KLEIN AMERIKA in St-Hubrechtslille

U was in een bepaalde dierenzaak en u zag dat het goed was, of juist niet. Zet het hier zodat andere mensen de goede winkelier kunnen belonen met een bezoek of gewaarschuwd worden voor de wanpraktijken van de "SLECHTE" winkelier. Begin uw titel van de topic steeds met de naam van de winkel !!!
Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » di aug 22, 2006 10:11 pm

Beste mensen,

denk er aub twee keer over na voordat je hier eender wat voor dier aanschaft, ik ben er een keertje geweest en had medelijden met elk beestje dat er zat! Echt slecht verzorgd, onze twee eerste fretten kwamen van deze winkel en zijn beide overleden aan kanker. Nu dat kan al eens gebeuren ook bij een goede frettenkweker, maar zomers krijgen de dieren buiten amper drinken als het zo warm is, de kooien worden zelden zuivergemaakt en je vindt er zelfs ooit dode dieren in een hok! Dit laatste heb ik een daar al eens gezien een klein lief konijntje bij een hoop cavia's die het beestje de hele aanvielen! En dan ga je dat allemeel zeggen tegen de eigenaars of wie er ook achter de kassa staat en die doen daar gewoon niks aan! Gewoonweg schandalig! Ook mijn nicht heeft er al eens uit medeleven een konijntje gekocht, dezelfde dag nog was het beestje gestorven! Ik denk dat dit genoeg zegt over deze dierenzaak, jammer voor de dieren natuurlijk. Ik zou ze op dat moment gewoon allemaal kunnen meenemen, alwetende dat er met elk diertje daar wel bijna altijd iets scheelt!

Het is zelfs zo erg dat ik er ooit naar toe wil gaan zomers om hen eraan te herinneren dat het beestjes ook wel drinken moeten geven en hun kootjes moeten zuiver maken! :(

Alvast bedankt voor het lezen van dit berichtje en ik hoop dat we daar eens iets aan kunnen doen?!

Mokjes van mijn twee schatjes Friemel en Loni

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » di aug 29, 2006 9:51 pm

ik snap niet Pico Bello dat er zo een dierenzaken bestaan.
Je zou toch denken als je in een dierenwinkel werkt dat je toch op zen minst de dieren graag genoeg ziet om ze deftig te verzorgen.
Als ik klein was wou ik altijd in een dierenwinkel werken omdat ik dan bij al die beestjes kon zijn en verzorgen. Maar nu weet ik dat zo nog niet meer ze.
Ik zou er goed voor zorgen maar ja zo zijn er blijkbaar veeeeeeeeel mensen niet :( :(
Ze zouden gewoon alle beestjes verkoop (het maakt niet uit wat het is) al is het een visje, moeten verbieden te verkopen.
Als daar iets kan aan gedaan worden zal ik de eerst in rij zijn

[Gewijzigd door syl op 2006-08-29 21:52:57]

asocialleke
Berichten: 700
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:57 am

Berichtdoor asocialleke » wo aug 30, 2006 3:07 pm

Pico Bello , heb je er ooit niet eens aan gedacht om dit aan GAIA door te spelen ? Moet je doen hoor , ik zou het toch doen !!! Als Michel dat te horen krijgt dan kan dat wel eens voor wat vuurwerk zorgen denk ik . Spijtig dat ik daar niet woon , ik zou er effe langs gaan speciaal om te kijken en dan naar GAIA te mailen of telefoneren .

Groetjes , Marc en the wild bunch .

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » do aug 31, 2006 4:22 pm

Jullie hebben gelijk, maar als je zoiets aangeeft blijf je dan wel anoniem? Ik wil niet de hele mensen van Klein Amerika op mijn kap hebben, ik doe het enkel voor de beestjes eh! En moeten we dan niet met meer zijn? Zijn er hier op dit forum nog mensen vanuit Noord-Limburg (regio Genk-Bree-Neerpelt)? Want ik vind dat je zoiets beter tesamen kan doen, er moeten ook meer mensen zijn die willen 'getuigen' van dat dierenleed eh, dan pas kan GAIA er iets aandoen! Als er nog mensen met voorstellen zijn, laat maar iets weten!

grtz aan de vele symphatisanten van GAIA (we kunnen jullie hulp wel gebruiken!) ,
mokjes van Friemel en Loni
Zoran R.I.P.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » do aug 31, 2006 6:17 pm

GAIA DOET NIETS !!! Dat kan ik je wel garanderen.

Je zou bv wel al eens alle gegevens die je kan verzamelen, doorsturen naar info@defrettenark.be

Aangezien we het statuut van dierenbescherming hebben zou het wel eens kunnen zijn dat WIJ iets kunnen doen :D

Je kan ons ook bereiken via 0495/28.63.28 of 015/34.63.28

ALLE KLACHTEN WORDEN AU SERIEUX GENOMEN EN ER GAAT STEEDS IEMAND TER PLAATSE KIJKEN EN OBSERVEREN !!!

Wat anoniem blijven betreft, als we tijdens een controle inbreuken op de wetgeving opmerken wordt er klacht neergelegd vanuit DFA, de tipgever blijft dus anoniem #)
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
Pico Bello
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:28 am

Berichtdoor Pico Bello » vr sep 01, 2006 1:24 pm

Oke, maar wie gaat er dan eens een 'kijkje' nemen? Want we moeten ook de huidige situatie in deze dierenzaak analyseren eh, ik ben er al een jaar ofzo niet meer geweest! We moeten ze echt kunne betrappen op het moment dat er echt verschillende wetten en dierenrechten overtreden worden! Ik heb dan alvast hulp nodig!!! Maar ik zal je de info over de zaak zelf al doormailen op info@defrettenark.be!

Je laat maar iets weten qua 'strategie' ;) ,

grtz en mokjes van mijn twee schatten, R.I.P. Zoran, Piekske en Furo! ~_~

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » zo sep 10, 2006 6:05 pm

Hoi,

Ik ken deze zaak ook. Heb er jaren bij in de buurt gewoond. De eigenaars, fam. Theunissen, hebben reeds sinds de jaren 70 een "reputatie" maar tot noch toe is/kon er niets tegen ze gedaan worden. Zij beheren zowel de Legerstock te Achel alsook Klein-Amerika. Jaren terug, toen er nog honden verkocht mochten worden op de Antwerpse markt, weigerden ze al mee te werken, geen inentingsboekjes, zieke dieren etc. Wat zo niet nog erger is, is dat deze zaak een "toeristische" trekpleister is voor nederlanders op zondag waardoor deze zaak blijft floreren.
Daarom is het zo belangrijk om in dit soort winkels gewoon niets te kopen. Doe liever een beetje meer moeite, rijdt wat verder, maar geef je geld niet uit in zo'n zaak.


Terug naar “Dierenzaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten