dierenzaak

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » di sep 14, 2010 11:11 pm


Hier is het de wet van de sterkste... Wat oorreiniger in de gehoorgang, wat inmasseren, bij het nekvel nemen en uitkuisen...
This is the only way ... :cry: :cry: :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: dierenzaak

Berichtdoor jeanine » wo sep 15, 2010 7:54 am

Bij Milo is oortjes kuisen geen gewone klus. Hij haat het nekvel nemen, net een duivel in een wijwatervat. Ik geef hem telkens nieuwe olie op z'n buik zodra hij gedaan heeft met likken. Even het nekvel vastnemen om druppels in de oren te doen, olie op de buik en nekvel los tijdens het in masseren dan kopje naar de buik duwen weer nekvel en heel vlug uitkuisen . Als hij te veel tegenspartelt gaat hij onder de arm als een doedelzak, nekvel vast en vlug verder doen. Extra olie op z'n buikje als beloning om hem het nare gevoel te laten vergeten. Lust Lucy geen olie probeer dan met ongezouten melkerij boter de klus te klaren. Ik heb in het verleden wel heel lange tijd niet regelmatig oren gekuist, resultaat was heel vuile oren op termijn en veel langer werk aan dan. Dat was dus geen goed idee om hen te ontzien. :oops: Nu is het graag of niet graag, doen en belonen achteraf met lekkers.
Tof dat ze zich aangepast heeft bij je, ze zal je al meer vertrouwen :domhoog:
Afbeelding

inestijssens
Berichten: 0
Lid geworden op: za aug 21, 2010 12:16 am

Re: dierenzaak

Berichtdoor inestijssens » za nov 06, 2010 10:58 pm

bij mij thuis snappen ze fretjes niet zo goed,ze denken als het eens niet bijt zal het nooit meer bijten

vandaag wou mijn oma het waterflesje dat van haar ren gevallen was er terug aan doen(ze was het al de ganse avond ervan aant gooien Lucy) en ze maakte het eraan vast en poef Lucy beet
wat raar is want ze bijt al mega lang niet meer...en iedereen begon van ja en dat kan toch niet blabla en ik zei jawel tis niet omdat ze een lange
tijd niet meer gebeten heeft dat ze nooit meer bijt,en ze beet ook niet door,mss is ze slecht gezind of hyperachtief etc
nuja ik pakte haar op en zei neen Lucy foei en poef ze beet ineens ook

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: dierenzaak

Berichtdoor _K8_ » za nov 06, 2010 11:07 pm

gebeurt vaker, mijn Tchoco hervalt af en toe ook eens.
Soms gewoon omdat hij wilt spelen en soms bij het oortjes kuisen.
Is normale frettengedrag, gewoon blijven straffen, direct bij de nekvel en tik tegen de neus met een luide en duidelijke FOEI erbij.
Mij bijten mijn fretjes zo goed als nooit maar iemand anders die ze wilt vastpakken kan wel eens een hap krijgen, zeker als ze die mensen niet gewend zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: dierenzaak

Berichtdoor Margiet » zo nov 07, 2010 4:08 am

Let er de volgende dagen toch maar een beetje extra op. Een fret die normaal niet (meer) bijt en plots toch zelfs het baasje bijt, heeft daar meestal een reden voor.

Het kan natuurlijk even goed dat Lucy ook jou beet uit protest omdat jij haar strafte, daarom dat ik zeg het toch even in de gaten te houden. Het kan totaal niets zijn, gewoon even hervallen, maar het kan soms ook de voorbode zijn van iets dat niet in orde is. Je fretje kan nu eenmaal niet praten, alleen de tandjes maken duidelijk dat ze niet akkoord ging met de gang van zaken. Of het dan gewoon "streken" zijn of of ze zich niet goed voelt ofzo, merk je de volgende dagen wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: dierenzaak

Berichtdoor _K8_ » zo nov 07, 2010 6:10 am

Mss omdat je haar verkeerd vastpakte voor te straffen en haar pijn deed ofzo
Gewoon efkes laten hangen aan de nekvel tot dat ze het opgeeft en niet meer tegenstribbelt


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten