DFA in de problemen.

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 12:08 pm

Dfa zou Dfa niet meer zijn, moesten we onze Opvangen niet op een later ogenblik terug kunnen openzetten voor nieuwe sukkeltjes. Het is altijd Hans' droom geweest voor een grote Opvang te zorgen, maar mensen, ... dromen maak je niet alleen en Rome is ook niet op één dag gebouwd, dus laat ons er de schouders onder zetten, over een jaar moeten we kunnen terugblikken op dit topic en klinken op onze nieuwe opvangers!!

Dat de koekjesslag niet lukte, ach, dat hadden we al gevreesd, koeken komen pas later aan, dat zien veel mensen niet zitten. Maar Ann, kan jij je schouders niet nog eens onder de wafels steken? Dat systeem werkte veel beter, niet?

Van sponsoring heb ik geen kaas gegeten, ik ken geen bedrijven of winkels die dat doen en weet er zelf eigenlijk ook niets over, dus hoop ik uit de grond van mijn hart dat anderen dat kunnen en gerealiseerd krijgen.

Het boekje : daar kan en MOET nu eindelijk ook wat aan gedaan, maar laat jullie niet tegenhouden alvast "lidgeld" te betalen, de fretjes die in onze Opvangen zitten hebben ook verzorging nodig! ;)

Speelnamiddag bij Dorinda? Dominique gaat lopen Dorinda!! Maar het is alleszins heel lief aangeboden en voor de mensen van Hasselt en omstreken, waarom houden we bij Dorinda eens geen Opvangertjesnamiddag ten voordele van de ... Opvangers???? :D We zullen koekjes bakken enzo, kunnen jullie die voor een zacht prijsje mee naar huis nemen en de hele week napeinzen hoe fijn het wel geweest is!! :)

En van die dingen zoals centjes in de vijver gooien enzo, tja, die zullen we moeten blijven uitvinden, hé? De foto's waren nu toch ook een succes in Hasselt? Verder brainstormen en idd, veel meer "reclame" maken en onze Opvang langs alle mogelijke kanten bekendheid geven, al dan niet op dit moment met de bijhorende problemen!!

We geven ons nog niet gewonnen, hoor!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jan 16, 2009 1:45 pm

Ik blijf er toch bij margit om wederom miserie later te vermijden dat er een structurele oplossing moet komen

En een structurele oplossing heb ik nog niet zien aanbrengen , alleen eenmalige

Eenmalige acties zijn goed als extra of om eens een onverwachte tegenslag op te vangen maar iets waarvan je nu zeker weet dat het enorme verliezen geeft moet je oplossen door vaste maatregelen en niet eenmalige

Want zoals nu voorheen , rekenen op eenmalige acties , als die dan wat tegenvallen zit je nog dieper in de **** ....
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr jan 16, 2009 1:55 pm

Die eenmalige acties kunnen misschien wel het geld opbrengen om meer naambekendheid te verwerven en zo ook sponsors aan te trekken he :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 3:43 pm

Origineel gepost door margit

Speelnamiddag bij Dorinda? Dominique gaat lopen Dorinda!! Maar het is alleszins heel lief aangeboden en voor de mensen van Hasselt en omstreken, waarom houden we bij Dorinda eens geen Opvangertjesnamiddag ten voordele van de ... Opvangers???? :D We zullen koekjes bakken enzo, kunnen jullie die voor een zacht prijsje mee naar huis nemen en de hele week napeinzen hoe fijn het wel geweest is!! :)
Dan gaat hij lopen hé, sorry hoor maar ik woon nog altijd in mijn huis en beslis zelf wat ik hier doe en heeft hij niks over te zeggen. Wilt hij dat niet? Ja ok, dan blijft hij maar thuis tot de speelnamiddag gedaan is! :) De rest vind ik ook een goed idee, ik wil echt vechten voor dees club dat meen ik!
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jan 16, 2009 3:58 pm

Doortje, pas op met mij, hé, ik méén dat ook, hé!!! Pak uwe kalender al maar eens van de muur .... ergens een zondagje vrij over 14 dagen of 3 weken? :)
Afbeelding

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » vr jan 16, 2009 5:36 pm

Hans,

de enige structurele oplossing die ik me op dit moment kan indenken, is het aanvragen van (gemeentelijke?) officiële erkenning als asiel/opvang en wanneer dat effectief goedgekeurd is, kan je gemeentelijke subsidiëring aanvragen.

Maar dat zijn natuurlijk "als...dan"-scenario's hé. Het is niet haalbaar om als VZW zonder structurele subsidiëring dergelijke opvang degelijk te blijven verzorgen. Dat blijk ook wel... Erg jammer, maar wel realistisch. Ik hoop dat jullie het terug op de rails krijgen, al dan niet zonder opvang.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jan 16, 2009 5:54 pm

Shaney, om een kans te maken om als asiel erkend te worden heb je een quarantaine plaats nodig. Ook huurders kunnen in de problemen komen, een huisbaas ziet een asiel in zijn huis waarschijnlijk niet zitten. De opvangen zijn verspreidt over verschillende lokaties, wat ook een erkening niet eenvoudig zou maken.
De wetgeving terzake ligt niet eenvoudig.
Voorlopig kan ik niets bedenken om de toestand om te keren, enkel de andere opvangen in het belang van de fretten promoten denk ik.
Afbeelding

Shayney
Berichten: 50
Lid geworden op: di mei 22, 2007 8:29 pm

Berichtdoor Shayney » vr jan 16, 2009 5:59 pm

En hoe zit het met bijvoorbeeld een associatie met een erkend asiel? Dat je als het ware "detacheert" naar één van de lokaal erkende asielen en daar bijvoorbeeld vrijwilligers vanuit de VZW plaatst die het welzijn van de opvangers kunnen waarborgen? Bestaat daar iets rond?

Allez, hier in België zal er wel iets bestaan, maar voor je door dat kluwen aan wetgeving bent kun je het aan je achterkleinkinderen doorgeven...

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr jan 16, 2009 6:00 pm

Hallo,
Ik vind het enorm mottig te horen dat er zo veel geldzorgen zijn. Ik had ook zitten denken aan een aanvraag voor subsidies. Als de poezenboot kan overleven, dan zou dat toch voor DFA ook moeten kunnen, niet?

Ik heb ook even een praktische vraag: als (en ik zeg als) DFA er wel degelijk mee moet stoppen, wat gebeurt er dan met de schatten die nu in de opvang zitten? Wij zitten een beetje met een moeilijke situatie: onze Jef zal waarschijnlijk niet meer zo lang leven (we zijn realistisch, ons ventje is al 8 jaar). Ons Jefke is de broer van Bieke en zitten dus samen in één kooi, ons Obyke en Feke leven in een andere kooi samen. Die twee moeten van Bieke niet hebben.
Als ons ventje komt te gaan (wat hopelijk nog immens lang zal duren) dan zit ons Bieke alleen en dat kan gewoon niet. We moeten dan dus een nieuwe schat in huis halen. Komt erop neer: moeten we nu al gaan kijken naar een nieuwe fret (dan zijn we hier wel met 5, maar ruimte is er genoeg, ze zitten met z'n vieren in een kooi geschikt voor 10 fretten) of gaat de opvang nog een beetje door en kunnen we nog wat wachten? Worden er speciale regelingen getroffen voor de fretjes in de opvang? Ik maak me een beetje zorgen... :( .
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 6:05 pm

Origineel gepost door margit

Doortje, pas op met mij, hé, ik méén dat ook, hé!!! Pak uwe kalender al maar eens van de muur .... ergens een zondagje vrij over 14 dagen of 3 weken? :)
Jep is goed of zoals jij zegt komt in de handtas!
;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jan 16, 2009 6:29 pm

Origineel gepost door Hamlet
Komt erop neer: moeten we nu al gaan kijken naar een nieuwe fret (dan zijn we hier wel met 5, maar ruimte is er genoeg, ze zitten met z'n vieren in een kooi geschikt voor 10 fretten) of gaat de opvang nog een beetje door en kunnen we nog wat wachten? Worden er speciale regelingen getroffen voor de fretjes in de opvang? Ik maak me een beetje zorgen... :( .
Alle fretten die nu nog in opvang zitten zullen blijven tot ze een gschikte goede thuis gevonden hebben zoals altijd al zo is geweest

DFA neemt gewoon geen nieuwe ongewenste , bijtgrage , zieke , stervende , verloren , mishandelde etc fretten meer aan ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » vr jan 16, 2009 7:27 pm

Hier nog enkele ideeën die mijn beste vriendin me gaf.

- een sponser boekje maken en naar de dierenwinkels gaan.
- dingen die we krijgen verkopen op kapaza bv een webwinkel meer info zie deze link http://shop.kapaza.be/create.cfm , ook onze hangmatjes van de shop kunnen daarvoor dienen.
- een mail sturen naar Q-music want die doen elke dag iets rond een dier.
- deze link zeker het bekijken waard http://www.steun.be/index.php?page=gratis-infopakket
- uitvissen of er bv's fretten hebben maar dat lijkt me al veel minder haalbaar en ze zei ook nog van politici in te schakelen zoals burgemeester van Sint-Truiden die een groot hart heeft voor beesten.

Allee, ik geef het alleen ff mee hé dus don't shoot te messenger! ;)


[Gewijzigd door Dorinda op 2009-01-16 19:33:40]
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » vr jan 16, 2009 8:42 pm

keer bellen/mailen naar Q music vind ik geen slecht idee... al is het maar om bvb eens te horen of mensen of winkels geen zaken als nog meer eten of korrels enzo willen sponseren...

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr jan 16, 2009 8:57 pm

om als frettenopvang een erkening te krijgen voor subsidie moet de opvang op 1 centraal adres gevestigd zijn
en omdat bij ons niet zo is kunnen we al niet verder , stel dat we dat zouden veranderen naar 1 adres dan komt het er ook op neer dat alle fretten op 1 adres leven en verzorgt moeten worden , wie kan dat combineren met zijn werk en of huishouden ? + moet je daar dan ook de plaats voor hebben , nu zitten de fretjes verspreid wat voor en nadelen heeft , de fretten zelf kunnen meer aandacht krijgen , voor de kandidaat adoptanten was er altijd wel een adres in de buurt enz

alles heeft voor en nadelen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jan 16, 2009 9:13 pm

Q music lijkt mij een haalbare kaart en het proberen waard, maar of daardoor de opvang langer kan blijven???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammie
Berichten: 99
Lid geworden op: do jun 08, 2006 1:10 pm

Berichtdoor Tammie » zo jan 18, 2009 2:22 pm

ja idd ik lees dit hier allemaal en vind het ook heel erg moest hier een einde aan komen , en vooral omdat er zo vele fretjes op ons rekenen
ik hoop echt dat er een oplossing mag komen , ik zal in ieder geval ook denken wat we kunnen doen om geld in te zamelen
ps.hans
bij mijn neefje op de voetbal doen ze af en toe is iets ivm met dieren heb daar al is geinformeerd of zij dat eventueel zouden zien zitten of wij met de frettenclub daar is een (showtje) (bv: zoals in den expo , het racen en de mensen laten kennis maken met de fretjes)
zij vinden het wel iets om is voor samen te komen en te bespreken
en dan kunnen we daar eventueel een koeken verkoop of wafelenbak bij organiseren
op de voetbal zal dat zeker goed verkopen denk ik t'ja wa wilde met al die kinders en als ze van het voetballen komen hebben ze meestal wel grote honger he ;)

als je dat in overweging zou durven nemen dan vraag ik wel het tel eens om eventuele verder afspraken te kunnen maken
het is maar een voorstel he maar zal ook nog verder denken voor eventuele oplossingen
groetjes tamara

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » za feb 14, 2009 11:25 pm

Mensen , ik vind het voorstel van Shayney een voorstel waarover we moeten praten !!! Het gaat tenslotte over onze club en haar overlevingskansen !!!
Waarom ik zo gepasioneerd ben over dat voorstel ? Wel , jullie zullen je ongetwijfeld Goliath nog niet vergeten zijn hé .
Wel , Goliath komt uit een opvang die samenwerkt met de stad Menen ! Deze opvang bestaat uit mama , papa én dochter die het goed doen !!! Waarom in God ' s naam kunnen wij dat niet ?! Waarom moet onze club gedoemd zijn om te verdwijnen ?! WAAROM worden er alleen maar voorstellen gedaan die dan onmiddelijk worden afgeschoten door mensen die alleen rampenscenario ' s kunnen bedenken ?!!!
Gaan wij zitten janken over " wat als ............. " of " waarom konden we ............ " nog voor onze club gekelderd word door " ik wil niet als ............. " of " ik kan niet .............. " ?!
IK KAN ME ER NIET BIJ NEERLEGGEN DAT GEJANK EN TWIJFEL HET EINDE ZAL WORDEN VAN ONZE CLUB !!!
Chuckie , geef uw mening , laat ons weten dat je je hoofd nog niet hebt laten hangen !
Aan de andere bestuursleden wil ik vragen : wat doen jullie ? Werken jullie aan onze club ? Of staan jullie al in gedachten aan het graf van onze club ?
Ik kan me ondanks de rampenscenario ' s niet van de gedachte ontdoen dat er al talrijke voorstellen gedaan zijn die onze club kunnen redden !!!
Als jullie willen antwoorden dan wil ik vragen om dit aan alle leden te laten weten door hier te antwoorden in plaats van met een persoonlijk berichtje ! Ik wil geen zwart kostuum en das moeten kopen om aan het vers gegraven graf van onze club te gaan staan janken !
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo feb 15, 2009 1:00 am

Marc ,

Er is al over veel gepraat en in het verleden voor deze post online werd gezet ook

Vele ideen zijn geopperd en besproken , zelfs voor ze hier , door veel geëngageerde mensen voor de club , nogmaals neergezet werden

Vele zijn goed maar weinige haalbaar en vooral nogmaals , het zijn allemaal eenmalige oplossingen , geen structurele

Laten we nu snel op alle , legale , mogenlijke manieren DFA uit de put helpen , ik zie dat al zeker goedkomen

En dan zien we zoals onze voorzitter al heeft gezegd wel hoe we , DFA , verdergaat , als dat zonder de opvang is , of toch al zeker zoals we de opvang tot voor kort gekend hebben , is dan moet het maar zo zijn als dit de club laat overleven

Mijn gedacht ervan
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo feb 15, 2009 1:08 am

1) Bang ! Weer een oplossing ( die volgens mij misschien alleen wél structureel is ) afgeschoten .
2) Opvang weg = centjes weg ?
Maar ja , wie ben ik ? Ik kom zoals vorig jaar ook dit jaar alleen opstellen bij " Beestjes en baasjes " .
Tenminste als dat mag/kan .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo feb 15, 2009 2:18 am

Origineel gepost door asocialleke

Mensen , ik vind het voorstel van Shayney een voorstel waarover we moeten praten !!! Het gaat tenslotte over onze club en haar overlevingskansen !!!
Waarom ik zo gepasioneerd ben over dat voorstel ? Wel , jullie zullen je ongetwijfeld Goliath nog niet vergeten zijn hé .
Wel , Goliath komt uit een opvang die samenwerkt met de stad Menen ! Deze opvang bestaat uit mama , papa én dochter die het goed doen !!! Waarom in God ' s naam kunnen wij dat niet ?! Waarom moet onze club gedoemd zijn om te verdwijnen ?! WAAROM worden er alleen maar voorstellen gedaan die dan onmiddelijk worden afgeschoten door mensen die alleen rampenscenario ' s kunnen bedenken ?!!!
Gaan wij zitten janken over " wat als ............. " of " waarom konden we ............ " nog voor onze club gekelderd word door " ik wil niet als ............. " of " ik kan niet .............. " ?!
IK KAN ME ER NIET BIJ NEERLEGGEN DAT GEJANK EN TWIJFEL HET EINDE ZAL WORDEN VAN ONZE CLUB !!!
Chuckie , geef uw mening , laat ons weten dat je je hoofd nog niet hebt laten hangen !
Aan de andere bestuursleden wil ik vragen : wat doen jullie ? Werken jullie aan onze club ? Of staan jullie al in gedachten aan het graf van onze club ?
Ik kan me ondanks de rampenscenario ' s niet van de gedachte ontdoen dat er al talrijke voorstellen gedaan zijn die onze club kunnen redden !!!
Als jullie willen antwoorden dan wil ik vragen om dit aan alle leden te laten weten door hier te antwoorden in plaats van met een persoonlijk berichtje ! Ik wil geen zwart kostuum en das moeten kopen om aan het vers gegraven graf van onze club te gaan staan janken !
Voor alle duidelijkheid, onze vereniging stopt er niet mee. Maar budgetaire redenen dwingen ons momenteel om geen opvang meer te voorzien.

Dat de meeste voorstellen worden afgeschoten, heeft te maken met onze ervaring, en met niets anders. Wanneer het verleden uitwijst dat iets niet werkt, dan heeft het geen zin om er opnieuw energie in te steken..
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo feb 15, 2009 9:41 am

Als ik dan goed versta is er geen reden tot paniek ?
Wat DFA vzw op andere vlakken betreft, de speelnamiddagen, beurzen enz zullen dit jaar verder afgewerkt worden. Dit jaar zal verder uitwijzen of onze vereniging verder kan of niet.

Mag ik er dan nu van uit gaan dat deze uitspraak eigenlijk verkeerd is gedaan ? Dan wil ik me hier ekskuzeren voor mijn
Wel , Goliath komt uit een opvang die samenwerkt met de stad Menen
die dus voortkomt uit een misverstand van mij zelf .
Zoals iedereen weet kan ik soms redelijk vlug in paniek slaan als er dingen gezegd worden als " DFA in de problemen " en zomeer . Ik zal beter letten op mijn woorden én reakties .
Sorry Chuckie .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » zo feb 15, 2009 9:45 am

de uitspraak dat DFA in de problemen zit en we wss volgend jaar zullen moeten stoppen, is terecht. Als er geen wijzigingen komen die ons

1. geld besparen
2. geld opleveren

dan heeft DFA volgend jaar geen bestaansmiddelen meer.

maar zover is het nog niet :P
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » zo feb 15, 2009 10:19 am

om als frettenopvang een erkening te krijgen voor subsidie moet de opvang op 1 centraal adres gevestigd zijn
is iets waar ik ook niet op gelet heb . dan snap ik nu die " structureel " onaanvaardbare oplossing . ook gaat de vlieger om " subsidies van de stad of staat " te krijgen gaat in dit geval niet op . al een geluk dat ik een van de weinige mensen ben die een beetje meer uitleg nodig heeft om eindelijk te verstaan wat men wil zeggen .
Fretjes zijn eerlijk . Mijn rekening is gemaakt .
[IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... 46-780.jpg[/IMG][IMG]http://i150.photobucket.com/albums/s88/ ... e/Loki.jpg[/IMG]


Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten