ze van daar nog meegekregen hebben.
Ik kan mij dus niet inbeelden dat er uit de Gejo een gezond dier komt. En ik vind het allemaal heel erg zielig hoe de beestjes daar zitten, maar ook omdat ik zo goed weet wat het lot van 50% van die beestjes die daar zitten is

En daarmee bedoel ik niet een slechte thuis.