Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Is je lieveling de deur uit gelopen? Of vond je vandaag plots een fretje aan je achterdeur? Plaats het op dit forum. Vermeld duidelijk het signalement en je eigen coördinaten, zodat anderen je zo snel mogelijk kunnen contacteren. Elk signalement wordt door de moderators doorgegeven aan verschillende andere instanties, dit om de kans op succes te vergroten.
cools2
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 2:10 pm

Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor cools2 » vr jan 13, 2012 2:17 pm

hallo,
Afgelopen woensdag heb ik een fret aangeboden gekregen. Als ik hem niet wilde liet hijhem ter plekke los. Dit heb ik niet laten gebeuren maar heb nu een fret in huis maar weet niet goed wat ik er mee moet. Ik heb er niets mee de kinderen zijn er bang van en mijn kat blaast ernaar. Ik ben nu op zoek naar iemand die ik er wel blij mee kan maken. Ik heb iemand uit het dorp met 3 fretten er naar laten kijken en hij zegt dat het een jong tam vrouwtje is.
Heb je interesse mail mij dan ik woon tussen roosendaal en breda in. De frettenopvang in breda wil haar eventueel wel maar dan moet ik 22,50 betalen. Dit vind ik veel voor een fret die ik spontaan heb opgevangen.
groetjes ingrid

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor a3ke » vr jan 13, 2012 3:24 pm

Nobel van je maar zoals je waarschijnlijk al hebt ondervonden hoort je bericht in het gemodereerd deel van het forum plaats en niet bij verloren en gevonden fretjes

Ipv geld te vragen zitten onze opvangen gewoonweg vol en zal je beste keuze zijn die mevrouw met de drie te vragen de fret bij te nemen als zij dan toch bij jullie "niets mee zijn"

Spijtig genoeg is er steeds keer op keer een overaanbod van dieren , braaf , in orde of niet en is de vraag zeer klein

Vergeet ook niet dat als je met het dier de grens over wil het moet gechipt zijn en voorzien van europees paspoort en voor zijn/haar veiligheid correct ingeent ! (maakt al gauw 50 a 70 € minstens)

Als de 20-25 € dan al teveel is/was voor de vorige eigenaar en/of jullie ook dan vrees ik het ergste
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

cools2
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 2:10 pm

Re: Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor cools2 » vr jan 13, 2012 3:44 pm

het gaat niet om het bedrag maar een gevonden fret wordt wel gratis opgevangen. in principe vind ik dit hetzelfde. uiteindelijk zal ik wel in de opvang belanden. diegen die ik de fret heb laten beoordelen heeft 3 mannetjes en daar past een vrouwtje niet echt tussen. Kleine fretjes zijn daar niet zo welkom.

groetjes ingrid
ps ik hoop er iemand gewoon heel blij mee ter maken

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor Margiet » vr jan 13, 2012 10:42 pm

Ingrid, kan je me even contacteren aub?

Margiet,
Opvangverantwoordelijke DFA vzw
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor a3ke » za jan 14, 2012 10:05 am

Er zijn net sommige dat zouden zeggen dat een moer daar perfect bij past , of het geen snars kan schelen :p

Maar goed , nog is , er zijn zelfs verschillende brave exemplaren die al maanden in onze opvangen zitten die niet weggeraken

Laat dus staan dat als de fret naar belgie zou komen ze , zoals eerder gezegd al , moet gechipt etc zijn , of men overtreed verschillende wetten ;)

Succes
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

cools2
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jan 13, 2012 2:10 pm

Re: Fret (te koop) --> opgevangen en nu?

Berichtdoor cools2 » za jan 14, 2012 4:10 pm

een bericht verwijderen gaat niet lees ik dus vandaar dit bericht. hij is vanmiddag opgehaald door iemand die een tweede fret zocht. deze was er heel blij mee. Dus de fret die kwijt moest heeft een goed tehuis gevonden. Hij had zijn eigen fret bij en wij dachten dat het wel klikte.

groetjes ingrid


Terug naar “Lost and Found (verloren/gevonden fretjes)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten