Dierenarts omgeving Leuven

Dierenartsen zijn ook maar mensen, veroordeel hen niet te snel. Langs de andere kant mag je toch net dat ietsje kritisch wezen tegenover de persoon die zich bekommert over de gezondheid van jouw fretsels. Hier kan je je ervaringen kwijt over de dierenartsen-dierenklinieken die jij bezocht. Wat vond je van de service? Was de kennis betreffende fretten toereikend? Vond je de rekening te goedkoop/te duur? Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de dierenarts(praktijk) of dierenkliniek en vermeld in je tekst ook de gemeente.
Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Tami » wo feb 01, 2012 1:41 pm

Spijtig genoeg heb ik voor het eerst in bijna 10 jaar een mogelijk ernstig ziek fret (wordt steeds kaler, voornamelijk in zijn nek en buik) en dus ben ik op zoek naar een dierenarts met frettenkennis in de omgeving van Leuven.
Heeft er iemand ervaring met de dierenartsenpraktijk Erasme (vroeger LOBO denk ik) op de Ruelensvest? Ze hebben een aantal jaren terug onze ten dode opschreven kat er kunnen doorhalen en ze beweerden ook iemand te hebben met frettenkennis.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » wo feb 01, 2012 2:27 pm

In Leuven ken ik niemand. Volgens ik hier meekrijg doet het me denken aan een bijniertumor. Een implantaat zetten kan elke da voor elkaar krijgen. ;)
In Hoboken is er wel een da met heel veel frettenervaring, Elly Frank. Misschien een haalbare kaart?
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor a3ke » wo feb 01, 2012 4:36 pm

Dan ligt Bart Van Der Kuylen (mechelen) een pak dichter dan Hoboken hoor jeanine ;)

Van Leuven uit Ine Meeuws in Hasselt even ver , Elly Frank is dus verst zelfs verwijderd :p
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » wo feb 01, 2012 8:59 pm

Hallo Tami,

het lijkt idd op problemen met de bijnieren maar na hetgeen wij laatst meegemaakt hebben met een fret, "bestel" ik toch niet zomaar even een implantaat hiervoor maar laat ik alles even nakijken. Wij kregen na dik 3 jaar 2 fretten terug binnen, Satan & Tequila. Ik heb dat duo 3 jaar geleden al niet graag laten weggaan uit de Opvang maar dacht dat een goede thuis waar ze hoofdzakelijk alleenaandacht kregen beter zou zijn dan thuis de gedeelde aandacht tussen hen, de andere opvangers en onze eigen fretten.

Niets bleek dus minder waar : Tequila bleek een gezwel op zijn staart te hebben waarvan de baasjes al wel "iets" gezien hadden, ze dachten een verstopt haarvaatje. Na controle door Ine werd tot opereren overgegaan, het labo wees 10 dagen later uit dat het om een kwaadaardige tumor ging, hopelijk zonder uitzaaiingen.

Afbeelding

Satan had "wat haarverlies" de laatste tijd werd me gezegd :

Afbeelding "Wat" is rekbaar begrip volgens mij ...

Eerste reactie van Ine was ook : implantaat en even afwachten. Het werd alleen erger, hij markeerde elke plaats waar andere fretten passeerden, hij was zenuwachtig, rusteloos, altijd opgejaagd en na een kleine 2 maanden was er eigenlijk absoluut geen verbetering. Ine maakte een echo : niet één maar 2 bijniertumoren, zowel links als rechts. Links zijn die operabel, rechts niet ... Satan kreeg een injectie Lupron bij in de hoop dat zijn lijfje daar op ging reageren maar een volgende echo leverde ons 1 bijniertumor van 1,58cm op en eentje van 1,63cm. Geen wonder dat ons ventje zich zo rot voelde!

We hebben dan samen met Ine besloten toch maar te opereren, die linkerbijniertumor kon verwijderd, zo was het geen leven meer voor het ventje.

Wonder boven wonder bleek een weekje later bij de operatie dat zijn rechterbijniertumor verkleind was, die had wel gereageerd op de Lupron en het implantaat en de linkerbijniertumor werd weg genomen. We hopen van harte dat onze Satan goed blijft reageren op de medicatie, het was dan mss geen simpele en snelle behandeling die elke Da kan maar gelukkig is ze blijven doorzoeken tot er ergens een behandeling vat had op die tumoren.

Onze Satan vorige week :

Afbeelding :domhoog: Afbeelding

De 2 fretjes zijn nog niet helemaal hersteld maar in ieder geval een heel stuk beter, gelukkig! Het blijven zoeken naar oplossingen is hetgeen me onder andere zo meevalt bij Ine, ze zal doen wat mogelijk is, zolang als het mogelijk is, al weet ze ook verdomd goed wanneer stoppen de enige humane oplossing is ...

Dr. Ine Meuwis
Gouverneur Roppesingel 79
3500 Hasselt
011/284600


Wij wonen in Rotselaar en idd, het is een eindje, maar als je merkt dat je beestjes daar echt goed verzorgd worden, is de afstand verwaarloosbaar ...

Hou ons op de hoogte van de gezondheid van je fretseltje, hé?
Afbeelding

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Tami » wo feb 01, 2012 10:29 pm

Die foto van Satan :cry:, nee zo erg heeft Ayko het gelukkig nog niet (alhoewel zijn buikje echt wel kaal geworden is op een paar weken tijd).
De dierenartsenpraktijk Erasme gaf aan dat als het bijniertumoren zijn (wat ook zij vermoeden), ze onvoldoende ervaring hebben met de behandeling hiervan en dit dus liever niet deden.
Ik heb nu dinsdag een afspraak bij Bart Vander Kuylen en hoop dan iets meer te weten.
Buiten de kaalheid merk ik verder niets aan Ayko: hij markeert niet, vertoont geen sleepgedrag richting Loekie. Rusteloos, tja druk is hij al heel zijn leven (ik noem hem niet voor niets regelmatig mijn duracell-konijntje). Ik hoop er dus op tijd bij te zijn.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » wo feb 01, 2012 11:07 pm

Hopen dat het dan idd alleen "simpele" bijniertumoren zijn ....
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » do feb 02, 2012 3:37 pm

Satan ziet er inderdaad al beter uit. De eerste optie van Ine was toch ook een implantaat eerst de kans te geven. ;) Als dit niet echt het probleem oplost is het maar normaal dat men verder zou zoeken. Een operatie is voor mij toch altijd het laatste redmiddel.
A3ke, ik ben dan ook niet uit die buurt :p
Hou ons maar op de hoogte van de bevindingen en succes met de behandeling. Wel eerlijk van de da om te zeggen dat er onvoldoende kennis was om de zorg te waarborgen. :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » vr feb 03, 2012 7:11 am

Ja, Jeanine, dat heeft ze ook idd als eerste reactie gehad, maar ook omdat er al 1 tumor duidelijk voelbaar was en een implantaat op zich nooit veel kwaad kan ... ;)

Maar wat dat verder blijven zoeken betreft, er zijn precies Da's met de vleet die zich daar niet zo mee bezig houden, hoor. "Geduld" om uiteindelijk te eindigen met de woorden "beter inslapen" na maanden gesukkel, heb ik al enkele keren weten gebeuren, op verschillende plaatsen dan nog ... :(

Maar kom, ik zal maar eens snel naar Hasselt bollen (na 1,5u slaap :zzz: ) .... de fretten van Steven moeten om 8u30 onder het mes bij Ine. De jongste telg wordt gecastreerd en ons Dollyke moet met een tandje minder door het leven gaan gaan ... Reden genoeg voor "Oma" om de kleine meid tijdens Stevens vakantie uitgebreid in de watten te leggen!! :rol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » vr feb 03, 2012 11:14 am

Margiet, met mijn da heb ik toch ook andere ervaring. Als het niet het beoogde resultaat heeft zoekt ze ook verder, ik vind dit maar normaal ook. Heb ik al meermaals mogen ervaren. Wat het tandje betreft van Dolleke, ik hoop dat ze er minder last van zal hebben dan onze Milo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » vr feb 03, 2012 3:11 pm

Wel, het bewijs dat blijkbaar niet iedere Da doet wat Ine doet, is weer eens geleverd ...

Dolly's tandje is eruit en de andere tandjes zijn gekuist. Maar Mo kon echt niet gewoon gecastreerd, zijn balletjes zaten vast in zijn lies door de ... kuch, kuch, hoeveelheid vet die de jonge heer zowat overal zitten heeft. :rol: Geen ramp maar ja, zwaardere operatie waar niet over gerept werd door de andere Da.

Tot daaraan toe maar ze hadden allebei oormijt en dat had de andere Da blijkbaar niet gezien of niet nagekeken. Ine kijkt dat standaard na, bij elke fret die ze vast heeft en ik ging er dus ook vanuit dat andere Da's dat ook deden ...

Ma kom, Jef is het duo halen, ze hebben de Stronghold ginder al gekregen, alles is goed afgelopen!! :domhoog:
Afbeelding

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Tami » za feb 11, 2012 10:10 pm

Onder het motto: beter laat dan nooit, hier een update.
Het zouden waarschijnlijk bijniertumoren zijn. Waarschijnlijk, aangezien alle symptomen in die richting wijzen, maar de tumor(en) niet voelbaar waren. Momenteel krijgt hij vetoryl, als dit helpt zijn we 100% zeker dat het dat is. De Da was eerder voorstander om hem,omwille van zijn leeftijd, in dat geval te opereren: hij wordt in mei pas 3 jaar en dus is de rest van zijn leven medicatie geven wel nog zeer lang. Maar goed, dat is een beslissing waar we nog even over kunnen nadenken.
Wel heeft hij sinds enkele dagen veel jeuk en heeft hij onder zijn staart een plekje wat verdacht veel lijkt op een hot spot. Kan die jeuk veroorzaakt worden door die tumoren? Indien het niet betert, ga ik hiervoor volgende week eens terug bellen naar de Da.
1 ding ben ik dinsdag vergeten te vragen: hoe groot is eigenlijk de kans op uitzaaiingen (of gaat het vaak om goedaardige gezwellen)?

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Bientje » za feb 11, 2012 11:11 pm

Als het effectief bijniertumoren zijn, kan dit in de meeste gevallen gestabiliseerd worden door simpelweg een implantaat te zetten. Als dit aanslaat ben je goed voor een hele tijd en moet je geen medicatie bijgeven.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » zo feb 12, 2012 12:18 am

Bijniertumoren vaststellen als ze niet voelbaar zijn, wordt door onze Da met de echo gedaan. Zelfs dan valt vaak niet met 100% zekerheid te zeggen of het een linker- of een rechterbijniertumor betreft.

Links valt idd makkelijk te opereren, rechts dus NIET ! Door de aanwezigheid van de vena cava (belangrijk bloedvat) is het vaak een operatie met dodelijke afloop voor de fret in kwestie.

Laat eerst maar met een zo groot mogelijke zekerheid vaststellen dus waar die tumor zich bevindt. Een gevaar dat je ook vaak ziet met één bijniertumor is dat er x-maanden of jaren later hetzelfde ontstaat aan de andere kant. Van "uitzaaiingen" heb ik nog niet gehoord.

De medicatie die je meegekregen hebt, heb ik nooit moeten geven dus, ik weet niet of en hoe lang die dus effectief verbetering zal brengen. Een alternatief voor het opereren van bijniertumoren is in de eerste plaats dus het implantaat (Suprelorin), werkt meestal heel goed maar wij zijn ook al aan onze 2de fret toe waarbij het niet wil aanslaan. Op de hoeveelheid fretten die wij hebben is dat ongeveer 1 op 4 die er niet op reageert dus. Een andere mogelijkheid die vóór het implantaat een revelatie in de "bijniertumor-problematiek" gaf was Lupron (of Lucrin), dat wordt dan om de maand, om de 3 maanden of om het half jaar gegeven, afhankelijk van de dosis die jouw Da gebruikt. Ook hier zijn hele goede resultaten mee geboekt, echter ook weer hier en daar een fret die er niet op reageert, maar dat zal je wel bij elke behandeling meemaken.

Ik veronderstel dat het medicament dat je meegekregen hebt ook iets in die aard is? Ondertussen maar zelf even opgezocht : Vetoryl wordt blijkbaar gegeven bij (honden met) de ziekte van Cushing ( eveneens een bijnieraandoening), ook een tumor (in de pijnappelklier) die de hormoonhuishouding doet ontsporen, net zoals deze veronderstelde bijniertumor dus de hormonen van je fretje zou kunnen omver gooien. Ik veronderstel dus dat je Da eventueel een bevestiging van de diagnose wil op deze manier ...

Dat "jeuk" hebben en gele-bruine vlekjes (secretie van talgklieren) zijn idd een vaak voorkomende eerste vaststelling die je als leek doet, zeker als het de eerste keer is dat je een fretje met bijnierproblemen hebt ...

Succes in elk geval en hou ons op de hoogte, hé!
Afbeelding

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Tami » zo feb 12, 2012 9:03 pm

Allereerst Margiet, bedankt voor je heldere uitleg!!
Ik ben dus naar Bart Vander Kuylen geweest omdat ik dacht dat hij wel zeer veel over fretjes wist (blijkbaar dus toch niet). Hij sprak enkel over de mogelijkheid om verder te blijven behandelen met Vetoryl (waar hij precies niet echt voorstander van was) ofwel om te opereren. Over Suprelorin of Lupron heeft hij niet gesproken, blijkbaar kent hij dit niet of werkt hij hier niet mee. Op mijn vraag over het gevaar van de operatie antwoordde hij ook dat dit een vrij eenvoudige operatie was die hij al zeer vaak uitgevoerd heeft. Ik heb medicatie meegekregen voor 1 maand en ga dit opgebruiken om te zien of het helpt (wat het wel lijkt te doen aangezien ik gisteren allemaal kleine haartjes zag op zijn staart :D ). Maar ik begin wel sterk te denken om nadien voor een second opinion naar Dr. Ine Meuwis te gaan vooraleer ik een beslissing neem om Ayko te laten opereren of niet.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » zo feb 12, 2012 10:07 pm

Ik heb onze Mikado moeten afgeven 6 jaar geleden aan het (proberen te) opereren van een rechter bijniertumor, al is het dan idd "routine" volgens sommige Da's ...

Ik weet dat Bart vroeger echt wel de nr 1 "Frettendokter" was maar net zoals bij bv een gewone huisarts, als je je niet blijft verdiepen in de nieuwe dingen die uitkomen op medisch gebied, ben je in deze tijd van constante ontwikkeling snel een stuk achter aan 't lopen. Bart is en blijft een goede Da, daar hoor je me niet over, maar ik weet dat Ine minstens maandelijks bijstudies doet, congressen (op)volgt en zelf deze week een lezing moest doen over bijniertumoren. Ik had haar de foto's van onze Satan uitvergroot bezorgd, ze blonk van blijdschap over het resultaat. ;)

Toch had het ventje, ondanks het verwijderen van die linker bijniertumor, vorig weekend weer dat nerveuze op zich. Zijn haartjes zijn nog veel beter bij gegroeid dan op de foto maar zijn gedrag alarmeerde me dus weer. Een bezoekje bij Ine bevestigde mijn vermoeden, één tumor is weg maar de andere is ondanks het implantaat nog steeds behoorlijk actief en de Lupron moet best om de 6 à 8 weken herhaald worden. Zolang we ons ventje zo verder helpen kunnen, rijden we Hasselt maar een keertje meer op en af, hé! :p

Het is echter ook een feit, zoals Ine zelf aangaf deze week, dat ze massa's ervaring en kennis bij opdoet doordat ze net zoveel patiënten méér krijgt dan vroeger. Ze komen van ver, van heel ver ondertussen (bv van Gelderland, zo 'n kleine 250km verder :s ) en door zoveel "speciale" of gewoon regelmatig terugkerende gevallen te zien, leert ze meer en meer. Zo blijkt ze net een ontdekking gedaan te hebben wat de insulinoma-operaties betreft, een operatie die vroeger zelden écht goede resultaten opleverde. Nu echter weten we van de 4 "gevallen" die we de afgelopen 3 maanden zélf kennen, niks dan goeds te vertellen! :domhoog: Ook daarover moest ze gaan "babbelen" dit weekend ...

Maar al prijs ik haar de hemel in, niet alleen om haar hulp bij alle dieren hier maar ook om haar menselijkheid, om haar medeleven en om het helpen 24/7 als ze maar enigszins kan, ze verliest ook wel patiëntjes, hoor. Niet elk fretje (diertje) is nog te helpen, niet elk risico kan uitgeschakeld voor een operatie, de narcose blijft een gevoelig punt. Maar qua frettenkennis loopt ze idd volgens mij behoorlijk bij de besten, ja! ;)

Laat maar iets weten als je zou gaan ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor a3ke » zo feb 12, 2012 10:10 pm

Over Suprelorin heeft hij niet gesproken, blijkbaar kent hij dit niet of werkt hij hier niet mee.
Heeft zelfs de 2 verschillende dosissen in huis nu normaal , heeft vorige maand nog 1 van onze kloefers ermee behandeld (maar dan als chemische castratie effectief)

Hij is er wle geen voorstander van wegens enorm duur (castratie ram kost de helft dan de zwaarste implantaat) en operatie bijnier komt dus ook vrijwel goedkoper uit

Maar kennen en in huis hebben geen nood hoor ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » zo feb 12, 2012 10:16 pm

Hij is er wle geen voorstander van wegens enorm duur (castratie ram kost de helft dan de zwaarste implantaat) en operatie bijnier komt dus ook vrijwel goedkoper uit
Die beslissing ligt wel bij de eigenaar van het dier volgens mij en als die niet ingelicht wordt over de mogelijkheden of de bestaande therapieën, is het moeilijk, natuurlijk.

Een operatie aan een bijniertumor is echt wel iets meer dan de max 80€ die Ine vraagt, toch zeker als je het een antesedant geeft enkele uren na elke operatie, ze eerst wil zien eten en dan pas, na uren couveuse om lekker op te warmen, naar huis laat gaan. Ik denk dat je toch een 130 à 150€ kwijt bent dan ... En als Ine nog andere dingen "vreest" trekt ze ook bloed tijdens de narcose, zodat de labo-kosten er nog bij kunnen komen achteraf. Maar daar gaat het niet om, ik vind gewoon dat de keuze van al dan niet te duur door de baasjes genomen moet kunnen worden ...

En idd, het implantaat als chemische castratie raadt Ine ook niet aan, tenzij je daarna nog wil kweken met die ram.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » zo feb 12, 2012 10:18 pm

Mijn Tootsie was de eerste hier waar er bijniertumoren bij vastgesteld zijn in zijn zesde levensjaar. Anderhalf jaar kreeg hij de Lucrin. De eerste dosis was te zwaar, hij heeft een week bloed geplast. Tussen de inspuitingen voelde hij zich wel beter en het laatste spuitje is hem niet goed meer bekomen. Tootsie kreeg er een hartprobleem bij en het was nog het proberen waard dat laatste spuitje.
Milo goed 3 jaar toen de bijniertumor zich liet opmerken, niet voelbaar en geen haaruitval nog. Hij kreeg het implantaat en was er een jaar goed mee. Een tweede implantaat gekregen toen hij 5 jaar was. Ik twijfel momenteel of ik hem er weer een laat plaatsen of nog wat afwacht hoe het hier verder verloopt. Ik ben wel tevreden over het geven van het implantaat, maar er 2 jaar mee doen lijkt niet te lukken hier.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » ma feb 13, 2012 3:23 am

Jeanine, kreeg Tootsie ook geen hogere dosis ineens van die Lupron (Lucrin). Ik dacht dat jij toen niet maandelijks tot 6 weken later terug moest gaan zoals ik wel moest bij onze eerste hier die ermee behandeld werd? Onze Mike had ook compleet geen enkele aanwijzing van bijniertumoren, dat was het probleem tijdens het zoeken naar "wat" er fout ging, er was ook nog geen echo-mogelijkheid toen in Hasselt. Toen de linker bijniertumor ontdekt werd en alle andere miserie die ons ventje had zonder dat we iets gemerkt hadden (was ook nog geen 4 jaar) was het erop of eronder. :( Met Lupron waren in 2006 ook nog maar weinig Da's vertrouwd, het enige wat ik er toen van hoorde achteraf was dat het afschuwelijk duur was en amper te verkrijgen. De ampulles waren veel te groot, moesten verdeeld en konden niet bewaard, het is bij ons allemaal snel opgelost geraakt toen Ine eens alle inlichtingen vergaard had, maar voor onze Mikado was het jammer genoeg te laat ...

En ons Jommeke's 2de implantaat is ook weer aan't uitgewerkt geraken, moeten ook eens serieus aan nr 3 gaan denken. De nieuwe Suprelorin 9,4 riskeer ik wel niet meer bij ons oud kereltje, ik denk dat dat mss toch wat teveel van het goeie zou kunnen zijn. Maar dat is mss ook omdat daar nu nog niet zoveel over geweten is, hé? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » ma feb 13, 2012 8:42 am

Tootsie kreeg de eerste keer een overdosis, ik wil hier geen da met de vinger wijzen. Mijn da had geen enkele ervaring en gaf de dosis die een andere da mij had aanbevolen. Een halve spuit dus, bleek dat voor Tootsie de 1/3 dosis nog wat zwaar uitviel en hij genoeg had aan 1/4. Het is natuurlijk ook al enkele jaren geleden en men wist er veel minder over dan nu. Ik dacht dat hij om de 5 a 6 maanden zijn spuitje kreeg. Ik heb hem nog een goed anderhalf jaar kunnen houden zo. Tootsie is 8 jaar en 3 maanden geworden, de allerlaatste maanden enkel bergaf gegaan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor Margiet » ma feb 13, 2012 12:50 pm

Ja, 't is dat wat Ine zelf zegt hé, alleen de "oefening" geeft hen ervaring op de duur ...

Ik heb op die manier onze Mike ook moeten afgeven, ook bij Ine en ze vindt het zelf nog steeds vreselijk dat ze er toen nog zo weinig van wisten of kenden. Maar dat kan je hen idd niet kwalijk nemen, hoe pijn het ook voor ons gedaan heeft.

Daarmee ook dat dat bijhouden en bij aanleren van alle nieuwe dingen zo belangrijk is, zowel bij onze fretjes als bij alle andere levende wezens, wij incluis, hé!

Dat insulinoma-probleem begint nu ook steeds meer en beter opgevolgd te kunnen worden, maar toch, het staat ook nog maar in de startblokken. Elk succes leert hen en ons iets bij, je zou alleen zelfs liefst zien dat al dat "proberen" niet bij jouw diertje moest gebeuren natuurlijk. :s

Oefening baart nog steeds kunst, zeggen ze en het zal zo als alles met vallen en opstaan moeten ...
Afbeelding

dieter1310
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 20, 2009 10:16 am

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor dieter1310 » di jul 01, 2014 2:43 pm

Weet er iemand of deze DA nog werkt op deze plek?
Mijn fretje heeft gelijkaardige problemen Vetoryl werkte even, maar sinds een week is ineens bijna al zijn haar uitgevallen.
Opereren is de optie volgens onze DA, maar het ventje is al meer als 8 jaar dus lijkt me niet echt aan te raden. Ze zijn er al zo gevoelig voor.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor jeanine » wo jul 02, 2014 7:14 am

Alle da kunnen een implantaat steken.
http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... implantaat
Een operatie op die leeftijd zou ik niet meer laten doen. Het is risicovol en specialisten werk. Niet zeker of ze de tumor kunnen verwijderen, rechts is bijna niet te doen ivm een ader in die buurt.
Het steken van een implantaat is zo gepiept. Het duurt dan wel nog even voor het werkt. Minder belastend voor je oudje ;)
Misschien heb je ook iets aan de volgende link als extra informatie over de ziekte.
http://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/002/0 ... 001_AC.pdf
Afbeelding

dieter1310
Berichten: 0
Lid geworden op: za jun 20, 2009 10:16 am

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor dieter1310 » wo jul 02, 2014 1:37 pm

Bedankt, zal het voorstellen bij onze da, aangezien deze het zelf niet vermeld heeft..

nunya
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 09, 2011 5:42 pm
Locatie: wieze

Re: Dierenarts omgeving Leuven

Berichtdoor nunya » do aug 28, 2014 7:36 pm

wij hebben bij één van onze fretjes ook een implantaat laten steken,wat ik wel raar vond was dat onze da geen test kon doen om te zien of het wel degelijk een bijniertumor was.Hij zei van dadelijk een implantaat te steken want dat het voor 90% wel een bijnier aandoening zal zijn.
Hij heeft zelf niet gevoeld of ze eventueel opgezet waren.tja....Wij hebben de implantaat maar laten zetten.
Hoelang duurt het zo ongeveer voor je resultaat ziet na een implantaat?Als ze helpt natuurlijk. en hoelang werkt zo een implantaat.Onze da zei 2 a 3 jaar.Dit lijkt me wel lang niet?
fretjes: nunya,berreke,pucca,gismo,balou,nitro,vulpix,buddy,mel,vixen,spike,kyra en diablo
en nog een 70tal andere diertjes :-)


Terug naar “Dierenartsen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 22 gasten