DFA in de problemen.

De laatste nieuwtjes, belangrijke berichten kan je hier lezen. Dit gedeelte is uitsluitend bedoeld voor aankondigingen. Daarom kan je hierop niet antwoorden. Antwoorden kan je plaatsen in algemeen of op het zeverkanaal.
Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do jan 15, 2009 6:23 am

Beste frettenvrienden,

Het is helaas mijn droeve taak om jullie minder goed nieuws te brengen. De Laatste jaren heeft onze vereniging héél wat watertjes doorzwommen, héél wat problemen overwonnen. Dankzij regelmatige investeringen van mijnentwege, en de actie's opgestart door enkele medewerkers, kon onze vereniging blijven doen waarvoor ze werd opgericht. Fretjes opvangen en weer een nieuwe warme thuis bezorgen. Samen met de inzet en soms ook financiële hulp van de opvangen hebben we elk jaar meer dan 200 fretjes herplaatst.

Momenteel zijn de rekeningen leeg en staan er nog een aantal facturen te wachten op betaling. Om deze negatieve financiële situatie te stoppen zal DFA geen opvang meer kunnen voorzien. De aanwezige fretjes zullen met de meeste zorg nog geplaatst worden.

Wat DFA vzw op andere vlakken betreft, de speelnamiddagen, beurzen enz zullen dit jaar verder afgewerkt worden. Dit jaar zal verder uitwijzen of onze vereniging verder kan of niet.

Het spijt me, maar we MOETEN deze maatregel nemen.

Hans Van Gool
Voorzitter van De Fretten-Ark vzw

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 9:42 am

Zeer droevig nieuws voor de fretjes maar begrijpelijk met wat ik her en der heb opgevangen van bevindingen , er zullen er vele waarheid zijn daar ben ik zeker van

Frettenark moet blijven bestaan , heel cru om te zeggen sorry , maar als de serieus verlieslatende post van de opvangertjes weg zal zijn moet dit toch lukken ??

Vind het ook zo erg voor de talrijke sukkeltjes die via ons , de Frettenark , geen nieuwe goede thuis meer zullen vinden maar het moete maar zo zijn
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 15, 2009 1:11 pm

Zo heel erg jammer !@#$ Ik weet niet wat te zeggen ~_~
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » do jan 15, 2009 1:46 pm

Ik vind t ook heel erg om dit te horen (te lezen) :(
we kunnen eigenlijk alleen ma hopen op hulp uit onverwachte hoek he (allemaal met de Lotto spelen!!!)
Ik hoop in ieder geval da de activiteiten blijven doorgaan en da er een oplossing voor de opvangertjes gevonden wordt...
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Flufy
Berichten: 0
Lid geworden op: do dec 25, 2008 2:40 pm
Contacteer:

Berichtdoor Flufy » do jan 15, 2009 2:13 pm

Dit is echt jammer dit te moeten lezen.
Op hoop van zegen dat er een oplossing komt. ~_~ ~_~ ~_~

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do jan 15, 2009 3:56 pm

Dit is zeer spijtig en doet me erg hard pijn want ik leef echt voor dees club. Heb me nooit ergens zo goed gevoeld en thuis gevoeld als bij DFA. Ik hoop van harte dat het toch nog anders uitdraait en anders, speelnamiddagen voor Hasselt bij mij thuis! ~_~
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do jan 15, 2009 4:58 pm

ja dit is slecht nieuws dat er al een tijdje zat aan te komen spijtig genoeg
maar de fretjes die nu nog in onze opvang verblijven zoeken zeker nog een goede thuis
dus mensen houd jullie niet in als je intresse hebt in één van hen en bel of mail maar
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » do jan 15, 2009 5:03 pm

Arme sukkeltjes... Waar gaan ze dan naartoe gaan? En is er echt geen oplossing om toch de koppen bij
elkaar te steken om ideeën op te doen hoe we toch een centje (allez veel centjes) kunnen inzamelen
voor het goede doel??? :(

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » do jan 15, 2009 5:08 pm

kheb het ook al op algemeen gezet dat wij er nog ééntje zoeken. (is niet dringend als we er eentje naar ons
hart vinden en onze twee schelmen aanvaard!)
Maar we worden een beetje ontmoedigd voor adoptie omdat er nergens foto's en wat uitleg over hun
karaktertje te vinden is. Is toch niet zooo veel moeite? En ik wed dat er nog anderen zijn die sneller
tot adoptie overgaan wanneer er wat meer informatie ter beschikking is...
Dus bij deze ;) . En nogmaals dit is absoluut niet slecht bedoeld, hé!!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do jan 15, 2009 6:05 pm

ik vind eigelijk ook dat we iets moeten doen , ik kon mijn ogen niet geloven toen ik dit las. heb eens geluisterd bij mijn vader die in het bestuur zit van een vogelclub. die houden elk jaar een wafelverkoop en die maken op 1000 pakken wafels( dit klink veel maar valt goed mee voor te verkopen) 1000 euro winst. da is hier bij een firma van bij mij in de buurt en mijn vader denkt ook dat het mogelijk is om achteraf te betalen. kunnen we dit niet doen in mechelen en hasselt en misschien nog andere plekken? alleee we moeten toch iets kunnen doen.

xxx

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do jan 15, 2009 6:16 pm

Origineel gepost door loeke2440

pakken wafels( dit klink veel maar valt goed mee voor te verkopen) 1000 euro winst. da is hier bij een firma van bij mij in de buurt en mijn vader denkt ook dat het mogelijk is om achteraf te betalen. kunnen we dit niet doen in mechelen en hasselt en misschien nog andere plekken? alleee we moeten toch iets kunnen doen.

xxx
onze laatste koekjesverkoop heeft zelfs niet de 100kg gehaald, wat de minimum hoeveelheid is om een bestelling te kunnen plaatsen. Voor diegenen die wel verkocht hebben, zondag zal er hierover meer nieuws gegeven worden.

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do jan 15, 2009 6:20 pm

Ah das goed Hans want de mensen hier worden ongeduldig om hun koekjes te krijgen. :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do jan 15, 2009 6:24 pm

doeme he kan er zondag niet bij zijn want moet gaan werken

en nog eens over die wafels, de overschot pakken ze terug en de club hier verkoopt op een middag 1000 pakken in een boerengat gelijk geel winkelomheide

xxx

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 15, 2009 6:34 pm

Mensen,
DFA heeft in het verleden reeds meerdere zaken op touw gezet om duiten in het zakje te krijgen. BQ, speelnamiddagen, verkoop hangmatjes, koekjesslag,
kraampjes op kerstmarkten, kennismakings dag en al waar ik niet van af weet of vergeten ben. Blijkbaar is dit nog onvoldoende om alles draaiende te houden. Een bezoek aan da kost soms stukken van mensen. Niet alle binnengebrachte fretjes kunnen later ter adoptie aangeboden worden wegens te oud te ziek te bijterig. Al deze mondjes moeten gevoed worden en de nodige medische verzorging krijgen. DFA draait op mensen die vrijwillig opvang doen, maar er kan niet verwacht worden dat ze daar bovenop ook nog alle kosten zelf zouden dragen. Hoe spijtig ik dit ook vind versta ik wel dat zonder geld deze zaak niet houdbaar is. Een eenmalig initiatief om geld in te zamelen zal niet volstaan voor de toekomst denk ik :(
Weinig mensen liggen wakker van een fret die geen t'huis meer heeft en nu nog meer letterlijk op straat komt te staan.
Geloof mij ik ben er het hart van in !@#$
Afbeelding

Gebruikersavatar
loeke2440
Berichten: 112
Lid geworden op: zo nov 30, 2008 4:20 pm

Berichtdoor loeke2440 » do jan 15, 2009 6:39 pm

ja, ik weet da langs de ene kant ook maar ik kan het niet geloven!!!
vind het echt erg, wat gaat er nu gebeuren met de fretjes???

in ieder geval , als er nog een reddingactie ( welke dan ook) kom ik zeker helpen en doe ik al het mogelijke!!!!

xxx

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jan 15, 2009 6:44 pm

Origineel gepost door Molleke

kheb het ook al op algemeen gezet dat wij er nog ééntje zoeken. (is niet dringend als we er eentje naar ons
hart vinden en onze twee schelmen aanvaard!)
Maar we worden een beetje ontmoedigd voor adoptie omdat er nergens foto's en wat uitleg over hun
karaktertje te vinden is. Is toch niet zooo veel moeite? En ik wed dat er nog anderen zijn die sneller
tot adoptie overgaan wanneer er wat meer informatie ter beschikking is...
Dus bij deze ;) . En nogmaals dit is absoluut niet slecht bedoeld, hé!!!
molleke ik wil je niet aanvallen.
op het forum staan hun gedrag en hoe ze er uitzien.
is er verdere intresse kan er ofwel foto's doorgemailt worden
of een bezoekje gebracht worden
als er vragen zijn over adoptie dan kunnen die altijd gestelt worden
ik doe zelf opvang en dit heeft altijd goed gemarcheert,

voor het ogenblik zit ik hier met een ziek fretje en ook een die aan het herstellen is
ook oudere fretten krijgen geen kans ni meer ze willen alleen nog maar jonge fretsels
maar hebben die lieve snuiters dan ook geen recht op een nieuwe thuis
:? %)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 6:58 pm

zouden we niet individueel geld kunnen inzamelen voor dfa vb naar bedrijven trekken en daar het verhaal vertellen van sommige fretten en fotos op posters ofzo en daar ook kennis late maken met de lieverds?

Het zal mss dfa niet kunnen redden maar het geld dat we kunnen inzamelen kan mss wel helpen



[Gewijzigd door Angelke op 2009-01-15 18:59:15]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

ludwig1605
Berichten: 85
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 12:35 pm

Berichtdoor ludwig1605 » do jan 15, 2009 7:06 pm

Waarom vragen jullie geen lidgeld. Dit moet daarom geen gigantisch bedrag zijn bijvoorbeeld een 25 euro. Alle beetjes helpen toch. Er is nog een belgische tegenhanger van DFA die dit ook doet en een 3 maandelijks bladje uitbrengt. Waarom jullie niet. Ik zie daar geen enkel probleem in.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 15, 2009 7:40 pm

Angelke, ik heb vorig jaar in mei hier het geprobeerd. Jij en anderen zijn toen ook komen helpen, weet je nog? Dagen ben ik op zoek geweest om sponsors voor dit gebeuren te vinden. De opkomst viel die dag echt wel tegen en al het geld van de sponsoring was nodig om de zaal, de verzekeringen en andere kosten te dekken.
Het weinige die dit opbracht was echt de vele moeite en soms boze reactie's niet echt waard. Je voelt je echt een bedelaar om enkele € samen te krijgen.
Ludwig, lidgeld is er in het verleden ook al gevraagd en blijkbaar houdt iedereen de vinger op de knip.
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » do jan 15, 2009 7:43 pm

Jeanine ja mss wel mijn vader wilt het op zijn werk proberen ( ze zijn daar allemaal gek op dieren) maar ik w8 op een antwoord van hans of hij dit zou aprecieren of niet want als hij neen zegt doe ik het ook niet
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 8:06 pm

Eenmalige acties zijn niet niet structureel , het probleem wel
Zoals al eens tijdens een vergadering aangekaart zijn de kosten op de opvang draaiende te houden te groot , het bedrag dat men vraagt voor 1 fret ter adoptie is menselijk gezien al zeer hoog en zou eigenlijk nog hoger moeten , wat je ergens niet kunt want dan word de struikelblok nog groter word
Het feit is nu eenmaal dat er ook vele zieke , soms stervende dieren binnengebracht worden en aangenomen worden , daar waar sommige verenigingen een streep trekken en enkel gezonde dieren in huis halen
Haast elke adoptie is niet in orde met inentingen , maak de rekensom maar aan DA + eten , en dan mag het fretje nog niet ziek zijn zoals eerder aangehaald
Er lijkt inderdaad geen structurele oplossing te zijn tot dit probleem en dan is het inderdaad beter dat de vereniging met de opvang stopt , dat liever dan dan dat de vereniging eronderdoor gaat

Ook de crisis , de tijd speelt met het probleem mee , de laatste tijd giften , spaarpotje , het spel met kleingeld in de vijver in hasselt , beduidend minder

Nu is het niet meer , ooh tof dat jullie je zo inspannen , hier .....

Nu zeggen ze gewoon niks en wandelen ze rustig door ....

De kersthappening , break-even ?

Koekjesverkopen klaarblijkelijk dus ook geen succes .....

Het zat er aan te komen al keek ik hier ook de andere kant op
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do jan 15, 2009 9:02 pm

Het enige wat we in de toekomst nog kunnen doen, is zelf sukkeltjes een dak geven als we aan uitbreiding toe zijn. Aan keuze in fretjes geen gebrek denk ik :(
Hopelijk kan de rest nog verder draaien nu de opvang stopt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » do jan 15, 2009 9:29 pm

Het is ook den enigste post jeanine dat negatief draait eh

De komende maanden de rekening van de vzw hopelijk stillaan uit de rode cijfers halen en dan alles herevalueren , als de opvang op 1 of andere manier niet breakeven op zne minst kan draaien de opvang niet laten terugkomen , het kan nu eenmaal niet anders , we zijn maar een vzw , geen erkend asiel met alle ditjes en datjes en regeltjes etc
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Molleke
Berichten: 36
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 10:07 pm
Contacteer:

Berichtdoor Molleke » do jan 15, 2009 10:38 pm

molleke ik wil je niet aanvallen.
op het forum staan hun gedrag en hoe ze er uitzien.
is er verdere intresse kan er ofwel foto's doorgemailt worden
of een bezoekje gebracht worden
als er vragen zijn over adoptie dan kunnen die altijd gestelt worden
ik doe zelf opvang en dit heeft altijd goed gemarcheert,


Ik doe zelf zwerfpoezenopvang en ken het probleem van oudere en zieke katten te plaatsen zeer goed!
Maar het gaat bij ons zo; we hebben foto's op het internet staan met info. De mensen bellen dan naar 1
vd 2 die plaatsingen doen. Als er uit een kort gesprek blijkt dat het eventueel geschikte kandidaten zijn,
mogen zij komen kijken voor een tweede gesprek. Als ze dan langskomen, kijken we welke kat hoe reageert
op hun en meestal gaan ze niet naar huis met de kat waarvoor ze kwamen! Zodat de schichtige, angstige,
dominante,... katten ook een kans krijgen. Maar op nr.1 komen altijd onze poezen wanneer wij vinden dat
die personen niet geschikt zijn krijgen ze géén kat mee. Bij twijfel moeten ze nog eens terugkomen. Maar mijn
punt is: ze komen bij ons kijken op internet en geplastificieerde A4 poster, zien een poes die hun aanstaat,
komen dan kijken & gaan met een kat naar huis die bij hun past (dan kijken ze plots niet meer naar de leeftijd.)
Die stap vind ik persoonlijk (geldt absoluut niet voor iedereen he!!!) makkelijker dan de verschillende adressen
af te bellen en dan eventueel een afspraak te maken... Maarrreuh, de mensen die hier opvang doen doe ik een
oproep: je mag me foto's en/of beschrijving geven vd fretten waar je al lang mee zit!!! Als het klikt met onze twee
rakkers is er weer eentje met een nieuwe, warme thuis!! : D

@Knorry; Tuurlijk voel ik me niet aangevallen!! Het is juist goed dat er verschillende reacties tot stand komen!
Zo kom je uiteindelijk tot andere inzichten (ik ook he, want ik begrijp nu het probleem om aan geld te komen
bij jullie en dat de kosten idd ergens beperkt moeten worden). :(

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr jan 16, 2009 9:47 am

Origineel gepost door loeke2440

ja, ik weet da langs de ene kant ook maar ik kan het niet geloven!!!
vind het echt erg, wat gaat er nu gebeuren met de fretjes???

in ieder geval , als er nog een reddingactie ( welke dan ook) kom ik zeker helpen en doe ik al het mogelijke!!!!

xxx
De fretjes in de opvang worden zeker niet buiten gezet , ze blijven waar ze nu zijn tot er kandidaat ze adopteerd
er komen enkel geen fretten meer binnen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske


Terug naar “Mededelingen van de vereniging”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten