WINKY, het ware verhaal !!! EN DE RESULTATEN !!!

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Jeannette
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 30, 2007 2:17 pm

Berichtdoor Jeannette » vr okt 19, 2007 8:44 am

Waarom voelen jullie je acuut aangevallen als er een vraag gesteld word?
Zo`n vreemde vraag is het niet...ik val helemaal niets of niemand aan.Vreemde zaak ...ik zal ook niet meer reageren.Jullie zijn meer met jezelf als met de fretjes bezig.Ik ben er klaar mee.Ik zal wel iets te simpel zijn voor dit forum!
Soms is je best doen niet genoeg

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr okt 19, 2007 10:19 am

Jeannette,
er is toch een verschil tussen Nederlanders en Belgen zowel cultuur als taal.
Mogelijks zijn Nederlanders veel directer in het spreken en voelen de Belgen dit aan als een persoonlijke aanval.
Wat Winky betreft, als de wetenschappers er zelf nog niet uit zijn wat verwacht je dan van de frettenliefhebbers.
Ik ben ervan overtuigd dat de mensen van DFA echt hun best doen om de informatie zo goed als mogelijk weer te geven. Ook van hun bezordheid om het welzijn van de fretten , niet alles zo maar publiceren zonder er vragen bij te stellen en er zekerheid over te hebben.
Mocht dit niet zo zijn, zou er toch geen verder onderzoek gebeurd zijn naar de doodsoorzaak.
Net daardoor is DFA wat het is en ik ben alvast heel blij om hier te kunnen vertoeven.
Laat ons dat zo houden.
Afbeelding

Jeannette
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 30, 2007 2:17 pm

Berichtdoor Jeannette » vr okt 19, 2007 11:06 am

Ik denk ook wel dat er een verschil is.Maar ik ga er vanuit dat iedereen het beste met de fretjes voor heeft.Laat ik dat voorop stellen.Ik val niemand persoonlijk aan,ik vraag alleen maar naar wat voor aktie er nu word ondernomen,en kijk eens naar de reacties.In mijn beleving staat dat toch niet helemaal in verhouding.
De voorzitter meent te moeten "schreeuwen"weer een ander gaat het uitleggen en vind mij onvolwassen en langzaam van begrip,weer een ander heeft zich lang ingehouden.....beetje vreemd, als je gewoon vraagt naar de gang van zaken op dit moment.
Ik denk dus dat Nederlanders en Belgen op een forum,met een beladen onderwerp als ADV, niet uit de voeten kunnen.Het verschil in beleving is gewoon te groot.

En natuurlijk mag je er vanuit uit gaan dat niet alles zomaar gepubliceert word,maar als het op Hanneke haar site te lezen is,dan is het zomaar er vanaf lijkt mij.
Dan hoef je dus ook ineens geen helderziende meer te zijn,zoals iemand anders weer opperde.
Het zal dus idd. een cultuurverschil zijn.
Jammer hoor!
Soms is je best doen niet genoeg

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr okt 19, 2007 1:14 pm

iedereen doet alles voor de fretten hier op het forum
er zijn er hier da tot s nachts rond rijden voor fretsels te gaan halen
da hun gezinsleven op een laag pitje zetten en er zijn er hier da
hun gezondheid op het spel zetten om die rakkers een goede thuis te geven.
en dan durven ze hier zeggen da we met ons eigen beig zijn dan met die rakkers
~0 ~0 ~0
sorry ik ben het kots beu!!!
ik wil mij terug kunnen amuzeren op ons forum en er zijn zo van die sommige
mensen da da hier verzieken... %) :@
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr okt 19, 2007 3:30 pm

Wat een nonsens als zouden wij ons eigenbelang voorop stellen en aan struisvogelpolitiek of "wegwassen" van feiten doen, het gaat me, net als bij ieder van ons, in de allereerste plaats om het goed van onze fretsels. Winky is ocharm binnenste buiten gedraaid in verschillende labo's, er zijn bewijzen van allerlei andere mogelijke doodsoorzaken uitgekomen en als er nu nog een andere oorzaak, zelfs mogelijk ADV moet zijn, zal ik de eerste zijn om te zeggen dat ik het zéker wil weten, in de allereerste plaats al om erger te voorkomen en andere fretten te beschermen. Maar ik heb zo iets van "schoenmaker, blijf bij je leest" en laat diegenen aan het werk die er wat van kennen ipv allerlei speculaties te gaan verkondigen.

Dfa heeft van in 't begin duidelijk stelling ingenomen ALLES eerlijk en duidelijk te beantwoorden als er FEITEN bijkwamen en voor zover ik lezen en volgen kan is dat ook zo gegaan. Dat er zich nu een nieuwe vraag stelt waarop ook een antwoord verwacht wordt, is net zo min onder stoelen of banken gestoken. Maar ik beschik niet over de nodige kennis om daardoor het hele voorgaande onderzoek in twijfel te trekken. Had Winky ADV of is ze zoals eerst uitgewezen werd aan andere oorzaken overleden? Ik ben niet de juiste persoon om hierover oordeel te vellen, ik ben geen Da, nog onderzoeker o.d. De verdere onderzoeken en de tijd ... die zullen het hopelijk ietsje duidelijker maken, maar dat is geen reden en nog minder een excuse om zomaar te pas en te onpas met wat ik wél aanvallende vragen noem, binnen te vallen en de sfeer die eindelijk na 2 maanden terug wat rustig was, weer om zeep te helpen.

Ik begrijp volledig dat er mensen zijn die zich ongerust maken over heel die ADV en alles wat er de laatste maanden gebeurd is. Maar als de betrokken partijen al geduld kunnen uitoefenen, al is dat ook niet altijd even prettig, tot alles in de mate van het mogelijke opgehelderd is, waarom kunnen derden hier in deze zaak dan niet wachten op feiten, verslagen en verklaringen door bevoegden? Waarom menen sommigen, buitenstaanders zelfs nog, weer alles eerst en beter te moeten weten??? Ik denk dat het dat is wat het grote verschil maakt qua mentaliteit tussen idd mss Nederlanders en Belgen. Alleszins toch tussen bepaalde mensen en mij. Ik zwijg liever, tot ik wéét wat ervan is. Het is onnodig mensen, dieren, verenigingen of weet ik veel wie nog meer te kwetsen als je het met wat geduld ook kan voorkomen. Dan heb ik 100x liever de vrienden die er in die moeilijke periode stonden en nog steeds staan en die nu stil mee afwachten in de hoop dat alles op zijn pootjes komt. En moet het dan idd zó erg uitdraaien zoals die hele paniekvoetbal deed vermoeden, dan weet je dat je er ook niet alleen staat en dat je zeker niet nog eens extra op de korrel wordt genomen.

Je mag er zeker van zijn dat al onze harten samenkloppen voor onze dieren en in dit specifiek geval onze fretten in het bijzonder, maar we lopen samen de weg af, zonder elkaar overal hindernissen in de weg te leggen. That's what friends are for.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr okt 19, 2007 3:48 pm

Soms maar dan ook soms zou ik eens in iemand zijne kop willen kunnen kijken, niet voor wat ze denken maar gewoon om eens te zien of die mensen dan ook maar een grammeke verstand in hunne bol hebben zitten! :@ Ik zit op dit moment ver boven kookpunt hé! Jeanette, spoel eens ff terug en kijk eens wat er hier al verschenen is van ADV. Hebben wij niet direct alle info gegeven die beschikbaar was? Hoe kan ne mens zich in godsnaam nog meer inzetten dan dat we al bezig zijn en van waar heb jij ineens die omkeer? :? Ik snap jouw echt niet meer hoor en als er mensen zijn die zich meer dan ooit inzetten voor fretten zijn het deze mensen wel want ik ben hier nog niet zolang maar wat ik al heb geleerd in al die maanden is enorm veel hoor! Dankzij deze mensen leeft mijn Tibotje nog dus aub als je het niet eens bent met ons forum blijf dan weg maar blijf hier niet de boel verzieken en oh ja nog 1 zaak, als jij inzit met een fret laat dit gebeuren dan rusten. Niet zozeer alleen voor Margit die volop in herstel is maar doe het ook aub voor arme Winky want tis ook haar zieltje dat geen rust vind door deze heisa!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » vr okt 19, 2007 6:57 pm

vanaf nu geen persoonlijke verwijten niet meer aub!

en tis ook niet de bedoeling dat we er hier een nederland/belgie spelletje van maken!

discusieer op een gezonde volwassen manier en lees de postjes desnoods 2 keer eer je een onbezonnen antwoord plaatst.

de adv kwestie ligt iedereen hier nauw aan het hart en niemand twijfelt eraan dat we hier met de fretjes begaan zijn.

adv "is" nu eenmaal en we gaan dat niet de baas worden met eindeloos gezever en ruzie maken.

steek liever jullie energie in jullie fretjes ;)
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr okt 19, 2007 8:27 pm

en niemand twijfelt eraan dat we hier met de fretjes begaan zijn.


ha nee he bull want we zijn met ons eigen meer bezig dan met de fretsels
allee da wordt toch beweert. %)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr okt 19, 2007 8:44 pm

Jeannette,

Sandra hier, echtgenote van Hans

Sta mij toe , ik wil toch nog even reageren.
Ik voelde mij helemaal niet persoonlijk gevizeerd of aangevallen.
Jouw vraag, Jeannette, is inderdaad, zeer terecht, "wat gaat er nu gebeuren?"

Maar na jouw vraag werd er een duidelijk antwoord gegeven.
Namelijk direct na het feit dat wij op de hoogte waren van het feit dat er "iets" was met Winky hebben wij beiden opvangen , zowel Hasselt en Antwerpen gesloten, wat zoveel betekent als -> geen fret meer IN, geen fret meer UIT.
Als dit door Hans op het forum wordt gezet , blijf jij als enige nog altijd doorbomen met dezelfde vragen ......

Tja, wat moet een mens dan concluderen?
Sorry, maar zonder je persoonlijk aan te vallen, concludeer ik dan, ofwel kan dat mens totaal niet lezen, ofwel leest dat mens gewoon wat ze wil.
Maar in elk geval leest ze dan toch niet de uitleg die gegeven wordt , tenminste de zaken waar we al kunnen uitleg aan geven.
En tja, ik heb een diploma op zak, maar zeker ook niet de "Dikste" diploma , maar dan heb ik wel zoiets van ->wat is hier nu de uiteindelijke bedoeling van. Ik ben dan pissed omdat ik zoiets heb van , potverdorie het draait hier altijd om de mensen die "hun" gelijk willen halen en nooit om de fretjes.
En dan concludeer jij, nota bene , Jeannette, dat wij egoistisch zijn?

Je mag vragen stellen zoveel je wil, makkelijke, moeilijke , zoveel je wil.
En als we een antwoord kunnen geven, zullen we dat graag doen.
Als we nog geen antwoorden kunnen geven, bijvoorbeeld resultaten laten nog op zich wachten, tja dan zullen we dat ook eerlijk vermelden.
Maar als je een atwoord op je vraag krijgt van, de opvangen blijven gesloten, dus geen fret meer in en geen fret meer uit, lees dat dan en blijf niet steeds op hetzelfde , on-prioritaire, voortbomen.

Sandra (vrouw van hanske en mama van nielske)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma nov 05, 2007 6:18 pm

Ondertussen is er weer meer informatie beschikbaar.

Omdat er twijfel heerstte over de resultaten van de PCR test op Winky, worden beide opvangen nog eens onderworpen aan een volledige CIEP-test. De resultaten van de tweede opvang, waar Winky het langst heeft verbleven en waar haar partner Tinky nog steeds verblijft, zijn eindelijk binnen.

Er werden in totaal 17 bloedstalen genomen bij 17 fretten door de dierenartse. Deze werden vorige week donderdag door ons afgeleverd in het labo te Nederland. Vanmiddag kregen we dan de bevestiging van het labo:

ALLE 17 DE TESTEN ZIJN CIEP-NEGATIEF !!! OOK DEZE VAN TINKY !!!

Wij wachten nu nog de resultaten af van de bloedstalen van de tweede opvang.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma nov 05, 2007 7:03 pm

goed zo !!!! nu kan margietje toch al opgelucht ademhalen nog een zware last van haar schouders ... gaan ze haar nu eindelijk gerust laten hoop ik
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma nov 05, 2007 7:16 pm

Nu kan hopelijk overal terug de rust weerkeren en kan iedereen verdergaan zoals voordien. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di nov 06, 2007 9:08 am

Mijn schatten en ik zijn héél gelukkig!!! Bedankt voor alle steun Hans, Sandra, Kim, Jeanine, Renée, Theis, Dorinda, Elke, Ingrid, Ann, Anneke, Johan, Els, Koen, Edwin en IEDEREEN die ik hier nog niet genoemd heb, mijn fretseltjes sturen jullie allemaal een stevige poot en hopen jullie allemaal héél snel terug te zien!!!!! :) :) :) :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di nov 06, 2007 11:30 am

nu moet je één ding beloven margit
da je volgende keer mijne lieveling meebrengt.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » di nov 06, 2007 1:56 pm

Nog eventjes wachten, eerst de resultaten van de tweede opvang nog.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » di nov 06, 2007 2:26 pm

Margit : ik ben zo blij en je hoeft mij niet te bedanken, is toch niet meer dan normaal.

Hans : we weten wel dat we de uitslag nog moeten afwachten van de 2de opvang, maar deze fretjes zijn toch al negatief en ik heb er het volste vertrouwen in.

En uit respect voor u, DFA, Margit en al de andere die hun vertrouwen in de ark nooit verloren hebben, zal ik niet schrijven wat ik nu denk en voel. Het zou anders niet van den poes zijn wat ik zou zeggen.

Go for it !!!!
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » di nov 06, 2007 3:05 pm

Dat is een hele opluchting voor de eerste opvang al, nu inderdaad nog eventjes wachten op nummer 2. Margit, je mag terug ademhalen :D

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » di nov 06, 2007 4:45 pm

Geen dank hoor Margit, ben blij dat ik wat voor je heb kunnen betekenen. Tenslotte heb jij me ook al meermaals geholpen om Tibo er toen terug bovenop te helpen en daarvoor ben ik je eeuwig dankbaar! Ik duim ook mee voor de uitslag van de 2de opvang. En zoals Renée al zegt, als de eerste test al negatief is heb ik er ook een goed oog in dat de testen van de 2de opvang ook negatief zullen zijn.

Samen houden we onze ark varend! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » di nov 06, 2007 4:46 pm

En uit respect voor u, DFA, Margit en al de andere die hun vertrouwen in de ark nooit verloren hebben, zal ik niet schrijven wat ik nu denk en voel. Het zou anders niet van den poes zijn wat ik zou zeggen


idem here picka!!!
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do nov 15, 2007 6:16 pm

Wow, wat een verhaal zeg.. :) Wat een mysterieuze ziekte niet allemaal kan teweeg brengen... Nog een beetje en er vielen slachtoffers onder de eigenaars, ipv onder de fretjes. Het ging hier niet meer om de fretten, maar om wie aan het laatste einde zou trekken.

Het is ondertussen al lang geleden dat ik nog eens op het forum binnengestapt ben, en ik heb het gevoel dat ik enorm veel gemist heb!

Hoe dan ook.. ik hoop dat alles goed komt, ik ben blij met de resultaten van de eerste uitslag en ik hoop van harte dat de resulaten van de tweede opvang ook zo goed zijn.

Veel groetjes aan iedereen!
Vanwege Lola, Qbus en mezelf
#)

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » do nov 15, 2007 8:16 pm

de fretjes zijn juist het belangrijkste!
het zijn die lieve schatjes die ons hier samenbrengen op het forum.
het is voor hen dat ze speelnamiddagen houden (wij hebben hier natuurlijk ook plezier aan)
an & margiet vangen al die verwaarloosde en achtergelaten fretten met veel liefde en een goede verzorging op.
wat is hier eigen belang aan?!
hans laat speciaal al die testen doen ook al hebben ze dan nog geen volledige zekerheid!
als wij niets om die fretjes gaven zou iedereen die moeite niet doen!!!!!
dus jeannette wat je zegt over enkel aan onszelf denken is flauwekul!

ik sta volledig achter DFA en weet dat zij enkel het beste willen voor hun en onze fretjes!!!!

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do nov 22, 2007 1:49 pm

Origineel gepost door Chuckie

Ondertussen is er weer meer informatie beschikbaar.

Omdat er twijfel heerstte over de resultaten van de PCR test op Winky, worden beide opvangen nog eens onderworpen aan een volledige CIEP-test. De resultaten van de tweede opvang, waar Winky het langst heeft verbleven en waar haar partner Tinky nog steeds verblijft, zijn eindelijk binnen.

Er werden in totaal 17 bloedstalen genomen bij 17 fretten door de dierenartse. Deze werden vorige week donderdag door ons afgeleverd in het labo te Nederland. Vanmiddag kregen we dan de bevestiging van het labo:

ALLE 17 DE TESTEN ZIJN CIEP-NEGATIEF !!! OOK DEZE VAN TINKY !!!

Wij wachten nu nog de resultaten af van de bloedstalen van de tweede opvang.

En ook deze is nu definitief.

In de opvang van Reet werden 14 bloedstalen genomen bij 14 fretten door de dierenartsen. Deze werden opgestuurd via post en deze middag kregen we hiervan de resultaten binnen:

ALLE 14 DE TESTEN ZIJN CIEP-NEGATIEF !!!

Dit betekent:

Winky CIEP test: Positief
Winky PCR test: Negatief
Tinky (fret die het meest en veelvuldig contact heeft gehad met Winky) CIEP test: Negatief
14 fretten uit eerste opvang CIEP test: Negatief
16 fretten uit tweede opvang CIEP test: Negatief
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » do nov 22, 2007 1:56 pm

yes, yes!!!! wat een goed nieuws zeg !!!! :D :D :D
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » do nov 22, 2007 3:31 pm

Super goed nieuws, alle fretjes zijn in orde.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do nov 22, 2007 4:00 pm

Nu kan iedereen opgelucht ademhalen :)
Afbeelding


Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten