deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
defjeuh
Berichten: 0
Lid geworden op: do feb 21, 2013 1:09 pm
Locatie: bilzen limburg

deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Berichtdoor defjeuh » wo jun 26, 2013 5:11 pm

Nu liep ik vandaag in de maxi zoo, en ik zag daar een doosje staan met deoderant voor in de kattenbak.
soort van poeder eigenlijk. dit rook echt wel heel lekker, mischien 10 soorten geurtjes.
nu vroeg ik me af, is dit een goed idee om in de frettenbak te doen ? of een dikke afrader ?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Berichtdoor Margiet » do jun 27, 2013 3:15 am

Dat laatste!! :rol:

Je fret zal gegarandeerd zijn neus door de vulling gaan halen, die stof inademen en zich te pletter niezen om nog maar te zwijgen van de schade die die producten in zijn neusje, luchtwegen en longen teweeg kunnen brengen ... :(

Een kat wroet niet door haar kattenbak, rommelt het alleen op met haar pootjes maar niet met het neusje en nog hoor je regelmatig genies bij de zware "dabbers" na hun plasje. Een fret ontdekt echter alles door er met de neus doorheen te gaan en dan is het dus echt niet aan te raden.

Een frettenbak die dagelijks schoongemaakt wordt heeft dat ook niet nodig normaal gezien, tenzij je 5 fretten in één kooi zet met maar 1 bakje natuurlijk. Maar normaal gezien is 1 x per dag de bak proper maken voldoende om kwalijke geurtjes uit huis te houden! :domhoog:
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Berichtdoor jeanine » do jun 27, 2013 6:33 am

Ik vind een frettenbak minder stinken dan van poezen. Hier 2 bakken in de kooi die s'morgens en in de late namiddag uitgeschept worden. De bakjes gaan in de week met enkel regenwater, gemakkelijk schoon te maken met een borsteltje. Geen producten nodig, het stinkt niet ;) Ik gebruik wel YN in de bakken, duurder in aankoop maar ook heel erg goed.
Afbeelding

nunya
Berichten: 0
Lid geworden op: do jun 09, 2011 5:42 pm
Locatie: wieze

Re: deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Berichtdoor nunya » za jul 27, 2013 3:55 pm

Ik vind een frettenbak minder stinken dan van poezen. Hier 2 bakken in de kooi die s'morgens en in de late namiddag uitgeschept worden. De bakjes gaan in de week met enkel regenwater, gemakkelijk schoon te maken met een borsteltje. Geen producten nodig, het stinkt niet ;) Ik gebruik wel YN in de bakken, duurder in aankoop maar ook heel erg goed.
heykes,
waar koop jij je yesterday's news pellets.Wij zijn er op zoek naar maar nergens te vinden,wij gebruiken nu gewone pellets maar daar hebben we super veel vuil van door de hele kamer.of zijn er nog andere goede alternatieven?
groetjes
fretjes: nunya,berreke,pucca,gismo,balou,nitro,vulpix,buddy,mel,vixen,spike,kyra en diablo
en nog een 70tal andere diertjes :-)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: deo voor in kattenbak ook geschikt voor frettenbak?

Berichtdoor jeanine » za jul 27, 2013 5:38 pm

Ik koop online. Niet elke winkel verzendt bakvulling en het gewicht is ook beperkt. Best vergelijken wat het meest voordelig uitkomt.
http://www.dierenspeciaalzaaktroetels.b ... heden.html als je uit de omgeving zou zijn.

http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... Path=31_42

http://www.bol.com/nl/p/yesterday-s-new ... 010740649/

Bij deze bestel ik momenteel, goede en snelle service. 2 zakken YD 30l + 10l Back 2 nature haalt net geen 30kg.
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... 27S%20NEWS
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten