Speelnamiddag Mechelen?

Dit forum staat open voor al wat met onze activiteiten te maken heeft. Zowel de eigen initiatieven alsook onze externe deelnames aan andere evenementen. Hier kan je zowel met een evaluatie terecht, als met vragen over de komende events. Ook zal er op dit forum regelmatig de vraag naar medewerkers gesteld worden.
Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo dec 13, 2009 12:33 pm

En die fret dan de hele middag in zijn carrier moeten blijven zitten is dan wel een optie ?

Uitleg cava opperhoofd maar niet keer op keer en , spijtig genoeg , ook meermaals aan dezelfde personen die dan de maand of 2 maand erna er terug staan en nog steeds niet in orde zijn

Dan kan je niet meer doen dan de fret niet toe te laten keer op ker dus worden ze wel wandelen gestuurd eh ...
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

kkevertje
Berichten: 70
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 8:23 pm

Berichtdoor kkevertje » zo dec 13, 2009 12:36 pm

ik denk als er iemand gevraagd word om zijn/haar fret een ganse middag in de carrier te laten ziteen , dat die zeker geen ganse middag zullen blijven zitten ;) en daar zal Hans wat op inspelen denk 'k ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 13, 2009 2:20 pm

Zeg hey, ten eerste lijkt me dat al niet het geval te zijn dat ze een hele namiddag moeten blijven als ze niet zelf willen dan en ten tweede, als we 's avonds nog wat eten gaan zitten er heel wat fretjes al langer dan 3u in die carrier tegen dat ze thuiskomen, hoor! En dat ze dan "moe" zijn is ook niet altijd een argument, die van mij zijn tegen de tijd dat alles opgeruimd is meestal al ferm gerecupereerd en wachten toch braaf tot we, soms laat, thuis zijn. En op beurzen blijven sommige fretten af en toe ook al langer dan 3u in hun carrier zitten ...

Eerlijk gezegd, als ze merken dat het ons menens is, dat er geen uitzonderingen meer gemaakt worden zoals "op eigen risico" in de speeltuin laten, denk ik dat het snel gedaan gaat zijn met 2x niet in orde te verschijnen. Jef heeft er enkele jaren geleden ook eens gestaan met fretjes die over de datum van hun vaccinatie waren, die mochten er toen al niet in. Dat was ook alles behalve plezant, vooral omdat Jef zijn fretten absoluut niet langer dan noodzakelijk in een carrier laat (al zitten ze er allemaal even graag in :P ), maar toch, de volgende keer waren ze in orde, hoor. 't Is maar gewoon wat je de mensen aanleert, hé, en vanaf nu zijn fretten die niet in orde zijn voor hun eigen veiligheid niet meer toegelaten in de speeltuin. Wat de baasjes doen, moeten ze voor zichzelf uitmaken, hé ...
Afbeelding

Gebruikersavatar
cyberrat
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 24, 2009 3:19 pm

Berichtdoor cyberrat » zo dec 13, 2009 4:36 pm

:) joepi dan kunnen jullie mijn feratu volgende zondag verwachten. Ik weet wel totaal niet hoe ze zal reageren op andere fretjes...
Heb vandaag een grote carrier voor haar gaan hale en daar is ze toch al een dikke 3 kwartier mee bezig geweest eer die goedgekeurd en volledig besnuffeld was.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 13, 2009 5:17 pm

Breng maar mee, mijn sjakosj komt ook mee!! :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo dec 13, 2009 7:14 pm

Origineel gepost door margit
Jef heeft er enkele jaren geleden ook eens gestaan met fretjes die over de datum van hun vaccinatie waren, die mochten er toen al niet in. Dat was ook alles behalve plezant, vooral omdat Jef zijn fretten absoluut niet langer dan noodzakelijk in een carrier laat (al zitten ze er allemaal even graag in :P ), maar toch, de volgende keer waren ze in orde, hoor. 't Is maar gewoon wat je de mensen aanleert, hé, en vanaf nu zijn fretten die niet in orde zijn voor hun eigen veiligheid niet meer toegelaten in de speeltuin. Wat de baasjes doen, moeten ze voor zichzelf uitmaken, hé ...
~_~ 't is toch altijd iets met jef he %) :P

en gaat daar controle op zijn deze keer? vorige keren waren er ook steeds die met fretten die niet in orde aan de speeltuin zitten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 13, 2009 10:41 pm

Normaal gezien moeten de baasjes in 't geval van "niet genoeg beveiligde fretten" zelf verantwoordelijkheidszin genoeg vertonen om
hun beestjes niet met andere dieren in contact te laten komen.

Zoals altijd letten we er wel op dat ze niet in de speeltuin komen, maar gaan we er ook vanuit dat de baasjes in kwestie ouder zijn
dan 10 en hun verstand ook gebruiken. Als ze echter kost wat kost hun zin willen doordrijven, kunnen ze ons in ieder geval niets verwijten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » ma dec 14, 2009 2:36 am

Origineel gepost door a3ke

En die fret dan de hele middag in zijn carrier moeten blijven zitten is dan wel een optie ?

Uitleg cava opperhoofd maar niet keer op keer en , spijtig genoeg , ook meermaals aan dezelfde personen die dan de maand of 2 maand erna er terug staan en nog steeds niet in orde zijn

Dan kan je niet meer doen dan de fret niet toe te laten keer op ker dus worden ze wel wandelen gestuurd eh ...
Euh, ik denk dat ik de laatste elf jaar nog nooit 2 keer dezelfde mensen met dezelfde verkeerde inentingsboekjes aan de inkom heb gehad.

We hebben dankzij onze werkwijze al wel héél wat mensen een tweede keer terug gezien met correct ingeënte fretjes.

Er is ook nog NOOIT een fretje op één van onze activiteiten (en dat zijn er ondertussen al meer dan 100) besmet geworden met Hondeziekte.

Dus tot nader order blijft DFA vzw dezelfde werkwijze aanhouden. En de boodschap is simpel, fret niet in orde, fret niet in de speeltuin, maar wel met tekst en uitleg over het "waarom".

Uiteonderingen kunnen gemaakt worden voor courante bezoekers die hun boekje vergaten en waarvan we weten dat de fretjes in orde zijn. Hier geldt de regel dat ze op eigen risico handelen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma dec 14, 2009 2:45 am

Origineel gepost door Chuckie

Uiteonderingen kunnen gemaakt worden voor courante bezoekers die hun boekje vergaten en waarvan we weten dat de fretjes in orde zijn. Hier geldt de regel dat ze op eigen risico handelen.
Wat niet wil zeggen dat die hun boekjes niet moeten meehebben omdat we het weten, daaraan hangt een verplichte tournee generale verbonden :D :D :D

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma dec 14, 2009 5:40 am

grmbl grmbl grmbl kheb just boekje truggevonden van cyrrano zen oud !! grmbl moest da van eros nu ook is trugkomen he tzou mij nekeer wa makkelijk zijn se. Enfin volgende speelnamiddag mechelen kom ik met enkel Hooligan en terror als ik kom natuurlijk en als ik kom is de kans groot dak iemand meebreng :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma dec 14, 2009 11:18 am

Zal hier al maar verwittigen voor Muis hier!! ;) Haar vaccinatie verviel op 9.12.2009 maar we hebben alvast een afspraak bij Ine voor de 23ste december e.k. Ik weet dus dat ze "overtijd" is!! :D Als het nu al volop lente was, sprong ik een gat in de lucht!! ;)

Virginie, je kan bij je Da toch gewoon een nieuw boekje vragen waar ze de laatste vaccinaties terug inschrijven (die staan toch op hun pc normaal gezien). Dan ben je toch van dat gesukkel af, niet? Alle boekjes altijd samen houden is makkelijk, hoor, heb hier ook zo 'n torentje van een halve meter op elkaar liggen!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » ma dec 14, 2009 11:19 am

op een week of 2 zal het ook wel niet aankomen zeker :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma dec 14, 2009 11:21 am

Nee, ik weet het, je hebt max één maand om nog te gaan, maar dan worden de baasjes verwittigd dat het hoog tijd is!! :)

Baasje weet het dus al, hé!! ;)
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma dec 14, 2009 2:12 pm

Origineel gepost door margit
Virginie, je kan bij je Da toch gewoon een nieuw boekje vragen waar ze de laatste vaccinaties terug inschrijven (die staan toch op hun pc normaal gezien). Dan ben je toch van dat gesukkel af, niet? Alle boekjes altijd samen houden is makkelijk, hoor, heb hier ook zo 'n torentje van een halve meter op elkaar liggen!! :P
Dat weigerd die nu is royaal grmbl en nja ik legde ze altijd onder mijn pc scherm maar toen vond men ex at leuk om die ergens anders te leggen enzo maar eros zijn boekje is bij de mensen verloren gegaan waar ie tijdje heeft gewoont
Trouwens Kinky en Eros hun inenting vervallen op dezelfde dag als die van uw muis lol en die blijven thuis ahja...

[Gewijzigd door Angelke op 2009-12-14 15:10:05]
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma dec 14, 2009 2:21 pm

mijn fretten zijn in elk geval inngeënt dus mogen beide in de speeltuin..
ze mochten er gisteren toch in, dus volgende week zal da nog nie veranderd zijn he :)
hoop dak dan derna is geen gekibbel heb lol. zou ook is wat zijn niewaar :D

margit, hoeveel keer ik nie vertrek zonder boekjes!!
elke keer weer vergeet 'k da boekske!
gisteren is't mij na 500 meter ook ingevallen, 'kheb mn boekskes weer nie mee'!!
hupla, terug naar huis :P
'k vergeet m'n kop nog :D
nu is't nog moeilijker, nu moet'k er 2 bijhouden en mag'k ze nie verliezen en moe'k zorgen dak ze nie vergeet!
kga is zo'n speelmiddag rugzak maken, enen die'k gwn altijd meeneem waar alles standaard inzit ? :P :D
of khang ze met 'n haakje vast aan de fretjes waar ze bij horen (@) :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma dec 14, 2009 4:05 pm

Ik weet nog goed de eerste speelnamiddag Gent, hoe fier ik aankwam. Net (2 weken) Anais en Chanel in huis gehaald uit de opvang Mechelen. Beide dames hadden een rood strikje aan omdat er geen gareeltjes waren die pasten. Iedereen vond ze zo snoezig staan. Helaas boekjes die in orde waren vergeten :( Het hielp geen zier om te zeggen dat ze uit de opvang Mechelen waren en dik in orde. Ikke dus weer naar huis om de boekjes :( Terug met de boekjes in de sjacosche en pas dan mochten de fretjes van Pedro in de speeltuin :) De volgende keren lagen de boekjes al klaar de dag voordien :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma dec 14, 2009 7:18 pm

dat kan ook helpen :D
ma om dan terug naar huis te rijden :o
kga voor het speelmiddagrugzakje :P :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma dec 14, 2009 10:29 pm

Mijn boekjes zitten ook altijd in mijn zakje, dus kan ik ze ook niet vergeten :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di dec 15, 2009 2:05 am

Je hebt je eigen oplossing dus al gevonden Cynthia, ik wou net hetzelfde voorstellen. Ik heb dus zo één grote zak met alle vaste spullen in die mee moeten naar de speelnamiddag, zijnde reserve-eten (bij het thuiskomen krijgen ze dat dan te knabbelen en steek ik alvast een nieuwe lading klaar), een handdoek, schaar en Ferretone voor de bezoekende fretjes met lange nagels, oorstokjes, pleistertjes, keukenrol, reserve-harnasjes, alle leibandjes van de hele ploeg hier en tot een 2 jaar geleden ook de boekjes ...

Dat laatste heb ik opgegeven, ik ging met een stapel naar de speelnamiddag en had dan hoop en al 10 fretten bij, te gek dus om bv nu met 16 boekjes teveel te slepen, hé!! Nu beslis ik de avond voordien wie mee gaat en die boekjes verdwijnen de zak in voor die beneden op tafel eindigt om de laatste spullen in te steken (zoals bv een fuccia-rode sweather deze keer!! :P ). Maar wat me ook overkwam toen alle boekjes wel nog in de zak zaten, was bij de Da staan voor de vaccinatie terwijl de boekjes thuis lagen!! (@) Toen woonde ik maar 5 min van Ine, nu zo 'n 40 min, ik kan je verzekeren dat je dan ook even vloekt, hoor!! ;)

Ik breng ons Muis wel mee zondag, het is waarschijnlijk haar laatste speelnamiddag voor een tijdje, ze wordt ofwel begin februari gecastreerd of, ik ben er nog niet uit, laat ik haar eens naar een mooi kereltje gaan. Zal van de drukte hier afhangen, want ze is echt wel om te stelen!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di dec 15, 2009 2:30 am

muis? moustache?

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di dec 15, 2009 8:57 am

Origineel gepost door margit

Dat laatste heb ik opgegeven, ik ging met een stapel naar de speelnamiddag en had dan hoop en al 10 fretten bij, te gek dus om bv nu met 16 boekjes teveel te slepen, hé!!
Nog een nadeel van TE veel fretten te hebben :P :D
Origineel gepost door margit

Nu beslis ik de avond voordien wie mee gaat en die boekjes verdwijnen de zak in voor die beneden op tafel eindigt om de laatste spullen in te steken (zoals bv een fuccia-rode sweather deze keer!! :P ).
Yaay you didn't forget me :D :)
zal u halsbandje ook op vrhnd moeten klaar leggen anders verget ik hem zeker mee te pakken (@)
kom dan rechtstreeks van me werk (eerst vlug achter fretten) dus kan zijn dat ik er ietske later zal zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di dec 15, 2009 11:10 am

Teveel fretten, alléé nu Kate, veel oké, maar té ... nee hoor!! ;) Zelfs nog plaats om eentje "bij te frommelen"!!! :P

Trui ligt al klaar, hoor!! :D
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di dec 15, 2009 11:30 am

Die van mij mogen vrijdag weer naar hun jaarlijkse mishandeling... euhm inenting.... :) Da komt dus neer op 2 heel slecht gezinde fretten... Lang leven het feit da ze rap zijn afgeleid :D

Ik weet wel nog niet of ik erbij ga zijn dit weekend... Hangt een beetje van de planning af (zo druk, zo druk)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » di dec 15, 2009 11:34 am

Origineel gepost door margit

Teveel fretten, alléé nu Kate, veel oké, maar té ... nee hoor!! ;) Zelfs nog plaats om eentje "bij te frommelen"!!! :P
Ik zeg ook altijd, "er kunnen nooit genoeg beestjes zijn" maar zoveel fretten.. ik zou nooit hun namen kunnen onthouden :P laat staan zoveel namen verzinnen :D

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » di dec 15, 2009 11:39 am

Origineel gepost door _K8_

Ik zeg ook altijd, "er kunnen nooit genoeg beestjes zijn" maar zoveel fretten.. ik zou nooit hun namen kunnen onthouden :P laat staan zoveel namen verzinnen :D
allé nu: fretsel , fret, freddy, fretsel 2, fret 2, freddy 2, .... namen genoeg hoor :) En als je dan nog alles afkort naar fret kijken ze allemaal als je roept ;-)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Activiteiten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten