DH 2008, de richlijnen ...

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za nov 22, 2008 2:25 am

Niels, heb je gezegd welk "soort" huisdier je bijhebt?? :P :P :P

Verstop je prutskes anders maar goed tegen dat je daar binnen gaat, ofwel leren we hen "miauw" zeggen tegen de avond!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za nov 22, 2008 2:49 am

'k kan ze verstoppen onder mijn jas en dan zeggen dat ik morgen fretjes kom halen en dat de carrier dus nog leeg is :P

neen, daarvoor ga ik dus morgenochtend bellen... maar euh, als op hun site staat huisdieren toegelaten moeten ze niet afkomen he :P dan nog ben ik niet van plan die daar uit hun carrier te laten he... moesten ze daar op de vloerbekleding een cadeautje achterlaten :o

nog 4 keer slapen en we beginnen aan de opbouw #) #) #)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za nov 22, 2008 3:10 am

Tja, beter daar op de vloerbedekking dan op die van u, hé!! :P :P Mijn grootvader zou vroeger gezegd hebben "'t Is betaald en ik blijf hier toch niet wonen!!" :D

Nee, foei, je hebt gelijk, het zou geen mooie reclame zijn, hé :( ??
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za nov 22, 2008 3:14 am

inderdaad... betuigt van niet veel respect he :P en het is een van de weinige waar je geen 14 euro extra moet betalen PER huisdier...

het is ook te bereiken met 1 bus en duur maar 14 minuten, is maar 800 meter van het station enzo... en je kan inchecken wanneer je wil (anders moest je om 14u inchecken)...

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za nov 22, 2008 12:36 pm

Ah , je moets ook parkingticketjes aanvragen ofwat margit ? heel goed gedaan van je ;)

Nee , dan gaan we den audi laten staan op de parking en hopen we dat iemand ons wil afzetten/komen halen int centrum (skiwi ? LCke ? anderen ?) ;)

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za nov 22, 2008 1:24 pm

Ghehe ik weet niet hoe ik het ga doen maar ik zal er zijn allesinds met corset en stevig ingepakte voet :P Maar er zijn zal ik meewerken zal ik zeker pijn lijden mss nog meer allee ja hoe dan ook kben er klaar voor
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za nov 22, 2008 4:31 pm

wat hebde gij nu weer uitgestoken???? :P

a3ke, er is ook een bus naar het centrum, volgens ik gisterennacht opgezocht heb om het kwartier, en elk half uur is er eentje gratis dacht ik (de H3...) en daar moet je maar 16 minuten opzitten... (kga die ook nemen)

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za nov 22, 2008 5:35 pm

Heyhey,
heb een dringend vraagje.
Mijn fretjes hebben alleen een recent vaccinatieboekje waar maar 1 vaccinatie instaat.
Ze komen wel van een opvangcentrum (uit Nederland). daar had hun vorige eigenaar ze vandaan. Ik ben er dus wel zeker van dat ze toen een enting en een booster hebben gehad, alleen staat dit dus niet in hun vaccinatieboekje.
Dorinda wees me hier op en zei me dat ik beter eens hier kon vragen of ze wel de speeltuin inmogen dan.
als het niet mag laat ik ze thuis en zal t voor de volgende keer zijn.

En kan het kwaad als ze nu nog hun booster zouden krijgen en ze dan toch al hadden gehad (ze moeten in december terug worden ingeënt, dus dan kan ik eventueel in januari de booster laten zetten)???

Grtz
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za nov 22, 2008 6:04 pm

de allereerste keer dat ze ingeent worden moeten ze een inenting en booster krijgen. het jaar daarop enzo is 1 inenting voldoende...zijn ze nog geen jaar oud dan? of maar zo laat ingeent?

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za nov 22, 2008 6:14 pm

Nee ze zijn al 2 en 4 jaar.
Ik heb enkel het boekje van de vorige eigenaar en niet van in de opvang.
Ik denk da da ooit eens verloren is geraakt, daarmee dat in mijn boekje ma 1 enting staat (en geen booster)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » za nov 22, 2008 6:21 pm

mja dan is dat een beetje lastig om te achterhalen in feite heeft die van 2 jaar dan al zn inenting en booster gehad, en vorig jaar zn volgende intenting... en die van 4 jaar nog 2 inentingen meer... natuurlijk als ze nooit zijn ingeent zen vorig jaar was hun eerste keer, dan moeten zeo ok een booster gehad hebben denk ik...

ik denk wel dat het het eerste geval gaat zijn hoor... maar da's moeilijk om voor te leggen natuurlijk...

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » za nov 22, 2008 6:40 pm

Origineel gepost door margit

Ollike, ik wil je niet teleurstellen, maar het info geven buiten de gewone dingen over de fretjes zelf in de speeltuin, wordt overgelaten aan diegenen die (zo goed als) op elke vraag een antwoord weten. Kwestie vaccinaties, adoptie, opvang, hotel, lidmaatschap en bijkomende voordelen, alle soorten vlees die mogen en niet mogen, de ziekte die er eentje onder de leden zou kunnen hebben bij bepaalde symptomen (al verwijzen we zelf ook in ieder geval naar een fretten-kundige Da), de Da's waar wij liefst mee samenwerken omdat ze net zoveel kennen en waar en wanneer je hen vinden kan, en eigenlijk nog heel wat andere dingen die me nu zo dadelijk niet te binnen willen schieten, moet je ook uitleg kunnen geven en eventueel voor info helpen zorgen. Als je nu al enkele jaartjes mee zou draaien op elke beurs wist je zoals ik en nog anderen met mij, ondertussen al wel veel, maar wij weten zelf ook dat er nog altijd vragen komen die we naar Hans of Alwin moeten doorspelen. Zo eenvoudig als het soms kan zijn, zo moeilijk kunnen sommige klanten ook zijn, gewoon omdat ze er zelf zo weinig over weten. Die moet je dan ook zien te overtuigen om goede raad aan te nemen en liefst ook op te volgen en dat moet je altijd met eenzelfde vriendelijke stem en toet blijven doen!! En ik kan je verzekeren, soms lachen wij ons een breuk om wat we gehoord hebben, maar regelmatig is het ook echt om te janken. Dat kan je onmogelijk alleen aan als je zo 'n eerste keertje even helpen komt.

De speeltuin daarentegen kan alle mogelijke hulp altijd gebruiken, maar als je vriendin zelf geen fretjes gewoon is, denk ik niet dat ze daarop staat te springen, of wel? Wat de inkom betreft, normaal gezien kunnen alleen de medewerkers die een volledige dag komen helpen, gratis binnen. Onze "bandjes" zijn berekend op ongeveer een vast aantal volledige-dag-helpers en voor zover ik tot nu toe kan tellen zijn ze bijna allemaal "besproken".
Dat snap ik volledig hoor margiet! :)
De speeltuin zie ik ook wel zitten hoor ;) Dus als karlien er geen probleem van maakt mee te helpen in de speeltuin mag ze er bij in komen? :)
Zou fijn zijn! Ik kijk er al vast naar uit!



[Gewijzigd door Ollike op 2008-11-22 18:41:32]

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za nov 22, 2008 9:55 pm

ja ik vermoed ook het eerste geval, ma ik kan da idd ni voor leggen he.
Ik heb eens op de site van die opvang gekeken en daar staat op dat ze zo snel mogelijk geënt worden als ze in de opvang terecht komen.
Ik wil gewoon zeker weten dat ze in de speeltuin mogen of ni.
Niet dat ik daar sta met mn carrier en da ze daar dan de hele dag in moeten zitten he :)
ik ga nog eens kijken op die site of daar geen contactadres ofzo op staat da ik da eens tegoei kan bevragen.
Grtz
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » za nov 22, 2008 11:15 pm

1 inenting zelfs al zijn er sterke vermoedens dat de fretten ervoor inenting + booster hebben gekregen is niet voldoende en deze worden dus niet toegelaten in de speeltuin

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za nov 22, 2008 11:17 pm

Origineel gepost door nielsvl

wat hebde gij nu weer uitgestoken???? :P

a3ke, er is ook een bus naar het centrum, volgens ik gisterennacht opgezocht heb om het kwartier, en elk half uur is er eentje gratis dacht ik (de H3...) en daar moet je maar 16 minuten opzitten... (kga die ook nemen)
Kzen lijk weer lomp geweest kheb nen lelijke val gemaakt tegen mijn tv-kast en dus ook tv me mijne zijkant valt nog relatief mee hoor
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo nov 23, 2008 1:27 am

moe je daarom in een corset zitten enzo? sorry maar tmoet een grappig zicht zijn :D kzie u volgende week al over de panelen van de speeltuin sukkelen :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo nov 23, 2008 5:17 am

Karlien, ik vrees dat je fretsels idd niet in de speeltuin mogen als je tegen vrijdag geen bijkomende bewijzen van die booster hebt. Het is wel raar dat ze in die Opvang zo snel mogelijk zouden geënt zijn, wat dan zeker in een boekje wordt gezet maar dat de eigenaar die ze uit die opvang adopteerde dat bewuste boekje dan niet zou gehad hebben. Ergens klopt dat volgens mij niet, of het boekje moet vergeten geweest zijn en dan kunnen ze je daar in Nederland mss nog de nodige gegevens doorgeven tegen de beurs.

Het telefoonnummer van die Opvang zal je wel ergens op internet kunnen vinden. Bel er eens naar en vraag even of ze iets over jouw jongens kunnen terugvinden. Als dat zo zou zijn, vraag dan eventueel of ze die data in een mailtje kunnen versturen, print dat even af en steek dat bij in je boekje, dan heb je hun gegevens voor de volgende keren. Hebben ze geen bewijzen van vaccinatie + booster, dan kan je hen idd best in december laten enten en 4 weken later hun booster laten zetten. Dan zijn ze in orde vanaf het ogenblik dat die eerste vaccinatie 14 dagen gezet is en als ze dan na die 4 weken hun booster krijgen zijn ze oké tot het jaar erop.

Zoals we al eerder zeiden in andere topics, we doen deze controle op vaccinaties echt niet om je te plagen, maar gewoon uit veiligheid voor jouw fretjes. Die van ons zijn allemaal in orde, die zijn beschermd, maar als Bandit en Boy de booster niet gehad hebben, lopen ze een te groot gevaar om zelf ziek te worden. We verwachten nu niet dat er een zieke fret in de speeltuin zit, daar letten we allemaal heel goed op, maar je weet nooit of alle rondwandelende dieren op zo 'n beurs even gezond zijn, hé? Dus als je het niet zeker weet tegen vrijdag, laat je hen idd beter thuis, dan hebben ze niets aan de beurs.

Hopelijk weten ze je in Nederland wat meer te zeggen, succes!! :)
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » zo nov 23, 2008 10:26 am

Niels tis ook een grappig zicht maaar enfin we zullen tegen dan wel zien he Kzal dan ook wel deftig kunnen vertellen wat er allemaal aan scheelt
Tis ni erg volgens mij omwille er ergere dingen zijn he

[Gewijzigd door Angelke op 2008-11-23 10:51:00]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo nov 23, 2008 12:36 pm

Ik kom wel niet naar Hasselt maar wil Margiet haar antwoord op Ollike even kracht bijzetten mocht dit nog nodig zijn.
Op beurzen kom je allerlei slag mensen tegen.
Op beestjes en baasjes kreeg ik vorig jaar iemand bij me die me uit mijn slof wou doen schieten. Hij begon over het maken van bontmantels van frettenvelletjes.
Ik heb die meneer dan heel vriendelijk uitgelegd dat er vroeger wel fretten in de bonthandel terecht kwamen. Daar het zo moeilijk lijkt te zijn om de geur van fretten uit het bont te krijgen zouden fretten niet meer gegeerd zijn in de bont industrie. Ik bleef vriendelijk zijn vragen beantwoorden terwijl ik dacht, als jij denkt mij daar boos over te krijgen moet je van verder komen :@ Meneer droop dan maar af toen hij merkte dat zijn haring niet pakte.
Bij mijn eerste beurs kreeg ik vragen over zwangere moertjes en de draagtijd, daar ik geen ervaring had stuurde ik die persoon naar Hans. Daar kreeg hij dan de goede uitleg over kweken met fretjes.
Belangrijk op dergelijke beurzen is dat iedereen het zelfde ongeveer zegt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » zo nov 23, 2008 12:51 pm

ach jeanine, da was nooit een probleem :P Ik heb er echt geen enkel probleem mee da ik ni in de infostand kan staan ze!
Ik vind da zelfs meer als normaal ;)


[Gewijzigd door Ollike op 2008-11-23 12:52:22]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo nov 23, 2008 5:43 pm

het kan zijn da wij maar 1 dagje komen...
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 24, 2008 1:46 pm

whoewhoeee nog 2 keer slapen en we beginnen aan de opbouw #) #) #)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma nov 24, 2008 7:07 pm

is dat trouwens in die zoomart in genk dat ze totally ferret baby verkopen (of junior, weet nie juist meer)? zoja ga ik daar woensdagochtend eerst nog omgaan... kzit hier zonder en ga ze zo nog 1 zak geven voor ik ze de adult laat eten... hier in het woefke heb ik ze vorige keer besteld maar heb 4 weken moeten wachten toen, was wel uitzonderlijk maarjah.. en nu is mijn eten bijna op dus moet ik toch wel tegen ten laatste volgende week maandag aan nieuw zien te geraken..

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » ma nov 24, 2008 9:32 pm

Hoe dichterbij we komen, hoe stiller het hier wordt :D
Is iedereen zich mentaal aant voorbereiden??? :P
Tis ni meer zo heel lang he (eigenlijk nog maar 1 dag, want vandaag is al zo goed als om he ;) )
kwestie van de vlindertjes nog een beetje aan te wakkeren he :P
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma nov 24, 2008 11:17 pm

Joepie joepie jee tword tijd da het zo ver is zenne.
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten