****** EXPRESS in Groot-Bijgaarden

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » ma apr 07, 2008 2:03 pm

T'is dat, t'is het proberen waard!
En iedereen die niet weet op wie ze moeten stemmen, stemt op jullie...
IEDEREEN dus!
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr jun 06, 2008 4:30 am

Beste forumleden,

Jullie zullen merken dat de naam van de betreffende dierenzaak werd verwijderd. Dit omwille van volgend schrijven.
Geachte heer/mevrouw,


Wij VZW ANI-ZOO (de leidende betrouwbare organisatie, die pal staat voor
de belangen van de huisdierenbranche in het algemeen en die van haar
leden in het bijzonder)
contacteren u in naam van ons lid “*****”,
betreffende de lasterlijke berichten op de internet-site die door uw
organisatie wordt beheerd.

Meerbepaald worden op uw forum ‘Het fretten-getetter café' door onbekenden (of
door mensen die een pseudoniem gebruiken) berichten geplaatst die
uitermate beledigend en zelfs lasterlijk zijn voor mijn lid en haar
reputatie ernstig schaden. Uiteraard wordt de inhoud daarvan ten
stelligste betwist

Als beheerder bent u (mede-)aansprakelijk voor de berichten die door uw
toedoen op uw site kunnen geplaatst worden en die aan derden – en in
casu aan mijn/onze leden – schade berokkenen.
U heeft ten andere op uw site voorzien dat u het recht heeft om
berichten of reacties te verwijderen, hetgeen uiteraard impliceert dat u
een toezicht heeft op deze berichten. Aangezien deze berichten
overduidelijk niet gebaseerd zijn op objectieve bewijzen en uitermate
beledigend en lasterlijk zijn, werden ze foutief publiek gemaakt, met
alle schade van dien, en diende u deze onmiddellijk te verwijderen.
Ik hoef u waarschijnlijk niet mede te delen dat het verspreiden van een
lasterlijk bericht via internet indien dit publiekelijk gebeurt hetgeen
in casu het geval is, als persmisdrijf kan worden vervolgd!

Ik neem aan dat het geenszins de doelstelling van uw vereniging is om
zich te laten gebruiken voor schadeveroorzakende en zelfs criminele
feiten.

Namens onze leden stel ik u hierbij in gebreke en maan ik u aan om de
berichten op het forum “het frettergetetter café” waarin de naam
van ons lid wordt vermeld, binnen de 24 uren, van uw site te
verwijderen, bij gebreke waaraan wij vzw ANI-ZOO gerechtelijke stappen
zal ondernemen en binnen de 8 dagen een dagvaarding in kort geding aan u
zal worden betekend.

Tevens wordt u bij deze aangemaand om de gegevens van de personen die de
kwestieuze berichten plaatsten mede te delen, bij gebreke waaraan ons
lid bij de onderzoeksrechter strafklacht met burgerlijke partijstelling
lastens uw vereniging “De Fretten - Ark” en lastens onbekenden wegens
o.a. laster zal neerleggen.

Huidig schrijven wordt u toegezonden onder alle voorbehoud en zonder
enige nadelige erkenning.

Het wordt u per e-mail toegezonden.



Hoogachtend,

VZW ANI-ZOO
Het bestuur


Wij danken iedereen voor het begrip. Met onze welgemeende excuses voor deze ongewilde vorm van censuur.

Aangezien wij niet in de mogelijkheid zijn om niet verkregen gegevens over te maken aan deze instantie (naam of adresgegevens zijn niet verplicht in te vullen bij registratie), kan niet voldaan worden aan de vraag om adresgegevens of identiteit door te geven aan Ani-zoo. Dit zou ons trouwens een inbreuk doen plegen op de wet v/d privacy.

Noot v/h bestuur: de afzender van deze mail is één der oprichters van deze vzw, en tevens ook zakelijk betrokken bij de dierenzaak in kwestie. Aangezien deze persoon alle wettelijke middelen aangrijpt om de belangen van de dierenzaak in kwestie te verdedigen, is ons volgende mening toegedaan; Het hoge gehalte aan negatieve kritiek, aanwezig in deze topic, heeft de bezorgdheid en aandacht van onze vzw vergroot. Wij zullen dan ook alle legale middelen aanhalen om het welzijn van de dieren in deze dierenzaak te bevorderen. Dit streefdoel staat vermeld in onze statuten en behoort tot ons initieel takenpakket.

Van Gool Hans
Voorzitter van De Fretten-Ark vzw

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr jun 06, 2008 12:40 pm

Hierbij even mijn mening ter verduidelijking :
ANI-ZOO is de beroepsfederatie v/d huisdierenbranche
Animaux-*****s is daar lid van.
De prijs voor een jaarlijks lidmaatschap is 150€
Dat ANI-ZOO ook beweerd op te komen voor de belangen van de dieren
bewijst dat ze van twee walletjes eten.
Als Animaux-*****s niet te beroerd was en recht in haar schoenen stond zou ze ons zelf van antwoord dienen.
Maar ja , die 150€ is niet voor niets natuurlijk.
Ze zijn waarschijnlijk op hun pik getrapt ,
de waarheid doet zeer hé :@

[Gewijzigd door weazel op 2008-06-06 16:03:22]


[Gewijzigd door weazel op 2008-06-06 18:37:31]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr jun 06, 2008 6:20 pm

Was da nu voor boelshit ?
Ma ja blijkbaar komt de boodschap dan toch tot daar da telt !
da ze hun beestjes beter verzorgen dan hebben ze da ni voor
wacht maar ... ben al lang genoeg aant koken. Onozelaars dahet zijn!
Sorry moest het effe kwijt
één van dees toch eens bezoekje brengen
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » vr jun 06, 2008 7:57 pm

oeioeioei!!

? Wat is me dat hier ?
Ik durf niets meer zeggen...
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr jun 06, 2008 9:08 pm

laster? niets te laster, als die fretten daar in slechte omstandigheden zitten dan is dat toch zo zeker...

mss hebben ze in dat bedrijf wel een functie geopent, om het internet af te schuimen naar mensen die kwaad spreken over hun :)

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » za jun 07, 2008 10:50 am

Ondertussen is er contact geweest met zowel Ani-zoo als de dierenzaak in kwestie.

Beide contacten verliepen in een constructieve sfeer.

Meer hierover binnenkort.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » za jun 07, 2008 11:00 pm

Bedankt Voorzitter :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Kevin Rijm
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 6:43 am

Berichtdoor Kevin Rijm » wo jul 09, 2008 1:02 am

Nu mogen die pipo's zeggen wat ze willen maar als ik mij niet vergis is er nog steeds het recht van de vrije meningsuiting. Dit is zelfs niet eens laster maar de pure waarheid. Mooiste voorbeeld is afgelopen zondag geweest. Na een dagje urban exploring in de buurt van Brussel kwamen we op de terugweg voorbij de desbetreffende zaak en ik kon het niet laten om een kijkje te nemen. Conclusie: fretten van amper 6 weken oud (bevestigd door dierenarts) in glazen bakken met een soort van pulp op de bodem als bodemvulling, géén eten, géén drinken en toen ik er iets van zei kreeg ik het botte antwoord dat zij beter wisten dan mij wat goed is voor de dieren... (dan nog in het frans ook maar das weer een andere discussie :D ) In een van de 'zalen' brak plots paniek uit omdat een slang ontsnapt was (goed zorg dragen voor de dieren noemen ze dat dan) Spinnen zitten in krekelbakjes van 10x10x4. Honden in kooien waar ze niet eens rechtop kunnen staan. En om mee te doen met de modegrillen van de huidige Paris Hilton wannabe's is er een heuse display met allerlei Chihuahua's in alle maten en gewichten.
Als wij enkel de waarheid spreken, hoe kan er dan sprake zijn van laster?? Gaia is reeds ingelicht, testaankoop volgt en als er nog mensen zijn die weten waar ik aan de bel kan trekken laat het mij weten want mij is het kotsbeu dat deze praktijken blijven doorgaan.

Bij aankoop van een dier zijn er nog praktijken die niet door de beugel kunnen, je mag je dier binnen de 48 uur inruilen voor een ander exemplaar als blijkt dat je dier ziek is (klinkt alsof je een microgolf koopt) Hoe kan je in godsnaam een dier volledig laten onderzoeken op ziektes en de resultaten binnen de 48 uur weten?

Dus in het kort mijn mening: sluiten die handel en de betrokkenen hetzelfde leed toebrengen!!!

Ik begrijp dat je onder druk gezet bent Hans maar ik zou toch even juridisch advies inwinnen want ik denk niet dat ze je zomaar kunnen verplichten om te censureren (websites als die van Blood and Honour bevatten veel straffere zaken dan dit hoor!)

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » wo jul 09, 2008 1:01 pm

Origineel gepost door Kevin Rijm

Nu mogen die pipo's zeggen wat ze willen maar als ik mij niet vergis is er nog steeds het recht van de vrije meningsuiting. Dit is zelfs niet eens laster maar de pure waarheid. Mooiste voorbeeld is afgelopen zondag geweest. Na een dagje urban exploring in de buurt van Brussel kwamen we op de terugweg voorbij de desbetreffende zaak en ik kon het niet laten om een kijkje te nemen. Conclusie: fretten van amper 6 weken oud (bevestigd door dierenarts) in glazen bakken met een soort van pulp op de bodem als bodemvulling, géén eten, géén drinken en toen ik er iets van zei kreeg ik het botte antwoord dat zij beter wisten dan mij wat goed is voor de dieren... (dan nog in het frans ook maar das weer een andere discussie :D ) In een van de 'zalen' brak plots paniek uit omdat een slang ontsnapt was (goed zorg dragen voor de dieren noemen ze dat dan) Spinnen zitten in krekelbakjes van 10x10x4. Honden in kooien waar ze niet eens rechtop kunnen staan. En om mee te doen met de modegrillen van de huidige Paris Hilton wannabe's is er een heuse display met allerlei Chihuahua's in alle maten en gewichten.
Als wij enkel de waarheid spreken, hoe kan er dan sprake zijn van laster?? Gaia is reeds ingelicht, testaankoop volgt en als er nog mensen zijn die weten waar ik aan de bel kan trekken laat het mij weten want mij is het kotsbeu dat deze praktijken blijven doorgaan.

Bij aankoop van een dier zijn er nog praktijken die niet door de beugel kunnen, je mag je dier binnen de 48 uur inruilen voor een ander exemplaar als blijkt dat je dier ziek is (klinkt alsof je een microgolf koopt) Hoe kan je in godsnaam een dier volledig laten onderzoeken op ziektes en de resultaten binnen de 48 uur weten?

Dus in het kort mijn mening: sluiten die handel en de betrokkenen hetzelfde leed toebrengen!!!

Ik begrijp dat je onder druk gezet bent Hans maar ik zou toch even juridisch advies inwinnen want ik denk niet dat ze je zomaar kunnen verplichten om te censureren (websites als die van Blood and Honour bevatten veel straffere zaken dan dit hoor!)
Wat er achter de schermen gebeurt, is 10 keer erger dan dit hoor ;)
Het is niet voor niets dat sommige delen van de winkel niet toegankelijk zijn voor het publiek.
Ik nam een jaar ofzo geleden de proef op de som, en besloot er te gaan werken, om te zien of het echt zo erg was als ze zeggen...
Nou, ik heb na 3 dagen werken ontslag genomen omdat ik het niet meer kon aanzien...dat geeft je al een behoorlijk idee ;)
De ierse wolfshonden in de krappe glazen bakken hebben ruimte zat tegenover de pas ingevoerde pups die zich in de achterruimte bevinden %)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo jul 09, 2008 4:24 pm

Origineel gepost door Kevin Rijm

Nu mogen die pipo's zeggen wat ze willen maar als ik mij niet vergis is er nog steeds het recht van de vrije meningsuiting. Dit is zelfs niet eens laster maar de pure waarheid. Mooiste voorbeeld is afgelopen zondag geweest. Na een dagje urban exploring in de buurt van Brussel kwamen we op de terugweg voorbij de desbetreffende zaak en ik kon het niet laten om een kijkje te nemen. Conclusie: fretten van amper 6 weken oud (bevestigd door dierenarts) in glazen bakken met een soort van pulp op de bodem als bodemvulling, géén eten, géén drinken en toen ik er iets van zei kreeg ik het botte antwoord dat zij beter wisten dan mij wat goed is voor de dieren... (dan nog in het frans ook maar das weer een andere discussie :D ) In een van de 'zalen' brak plots paniek uit omdat een slang ontsnapt was (goed zorg dragen voor de dieren noemen ze dat dan) Spinnen zitten in krekelbakjes van 10x10x4. Honden in kooien waar ze niet eens rechtop kunnen staan. En om mee te doen met de modegrillen van de huidige Paris Hilton wannabe's is er een heuse display met allerlei Chihuahua's in alle maten en gewichten.
Als wij enkel de waarheid spreken, hoe kan er dan sprake zijn van laster?? Gaia is reeds ingelicht, testaankoop volgt en als er nog mensen zijn die weten waar ik aan de bel kan trekken laat het mij weten want mij is het kotsbeu dat deze praktijken blijven doorgaan.

Bij aankoop van een dier zijn er nog praktijken die niet door de beugel kunnen, je mag je dier binnen de 48 uur inruilen voor een ander exemplaar als blijkt dat je dier ziek is (klinkt alsof je een microgolf koopt) Hoe kan je in godsnaam een dier volledig laten onderzoeken op ziektes en de resultaten binnen de 48 uur weten?

Dus in het kort mijn mening: sluiten die handel en de betrokkenen hetzelfde leed toebrengen!!!

Ik begrijp dat je onder druk gezet bent Hans maar ik zou toch even juridisch advies inwinnen want ik denk niet dat ze je zomaar kunnen verplichten om te censureren (websites als die van Blood and Honour bevatten veel straffere zaken dan dit hoor!)
die garantie is 48u voor een gewone ziekte moeilijkere ziektes zijn 10-14 dagen
Die spinnen zijn zo klein dat het niet groter hoeft bijna elke winkel waar er chiwawa's zitten zitten er zoveel.
enkel kleine honden /pups zitten nog in een glazen kot
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo jul 09, 2008 5:06 pm

kijk mannen het enigste da wij kunnen doen is luisteren naar hans er geen woorden ni meer aan vuil maken en elke keer we gaan kijken hoe ze zitten
en misschien daar is een aanspreken.
daar beesten gaan halen da haalt niks uit want dan is er weer plaats voor een ander dier die daar ziek en verwaarloosd wordt.

en ook de uitleg geven hoe je best de fretjes kunnen huisvesten.
das het enigste.
ik weet het heb ook uit medelijden onze zorro daar mee genomen awel de week er na zaten er terug andere fretten...
daar draait het om...VERKOPEN!!!
ok een dier is geen ijskast of ne microgolfoven maar laat de dieren daar zitten zo gaan we bereiken wa we willen.
da ze dicht gaan of da ze hun beesten weg doen.
ik woon spijtig genoeg te ver om daar te gaan kijken elk weekend vroeger deed ik da.
maar zo lang ze eten en drinken hebben kunnen we niks zeggen want dan orden ze ni verwaarloosd.
dus mensen laat het zo zie je echt da het spuigaten uitloopt spreek hans dan is aan op een speelnamiddag...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Kevin Rijm
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 6:43 am

Berichtdoor Kevin Rijm » za jul 12, 2008 3:27 pm

Origineel gepost door Angelke

Die spinnen zijn zo klein dat het niet groter hoeft
Jup in het wildlife heeft iedere spin ook maar 10 vierkante cm om rond te lopen... Ik zelf heb ook al verschillende vogelspinnen gehad en weet er immens veel van. Als ik iets koop dan wil ik er alles van weten. Ik heb van alle spinnen die ik al gehad heb de caresheets opgezocht en alles wat ik moest weten er over opgezocht. Mag je ook eens doen vóór je gaat beweren dat die dieren geen beweging nodig hebben. Standaard terraria voor vogelspinnen zijn minstens 30*40*30 en dus niet de grootte van een krekelbakje.

Kevin Rijm
Berichten: 1
Lid geworden op: vr jan 06, 2006 6:43 am

Berichtdoor Kevin Rijm » za jul 12, 2008 3:35 pm

Origineel gepost door Angelke

die garantie is 48u voor een gewone ziekte moeilijkere ziektes zijn 10-14 dagen
enkel kleine honden /pups zitten nog in een glazen kot
Was op dit stukje m'n reactie vergeten :D Van die 10-14 dagen is niets te vinden op de papieren die je meekrijgt en dus heb je lekker geen poot om op te staan.

En als laatste, omdat het kleine honden/pups zijn mogen ze wel in een glazen kot zitten ofzo %)

Jeez!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jul 12, 2008 5:06 pm

Een, chiwawa pup is zo breekbaar dat een minieme tocht al dodelijke longontstekingen kan bezorge!!!!!
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jul 12, 2008 5:07 pm

En btw kzen student dierenzorg dus zal ook wel weten wa ik zeg !!!!
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » za jul 12, 2008 5:16 pm

Origineel gepost door Angelke

Een, chiwawa pup is zo breekbaar dat een minieme tocht al dodelijke longontstekingen kan bezorge!!!!!
Een chihuahua is inderdaad een overgevoelige hond (als je dat een hond kan noemen (@) ) voor ziektes en dergelijke, maar geloof me, ze steken ze niet in glazen bakken omwille van gezondheidsredenen. Immers, er stappen elke dag honderden mensen die zaak binnen, die lekker de ziektekiemen van buiten mee met zich dragen. Erger nog, je kan er binnen met je huisdier, dus kwestie van ziektes lappen ze het dierenwelzijn aan hun laars ;)
Tijdens het verschonen van die hokken staat de buitendeur trouwens open, dus staan ze op de tocht, daar komt nog bij dat er in die glazen bakken zaagsel zit, wat slecht is voor de luchtwegen van elk gevoelig dier.
Als er iets nog ergers is dan een slechte dierenwinkel, dan is het wel eentje die beweert alles goed te doen
;)

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » za jul 12, 2008 6:15 pm

jongens, hier stopt het anders gooi ik er een slotje op.

converseren mag maar op een volwassen manier!
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za jul 12, 2008 6:30 pm

Als pup moet je idd wel voorzichtig zijn met een chihuahua en kan het weten want ik heb er hier 6 rondlopen. Maar als je een chihuahua pupje koopt bij een goede fokker en deze verkeerd in perfecte gezondheid zal het hondje zeker niet zo snel ziek worden hoor. Mijn schatjes zijn allemaal al 11 en 10 jaar oud en meer dan de helft heeft een goede gezondheid en ze springen hier dagelijks nog rond als jonge hondjes! :D En mijn schatjes dragen enkel kleding wanneer het buiten al flink koud is dus boven de 10 graden dragen ze zelfs nog geen T-shirtje want anders breek je de weerstand te hard bij dit ras. :)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten